Pokol nem létezik, csak kitalálták. Fog ez a keresztény "coming out" valamiféle felébredési folyamatot elindítani a keresztény hívek között?
John Shelby Spong nyugalmazott episzkopális püspök nem hisz a pokol mítoszában.
Néhány a megállapításai közül:
Ez egy bűntudat előállító, irányító vállalkozás.
...ez része egy irányító taktikának.
Az Egyház nem szereti, ha felnőnek az emberek, mert a felnőtteket nem lehet iránytani.
Számomra szimpatikus a püspök, és a mondanivalója. Számodra is az?
forrás:
"Számomra szimpatikus a püspök, és a mondanivalója."
Hát itt van a kutya elásva...
Nem újdonság, hogy ha Jézus lett volna olyan Pc. hogy illedelmesen nem beszél bűnről; s pl. nem beszél az anyagiasság problematikus voltáról, meg arról, hogy van olyan, hogy paráznaság, és hogy újjá kell születni, akkor sokkal több barátja lenne
Azt gondolom, hogy nagyon sok ember, ha maga a pokolbéli ördög mondaná is neki, hogy nincs pokol (mint ahogy úgy egyébként mondja is) akkor is szívesen hallgatná és hinne neki, mert a bűneiben dagonyázó ember nem szeret a bűnről és a pokol lehetőségéről tudomást venni, és lehetőség szerint még csak hallani róla sem.
#3, Jézus beszélt egyébként pokolról? (Nem a bibliamagyarázók és kommentálók, hanem Jézus.)
Nem emlékszem, igaz, már régebben tanulmányoztam az Újszövetséget, de a pokolra nem emlékszem.
Jézus beszélt a pokolról az (Lk 16,19-31)-ben.
A kérdés az értelmezők közt az, hogy Jézus szavait hogyan kell érteni: jelképesen vagy valóságosan. :D
Egyébként azoknál, akik elvetik a transzcendens lehetőségét egyértelmű, hogy nincs pokol.
Ám az ókori zsidó apokaliptika nem így vélekedett róla, példa erre a Hénok 2. könyvében feljegyzett látomás:
"És azok az emberek megragadtak és felvezettek a második mennybe, és elém tárták a sötétséget, ami nagyobb volt, mint a földi sötétség, és ott láttam a rabokat, miként lógtak, és néztem őket, hogy miként várnak a nagy és határtalan ítéletre, és ezek az angyalok sötétnek néztek ki, sokkal sötétebbnek, mint a földi sötétség, és mindvégig szüntelenül sírtak. És azt mondtam azoknak az embereknek, akik velem voltak: Miért gyötrődnek ezek szakadatlanul? Ők ezt válaszolták: Ezek Isten hitehagyói, akik nem engedelmeskedtek Isten parancsainak, hanem saját akaratukra hagyatkoztak, és elfordultak az ő fejedelmüktől, aki az ötödik mennyhez lett kötve." (2Hénok 7,1-2)
Dante
A (Lk 16,19-31)-ben nem Jézus beszél a pokolról, hanem Lukács evangélista. Nagyon nem ugyanaz.
A kérdés továbbra is fennáll: Jézus beszélt-e - a saját szavaival, nem valamelyik evangelista által - pokolról?
Teljesen hülyeségeket beszél ez a "püspök". Nem csak a teológiát nem ismeri, de az egyháztörténetet sem.
Hogy a tökömbe manipulálhatott volna tömegeket az egyház a keresztényüldözések idején, amikor illegalitásban működött? Általános iskolás tananyag (Angliában is). Ezek szerint ő akkor éppen hiányzott.
Egyébként meg nem derül ki, hogy melyik egyházról beszél. Lehet, hogy az episzkopális egyházra mindez tényleg igaz. :)
"A (Lk 16,19-31)-ben nem Jézus beszél a pokolról, hanem Lukács evangélista. Nagyon nem ugyanaz."
Te miről beszélsz Kérdező? :D
>Jézus Krisztus szavai az apostoli hagyományban maradtak fent, azt rögzítették írásba az evangélisták. Tehát aki tudni akarja, hogy mit mondhatott Jézus, annak az evangélisták könyveihez kell fordulnia. A nem keresztény források ugyanis egy sort sem jegyeztek fel Jézus beszédeiből, csak az életéről néhány mozzanatot. Az (Lk 16,19-31)-ben viszont Lukács evangélista jegyezte fel Jézus szavait a pokolról.
"A kérdés továbbra is fennáll: Jézus beszélt-e - a saját szavaival, nem valamelyik evangelista által - pokolról?"
>Jézus saját szavait mint mondtam, az evangélisták jegyezték fel, az apostoli hagyomány alapján, sehol máshol nem maradt fent. Aki kíváncsi rá, hogy mit mondott Jézus, annak az evangéliumokat kell olvasni.
"Az ókori zsidó apokaliptika nem volt kérdés. Jézus volt a kérdés. Az ókori zsidó apokaliptika nem bizonyítja, hogy Jézus beszélt volna pokolról."
>Az ókori zsidó apokaliptika megbízhatóbb forrás viszont a pokolról, [vagy legalábbis a pokolszerű helyről, ha a 2Hénokot vesszük alapul], mint az említett nyugalmazott püspök, akit már rég meg kellett volna fosztani a rangjától az eretnek gondolatai miatt. Arról nem is beszélve, hogy az evangéliumok leírása szerint Jézus sem hagyta figyelmen kívül a zsidó apokaliptikát. Amikor önmagát "Emberfiának" nevezte mindig (Dán 7,13) látomását idézte fel. Sőt, ő maga is mondott egy apokaliptikus próféciát, (pl: Mt 24), és adott egy apokaliptikus könyvet is. (vö. Jel 1,1). Szóval Jézus Krisztust nem lehet elválasztani az apokaliptikától.
Dante
Dante, ne csúsztass, kérlek! Lukács evangéliuma nem kizárólag Jézus szavait tartalmazza. Azt elfogadom, hogy amikor Jézus beszél, akkor azt Jézus mondja, de a Lukács evangélium nem minden mondatát, szavát Jézus mondja. Egy triviális példa:
(Lk 16,14): Hallák pedig mindezeket a farizeusok is, kik pénzszeretők valának; és csúfolák őt.
Ezt a mondatot pl. kizárt, hogy Jézus mondta, ezt az evangelista mondta, aki "elmeséli" a történetet, és az evangalista mondja, hogy "csúfolák őt", nem Jézus mondja önmagáról. Ugyanígy a (Lk 16,19-31) részt is az evangelista mondja, nem Jézus mondja.
"Az ókori zsidó apokaliptika megbízhatóbb forrás viszont a pokolról."
Továbbra is azt mondom, hogy "az ókori zsidó apokaliptika" nem volt kérdés, nem a pokolról szóló forrásokat keresek, hanem azt, többek között, a fő kérdés alkérdéseként, hogy Jézus beszélt-e pokolról. Erre még nem hoztál példát, "az ókori zsidó apokaliptika" nem érdekel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!