Ez jó érv, hogy miért nem vagyok keresztény?
"Ami a legjobban bosszant,hogy a Biblia nem,hogy tiltaná a rabszolgaságot"
A szeresd felebarátodat mint magadat szerintem eléggé tiltja. Sok mindent máshogy csinálunk mint az Ószövetségban ahogy le van írva, tehát disznóhúst is eszünk, csak hogy egy ismert példát mondjak.
"még az olyan "emberek",mint Hitler,Sztálin,Pol Pot vagy Idi Amin is lehet a mennyben van,hiszen simán elképzelhető,hogy megtértek."
Nincs kicsit bűnös meg nagyon bűnös, mivel mindenki bűnös. A jó cselekedeteimet lehet hogy fel tudom sorakoztatni Sztálin mellett úgy hogy én jöjjek ki győztesként, de ha a tökéletességgel szemben akarom felsorakoztatni, akkor én is pórul járok, nem csak Sztálin. Vagy nem tudom érthető-e hogy mire akarok kilyukadni.
"Akkor a tiltott gyümölcs leszedését miért büntette meg ennyire? Csak emiatt a kis botlás miatt,az emberektől elvette az ingyenes örök boldogság lehetőségét,hogy aztán egy idő után meghalhassanak,mindenféle kegyetlen betegségben(Csontrák,Elefánt kór,Lepra,Pestis,Gyermekbénulás,Fibrodiszplázia stb)szenvedjenek,éhezzenek,háborúzzanak(tudom ezekről az ember tehet.de sokszor akkor is csak az ártatlanok isszák meg a levét),stb. Egy kis botlás miatt,ráadásul erről nem is mi tehetünk elvileg,hanem Ádám és Éva,ebben hol az igazság? "
Ehhez meg az összes többi dologhoz, amire nem válaszolok külön: Egy történet mögött a hitvallást kell nézni. Ádám és Éva történetének az a hitvallása, hogy minden ember eredendően bűnös, tehát nem csak Ádám és Éva, hanem te is, meg én is. Illetve fontos leszögezni ebből adódóan, hogy nem Isten hagyja ott az embert, hanem az ember az Istent.
A denevérmadár és a négylábú rovarokkal kapcsolatban: ez valószínűleg a korabeli emberek természettudományos ismerete szerint volt, és Isten valószínűleg azért nem ált neki kioktatni őket, hogy pl. a denevér emlős, mert nem ez volt a lényeg, hanem, hogy megértsék a parancsait.
Az Ádám-Éva történet azt jelképezi, hogy az ember engedetlen volt, azaz fellázadt Isten ellen, és Isten ezt a lázadást bűntette meg. Isten szent, nem hagyhatja a bűnt bűntetlenül, nem teheti meg, hogy ejnye-bejnye felejtsük el, mert a bűnnek, az Isten iránti engedetlenségnek (mert voltaképp minden bűn az), mindig súlyos következményei vannak (elég megnézeni egy híradót, hogy lásd, mi folyik a világban). Ezért van az, hogy Isten egy idő után nem tűri tovább, és megítél egy-egy népet vagy várost, lásd az általad említett háborúk. Jó, a csecsemős részt én sem értem. (De lehet, hogy ezért volt: "Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem. De irgalmasan bánok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat." (2Mózes 20,5b-6) )
Határozottan rossz érv, rákenni a dolgokat Ádámra meg Évára, főleg Istenre, mert senki nem rángat kötélen, hogy mit tegyél, jót vagy rosszat. De te és mindenki úgy általában, képtelen arra, hogy mindig a jót tegye, na ez az ami elromlott anno. Viszont Isten szereti a bűnöst (a bűnt gyűlöli, de a bűnös embert szereti), ezért küldte el Jézus Krisztust, hogy Ő hordozza el helyettünk a bűneink bűntetését.
A gadarai megszállottnál a gonosz lelkek könyörögtek Jézusnak, hogy engedje őket a disznókba. Ez képletes, hogy a tisztátalan lelkek a tisztátalan állatba mentek. A disznók meg azért rohantak a tengerbe, és fulladt meg kétezer állat, mert ez a gonosz természete, csak pusztítani tud. Jézus talán ezt is akarta megláttatni a tanítványaival, amikor megengedte, hogy a disznókba menjenek.
Türöszt nem tudom, talán megtért, mint Ninive Jónásnál.
Uzzá, aki megfogta a szövetségládát, azért halt meg, mert azt tilos volt megérinteni, jelezve Isten szentségét. Amúgy alapból helytelen módon szállították, nem az előírt módon, és mindenki megdöbbent, biztos elgondolkodtak rajta, hogy ők is lehettek volna, akik meggondolatlanul a ládához kapnak. Mert az ember nem tudja felfogni Isten szentségét.
A rabszolgaságot többnyire már leírták előttem. Az sosem volt Isten akarata, ez is olyasmi lehetett, mint a válólevél (lásd Márk 10), hogy nem tudták volna elfogadni egyből mindazt, amit mond, hanem évszázadok, évezredek kellettek hozzá, hogy elítéljék az emberek globálisan a rabszolgaságot.
A "ne aggódjatok a holnapért" az nem arra vonatkozik, hogy ne törődj a holnappal egy-két év és visszajön Jézus.
Egyébként pedig Péter apostól szavával válaszolnék:
"Az az egy azonban ne legyen rejtve előttetek, szeretteim, hogy az Úr előtt egy nap annyi, mint ezer esztendő, és ezer esztendő annyi, mint egy nap. Nem késlekedik az Úr az ígérettel, amint egyesek gondolják, hanem türelmes hozzátok, mert nem azt akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt, hogy mindenki megtérjen. De el fog jönni az Úr napja, mégpedig úgy, mint a tolvaj..." (2Péter 3,8-10a) <mint a tolvaj = akkor amikor nem is számítanál rá>
"Kicsit" hosszú voltam, bocsánat.
ami a rabszolgákat illeti: a biblia úgy fogalmaz hogy "szolgák" és nem "rabszolgák" (az lehet hogy pár fordításban rabszolga van írva). és azért lássuk be a kettő nem ugyanaz. a héber szolgákat a törvény szerint hét év után el kellet engedni megfizetve szolgálatait. és nem szabadott velük állatként bánni (mint ahogy a legtöbb római, egyiptomi, babilóni és még sorolhatnám), hanem mint embertárssukkal. a "rabszolga" szóban benne van a "rab". de a zsidóknál a szolgák nem voltak rabok. körübelül olyanok voltak mint ma egy munkás és a felettese (tudom elég szar példa, de remélem rájöttél mire akarok célozni).
és a kérdésedre válaszolva: nem, nem jó érvek. mindegyiket meg lehet cáfolni vagy magyarázni. de sajnos most csak a rabszolgákra volt időm :/. de helyettem is megtette néhány válaszoló.
utolsó jó tanács: először nézz utána a dolgoknak mielőtt kiírnád gyk-re!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!