Miért imádják a katolikusok jobban Máriát mint Jézust? Jézus halt meg értünk. Az életét a vérét áldozta az emberiségért.
A Mária kultusz teljesen Biblia ellenes és Isten ellenes. Összesen 29 Mária ünnep van egy évben. Plssz a rózsafűzér is jórészt róla szól.
Ezzel szemben Jézusról szóló ünnepek száma 14.
"Történelem. Nézz utánna!"
:DDD Szánalmas...
"Az adventisták-jehovások tanítják, hogy a halottak sírban fekszenek tudattalan állapotban, a Biblia azt tanítja, hogy élnek."
Nem, hanem a Biblia tanítja.
Na akkor kezdjük az elejéről.
Nem fogok ki írni mindent, aki akarja keresse meg. Bár tudom úgy is bele fogtok kötni, de egy próbát megér, legalább egyszer "halljatok" az igazságról. Azután, hogy ki fogadja el vagy ki nem már nem az én dolgom.
II.Tim.3:16. "A teljes írás Istentől ihletett..." Nem csak az Új, de az Ószövetség is. Az egy Istentől Aki egyedül létezik az összes többi hamis, kitalált stb. istenek feltt.
II.Pét.1:21, I.Pét.1:10-11
Ez például nagyon lényeges! Ámos3:7 !!!!!!
II.Sám.23:2, Jób.23:12, Jer.1:4-9, Lk.1:67,70, Jel.1:1-2.
Miért jó tudni, hogy Isten ihlette a teljes írást?
IV.Móz.23:19 "Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék..."
I.Sám.15:29, Zsid.6:18.
Ezek az ígék azért fontosak, mert így biztosak lehetünk abban, hogy bízhatunk az ígében.
Tehát jön a kérdés mi van a halottak állapotával?
Elősször is nézzük meg a teremtést. Egy borzatóan egyszerű "matematikai" művelet.
I.Móz.2:7. "Megalkotta tehát az Úr Isten az embert a föld agyagából, az orrába lehelte az élet leheletét, és az ember élőlénnyé lett." (Katolikus Szentírás)
Vagy is a föld agyaga + élet lehelete = élőlény.
SEHOL nem olvasom hogy pluszban bele tett egy halhatatlan lelket.
De, ha vissza felé nézzük, mi történi, ha meghalunk?
Préd.12:7
A Biblia arra is választ ad, hogy ki rendelkezik a halhatatlansággal.
I.Tim.6:13-16 "(Isten)...Aki egyedül birtokolja a halhatatlanságot..."
Tehát az ember és semmilyen TEREMTMÉNY (még az angyalok sem) nem rendelkezik a halhatatlansággal.
Természetesen Isten a hűségeseknek adja.
Nem véletlen, hogy volt az édenben élet fája és lesz az új földön is. Hiszen abból fogyasztanunk kell, de ez nem teher lesz, hanem rutin.
Hogy nyilatkozik a Biblia a halálról?
Maga Jézus ezt mondta: Jn.11:11-14. Vagy, Jn.5:28-29.
Pál ezt írja, I.Thessz.4:13
De Jóbnak is nagyon jó gondolatai vannak: Jób.14:11-13
Persze olvatam már olyat is, hogy Isten nem a holtak Istene. Ez így igaz. De akik az Úrban ALSZANAK azokat nem is tekinti holtaknak, hanem ALVÓKNAK akiket fel fog kelteni Jézus amikor vissza jön.
Tud-e magáról aki a halál állapotában alszik?
Préd.3:18-22, 9:7-8 (a katolikusban 9:4-6).
Tehát minden ember MÉG MÁRIA IS, meg az összes többi, met a szenté avatott emberek a föld alatt nyugszik és ott várja Jézus vissza jövetelét, hogy újra életre keltse őket.
Következés képpen MÁRIA nem lehet fenn a menyben, hogy közben járjon. Így a Mária TISZTELŐK egy halothoz imádkoznak.
Isten ígéje azonban jobb alternatívát ad a közbenjárói szolgálatra. I.Tim.2:5-6. Éljetek a lehetőséggel!
Lenne még rengeteg ige, de keressétek ki! Kutassátok a Bibliát!
Erős a gyanum, hogy ezeket sem fogjátok ki kersni, de mindenkinek lelke rajta.
Csak néhány példa:
- Jézus Mózessel és Illéssel beszlgetett színeváltozásakor.
- Jézus halálakor sok elhunyt szent már TESTBEN is feltámadt.
- A Jelenések könyve mennyben imádkozó szentekről és vénekről ír. Még jóval az utolsó ítélet vagy az ezer éves ország előtt.
- Dániel is felszólítja az igaz elhunytak lelkeit, hogy áldják Istent.
- A már meghalt Jeremiás is sokat imádkozik népéért.
Lényegében egyedül a Prédikátor könyve igazolhatná döntően állításodat. Azonban annak megértéséhez nem elegendő a betűk ismerete. Lásd a Prédikátor néhány téves megállapítását; "Minden hiábavalóság!" "Ne légy túlságosan igaz..."
Tévedsz!28.Hsz!
Itt csupán ez található:
"És bemenvén az angyal õ hozzá, monda néki: Örülj, kegyelembe fogadott! Az Úr veled van, áldott vagy te az asszonyok között.Az pedig látván, megdöbbene az õ beszédén, és elgondolkodék, [hogy] micsoda köszöntés ez?!"(Lk 1:28,29)
30.Hsz!
A válaszom a 22.Hsz-ra írtam,akit idézek:
"Máriát csak tiszteljük, hiszen az egész Bibliában ő a 2. legfontosabb alak. Hiszen ha Jézus az első, akkor értelemszerű, hogy az édesanyja a második."
Ebből úgy tűnik,nem szentháromságot tisztelnek a katolikusok,hanem "szent négységet"Jézus,Szűzmária,Atya,Szentlélek rangsor szerint.
Ja és tényleg. Mivel a Biblia írja. Hisszük, hogy három személy névszerint Énok aki a vízözön előtti világból ragadott el Isten a menybe és nem kellett meghalnia. Mózes aki bár meghalt az Úr feltámasztott, és Illés akit szintén élve vitt az Isten a menybe. Ők már ott vannak.
Ezek jelképezik 1/ a halott igazakat akiket Isten feltámaszt 2/ és az utolsó időben elő igazakat akiknek soha nem kell meghalni.
Ezt nagyon jól felvázolja az I.Thessz.4:14-18-ig.
És igen voltak néhányan akik amikor Jézus meghalt feltámadtak és őket is felvitte az Úr a menybe.
Viszont ekkor még Mária élt az apostolok éltek tehát nem lehettek azok között akikakkor a menybe mentek.
Több mégcsak hasonlóról sem it a Biblia.
De ugyan minek is kellene a feltámadás, ha már valaki más módon a menyben lenne?
Isten ésszerű és következetes.
Kedves kérdező. Ne keverd a test feltámadását a lélekkel. Jézus is prédikált a feltámadásukat váró holtaknak, miközben teste a sírboltban feküdt.
Az ember két részből áll, mert test és lélek vagyunk.
Helyesen írta a korábbi hozzászóló.
35ös
Mi katolikusok valljuk és imádjuk a Szentháromság egy Istent, ellentétben veled. Nem rangsoroljuk a személyeket benne, ahogy teszed, hanem ugyan úgy imádjuk az Atyát, ahogy a Fiút és a Szentlelket. Nekünk csak 1 Istenünk van. Ezért Krisztus anyja Mária, lehet a msodik, akit csak tiszteljük.
A bűn zsoldja nem pusztán a biológiai halál, nem a teljes megsemmisülés, hanem a halál és az azt mindig követő alvilág. A Biblia sehol nem beszél teljes megsemmisülésről, a halál után egy életnek nem nevezhető alvilági árnyékként tengődő rabság lét következik.
Az alvilágot úgy kezeli a Biblia, mint egy helyet, ami a föld alatt van, ellentétben a mennyel, amely a föld felett. Pusztán maga a tény, hogy az alvilág létezik akárcsak a menny, mutatja, hogy az ember nem semmisül meg teljesen, hiszen valahol van. Természetesen igazából az alvilág szellemi valóság, ahogy a menny is, tehát csak jelképesen van úgymond a föld alatt, ahogy a menny is csak jelképesen van a föld felett.
"Ha a mennybe szállnék, ott vagy, ha a holtak hazájában feküdnék le, te ott is jelen vagy." (Zsolt 139,8)
"Fölment a magasba, magával vitte a foglyokat, S osztott az embereknek ajándékokat. Az pedig, hogy fölment, mi mást jelent, mint hogy előbb le is szállt az alsó földi tájakra?" (Ef 4,8-9)
Az igaz, hogy az Ószövetség szerint az alvilágban többnyire alszanak. De az alvó ember is létezik, az alvó ember sem megsemmisült ember. A halhatatlan lélek tana mindössze csak annyit állít, hogy a halál után is létezik valami, ami az ember önazonosságát biztosítja. Viszont egyáltalán nem jelenti, hogy a halhatatlan lélek mindig öntudattal bíró, hiszen amikor öntudatlanul alszunk, akkor is van halhatatlan lelkünk.
Azonban az alvilági árnyak sem csak alszanak, hanem olykor úgymond felriadnak, tehát létezik valamilyen öntudat és kommunikáció, amely szenvedés is egyben, hiszen mindig a szabadulás reménytelenségét kell megállapítaniuk. Egy ilyen alvilági jelenet olvasható az Iz 14,9-17 részben.
Arról, hogy az alvilágban nagy gyötrelem és szenvedés van arról Jézus beszél a dúsgazdag és a szegény Lázár példabeszédben. Jézus persze többször is beszél arról, hogy a bűnösök olyan helyre kerülnek, ahol "sírás és fogcsikorgatás van". A teljes megsemmisülés tana tehát nem biblikus.
Nyilván az alvilág nem egyformán gyötrelmes, azt a részét, ahová az örök kárhozottak kerülnek nevezzük általában pokolnak. Régebben az egész alvilágot is pokolnak nevezték, s ebben az értelemben mondjuk az Apostoli hitvallásban, hogy Jézus halálakor "alászállt a poklokra", tehát nem az örök kárhozottak helyére, hanem csak a megváltatlan meghalt emberek alvilágába, hogy nekik is reményt és szabadulást hozzon.
Jézus arról is beszél, hogy az alvilág nem mindenki számára örök kárhozat, hanem ki lehet onnan szabadulni, mert nála vannak az alvilág kulcsai (Jel 1,18). Pál pedig arról beszél, hogy lesznek, akik üdvözülnek ugyan, de csak tűz által (1Kor 3,13-15). Tehát létezik egy ideiglenes alvilág, amely megfelel a katolikus tisztítótűz tanának.
A Biblia arról is egyértelműen beszél, hogy vannak, akik haláluk után Jézussal a mennybe kerülnek, s nem kell az alvilágban tengődniük. (Lk 23,43; 2Kor 5,8; Fil 1,21-24; Jel 6,9-11). Ők a mennyei Jeruzsálem lakói, a 144 ezer.
A Jelenések könyvében szereplő 12 csillaggal megkoronázott dicsőséges királynő, szintén a mennyei Jeruzsálemet, a Bárány jegyesét, a dicsőséges mennyei Anyaszentegyházat jelképezi. Az asszony azonban egyben Mária is, Jézus anyja, az Egyház kezdete és előképe. (Jel 12.fejezet)
A katolikus Mária tisztelet alapvető lényege az, hogy Krisztus olyanná teszi az Egyházat, mint ő maga, tehát részesíti tisztaságában, hatalmában és dicsőségében, amit Máriában előképként már megtett.
Sokan mondják, hogy ha a lélek halhatatlan és üdvözül, akkor teljesen felesleges a feltámadás. Az igazat megvallva ebben van logika.
Pál azonban egyértelműen beszél arról, hogy létezhet az, hogy a lélek a teste nélkül van a mennyországban:
"Ismerek egy embert Krisztusban, aki tizennégy évvel ezelőtt – testben-e, nem tudom, vagy testen kívül, nem tudom, Isten tudja – elragadtatott a harmadik égig. S tudom, hogy ugyanez az ember – testben-e, vagy testen kívül, nem tudom, Isten tudja – elragadtatott a paradicsomba," (2Kor 12,2-4)
Ha Pállal megtörténhetett életében, miért ne történhetne meg halál után. Mi lehetetlen Istennek. Pál arról is beszél, hogy jó volna meghalni, hogy Krisztussal lehessen. Ha a halál után az alvilágba menne, akkor ennek természetesen semmi értelme:
"Mert számomra az élet Krisztus, a halál pedig nyereség. De ha az életben maradás az eredményes munkát jelenti számomra, akkor nem tudom, mit válasszak. A kettő között vívódom: szeretnék elköltözni és Krisztussal lenni, mert ez mindennél jobb lenne, tiértetek viszont szükségesebb, hogy a testben maradjak." (Fil 1,21-24)
A kérdés persze továbbra is fennáll, ha feltámadás nélkül is lehet üdvözülni, akkor vajon mi értelme a feltámadásnak?
Van egy magyarázat, egy egyébként elég nehezen érthető magyarázat, ami Isten időtlenségén, mindenhol és minden időkben való jelenlétén alapul.
Isten illetve Krisztus alapvetően nem a mi időnkben él. Nekik nem 2017 április 25-e van. Krisztus ugyanúgy ott átlátja a tegnapot és a holnapot is, neki ezek semmivel se homályosabbak, ő ugyanolyan élesen látja a történelem minden napját a megteremtéstől az utolsó napig.
Amikor meghalunk s úgymond végig alusszuk az egész időt a feltámadásig, s úgymond az utolsó napon felébredünk, Krisztus nekünk is megmutathatja a történelem akármelyik napját, elvihet bennünket akár a halálunk napjára is, hogy magunk is lássuk, hogy miként folyt tovább az idő. Tehát megélhetjük ezt az egészet úgy, hogy tulajdonképp meg sem haltunk.
Istennek lehetséges, hogy a halálunk utáni ítélet és az utolsó napon való ítélet tulajdonképpen nem is két különböző ítélet, mint ahogy magyarázni szoktuk.
Ha Isten akarja azt is megteheti, hogy a meghalt szentéletű emberek annyira jelen lehetnek a történelem eseményein, hogy imájukkal akár befolyásolhatják a történelem menetét, segíthetnek a történelemben élő embereknek. Ez ugye elég abszurdnak tűnik. Hogy imádkozhat értem Szent Pál, ha velem együtt támad fel az utolsó napon. Nos éppen azt próbáltam elmagyarázni, hogy az időtlen mindenható Istennek még ez sem lehetetlen.
"Kedves kérdező. Ne keverd a test feltámadását a lélekkel. Jézus is prédikált a feltámadásukat váró holtaknak, miközben teste a sírboltban feküdt.
Az ember két részből áll, mert test és lélek vagyunk."
Kedves 37-es.
Mintha csak kínaiul írtam volna a hozzászólásomat.
A 32-esnél úgy gondolom alposan kifejtetem (nem az én) a BIBLIA álláspontját.
Téged is és mindnekit kérek, hogy vegyétek már végre le a lóellenzőt és töbször átolvasva a Bibliát, de tőlem lehet a katolikus Szentírás is. Sok, sok imával kérve Isen, hogy gyújtason világosságot, hogy vére megértsétek az Ő szavát.
Ha nem, hát akkor nem. Legyen nektek a ti hitetek szerint! Csak akkor, ha netalán máskét lesz, ne csodálkozzatok és ne legyetek nagyon meglepve.
A Jó Isen szeretete világosítsa meg értelmeteket! Mert én amit tudtam elétek tártam.
Nagyon, nagyon hiányzik a társadalmunkból az értő olvasás. Na, de így jártunk.
Köszönm az eddigi válaszotokat, végül is csak bebizonyítottátok, hogy a halott Mária fontosabb nektek mint Jézus.
De, még egytet csak el árulok, nehogy azt mondjátok nekünk senki sem szólt.
Mivel Mária HALOTT és a sírban (seolban=pokol) fekszikl akkor lehet találgatni ki is az aki megjelenik Fatimában, Lurdban stb? Ki podukálja a könnyező, vérző szobrokat?
NEM MÁS MINT MAGA SÁTÁN ÉS ETET BENNETEKET.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!