Már az alapoknál ellentmondásba fullad a keresztény teológia?
Gondolok itt Lucifer karakterére, akitől minden rosszat eredeztet a kereszénység végső soron, mert Istent muszáj jónak beállítani. De abba sosem gondolt bele egy keresztény sem, hogy Lucifer ugyan mitől lenne gonosz?
Szabad akaratot kapott, ez eddig tiszta sor. De ez csak annyit válaszolmeg, hogyan képes meghozni egy döntést, arra nézve semmkt nem jelent, hogy miért úgy dönt, ahogy.
Alapvetően bárki bármilyen döntést is hoz, annak lesz valami kiváltó oka. Hacsak nem szenved súlyos mentális problémáktól az illető... Ez az ok lehet belső, mondjuk hogy alapjáraton szadistának születik valaki. Illetve lehet külső, amikor a közvetlen környezetünkből érkező inger alapoz meg egy döntést, pl rossz környezetbe kerül valaki.
Luciferre vonatkoztatva gyakorlatilag a következő három opciót kapjuk:
1. Eleve gonoszságra lett teremtve, és a cselekedetei a hibás jellemének eredményei.
2. Eredetileg nem gonoszságra lett teremtve, de olyan körülmények közé lett helyezve, amik ilyen mértékű gonoszságra motiválták. Tehát a cselekedetei a hibás környezet eredményei.
3. Eredetileg nem gonosznak szánta Isten, de valamiféle retardáltnak teremtette, aki random hoz döntéseket bármilyen külső vagy belső motiváció nélkül.
És több lehetőség gyakorlatilag nincs. Most melyik az igaz? Illetve miért ne Isten lenne a felelős bármelyik verzióért is?
Egyik sem igaz a Satanra, Lucifer belseje romlott meg, így lett belőle Sátán.
Az a baj az ateisták logikajaval, hogy azt gondoljak, hogy ha valami teremtett dolog, akkor annak mar semmi felelőssége nincs, nem is lehet, csak a teremtője felel mindenért, miért olyannak teremtette, miért nem amolyannak, stb. Ez hibás logika, a helyzet az, hogy a teremtett dolgoknak is lehet szabad akaratuk, és különböző mértékű felelősségük.
#3
Már miért fohászkodnék hozzá? Nem értem a kérdésed mögött meghúzódó logikát...
#4
Ha olvastad a Bibliát, gondolom neked is feltűnt egy bizonyos bukott angyal alakja, akit minden gonoszság meg hazugság és ármány ősatyjaként állítanak be. Milyen idézetet szeretnél róla?
a keresztény teológiában NEM található Luciferkó.
"Kezdetben volt a Logosz és a Logosz testté lett.
A kereszténységnek nincs (!) teremtés-mítosza -Logosz-tana van. Mi emberek, pedig Logosz lények vagyunk. Önmagunkat kell megteremtenünk - kétszer-születnünk.
"Ami testtől született, test az, és ami Lélektől született, lélek az. 7 Ne csodálkozz, hogy ezt mondtam neked: Újonnan kell születnetek."
Az ÓSz-i teremtésmítosznál van (bukott angyal, sátán): a kísértés , a gőg, a vágyak felébresztése a rivalizálás szelleme - ez képszerűen egy kígyó alakjában. A bűn születése. A duális szemlélet kialakulása - hisz rivalizálni csak ezzel lehet, és vágyakozni is.
A megváltás: a duális szemlélet meghaladása.
Bövebben erről: Massimo Scaligero Értekezés az élő gondolatról művében olvashat, akit érdekel.
Szia
"Gondolok itt Lucifer karakterére, akitől minden rosszat eredeztet a kereszénység végső soron, mert Istent muszáj jónak beállítani." - írod.
Honnan vetted azt az információdat, miszerint Lucifertől eredeztet valaki "minden rosszat"?
Ki Lucifer?
A Lucifer név egyszer fordul elő a Szentírásban, és csak némelyik bibliafordításban. Például a Károli-fordítás 1899-es kiadása így adja vissza az Ézsaiás 14:12-t: „Mimódon estél alá az égről, te Luczifer, hajnalnak fija?”
Nan olyan fordítás, amelyben az eredeti héber szót „hajnalcsillagnak” vagy „fényes csillagnak” fordították. De a Jeromos által készített latin nyelvű Vulgata a „Lucifer” ’fényhordozó’ kifejezést használja, és ez magyarázatot ad rá, hogy miért jelenik meg ez a szó némelyik bibliafordításban.
A „fényesség” vagy a „Lucifer” kifejezés abban az üzenetben olvasható, amelyet Ézsaiás prófétai parancsa szerint az izraelitáknak hirdetniük kellett ’Babilon királya elleni példabeszédként’. Ezért ez annak a kijelentésnek a része, amely elsősorban a babiloni uralkodóházhoz szól. Az, hogy a „fényesség” kifejezés egy emberre, nem pedig egy szellemteremtményre vonatkozik, jól látható ebből a kijelentésből is: „a seolba szállsz alá.” A seol az emberiség közös sírját jelenti, vagyis nem egy olyan helyre utal, ahol Sátán, az Ördög tartózkodik. Továbbá azok, akik látják, hogy Lucifer ilyen állapotba kerül, ezt kérdezik: „Ez volna az az ember, aki megrengette a földet?” Világos, hogy a „Lucifer” szó egy emberre, nem pedig egy szellemteremtményre utal. Ézsaiás 14:4, 15, 16
Miért tüntetik ki ennyire a babiloni uralkodóházat ezzel az elnevezéssel? Tudnunk kell, hogy a babiloni királyt csak a bukása után hívták fényességnek, gúnyból. Ézsaiás 14:3. A babiloni királyok önző büszkeségből a körülöttük levők fölé emelték magukat. Annyira öntelt volt ez az uralkodóház, hogy ezeket a szavakat adták a szájába: „Az égbe megyek fel, az Isten csillagai fölé helyezem ülőszékemet, és lakom a gyülekezet hegyén messze északon . . . hasonló leszek a Magasságoshoz” Ézsaiás 14:13, 14.
"Már az alapoknál ellentmondásba fullad a keresztény teológia?" - igen, az Istentől szerzett ismeret és a tudás alapjánál kell kezdeni, nem emberi bölcsességből merítve.
Szia!
Szerintem pedig az alapoknál ellentmondásba fullad az érvelésed. Ugyanis a bűn eredetére lehetetlen olyan magyarázatot találni, ami megindokolná létezését. A bűn titokzatos, érthetetlen és mentegetése egyenlő volna igazolásával. Ha mentséget lehetne találni rá, vagy okot létezésére, akkor megszűnne bűn lenni.
Üdv. Péter
Tán nem alapja a keresztény teológiának a bűnbeesés? Ami ugye honnan ered? Ádámtól és Évától. Akik bűnét mi motiválta? Luciferkó. Aki gonoszságát mi motiválta? Na itt a gond...
#7
Ha én valamire ismerem a választ, akkor azt el tudom magyarázni egyszerűen, bonyolultan, tömören vagy esszésítve, stb. Ha fogalmad sincs a kérdésem válaszáról, az még nem baj, de akkor minek játszod az eszed?
Zitus!
Lucifer, Sátán, Ördög, Azazel, Sárkány, stb, egyre megy. De látom a kérdés különösebben nem izgatott...
Péter!
Ha igaz lenne amit írsz, abból vagy az következne hogy Isten érthetetlennek, ráadásul indokolatlanul alkotta meg a bűnt, vagy az hogy a bűn valami Istennél is feljebb való misztérium, ami csak úgy létezik, ha tetszik Istennek ha nem, és még Isten sem volt képes rá hogy értelmezze a létezését a teremtményei számára. Ami azért igencsak kimerítené a pofátlanság fogalmát, hogy közben meg azért büntet érte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!