Ha Isten választás elé állítana, hogy vagy kinyomod mindkét szemed, vagy megöli a számodra legkedvesebb embert, melyiket választanád?
"Isten nem kérne ilyet. "
Valami Izsák nevezetű mintha majdnem pórul járt volna, ehhez hasonló ügyben. Szerető atyja a derék Ábrahám olyan engedelmes jó szolga volt, hogy meg sem lepődött túlságosan Isten kérésén és készséggel feláldozta volna egyszem csemetéjét, nem volt olyan hitetlen mint itt egyesek, akik még csak fel sem merik ezt tételezni, mert bele sem mernek gondolni, mit is tennének, pedig a szentencia szerint Isten szereti az ilyen próbákat és a gyakorlat is ezt bizonyítja, sokan megvakulnak és sokak számára a legkedvesebb ember meghal, pedig talán rajtuk is múlhat, de ennyire nem szokás manapság belegondolni a keresztény hitbe, vagy Isten valódi természetébe, aki amerre jár, hullákat hagy maga mögött.
Állítólag millió számra vannak a Bibliában, én ugyan nem számoltam, de tényleg bőven van áldozata, ahogy olvastam, így hát nemigen értem ezt a makacs tagadást ez ügyben, de lehet, hogy nem egy Bibliát olvasunk, vagy nem vagy elég figyelmes.
Ábrahám esetében közel sem volt hasonló a kérés. Például nem mondta azt neki Isten, hogy ha nem áldozza fel Izsákot, akkor kinyír ezt meg azt miatta. Nem kellett két rossz közül a számára kevésbé rosszat választania.
Izsák egy különleges ajándék volt Isten részéről, mert Ábrahám felesége igen idős korban szülte. Nem beszélve arról, hogy Ábrahám már sokkal korábban ígéretet kapott, hogy nagy nemzetté teszi Isten. Lássuk be, utód nélkül nehezen ment volna.
Dávid királynak kellett több rossz közül választania a népszámlálás miatt.
Egyébként Istennek joga van ölni. Ez nem gyilkosság, mert joga van hozzá, ő teremtett minket.
#17
Ha megol engem, az meg a szabad akaratom ellenere tortenik. Pedig Isten ezt tiszteletben tartja, jobban mint barmi mast (elvileg).
#15
"Ábrahám esetében közel sem volt hasonló a kérés. Például nem mondta azt neki Isten, hogy ha nem áldozza fel Izsákot, akkor kinyír ezt meg azt miatta. Nem kellett két rossz közül a számára kevésbé rosszat választania."
Ábrahám esetében, neki az Isten jóságában való hitét kellett volna megtagadnia. Ehhez egyszerűen csak azt kellett volna mondania, hogy "ezt nem csinálom, nem fogom megölni a saját gyermekemet, Uram". Ezzel ugye felülbírálta volna Isten szavát, vagyis megkérdőjelezte volna Isten jóságát, erkölcsi érzékét.
Vagy folytatja a rituálét, és szemrebbenés nélkül leöli Izsákot, ahogy az Úr parancsolta neki.
Akárhogy is nézem, erre a helyzetre bizony nagyon is rápasszol a "két rossz közül a számára kevésbé rosszat választania" megfogalmazás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!