Mi szüksége van Istennek a végítéletre? Nem tudott volna egyből egy hibátlan világot teremteni? Vagy nem akart?
"Az Isten tudott olyan világot teremteni, amely tökéletes, a mennyországot."
Rögtön az első állításod téves, ugyanis egy tökéletes világban nincsen háború.
"A teológia is azt mondja, hogy a világ (leszűkítve a te értelmezési tartományodra) nem tökéletesnek lett teremtve, hanem a tökéletesség felé halad"
-Hát, a kereszténység alapján biztos nem. Épp ellenkezőleg, a kereszteny teológia alapján a teremtéstől fogva csak romlik a helyzet, ezért is kell majd egy teljes hard reset a világra, ami után Isten azt ígéri hogy már minden szép és jó lesz."
Hát Kedves Kérdező, nem tudom, hogy te milyen "keresztény teológiát" tanultál, de ha elfogadjuk az Egyház 2000 éves tanítását ebben a témában, akkor az merőben más, mint a te értelmezésed.
Néhány szemelvény a Katolikus Katekizmusból:
"Az egész isteni üdvrend végső célja az, hogy a teremtmények belépjenek a boldog Szentháromság tökéletes egységébe."
"A teremtésnek megvan a maga jósága és tökéletessége. Azonban nem egészen készen került ki a Teremtő kezéből. Úgy lett teremtve, hogy még "úton van" (in statu viae) az elérendő végső teljesség felé, amit Isten gondolt el róla. Azokat a rendelkezéseket, amelyekkel Isten a teremtését e tökéletességre vezeti, nevezzük isteni gondviselésnek.
"Az utolsó ítélet Krisztus dicsőséges visszatértekor fog történni. Meg fogjuk ismerni a teremtés egész művének, valamint az üdvösség egész rendjének végső értelmét, megértjük majd a csodálatos utakat, amelyek által gondviselése minden dolgot elvezetett végső céljához. Az utolsó ítélet meg fogja mutatni, hogy Isten igazságossága győz minden igazságtalanság fölött, amit teremtményei elkövettek, és hogy az Ő szeretete erősebb, mint a halál."
21#
Miből gondolod, hogy a háború nem része a tökéletességnek? Háborúk nélkül talán te meg sem születhettél volna! Gazdasági válságokat hoz helyre, a pénzvilág mozgatórugója....
"Miből gondolod, hogy a háború nem része a tökéletességnek?"
Hát tudod...
na mindegy.
Pl. azért, mert értelmetlen pusztítás is van benne.
Az alábbi felvetéseitekre igyekszem megadni a választ:
1. Most akkor a világgal van probléma, vagy csak az emberiséggel?
2. És ebből ered a kérdés, milyen oktalan isten lehet az aki nem már kapásból azt a szép és jó világot teremti meg amit szeretne?
3. A teológia is azt mondja, hogy a világ (leszűkítve a te értelmezési tartományodra) nem tökéletesnek lett teremtve, hanem a tökéletesség felé halad. Elég nagy különbség.”
Ez a válaszom:
A teológia – aminek az alapja a Biblia, vagyis Isten kinyilatkoztatása – nem azt mondja, hogy tökéletlennek lett teremtve a világ, hanem pont ellenkezőleg: Isten teremtése tökéletes. Méghozzá az ember is hibátlannak, vagyis bibliai szóhasználattal élve: bűntelennek lett teremtve!
A teremtő munkája végén Isten ki is jelenti: „És látta Isten, hogy minden amit teremtett, igen jó.”
(1 Mózes 1, 31). Isten nem ejt hibát. Hogy mennyire így van, lásd a Biblia legelején ezt: „És mondta Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra.” (1 Mózes 1, 26a) Ezt lelki értelemben és szó szerint kell érteni: az ember arra lett teremtve, hogy Isten isteni tulajdonságait hordozva az ő dicsőségére éljen és munkálkodjon ezen a világon. Az embernek tehát a teremtéskor nem volt bűnös hajlama, mert Istennek se volt. És mert a Teremtés tökéletes volt, ezért akkor még sem a világgal, sem az emberrel nem volt probléma!
Itt jön a következő kérdés:
4. „Továbbra sem értem, hogy mi köze a világ működéséhez az ember bűnbeesésének?”
Annyi, hogy a bűn minden tekintetben megrontotta az embert. (testileg, erkölcsileg, lelkileg). A tökéletes Istennel való közvetlen szeretet kapcsolatból kiesett ember gondolkodása és cselekedetei eltorzultak, megromlottak. Ennek következménye az is, hogy maga a teremtett világ is a bűn következményei alá rekesztve egyre rosszabb állapotba kerül. Minél okosabb, műveltebb, tudományosabb az ember, annál inkább, és egyre tökéletesedő módszerekkel és eszközökkel teszi tönkre az eredetileg jónak teremtett isteni teremtést. (Gondoljunk csak a klímaváltozás előidézésére, az óceánok elszemetesedésére, a jéghegyek elolvadására, az őserdők kipusztítására, a legrafináltabb tömegpusztító fegyverek folyamatos „tökéletesítésére”. Ecce Homo! (Íme az ember!).
Akármennyire paradox a helyzet, a tudás növekedése ellenére folyamatos a romlás: jól írja az alábbi hozzászóló:
„A kereszteny teológia alapján a teremtéstől fogva csak romlik a helyzet, ezért is kell majd egy teljes hard reset a világra, ami után Isten azt ígéri, hogy már minden szép és jó lesz.”
De figyelem!!! A keresztyén teológia szerint nem a teremtéstől fogva romlik a helyzet, hanem későbbtől, az ember lázadása (bűneset) óta! Erről írtam az előző 2 bekezdésben.
„Hát Kedves Kérdező, nem tudom, hogy te milyen "keresztény teológiát" tanultál, de ha elfogadjuk az Egyház 2000 éves tanítását ebben a témában, akkor az merőben más, mint a te értelmezésed. Néhány szemelvény a Katolikus Katekizmusból:"
Nem szeretnék belemenni a Katolikus Katekizmus tanításába. Csak csendesen megjegyzem, hogy – bár fontos az Egyház” tanítása,- de még fontosabb a Szentírás kijelentése! Idézek egy vitatható részt: „A teremtésnek megvan a maga jósága és tökéletessége. Azonban nem egészen készen került ki a Teremtő kezéből. Úgy lett teremtve, hogy még "úton van" (in statu viae) az elérendő végső teljesség felé, amit Isten gondolt el róla.”
A Biblia válasza, hogy a Teremtés tökéletes műve Istennek. Vagyis készen került ki a Teremtő kezéből. Az ember fellázadt Isten ellen, ezért a világ és benne az ember nem úton, hanem lejtmenetben van. Isten meg váltja és újjá kell teremti a világot is, meg az embert is. Az üdvtörténet 4 szakasza:
1. Teremtés – Isten tökéletes fő műve (Olvasandó: 1 Mózes 1, 1- 2, 4a)
2. Lázadás – az ember tragikus félrelépése és következményei (Olvasandó: (1 Mózes 2, 16-17; 3, 1-13; 14-24,)
3. Megváltás – Jézus Krisztus golgotai helyettes áldozata és feltámadása, a bűn kérdés rendezése, amely ajándékoknak hit által részesei lehetünk. Olvasandó: János 3, 16; és, 36)
4. Ítélet és újjáteremtés – Egy új, bűn és romlás nélküli világ megteremtése (Olvasandó: 2, Péter, 3, 13; Jelenések könyve 21, 1-6)
Ehhez végül hadd idézzem az egyik hozzászóló szép mondatait, melyek lefedik az egész csodálatos isteni gondviselést:
„Azokat a rendelkezéseket, amelyekkel Isten a teremtését e tökéletességre vezeti, nevezzük isteni gondviselésnek."Az utolsó ítélet Krisztus dicsőséges visszatértekor fog történni. Meg fogjuk ismerni a teremtés egész művének, valamint az üdvösség egész rendjének végső értelmét, megértjük majd a csodálatos utakat, amelyek által gondviselése minden dolgot elvezetett végső céljához. Az utolsó ítélet meg fogja mutatni, hogy Isten igazságossága győz minden igazságtalanság fölött, amit teremtményei elkövettek, és hogy az Ő szeretete erősebb, mint a halál."
"A teremtő munkája végén Isten ki is jelenti: „És látta Isten, hogy minden amit teremtett, igen jó.”"
Most akkor jó, vagy tökéletes? A két szó nem ugyanazt jelenti. Hol írja a Szentírás, hogy a világ, különösen az ember minden szempontból tökéletes, vagy tökéletesnek lett teremtve? Hiszen ha valami tökéletes, akkor nem romolhat el.
"Ennek következménye az is, hogy maga a teremtett világ is a bűn következményei alá rekesztve egyre rosszabb állapotba kerül."
Az emberi bűnbeesés milyen hatással van egy több millió fényév távolságra lévő galaxisra?
Egy tökéletes isten nem teremthet mást, csak tökéletest.
Ez ugyanolyan, mint hogy egy okleveles iparos nem fusizhat (ill. ha megteszi, szemen kell köpnie magát).
Isten ugye szerinted sem fusizott?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!