A bűn, a gonoszság felette áll még Istennek is, vagy ezeket is Isten teremtette?
"Pedig mind a két kérdésre határozott nem a válasz, nincs itt semmiféle meghazudtolás, valami hiba lehet a logikádban. "
Nincs olyan hogy én logikám. Ha két állítás kölcsönösen kizárja egymást, akkor legalább az egyik hamis.
A "mindent Isten teremtett" és a "van, amit nem Isten teremtett" pedig tipikus példája annak, amikor két állítás egymást hazudtolja meg. Most a kettő közül melyik az igaz?
Ézs 45,7
Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!
Kérdező! Szerinted?
Mitől vagytok olyan biztosak abban, hogy Isten törvénye nem az emberé?
Ha valóban Istené lenne, akkor nem lenne fejlődés, nem lenne változás.
"Isten törvénye tehát nyilván Istentől származik, az ember ismeri / ismerheti a törvényt (értsd: tudja hogy mi a jó és mi a rossz), "
Régen miért volt jó a megkövezés?
Ma miért nincs ehhez hasonló?
Miért nem kell elvennem a bátyám feleségét, ha szerencsétlenség éri és miért hordhatok ma mindenféle színű, anyagú ruhát, ha azt valamikor halálbüntetés terhe alatt szabályozták?
A menstruáló nőnek miért nem volt szabad emberek közé menni anno, de sorolhatja az ember, rengeteg a jelzés, hogy az emberek találták ki Isten törvényeit és ez arra utal, hogy magát az Istent is.
Maguk a változások bizonyítják ezt, mert egy isteni törvénynek érvényesnek kellene lenni minden időben.
Az persze világos, hogy különböző időkben más, más dolgot tekintenek az emberek bűnnek, gonoszságnak és a büntetés súlya, megítélése is változik.
Tudom persze, hogy más törvények voltak érvényesek a zsidókra és megint mások a keresztényekre, de miért, mi ennek az oka?
Miért kellett a zsidóknak kövezniük, a kereszténynek meg nem?
Sajnos nem emlékszem pontosan a vétségekre, de megkérnék valakit, felsorolná őket?
Milyen törvények megtartását írja elő a Biblia a keresztények számára és milyen súlyú a vétek, mi a büntetés, vagy miképpen lehet bocsánatot nyerni, ha valaki mégis elkövet valamit?
Például ha falánk, vagy irigy vagyok, vagy ha parázna gondolattal megkívánom a szomszéd bögyös feleségét?
Mettől meddig tart a büszkeség, honnan kezdődik a gőg, vagy a takarékosság honnan fukarság?
Ha nem adakozok a csövesnek bőségesen, akkor az Isten törvénye ellen való?
Keresztény szempontból miképpen ítélhető meg a kerítés, amellyel kizárjuk hazánkból a nyomorult vándorokat, akiknek még a pápa is a lábát csókolgatja, azon kétséges érvre hivatkozva, hogy nem szeretjük, ha megerőszakolják a lányainkat, vagy ha teherautóval százszámra legázolnak minket, meg kézigránátot vágnak a sörözőnkbe, vagy géppisztollyal kaszálnak közénk az aluljáróban?
Nem lenne e kutya kötelességünk a házunkba fogadni őket, megmosni a fáradt lábukat és az asztalunkhoz ültetni, a néger, az arab, vagy a magyar csavargót?
Hogyan vacsorázhat egy keresztény teljes lelki nyugalommal, amikor mások éhen halnak, vagy súlyosan nélkülöznek?
Vagy mégis lehet kibúvót találni Isten törvényének hatálya alól?
12
Egy másik fordítás szerint: "Én alkottam a világosságot, én teremtettem a sötétséget, én szerzek békességet, én teremtek bajt, én, az ÚR cselekszem mindezt."
Mint ahogy már valaki írta, Isten minden alkotása igen jó volt, mindent mi emberek rontottunk el, Istennek hátat fordítottunk és a Sátán mellé álltunk. Isten tudtával történik minden, de egyszer eltöröl minden gonoszságot, visszaállítja a teremtéskori igen jó állapotokat. Tehát a gonoszság felett áll, mert nem a gonoszság fogja elpusztítani Istent, hanem Isten a gonoszságot.
"A bűn, a gonoszság felette áll még Istennek is, vagy ezeket is Isten teremtette?"
Ki kell egészíteni a kérdésed: Vagy egyik sem egyik sem? így megvan a helyes válasz: egyik sem.
A válasz most is az, mint az előző hatmilliárd alkalommal: a bűn Isten hiánya, így nem lehet teremteni és nem áll felette IStennek, ahogyan sötétséget sem tudsz létrehozni fizikailag (azaz nem tudsz sötétséget pulzálni a fénybe (max. ilyen kérdésekkel:P). Tehát a sötétség a fény hiánya. Lsd. még hideg-meleg.
Istenem, add, hogy megértsék, különben még idén meg lesz a hétmilliárd!
Tehát vagy Istent választod (szinonímiák: lét, jó, élet, tökéletesség, szeretet, stb...), vagy elfordulsz tőle, ekkor a bűnt választod (szinonímiák: halál, rossz, hiány, félelem, stb...)
És ugye senki nem fog reklamálni, hogy miért ott tölti az örökkévalóságot, ahol a szíve akarta?
"Tehát vagy Istent választod (szinonímiák: lét, jó, élet, tökéletesség, szeretet, stb...), vagy elfordulsz tőle, ekkor a bűnt választod (szinonímiák: halál, rossz, hiány, félelem, stb...)"
Tehát a halált, a félelmet, stb Isten teremtette, vagy ezek Isten felett állnak és az ő teremtésétől függetlenül léteznek szerinted?
A halálba küldi az embereket az ítéletkor. Hogyan küldhetné halálba, ha nem ő áll felette? Ha nem az ő alkotása a gonosz, akkor felette áll a gonoszság Istennek, Istentől független, és hazugság az, hogy MINDENT Ő teremtett. De ezt pontosan meg is mondja, hogy a gonoszságot is ő alkotja.
Hiú ábránd, hogy minden az ember miatt van, vagy rá lehet kenni a sátánra mindent. Ez a legegyszerűbb, ez emberi tulajdonság, hogy mindig valaki olyanra kenjük, aki logikus, hogy tehet róla. Ha az első emberben megvolt a vágy, hogy több legyen, mint ami, azt a vágyat Isten tette beléjük, hiszen Ő alkotta őket. Ha nem lett volna az Istentől adott vágy, nem vágyakoztak volna. De Isten minden érzelmet odaadott az embernek. A jót is és a rosszat is. Hogy szabad akarattal válasszon. Egy olyan szabad akarattal, hogy ha nem úgy dönt, ahogy az alkotója szeretné, hogy döntsön, akkor meghal. Na, ez aztán a szabad akarat. Eldöntheted, hogy jobb horgot szeretnél, vagy bal horgot. Micsoda nagylelkűség!
Szabad aksratot teremtett es ez hozta be a bunt.
Tudta, hogy a teremtmenyei rosszra forditjak a szabad aksratot? Tudta igen ezert irja, hogy atvitt ertelemben gonoszt teremtett, de mivel a teremtmenyei szabad akaratabol jott be a gonoszsag a vilagba, O ezert semmilyen szinten nem vonhato felelosegre. Vagy ha nem teremtett volna szabad akarattal lenyeket akkor most ezt a kerdest sem irhattad volna ki mert csak az O akarata aj meghosszabitasa lennel es sehogyse erezned magad mivel nem lennele onallo szabad akarattal rendelkezo szemely, aki valaszthat, hogy szereti e Istent vagy sem.
"Tudta igen ezert irja, hogy atvitt ertelemben gonoszt teremtett, de mivel a teremtmenyei szabad akaratabol jott be a gonoszsag a vilagba, O ezert semmilyen szinten nem vonhato felelosegre"
Már miért ne lenne felelősségre vonható? Ha jót akart volna teremteni, akkor megteremthetett volna egyszerűen mindent jónak, és az ember a szabad akaratával bármit választott volna, az eredménybcsak jó lehet, ilyen egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!