Ez nem ellentmondás a keresztény teológiában?
Van egyrészt egy Isten, aki minden bűnt megbocsát, ha őszintén megbánjuk azt.
Másrészt van Ádám, aki elkövette az eredendő bűnt (evett a tudás fájáról).
A kérdés: miért nem bocsátotta meg ezt Isten, ha az egész keresztény teológia azt hirdeti, h Isten szeret minket és minden bűnünket megbocsátja? Mégis Ádám bűnéért mindannyian bűnösök vagyunk (holott elvileg a fiút nem lehet büntetni az apa bűneiért). És csak egy emberáldozattal lehetett Istent kiengesztelni, amely emberáldozat maga Isten fia volt.
Isten bocsánatáért miért kellett a fiát megkínozni és kereszthalálra ítélni?
Csak szerintem nincs ennek értelme?
#30-as és a hasonló érveléseknek:
Ha az négy éves gyerekem a tiltásom ellenére felnyitja a laptopomat és dinoszauruszos filmeket néz az interneten nem átkozom ki a közelemből, és nézhet meséket is majd, akkor is ha előtte azzal fenyegettem, hogy soha többé nem teheti.
A megeszi a túró rudit a hűtőből, a tiltásom ellenére akkor is mondok neki mesét este.. stb hasonlóan.
Nem mondjuk már ALHJM-re, hogy úgy szeret minket mint a családját! Adámék újszülöttek voltak. A világra való rácsodálkozás, a tanulás jutalma nem a tanítás lett, hanem a ridegentartás? Valami itt csúnyán félre lett értve!
Isten döntött a következményekről, nem pedig valami általa beindított tehetetlenségétől sodródó gépezet.
Ha az lenne a törvény, hogy mások tetteinek következménye alól nem ment fel még ő sem, akkor miért kellene kegyelemmel teljesnek neveznünk?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!