Miért tekintenek a keresztények úgy Istenre mint végtelenül szerető entitásra mikor gyilkos, bosszúálló és hímsoviniszta?
Na, ismét egy szép példa arra, hogy valaki rendelkezik egy torz istenképpel, illetve a Szentírást sem ismeri, ezért az agyában megszületik egy koncepció, amit támad. Ha Isten és a Biblia olyan lenne, aminek te itt leírtad, akkor én sem hinnék...
De a tévedéseket már páran leírták, nem ismételném.
"Ez a karma, semmi köze Istenhez! Isten soha nem garantálta a követőinek hogy nem fognak szenvedni, sőt azt helyezte kilátásba hogy nehezebb is lesz az életük!
("Vedd fel a keresztet és kövess engem" mondta Jézus.)"
Nem arról szól a kereszténység, hogy majd mikor meghalunk jól éltünk és hittünk Istenben akkor mennybe jutunk ellenkező esetben rossz emberként ragadva őt a pokolba? Mert ha igen akkor helyes amit írtam.
"Kizárólag Istennek van joga a másik életét elvenni. Nekem nincs, neked sincs, mi nem játszhatunk Istent. "
Ne tereld, én azt mondom, hogy egy végtelenül szerető Isten nem gyilkolná a teremtményeit pedig ő ezt teszi a bibliában. Joga van hozzá, hát ő teremtett oké, de ha megöli az ártatlanokat attól, hogy joga van még nem mondanám végtelenül szeretőnek.
"Szeresd akkor is! Én meg hazug tolvaj parázna Istenkáromló vagyok (csak párat felsoroltam a tíz parancsolatból amit megszegtem), nem tartom magam jobb embernek. "
Bibliában le van írva, hogy ekkor meg kell kővezni az illetőt.
"De. Szerintem kevered a "szolga" és "rabszolga" szavakat, vagy nem tudom ezt honnan veszed. "
3 Móz. 25,45-46 "Még a zsellérek gyermekei közül is, a kik nálatok tartózkodnak, azokból is vásárolhattok ... és legyenek a ti tulajdonotok ... örökké dolgoztathattok velük"
"Te is vétkezel. "
Ha nem bűntette volna meg Isten az egész emberiséget őseink hibáján a paradicsomban élnénk így nem vétkeznék, de ő kiűzött engem is mert generációkkal ezelőtt valaki vétkezett.
"Isten jót teremtett, lucifer Isten ellen lázadt,"
Itt szerintetek nincs egy picike önellentmondás? :)
# 1
Akkor most Isten magával beszélget? :D
1. Korintus 6:9 Vagy nem tudjátok, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Isten országát? Ne tévelyegjetek: sem paráznák, sem bálványimádók, sem házasságtörők, sem bujálkodók, sem fajtalanok
Itt van, hogy melegek nem kerülhetnek a mennybe és igazolodik az alapkoncepció ami szerinted karma vagyis nem jut a mennybe aki nem úgy él ahogy Isten akarja.
Mózes 3. könyve, a Léviták szolgálatáról 20:13 Ha valaki férfival hál úgy, ahogyan asszonnyal szoktak hálni, mivel utálatosságot követtek el mindketten, halállal lakoljanak, vérük rajtuk.
Itt van, hogy meg kell halniuk érte.
Mózes 2. könyve, a kivonulásról 34:7 ... megbünteti az atyák bűnéért a fiakat és a fiak fiait harmad- és negyedízig.
Itt van arról szó, hogy őseink bűneiért meg kell bűnhődni, Észak-Koreai kommunizmus is nagyobb szeretet mutat mint Isten csak ha jól tudom 3 generáción át van bűntetés legrosszabb esetekben.
Királyok II. könyve 2. rész
23.
Felméne azután onnét Béthelbe; és mikor az úton felfelé méne, apró gyermekek jövének ki a városból, a kik őt csúfolják vala, ezt mondván: Jőjj fel, kopasz, jőjj fel, kopasz!
24.
És hátratekintvén és meglátván őket, megátkozá őket az Úr nevében, és az erdőből két nőstény medve jövén ki, szétszaggata közülök negyvenkét gyermeket.
Értem én, hogy szerinted joga van megölni az embert, de mégis milyen szadista állat ölne meg 42 gyereket mert csúfolodott? Szerintem ha egy ember ilyent tenne kivégzést akarna mindenki Istent pedig imádjátok.
Szóval várom, hogy mitől is torz az én Istenképem ezek alapján.
#14 kérdező
"Nem arról szól a kereszténység, hogy majd mikor meghalunk jól éltünk és hittünk Istenben akkor mennybe jutunk ellenkező esetben rossz emberként ragadva őt a pokolba? Mert ha igen akkor helyes amit írtam. "
Így már nagyjából helyes a megállapítás, csak kérdésedben azt írtad hogy "ha nem fogadod el akkor szenvedj életed végéig", ezért nekem úgy tűnt hogy az evilági életre vonatkoztatsz.
Azért mondom hogy nagyjából helyes, mert hinni Istenben egy dolog. A sátán is hisz benne. Nem a létezését kell hinni, hanem bűnbánat + bízni Krisztusban.
"Ne tereld, én azt mondom, hogy egy végtelenül szerető Isten nem gyilkolná a teremtményeit pedig ő ezt teszi a bibliában. Joga van hozzá, hát ő teremtett oké, de ha megöli az ártatlanokat attól, hogy joga van még nem mondanám végtelenül szeretőnek. "
A mi világnézetünk szerint mindenki bűnös, nincs olyan hogy ártatlan ember. Szodoma és gomora lakói meg talán "különösen" bűnösek, ha lehet így fogalmazni.
"Bibliában le van írva, hogy ekkor meg kell kővezni az illetőt."
Sok polgári / szertartásos törvény volt, ami adott időben az ókori izraeli teokráciának voltak a törvényei. Rettentően kemény törvények voltak, hiszen egy teljesen civilizálatlan népnek kellett parancsolnia, ezért fogalmaz úgy sokszor hogy "viselkedjél, vagy meghalsz".
De ha tovább olvassa az ember a Bibliát, akkor kiderül, hogy nem ez a végkifejlet, Istennek volt további terve is a zsidókkal is meg az emberiséggel is.
Hogy mondjak egy mulatságos példát: olyan törvény is volt miszerint ha "nagy dolgod" akad, akkor a táboron kívül végezd el, vigyél magaddal ásót, és ásd el. Mit sem tudtak a zsidók az infektológiáról, de abban a történelmi kontextusban mégis mennyire érthető ez a törvény. A mai keresztyének viszont mégis angol wc-kbe szoktak kakálni.
"3 Móz. 25,45-46 "Még a zsellérek gyermekei közül is, a kik nálatok tartózkodnak, azokból is vásárolhattok ... és legyenek a ti tulajdonotok ... örökké dolgoztathattok velük" "
Ez szintén az adott korban adott helyen jellemző dolog, nyilván nem a mai társadalomra vonatkozik. Tundiillik ugyanis, hogy akkoriban az emberek ha kilátástalan volt a helyzetük eladták magukat szolgának, hogy ne kopjon fel az álla. Azzal kapcsolatban hogy abban a társadalomban (merthogy a Bibliában sosem szociális reformok voltak hanem hogy te egyéni emberként mit tehetsz Istenért) mit várt el Isten nézzük meg a TELJES kontextust:
43
Ne uralkodjál rajta kegyetlenül, hanem félj a te Istenedtől.
44
Mind szolgád, mind szolgálóleányod, akik lesznek néked, a körületek lévő népek közül legyenek: azokból vásárolj szolgát és szolgálóleányt;
45
Meg a zsellérek gyermekei közül is, akik nálatok tartózkodnak, azokból is vásárolhattok, és azoknak nemzetségéből, akik veletek vannak, akiket a ti földeteken nemzettek; és legyenek a ti tulajdonotok.
46
És örökül hagyhatjátok azokat a ti utánnatok való fiaitoknak, hogy örökségül bírják azokat, örökké dolgoztathattok velük; de a ti atyátokfiain, az Izráel fiain, egyik a másikán senki ne uralkodjék kegyetlenül.
47
És ha a jövevény vagy zsellér vagyonra tesz szert melletted, a te atyádfia pedig elszegényedik mellette, és eladja magát a melletted lévő jövevénynek, zsellérnek, vagy jövevény nemzetségéből való sarjadéknak:
48
Mindamellett is, hogy eladta magát, megváltható legyen; akárki megválthassa azt az ő atyjafiai közül.
stb stb....
Ezen kívül figyelmedbe ajánlom az alábbi verseket is, hogy mit ír a Biblia a rabszolgaságról VALÓJÁBAN. Tehát nem arról amikor valaki beáll szolgának önként, hanem mint amikor mondjuk az afrikai bennszülötteket rabszolgasorba hajtották:
Aki embert lop, és eladja azt, vagy kezében kapják, halállal lakoljon.
(2Mózes 21:16)
Nincs többé zsidó vagy görög, RABSZOLGA vagy szabad, férfi vagy nő, mert mindannyian eggyé lettetek Krisztus Jézusban.
(Galátákhoz írt levél 3:28)
"Ha nem bűntette volna meg Isten az egész emberiséget őseink hibáján a paradicsomban élnénk így nem vétkeznék, de ő kiűzött engem is mert generációkkal ezelőtt valaki vétkezett."
Emlékezz arra a hasonlatomra amikor a bíró és a vádlott édesapja ugyanaz a személy volt... Az ítéletet kimondta mert bíró, de a bírságot ki is hajlandó fizetni neked, mert szeret téged. Azt tudom tanácsolni hogy fogadd el tőle!
#18 vagyok és még egy dolgot el szeretnék mondani, hátha úgy érthetőbb.
Ha Isten tulajdonságait fel kellene sorolni, az igaz hogy szerető. De az is igaz hogy igazságos, hogy bűngyűlölő, stb stb...
Tulajdonképpen miért is emelnénk a "szeretőt" a többi tulajdonság fölé?
Nem csodálkozom hogy kívülállóként így gondolod, mivel gyakran csinálják azt hogy ami nem tetszik (pl. Isten ítélete) arról egy szó nem esik, viszont ami szimpatikus (pl. hogy Isten szeret téged), arról meg nagyon sokat beszélnek. De ez így csak az egyik fele a dolognak.
Mindenesetre ha azt a feladatot kapnám hogy Isten egy tulajdonságát emeljem a többi fölé, akkor nem a szeretőt választanám, hanem azt hogy Isten szent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!