Káin és Ábel történetének mi értelme van? Miért volt Istennek kedvesebb az állat áldozat?
2+
Mert Káin nem szívből adta, hanem mint egy kötelező feladat, Ábel teljes szívből adta, nem várva érte semmit
Régen olvastam a történetet, de bennem az maradt meg, hogy igazságtalan a világ, hiszen a fáradtságos munkát sosem becsülték meg, illetve egyik munka értéke más, mint a másiké.
A földműves robotolhat látástól vakulásig, az Isten sem becsüli eléggé a munkáját, a másik meg csak terelgeti a birkákat szép komótosan, de nagyobb a munkája értéke.
Bizony, mondhatnánk ma is, hogy aki csak énekelget egy kicsit, mondjuk szépen, vagy szebben mint a nagy többség, az miért keres mégis milliárdokat, amíg egy esztergályos a lelkét is kiteszi, de mégiscsak tengődik hónapról hónapra? Világos, hogy a színész a filmjével nagyobb értéket termel, ha sikerfilmet sikerül az alakításával létrehozni, aminek bevétele a százmilliós nézői számtól óriási, de ott van a rendező, az írók, a statiszták, a vágó, akik munkája nélkül sehol nem lenne az alakítása, azok meg alig kapnak valamit.
Ezek az emberi szempontok, vagy ehhez hasonlók tükröződnek a történet Isten figurájában, bizonyítva, hogy ember költötte a Bibliát és a maga képére teremtette meg benne az Istenét.
"Egyes teológusok szerint más oka is van: Ádám esete után a Fölt átok alá lett helyezve. Káin ennek az átkozott Földnek a terméséből áldozott az Úrnak -azaz átkot akart áldozatul adni..."
És Ábel ugyanennek az átkozott földnek az állatából áldozott (ami az átkozott füvet ette).
Ez bizony nem nagy különbség, sőt a tengeri halakban felhalmozódó méreganyagok példáját véve alapul, a bárányban hasonlóképp a halakhoz fel kellene dúsulni az átoknak!
Szerintem teljesen más ok áll a háttérben! A válasz az Úr szaglószervében keresendő!
"20 És oltárt építe Noé az Úrnak, és vőn minden tiszta állatból és minden tiszta madárból, és áldozék égőáldozattal az oltáron.
21 És megérezé az Úr a kedves illatot, és monda az Úr az ő szívében: "
Mint itt is olvasható, az Úrnak igen kedves az égő hús bűze, ezért Káin áldozatának illatos növényi füstje persze hogy nem nyerte meg a tetszését.
Így egyébként helyére kerül az eretnekek máglyán való elégetése is, mely a korai áldozási szokások felelevenítése volt (persze csak a bennfentesek ismerték a mélyebb ok-okozat összefüggést, vagyis az Úrnak tetsző illat szerepét)!
Mert a bűn felelősége az ember lelkén van.
A lélek a vérben van és csak másik vérrel lehet kiváltani a bűn fizetsége a halál alól.
Ezért igazult meg Ábel az áldozata által. Mert átérezte, hogy bűnös és azt, hogy valaki másnak helyette meg kell halnia, és csak így közelíthet Istenhez. Káin vér nélküli áldozatával nem ismerte el az ember bűnösségét, és a maga módján akart Istenhez közeledni. Ráadásul Ábel báránykái az ártatlanság szimbóluma is volt:"Ime az Isten báránya aki elveszi a világ bűneit"...- mondta keresztelő szent János Jézusról, a Messiásról.
Péter apostol is ezt látta: "1Pét 2:22 Aki bűnt nem cselekedett, sem a szájában álnokság nem találtatott."
Pál apostol szintén: "2Kor 5:21 Mert azt, aki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne."
Tehát egy olyan áldozat kellett Istennek a mi megváltásunkért akiben nem volt bűn, aki nem lentről hanem fentről született.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!