Miért nevezik Máriát szűznek?
Fordítási hiba.
Az eredetiben a szó ugyanúgy jelentette a szüzet is, mint a fiatalasszonyt.
Amúgy Jézusnak tényleg voltak testvérei a Biblia szerint... ha egyáltalán élt, ugye. Mert még ez sem biztos.
Nem tudom a Jézus születése után hogyan maradhatott szűz...Ezt a konstantinápolyi zsinaton mondták ki Máriával kapcsolatban, hogy mindörökké szűz maradt.
Ez orvosilag is blődség,amúgy meg egy egy gnosztikus érvelés is,mely szerint ahogy a víz átfut a csatornán, úgy futott át Krisztus Márián, ezért Mária a szülés után is szűz maradt.Máté evangéliumában fel van sorolva Jézus négy féltestvérének a neve. Az említett bibliai rész szövegösszefüggéséből alig lehet másra következtetni, mint arra, hogy az említett személyek anyai ágon valóban Jézus öccsei voltak: „Nem ez-e amaz ácsmesternek fia? Nem az ő anyját hívják-e Máriának, és az ő testvéreit Jakabnak, Józsénak, Simonnak és Júdásnak?” (Mt 13:55)Pál apostol Jakabot az „Úr atyjafiának” (Gal 1:19) nevezi.
Egy zsidó házasságban (is) alapvető dolog,hogy a házasfelek szexuális életet élnek,nemcsak gyermeknemzés,hanem örömszerzés céljából.Mária és József pedig a Tóra alapján szaporodtak és sokasodtak,ahogyan erről Máté is beszámol,aki ráadásul a szakértők szerint főleg zsidó származású személyeknek írta az Evangéliumát!
# Roland G.
"Nem tudom a Jézus születése után hogyan maradhatott szűz"
- Ahogyan a fogantatásakor is szűz maradhatott, azaz csodás, természetfeletti módon. Vagy hiszel a csodákban, vagy nem :)
"Ezt a konstantinápolyi zsinaton mondták ki Máriával kapcsolatban, hogy mindörökké szűz maradt."
- Nem igaz, mert az efezusi zsinaton. :) Egyébiránt pedig ezzel nem mondtak újat, csak az apostoli hagyományt erősítették meg. (Ez a hagyomány már a 2. század első feléből írásban is fennmaradt.)
"Máté evangéliumában fel van sorolva Jézus négy féltestvérének a neve. Az említett bibliai rész szövegösszefüggéséből alig lehet másra következtetni, mint arra, hogy az említett személyek anyai ágon valóban Jézus öccsei voltak"
- Pontosan tudjuk, hogy ezek a testvérek József első házasságából, Szalométől származó "féltestvérek" voltak. Jézus családfáját, rokoni kapcsolatait teljes részletességgel ismerjük.
"Egy zsidó házasságban (is) alapvető dolog,hogy a házasfelek szexuális életet élnek,nemcsak gyermeknemzés,hanem örömszerzés céljából."
- Csakhogy Mária és József nem voltak házasok, hanem csak jegyesek. Az önként vállalt szűzességben leélt házasságokat a mai napig József-házasságnak hívják.
"Az önként vállalt szűzességben leélt házasságokat"
Na jó... mesét már olvastunk máshol is.
De hallottad már a római légiós meséjét Mirjammal?
Na, az sokkal valószínűbb.
Még annyit, hogy az egész szüzességnek - abszolút semmi jelentősége nincsen.
Még Jézus születése előtt sem - de utána aztán tényleg teljesen meseszerű.
Ugyanis a zsidó - és a keresztény - házasság normális menete, amit Jézus is támogatott, az bizony a szexuális kapcsolat a házastársak között. Ez van a Bibliában is, és az az isten szándéka és terve.
Normálisan el is lehetett válni, ha nem sikerült beteljesíteni a házasságot.
14# Légy szíves olvasd el Dr.Ruff Tibortól az ezzel kapcsolatos rövid írását,bár tudom,hogy a katolikusoknál a Biblia mellet a Szent Hagyomány egyforma tekintélyű.Számomra a Szentírás a mérce,és mindent ennek fényében vizsgálok meg.
431-ben az efeszoszi zsinaton adták Máriának azt a címet, hogy „Isten-szülő” vagy „Isten anyja”.Először az 553-as konstantinápolyi zsinat beszélt Máriáról mint "mindenkor Szűz"-ről.A csodákban hiszek,csak az olyan dogmákban nem,amelyeknek nincs bibliai alapja.
Szeretnék idézni Dr.Ruff Tibortól (Teológus,filozófus,A zsidó vallástudományok doktora):"Hát nem az ács fia ez? Nem Máriának hívják az anyját, Jakabnak, Józsefnek, Simonnak és Júdának a testvéreit [adelphoi] Nem itt él köztünk az összes lánytestvére [adelphai] is" – mondják a názáretiek, amikor Jézus Isten küldöttjeként lép fel közöttük (Máté evangéliuma 13:55–56).
Azok a – főként Mária örök szüzességét valló, katolikus – teológusok, akik azt állítják, hogy Jézusnak nem voltak József és Mária egyesüléséből származó féltestvérei, többnyire arra hivatkoznak, hogy a testvért jelentő görög adelphosz szót tágabb értelemben is használták – miként a magyarban is –, távolabbi rokonokra, sőt, még általában a zsidó nemzethez tartozókra is; így a fenti idézetben valójában Jézus unokatestvéreiről van szó. Ezt az értelmezést azonban éppen ennek a résznek a benső szövegösszefüggése nem teszi valószínűvé, hiszen "az ács" (József) és Mária említése a felsorolás előtt sokkal inkább a közvetlen családtagokra, a testvérekre utal. Az unokatestvér görögül anepsziosz, ezt az Újszövetség is használja ("Márk, Barnabás unokatestvére" – Kolosszeiekhez írt levél 4:10), ha tehát Jézus esetében is erről a viszonyról lenne szó, nem használnák a szerzők következetesen, nagyon sok helyen, kivétel nélkül mindig az adelphosz szót az érintettekre. Később Jakab a jeruzsálemi gyülekezet pásztora lett, s vele kapcsolatban is mindig "az Úr testvére" fordulatot említik. Jézus tanítványai körében több testvérpár is volt, akikről jelzi, hogy apjuk és anyjuk közös volt: Péter Andrásnak, János pedig – egy másik – Jakabnak volt a testvére. Viszonyukra a Biblia mindenhol az adelphosz szót használja.
Jézus rokoni – talán unokatestvéri – kapcsolatban állt Keresztelő Jánossal is, mivel annak anyja, Erzsébet, rokona [szüngenész, egy családból származó] volt Máriának. Ennek ellenére sehol sem nevezi az Újszövetség Keresztelő Jánost Jézus testvérének.
Egy másik nyelvi bizonyíték: József és Mária házasságáról Máté evangéliuma azt írja, hogy "feleségül vette menyasszonyát, de nem ismerte meg [a bibliai szóhasználatban: szexuálisan nem egyesült vele] addig, amíg meg nem szülte első fiát – akit Jézusnak nevezett el" (1:24). Az itt szereplő görög heósz hu szókapcsolat kifejezetten azt jelenti: "mindaddig, amíg". Ez pedig egyértelműen utal arra, hogy Jézus megszületése után József és Mária normális házaséletet éltek."
Mária nem volt szűz,ez a keresztény egyház kitalációja csak.Az a célja,hogy az emberek egy lényegtelen dologgal foglalkozzanak,addig sem a belső erejük felé fordulnak,ami Jézus üzenetének fontos része,és ez az egyháznak kedvező.
Valaki magyarázza már el nekem,hogy mi van akkor,ha Jézus így fogant meg? Értelmes érv nincs mellette.
Jézus Jézus akkor is,ha József a vér szerinti apja.A viselkedését,jellemét,lelkületét nem ez határozta meg,hanem az,hogy tisztában volt vele,hogy ki ő,és miért született ide.
Csodatételre hivatkozni is ésszerűtlen,mert Jézus csodáinak a példamutatás volt a célja,hogy ne féljünk,mert még a halálból is ki lehet jönni győztesen,de annak mi értelme,hogy "Nézzétek,én így születtem,már anyám hasában mekkora májer voltam,csináljátok utánam ti is ha tudjátok,mert ez aztán marha fontos az életben...jobb emberek lesztek tőle,jobban fogtok hinni,nem fogtok félni,jobban fogjátok szeretni egymást"
Ezt mondtam én is.
Teljesen lényegtelen a kereszténység szempontjából, hogy Mária szüzessége a házassága után még hány percig tartott. Abszolút nem számít semmiben.
Értelmes ember nem köt hozzá semmit, és főleg: nem erőlteti.
""Az önként vállalt szűzességben leélt házasságokat"
Na jó... mesét már olvastunk máshol is."
Attól, hogy te nem lennél képes ilyenre, még más élhet így. Ez a tipikus "amiről nem tudok, az nem létezik" kategória. A történelemben nem csak ez az egy példa van arra, hogy a házaspárok nem élnek nemi életet. Sőt, ma is vannak ilyenek. Persze, ez nem azt jelenti, hogy csak ez a helyes, de ne ítéljünk már el mindenkit, aki másképp él...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!