Mégis csak ki/elveszik egy-egy szó Bibliából? Hova lett a szombat?
Mert ugye az van benne,hogy egy szó,egy vessző sem veszhet el Isten szavából.
„Emlékezzél meg a nyugalom napjáról, és szenteld meg azt! Hat napon át dolgozz, és végezd mindenféle munkádat! De a hetedik nap a te Istenednek, az Úrnak nyugalomnapja. Semmiféle munkát ne végezz azon, se te, se fiad, se lányod, se szolgád, se szolgálód, se állatod, se a kapuidon belül tartózkodó jövevény.” 2Móz 20,8-10.
????????
"A kérdés az,hogy krisztusi vagy,és követed Őt a teremtés emlékünnepének megszentelésében,vagy pápista vagy,s követed a pápai rendeletet, szemben Isten ígéje világos tanításával."
->Az ókori keresztény egyházban tudomásom szerint nem létezett olyan "szombatünneplés", ami a mostani szombatos keresztényeknél van.
A források teljesen nyilvánvalóvá teszik, hogy a korai keresztények eleinte vasárnap gyülekeztek össze.
Például Anitochiai Szent Ignác - aki János apostol tanítványa, és Antiochia püspöke volt - a mártírsága előtti hajó útján több levelet is írt, ebből a megnésziaiakhoz írt levelében a vasárnapot írja elé. És lehetne még sorolni a példát, már írtam erről.
Természetesen van információ szombatos keresztényekről, csakhogy azok tartották továbbra is a mózesi törvényt is. Tehát még a mai szombatosok elődei is úgy értelmezték a dolgokat, hogy a szombat nem választható el a mózesi törvénytől [de ezek végül el is tűntek a történelemben.] Ezt az apróságot a mai szombatosok elfelejtik megemlíteni, akik válogatva a Tóra parancsai között a szombatról "elmélkednek". Ha valaki szombatot akar tartani tehát, akkor tartsa meg tehát a mózesi törvényt is.
Ha pedig bibliai alapokon akarod megközelíteni a kérdést, akkor ajánlom figyelmedbe Brátán János levelezését Szász Bélával, keress rá az interneten. Béla felhozza az összes szombatista érvet a Bibliából, amire János nagyszerűen reagál, kimutatva azt a tarthatatlan állapotot, amit a szombatos keresztényeket jellemzi.
Feleslegesen provokálsz tehát, mert nekem is vannak érveim a szombat ellen, és a vasárnap mellett, bár a kommented stílusából nem olyan úgy néz ki, hogy ezeket feleslegesen megosztani veled, mert te már eldöntötted, hogy mi a helyes. Nos, akkor tégy úgy, ahogyan akarsz.
Üdvözlettel,
Dante
Jézus feltámadást nem lehet megünnepelni a hét első napján akár munka mellett, előtt,után? És marad a hetik a szombat a munka mentes,pihenőnap, az Úr napja.Nekem a kettő nem zárja ki egymást.
Isten szerint a szombat a hetedik nap. Jézus eltörölhette volna . Mondott olyat,hogy nem fontos?
Sziasztok!
Ez az adok-kapok nem vezet sehova!
"Az ostoba és éretlen vitatkozások elől térj ki, tudva, hogy ezek viszálykodást szülnek. De az Úr szolgája ne viszálykodjék, hanem legyen barátságos mindenkihez, tanításra alkalmas és türelmes, aki szelídséggel neveli az ellenszegülőket, hátha az Isten megadja nekik egyszer, hogy megtérve megismerjék az igazságot, és felocsúdjanak az ördög csapdájából, aki foglyul ejtette őket, hogy akaratát teljesítsék." (2Tim. 2:23-26)
Nagyon szomorú látni az általánosításokat, hogy az adventisták törvénykezők, stb... Ez nem igaz! Minden felekezetben vannak szélsőségesen gondolkozók, butaság ezek alapján megítélni másokat.
Én nem takargatok semmit, vállalom minden szavam és írásom itt is és a gyülekezetemben, közösségemben is!
Bárki bármiből üdvösségkérdést csinál az Krisztussal megy szembe felekezettől függetlenül. Ő pontosan elmondta, hogy mi alapján fog ítélni, és abban nem volt benne sem a szombat, és semmilyen dogmatikai tétel!
Üdv. Péter
"Jézus feltámadást nem lehet megünnepelni a hét első napján akár munka mellett, előtt,után?"
Hát dehogynem. Ünnepelheted.
És van egy szakrális liturgia, annak van rendje, azon is szabad részt venni. Ahol egy drámai megjelnítés történik az oltárnél a feltámadásról. Amikor testét és vérét veszei a hívő, a lekében feltámad Krisztus.
Egy szakrális liturgiát meg nem lehet úgy tartani, aj' gyertek fiúk, liturgia lesz, Józsi most akar ünnepelni hétfőn, Dóri meg szerda reggel 5-kor.
Meggyőződésem, hogy aki ezen kötözködik, szombat vasárnap vagy hétfő, ikon, kép bálvány, vagy nem:
m a t e r i a l i s t a. Legalábbis naiv realista módon. És úgy éli meg, hogy semmi köze az Abszolútumhoz.
jav**egy drámai megjelenítés történik az oltárnál a feltámadásról. Amikor testét és vérét veszi a hívő, a lelkében feltámad Krisztus.**
ez nem valami lényegtelen, valahová bepasszírozható momentum -"hétfőn munka közben"
ez a liturgia lényege
ez a kereszténység lényege
*
de nekem semmi kifogásom azokkal szemben, akiknek ahelyett hogy a feltámadás és hogy Krisztus élő legyen a lelkében fontosabb, hogy hova lett a szombat? Elvitte a cica.
*
1Kor15,14
Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is.
"Én nem takargatok semmit, vállalom minden szavam és írásom itt is és a gyülekezetemben, közösségemben is! "
Mondja Péter, és ennek ellenkezőjét cselekszi, mikor egy itt folytatott levelezésünkből idéztem a nyilvános beszélgetésünknél, akkor jelezte a moderátoroknál, és letiltott, hogy ne tudjunk privátban levelezni. Mert Jézus azt mondta, hogy bocsássunk meg, ha kell, 77-szer is, nem mintha követtem volna el bűnt ellene ezzel, de ő megbosszulva kikérte magának és letiltatott, mert nyilvánosságra hoztam a nekem címzett gondolatait. Ahhoz képest a mellét döngeti, hogy vállalja minden szavát. Na, így veszekedjetek és beszélgessetek ilyen képmutatóval. Persze, letiltás után még odaböffentette a képmutatás fellegvárát, hogy Isten áldjon. Nem neked kellene áldanod? De tetteid ellentétben állnak ezzel.
Nem vagyok Péter fogadatlan prókátora, de az szabály: priviből nem hozunk be nyilvánosságra névvel sehogy, semmit- azért privi
- mindenkit letiltanak erről, bármely témában, kár itt siránkoznod.
A másik meg persze 77 x, igen. De az embernek véges az ideje, és amikor már látszik hogy csak a piszkálás a lényeg - akkor elfogy az én türelmem is, és odacsapok. Nem szép,elismerem.
azután: "odaböffögni" meg nem szokott - az áldás fogalmával nem vagy tisztában azért röfögsz.
na Isten áldjon téged! :D:D:D
és a nicknév, merthogy Péter is azt vállalja, ellentében veled
aanna, a ti annuskátok:D
Péter ugyan úgy vitatkozott. Ha nem akarta volna, nemes egyszerűséggel nem válaszolt volna, ha már elege van, de folyton folytatta ő is. Tehát ez kétoldalú, és nem egy. Amúgy két-három levelet váltottunk, nem többet, ne képzeld, hogy ez valami durva volt. Egyetlen rosszindulat vagy sértő mondat nem hangzott el sem én, sem az ő részéről. Úgyhogy ez messze áll attól, ahogy te gondolod, vagy attól, hogy folyton, és ez tényleg igaz, folyton bevágja a durcást. Válaszol, és mivel nem tud érvelni, csak fújja a bemagolt válaszait, amikor kifogy, és ez nagyon korán van, akkor elmegy, de nem ám méltósággal, hanem még utoljára odamondja, hogy nem vitatkozik, és az egészet úgy állítja be, mintha te lennél a vita forrása és ő a bölcs, aki nemhogy lelép, de még beszól egyet utoljára. Lásd csak itt is. Bibliai idézettel szolgál, hogy balga vitatkozás az egész, és lelép. Ahelyett, hogy nemes egyszerűséggel nem válaszolna, a rátarti felsőbbrendűsége nem engedi, hogy ne brekegjen be még valamit, indokolva, hogy mennyire sértődős. És ez megy évek óta. Csakhogy a bibliai idézete nem helytálló, ugyanis itt nem balga és felesleges vita folyik, hanem eszmecsere, és gondolatok cseréje. De olyannal nem lehet, aki ennyire gyerekesen sértődős. És tudom, hogy ócsárolom most őt nyilvánosan, de ez már évek óta ki akar jönni, és ilyen emberrel nem lehet beszélgetni. Bármit is mondasz, érveket sorakoztatsz fel, nem válaszol, csak a magáét fújja, és ha elfogyott belőle, akkor jön az, hogy Te vagy a hülye, csak nem mondja ki.
Üdv! Laci
De pont ez a gondom, hogy nem martam soha. Csak beszélgettünk, aminek a vége mindig az lett, hogy veszekszek. Nem is én hoztam fel a magamét, hanem mindig bibliai alapon próbáltam érvelni, és soha egyetlen alkalommal nem lehetett néhány óránál, egy-két válaszoláson kívül beszélgetnünk. Itt nem az ateista-vallásos ellentétekről van szó, hanem kereszténynek valló-kereszténynek valló beszélgetésről. Köszönöm a jókívánságokat, de nem kell boldogabbnak lennem, boldog vagyok. Péterrel és Péter nélkül is, szombattal és szombat nélkül is. Aki Jézust nem fogadta be, az nem tudja, hogy mi a szombat. A szombat minden egyes nap, amit Jézussal töltünk. Aki azt gondolja, hogy ez egyetlen nap, az téved. A szombat maga Jézus, és nem egy nap. A népnek ezzel csak szemléltetniük kellett Jézust, ahogy az összes ünnep Jézust szemléltette:
Jn 5,39
Tudakozzátok az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek; és ezek azok, a melyek bizonyságot tesznek rólam;
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!