Pokol nem létezik, csak kitalálták. Fog ez a keresztény "coming out" valamiféle felébredési folyamatot elindítani a keresztény hívek között?
John Shelby Spong nyugalmazott episzkopális püspök nem hisz a pokol mítoszában.
Néhány a megállapításai közül:
Ez egy bűntudat előállító, irányító vállalkozás.
...ez része egy irányító taktikának.
Az Egyház nem szereti, ha felnőnek az emberek, mert a felnőtteket nem lehet iránytani.
Számomra szimpatikus a püspök, és a mondanivalója. Számodra is az?
forrás:
"Pokol kulcsai".
Vagy is a halottak állapotát megváltoztathatja, jogalapot kapott az Atyjától a halála által, hogy feltámadásban részesítse az elhunytakat. Vagy is életre keltse a halottakat.Akik sehol nincsenek, nem kínlódnak,de nem is "buliznak" a mennyországban,várva, hogy a Földre vissza jöjjenek.
S ez nem szó szerinti hely kulcsa,
Isten az ember helyzetének állapotát változtatta meg, élőből élettelen lett, Ebből az állapotból vissza tér az életbe,
a Ádám nem vétkezik, akkor még most is élne itt a Földön.
Kedves Dante.
Ha jobban belegondolsz logikusan, az ember a Földre lett teremtve, az örök élet kilátásával.
Ezt a lehetőséget elvesztette, így vissza tért oda ahol addig volt.
S hol volt? Hol nem volt?
Sehol nem volt, :)
Sajnos az Ő rossz tettei az utódokra is kihatással lett, S ezt kellett megoldani
Jézus a halálával vissza állította a jogalapot az embereknek, akik erre méltók, hogy örökké élhessenek a földön.
Nem az égben az angyalok vétkeztek, hanem a földön az ember, ezért kellett emberként megszületnie, és Ádám helyébe lépve, ok nélkül meghalnia.
Így az utódok számára, akik elfogadják ezt az elrendezést, és úgy is élnek, s esetleg addig a napig meghalnak, míg ez érvénybe nem lép, biztosítsa az örök élet lehetőségét,
Az angyaloknál teljesen más az elrendezés.
Ha vétkeznek, nekik nincs megváltás, hanem teljes és örök megsemmisülés,
az esetükben, nem is volt ilyen elrendezés, az esetleges lázadás esetén.
Az ember és az angyalok között, nincs átmenet, mert két féle életforma, és nem úgy alakította, hogy az angyalok belebújnak fizikai testbe és itt fognak élni, nekik az a rendeltetési helyük.
ahogy a Kutya az kutya, és nem lehet belőle madár, mert Szállni akar.
"Ez egy bűntudat előállító, irányító vállalkozás. ...ez része egy irányító taktikának. Az Egyház nem szereti, ha felnőnek az emberek, mert a felnőtteket nem lehet iránytani."
A probléma ezzel az, hogy a keresztény már akkor vallották a poklot, amikor még semmiféle hatalma nem volt az Egyháznak. Épp ellenkezőleg: a keresztények megvetettek voltak, üldözték őket, ahogy tudták. Nem nagyon hiszem, hogy az üldöztetések közepette azon törték volna a fejüket, hogy milyen hamis tanítással tudnák átverni, rettegésben tartani a hittársaikat.
Ezt pedig jól bizonyítják az ókeresztény írók dokumentumai. Csak egy példa:
,,Krisztus kegyelmére tekintve, megvetették ennek a világnak minden gyötrelmét, és egy órányi szenvedéssel megszabadították magukat az örök büntetéstől. Ezért érezték hidegnek a szívtelen hóhérok tüzét. Szemük előtt volt az örök és olthatatlan tűznek elkerülése, és lelki szemeikkel már azokat a javakat szemlélték, melyek az állhatatosakra várakoznak, „amiket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg se gondolt”, de nekik az Úr megmutatott, mert már nem emberek, hanem angyalok voltak." (Szent Polikárp vértanúsága 2,3 [Kr. u. 155] )
Egybként pedig igen, beszélt Jézus a pokolban való szenvedésről a gazdag ember és Lázár példázatában, de a Jelenések könyvében is.
Kérdezõ, anélkül, hogy a vitá tárgyáról szólnék, csak annyit, hogy Jézus szavait illetõen más forrás nem áll rendelkezésre, mint az un. "Újszövetség" szövegei, elsõsorban az evangéliumok.
"A Dante nevű válaszolónak nem sikerült"
Kérlek, vedd a fáradtságot és nezd meg! A szövegrész idézõjelben van, tehát Jézus szavai. Legalábbis ahogyan azt az evangélista tudhatta. Természetesen, Lukács esetében ez másodlagos forrás, hisz õ valószínûleg azt írta le, amit másoktól hallott, mivel késõbb élt.
De az õ hite szerint amit idézõjelbe tett, azt Jézus mondta.
Persze, ha az evengéliumoknál popntosabb forrást szertnél, reménykedj abban, hogy egyszer majd találnak eredeti hangfelvételt ( :) ), najó, mondjuk valamilyen eddig ismeretlen feljegyzést, amirõl esetleg bizonyítható az egyidjûség.
Végül is, a gyorsírást Cicero egy rabszolgája találta fel, Jézus mûködése elõt kb 100 évvel, az ismeret eljuthatott a Szentföldre is.
28 százalékos tanúnak:
"A pokol kínhely tanítása, nem az üldözéskor keletkezett, hanem amikor a hitehagyott egyházak hatalomra kerültek. S onnantól Ők üldöztek másokat,Krisztus tanítása ellenes módon."
Mint látod, jó nagy hülyeséget beszéltél. 313-ig kemény keresztényüldözés folyt, de már a második században is általánosan elterjedt volt a pokolban való szenvedés tanítása a keresztények körében.
"Az ítélet a halál, vagy is visszatérés a nem létezésbe az ember esetében, s semmilyen más tudatban vagy testben sem élhet tovább."
Ezt semmi mással nem tudod alátámasztani, csak Ószövetségből vett idézetekkel, mint például a Prédikátor könyve:
"Az élők ugyanis tudják, hogy meg fognak halni, de a holtak nem tudnak semmit, és jutalmuk sincs már; hisz még nevük is feledésbe merül, amelyet szereztek maguknak. Szeretetük, gyűlöletük és igyekezetük is mind odavan. Soha többé nem lesz részük abban, ami a nap alatt végbemegy."
Amikor ezeket leírták, még igaz is volt, de ez csak az Ószövetségben volt érvényes. Krisztus feltámadásával már egyértelműen változás állt be ebben. Már nem igaz, hogy aki meghalt, annak már semmi jutalma nem lesz, ezt még a tanúk is elfogadják. Azt tehát nektek is el kell fogadnotok, hogy a prédikátori tanítás csak Krisztusig volt teljes mértékben érvényes. Viszont ha a jók sorsában valtozás állt be, azaz feltámadnak és örökké élnek, akkor mitől olyan elképzelhetetlen, hogy a gonoszok sorsával kapcsolatban is változás álljon be? Honnan gondolod, hogy az Ószövetség ezzel kapcsolatos tanítása igaz maradt? Nos Krisztus egyértelműen beszélt arról, hogy a gonoszok meg szenvedni fognak, mégpedig a Gazdag és Lázár példázatában. De a Jelenések könyve is egyértelműen ezt tanítja.
"Amikkor a Jelenések könyvében olvassuk, hogy a pokol is a tűz tavába vettetik, vagy is nem lesz pokol, akkor az vajon mit jelent?"
Azt, hogy nem lesz többé halál.
"Vagy is a halottak állapotát megváltoztathatja, jogalapot kapott az Atyjától a halála által, hogy feltámadásban részesítse az elhunytakat. Vagy is életre keltse a halottakat.Akik sehol nincsenek, nem kínlódnak,de nem is "buliznak" a mennyországban,várva, hogy a Földre vissza jöjjenek."
A Gazdag él Lázár példázata teljesen egyértelműen cáfolja ezt. Illetve cáfolja ezt még az is, amikor Jézus azt mondta a Latornak, hogy még ma vele lesz a paradicsomban. A vesszőt arrébb toldották a fordítóitok egyel, mert nem illeszkedett a "teokráciátokhoz", viszont Jézus szájából sok más helyen is elhangzott a "bizony mondom néked" mondatrész, és egyetlen esetben sem tette oda a "ma" szócskát. Bizony rossz hír ez a tanaitokra nézve...
"A szövegrész idézõjelben van, tehát Jézus szavai."
Ez már vicc! A szövegrész idézõjelben van, tehát az max egy biblia részlet, vagy evangélium részlet lehet, nem Jéltus szavai. Az idézőjel nem teszi Jézus szavaivá a válaszoló által beírt/bemásolt szöveget. Amikor a szövegben a beszélő egyes szám harmadik személyben szól, akkor az nem lehet Jézus szövege. Leírom még egyszer, és idézőjelek közé teszem:
(Lk 16,14)-re: "Hallák pedig mindezeket a farizeusok is, kik pénzszeretők valának; és csúfolák őt."
Az idézőjelek miatt nem lett Jézus szövege; az egyes szám harmadik személy - "és csúfolák őt" - miatt pedig csak az evangalista szövege lehet. Mit nem lehet ezen érteni?
#37, amit leírtál, azt ki mondja? Remélem, nem állítod, hogy Jézus!
A kérdés nem arra vonatkozott, hogy indokoljuk v. cáfoljuk a pokol létezését, és hozzunk rá szerintünk autentikus példa szövegeket. A pokolról folytatott vitának nem ebben a kérdésben van helye. Lehet rá nyitni egy kérdést, és ott meg lehet vitatni.
A kérdésem szerintem egyértelmű. Menet közben felmerült további kérdésem, hogy Jézus beszélt-e az Újszövetségben pokolról. Kérem, hogy más témákat ne keverjetek ide!
A Teremtő azért kezdett el teremteni, hogy megossza az élet érzését és az ezzel járó örömöket a teremtményeivel.issza az egész,
S nem azért, hogy ha esetleg valaki rosszalkodni fog, akkor megbüntesse élőként, különböző formában.
A Bűn nem volt tervbe, bár az esetleges lehetőséget számba véve, kijelentette, hogy akkor vissza az egész, nem vagy méltó arra hogy élj. De kínozgatni élőket akár érzelmileg akár fizikailag, igen csak aljas dolog ilyet ráfogni a Teremtőre.
De hát, úgy hisztek ahogy szeretnétek, de ez összeegyeztethetetlen Istennel, a szeretetével és az igazságosságával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!