Láncfűrész szerelése kerékpárra? Az ötletem kivitelezhető?
Üdv!
Haveromnak van egy rossz láncfűrésze, amiben csak a motor jó. Másra nem lehet használni, és vele beszéltük, hogy a kerékpárjára rálehetne szerelni. Motorozni szeretne, de sajnos eléggé álomvilágban él, és miután felvilágosítottam a motorozás költségeiről, gyorsan elment kedve, és eszébe jutott a láncfűrésze alternatív hasznosítása.
Gondolkodtam hogyan is lehetne kivitelezni. Youtube-on rengeteg megoldás van, de azokat fölöslegesen túlbonyolítottnak találtam. Legelőször a dörzskerekes megoldás jutott eszembe, hátsókerék meghajtással. Aztán gondolkoztam, és jobbnak találtam az első kereket meghajtani. Így összkerékhajtású lenne, és erdőben nehezebben kaparna el, nagyobb emelkedőn fel lehetne menni. Másrészről elől 10 cm rugóút csillapítaná a kerék felőli behatásokat. Arra is gondoltam, hogy a láncfűrésznek nagyon kicsi a nyomatéka. Erdőben pl. olyan áttétel kellene, amivel csak nagyon lassan lehetne menni (3 lóerős a motor, ha jól emlékszem). Ez még nem is nagy baj. Nekem sem lenne ellenemre, ha vad emelkedőkön felfelé 15 km/h-val tudna menni a bicaj (jobb, mintha kiköpném a tüdőmet), akkor viszont nagyobb sebességnél túlpörögne a motor. Ezen kívül a másik baj: jót tesz egy 2 ütemű motornak, ha több kilométer hosszú lejtőn gurul? Itt ugye a benzin adja az olajat, és mivel össze van kötve a kerék és a motor, nem lehet üresbe kivenni. A motornak kevesebb benzin kell (vagy 0), és megszűnik a kenés. Vagy ez nem így van? Megvan oldva ez a probléma gyárilag?
Utoljára hagytam a szerintem zseniális ötletemet. LEgalább is számomra annak tűnik. Aztán lehet, hogy ti találtok benne valami nagyon amatőr hibát, de nekem ez nem sikerült :)
Leszedem a bal hajtókart, és a középcsapágy tengelyét kötöm össze a motorral. Így olyan, mintha a bal oldali hajtókart tekerné valaki, hajtókar nélkül :D
PErsze a jobb oldali hajtókar is levágnám, hogy ne pörögjön fölöslegesen, a lánctányérokat természetesen meghagynám. A váltás megmaradna, lehetne válogatni 3x8 sebességfokozat között, ez azért eléggé tág határokat szab.
Igen, a hajtás elemei nem lennének túl hosszú életűek. Dombon felfelé terhelés alatti váltás azért eléggé nyúzná a hátsó váltót 3 lóerős teljesítménnyel. De a gáz visszavételével minimálisra lehetne csökkenteni a terhelést. Nyilván ez arra nem lenne, hogy gyorsulósat játsszon vele az ember, de finom bánásmóddal szerintem nem lenne egyik alkatrész élettartama sem extrém rövid. Ha esetleg a lánc nem bírná, lehet venni vastagabb 1 sebességes láncot, az viszont lehet csak egy 5 sebességes racsnin férne el, de még így is bőven lehetne az áttételek között válogatni.
Egy kis számolgatás. A láncot és a fogaskeréksort (ez van hátul) együtt szokták cserélni, ennek ára 3 ezer forint. A lánctányérok (elől) 3 fentebbi cserét bírnak ki, és egy új noname acélhajtómű 2 ezer forint (ezek nem gagyi minőségűek, csak nehezek, tapasztalat). Rendszeres karbantartás mellett ha csak 1000 km-et bírnak ki (bicikliken 5 ezer kilométert is kibírnak), akkor 3000 km-en 11 ezer forint. Egyébként a többi alkatrészt is nagyon olcsón meg lehet venni. Pl. egy négyszögtengelyes monoblokk csak 2 ezer forint, és jó minőségű ipari csapágy van benne (ez is tapasztalat).
Ha esetleg a váltás nem bírná a terhelést (bár szerintem simán bírná gyenge gyorsítások mellett, persze ha rángatná az ember a gázt, akár fogaskerekek is törhetnének), akkor még mindig lehet erősíteni a váltórendszert. Elől csak egy lánctányért meghagyni, és hátulra egy felrakni egy ultra rövid kanalas sora-t. Aki ismeri, az tudja milyen brutális terheléseket kibír egy ilyen váltó.
Várom az észrevételeket, ötleteket, és minden építő jellegű kritikát! Kérlek titeket ne legyetek olyanok, mint a nagy többség, aki a kérdés elolvasása nélkül benyög valami gunyoros, vicces dolgot. Ami lehet tényleg vicces, csak éppen rossz irányba viszi a témát. És az itt megszokott mentalitást (ez csak szar lehet, mert a kérdező találta ki) is hanyagoljátok, köszönöm szépen!
Egy csomagtartóra feldrótozott benzinmotoros lombfúvóval többre mennél.
Bár a dörzshajtás nem rossz ötlet, kiherélt blowerrel működik:
3.: Köszi! Ennél már csak az volt nagyobb ötlet, amikor a szüleid beterveztek téged :D
1.: Köszi a számolást! Persze áttétellel gondoltam. Pontosan még nem számolgattam, de ha a középcsapágy tengelyére raknék egy 30 cm átmérőjű ékszíjtárcsát, és azt a láncfűrész motor 1 cm-es tárcsájával hajtanám meg, akkor kb. jó is lenne az áttétel. Persze valószínűleg kell a kettő közé egy plusz tárcsa is.
És igen, előre esélyesen a legkisebb lánctányér kellene, 22T, vagy házilag megoldani egy még kisebbet.
Meséld már el, hogy a motorozásban mi a nagy költség. 20 ropiért már kapsz működő robogót, 2000 egy használt sisak, 4000 egy évre a biztosítás. De egy villany biciklihez még ennyi se kell. Arra csak ráülsz és mégy.
Mégis mennyit akarsz rákölteni? 1000 ft-ot? Annyiból már egy doboz cigit se kapsz.
Bocs, ha egy kicsit rosszindulatúnak tűntem, nem annak szántam, de vedd észre, hogy sok-sok órát rááldozhatsz és még mindig nem fogod elérni a 10-20 ropis leharcolt robogó színvonalát.
Közlekedni közlekedő eszközzel, fát vágni meg kéziszerszámmal.
Szerintem százszor jobban jársz, ha egy kis robogót állítasz helyre, mint láncfűrész motorral szenvedsz.
"Szerintem százszor jobban jársz, ha egy kis robogót állítasz helyre, mint láncfűrész motorral szenvedsz."
Tudom :D
Nekem ilyen eszembe nem jutna. Haverom találta ki, és ha ő nem szégyelli magát egy ilyen csotrogányon, akkor miért ne?
Robogó költsége: 4T japó: 1200 ft/100 km, 2T jól beállított injektoros: 1500 ft/100 km, egyéb 2T: 2000 ft/100 km. Ez a legideálisabb eset, a legtakarékosabban, és legkíméletesebben használva. Benzin + olaj + kopóalkatrészek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!