Biblia=Krisztus tanítása? Ha a keresztények szerint igen, akkor be vannak húzva a csőbe.
Onnan jutott eszembe a kérdés,hogy Pál apostol azt mondta;"A Sátán is a világosság angyalának álcázza magát"
S ezzel bizony leleplezte az Ószövetségi Sátánt,aki a Bibliában Istennek adja ki magát!
Mert hát nézzük meg miket tesz a "világosság angyala"
Erőszak,gyilkosság,ítélkezés lépten-nyomon,háborúk,értelmetlen pusztítás.
És ezt a legtöbb keresztény mégis elfogadja "Isten szent cselekedetei" alapon,miközben a Páli beszédet is ismerik,és szintén elfogadják.
Dzsimi! :)
Ebben egyetértek veled teljesen. :)
Azon megy a vita,hogy a kérdező szerint a 2 szöv.Istene nem ugyanaz,pedig az!
Valahogy azt gondolom, hogy mindenki azt mondja, nézd le van írva a Bibliában. Igen ám, de mi van, ha van egy kis betoldás. Akkor viszont a betoldásokban hisznek az emberek.
Merthogy szerkesztve lett, az biztos.
Miféle csőbe vagyunk behúzva? Mióta komolyan veszem a Bibliát, sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok és sikeresebb. Bár nem csinálok néhány olyan dolgot, amit régebben, de nem is hiányzik, szabadabbnak érzem magam most.
Még ha kamu is az egész, akkor is jobban megéri.
Roland G.
Az a baj,hogy amit idéztél a Bibliából,mint "Jézus véleménye az Ószövetségről" az nem egyezik az életvitelével,legalábbis nem teljes mértékben.Ez ahhoz hasonlítható,mint amikor valaki beszél x dologról,közben a gyakorlatban megfigyelhető,hogy mást tesz.Na most,én nem tudom elképzelni Jézusról,hogy ilyen ember lett volna.
Vagy kiáll amellett,hogy nem szabad megölni,bántani felebarátunkat,vagy elfogadja az Ószövetséget a véres barbárságaival együtt,de akkor nem is prédikál a szeretetről.Mindkettőt egyszerre nem lehet.Tehát,ha igaz lenne amit állít a Biblia,hogy Jézus mindent elfogadott az Ószövetségből,ez azt feltételezné,hogy egy hiteltelen,részrehajló ember volt! Tudom,ez durván hangzik,de gondolj ebbe bele józan ésszel.
"A 2 szöv.Istene ugyanaz,helytelen beállítani úgy,mintha az egyik gonosz,a másik jó lenne,ez egy gnosztikus nézet."
"Kíváncsi vagyok,ezt mivel tudod alátámasztani."
Az alátámasztást az ószövetségben és az újszövetségben lévő tulajdonságok összehasonlítására értettem.Magyarul mi alapján jön az össze,hogy "Mindenkit szeretek,de néha meggondolom magam,és mészárolok"? merthogy mindkét tulajdonságot írja a Biblia Istenről,de egy hiteles és egyenes jellemű Isten esetében itt sem lehet igaz párhuzamosan mind a kettő,ha belegondolsz józan ésszel.
Van itt egy két szép csúsztatás és emberi logikázás.
Pl a Róma 10.4 nem úgy szól, hogy a törvény végcélja, hanem a törvény vége Krisztus... A kettő mást jelent.
(10,4 Mert a törvény vége Krisztus [Gal. 3,24. Ján. 3,16.18.] minden hívőnek igazságára.
3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. [Róm. 10,4.]
3,25 De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt.
3,26 Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. [Ján. 1,12.]
Ismerem azt a káromló oldalt, aki azt hirdeti, hogy az Ószövetség Istene és az Újszövetség Istene más, sokan a szócsövei ennek az oldalnak. Amúgy meg Júdás evangéliumának a hazugságai is felfedezhetők.
A János 8.44 pedig azt jelenti, hogy a Zsidók el voltak tévedve és nagyképűen, a törvény birtoklása miatt Isten népének, Istentől származottnak tekintik magukat, tévesen.
János
8,42 Monda azért nékik Jézus: Ha az Isten volna a ti atyátok, szeretnétek engem: mert én az Istentől származtam és jöttem; mert nem is [rész 7,28.] magamtól jöttem, hanem ő küldött engem.
8,43 Miért nem értitek az én beszédemet? Mert nem hallgatjátok az én szómat.
8,44 Ti az ördög [1 Ján. 3,8.] atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott [Júd. 1,6.] meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.
8,45 Mivelhogy pedig én igazságot szólok, nem hisztek nékem.
Amúgy a 8.44-et az 1 János 3.8 magyarázza, ott a hivatkozás a Károliban:
3,8 A ki a bűnt cselekszi az ördögből van; [Ján. 8,44.] mert az ördög kezdettől fogva bűnben leledzik. Azért jelent meg az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.
Így el kell keserítsek mindenkit, aki nem hisz és nem született újjá Jézusban, mert azoknak is szól a János 8.44 ( Ti az ördög [1 Ján. 3,8.] atyától valók vagytok)...
Ugyanis, aki Istentől van, az felülről újjászületik a Szent Szellemtől, ez pedig Jézusban való szívbéli hit alapján lehetséges. Aki hisz (és megkeresztelkedik) üdvözül, aki nem hisz, elkárhozik (Márk 16.16). Az édeni bűnesetél a szellemünk el lett választva Istentől, az ördög atya, a bűneset miatt. Akinek hiszel, annak vagy a fia. Ádámék az örögnek hittek, így a sátán lett a királyunk. Így aki ma Istennek hisz Jézusban, az újjászületik és máris Isten fia lesz:
(Róma 8,15 Mert nem kaptatok szolgaság lelkét ismét a félelemre, [2 Tim. 1,7.] hanem a fiúságnak Lelkét kaptátok, a ki [Gal. 4,5.6.] által kiáltjuk: Abbá, Atyám!
8,16 Ez a Lélek [Eféz. 1,13.14.] bizonyságot tesz a mi lelkünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.
8,17 Ha pedig gyermekek, [Tit. 3,7.] örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak; ha ugyan vele együtt szenvedünk, [Jel. 3,21.] hogy vele együtt is dicsőüljünk meg.
Efézus
1,12 Hogy legyünk mi magasztalására az Ő dicsőségének, a kik előre reménykedtünk a Krisztusban:
1,13 A kiben ti is, minekutána hallottátok az igazságnak beszédét, idvességetek evangyéliomát, a melyben hittetek is, megpecsételtettetek az ígéretnek ama Szent Lelkével,
1,14 A ki záloga a mi örökségünknek Isten tulajdon népének megváltatására, az Ő dicsőségének magasztalására
...
4,30 És meg ne szomorítsátok az Istennek ama Szent Lelkét, a ki által megpecsételtettetek a teljes váltságnak napjára.)
János
3,3 Felele Jézus és monda néki: Bizony, bizony mondom néked: ha valaki újonnan [Tit. 3,5. Mát. 18,3.] nem születik, nem láthatja az Isten országát.
3,4 Monda néki Nikodémus: Mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajjon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é?
3,5 Felele Jézus: Bizony, bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.
3,6 A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől született, lélek az.
3,7 Ne csodáld, hogy azt mondám néked: Szükség néktek újonnan születnetek.
Titus
3,5 Nem az igazságnak cselekedeteiből, a melyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Lélek megújítása által, [Eféz. 2,8.9.]
3,6 Melyet kitöltött reánk bőséggel a mi megtartó Jézus Krisztusunk által;
3,7 Hogy az ő kegyelméből megigazulván, [Róm. 8,16.17.] örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint.
Ha nem Jézus Istene adta volna a törvényt, ha nem Ő lett volna az Ószövetség Istene is, akkor Jézusnak miért kellett volna megváltani a törvénytől?
De ez az Ige is bizonyítja, hogy Ábrahámmal szövetkező Isten, Mózes Istene, aki a törvényt adta és Jézus Istene egy és ugyanaz:
Galata
3,16 Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, a ki a Krisztus.
3,17 Ezt mondom pedig, hogy a kötést, melyet Isten először megerősített a Krisztusra nézve, a négyszázharmincz esztendő multán keletkezett törvény nem teszi erőtelenné, hogy megsemmisítse az ígéretet.
3,18 Mert ha törvényből van az örökség, akkor többé nem ígéretből; Ábrahámnak pedig ígéret által ajándékozta azt az Isten. [Róm. 4,13.14.]
3,19 Micsoda tehát a törvény? A bűnök okáért adatott, a míg eljő a Mag, a kinek tétetett az ígéret; rendeltetvén angyalok által, közbenjáró kezében.
3,20 A közbenjáró pedig nem egyé, Isten ellenben egy.
3,21 A törvény tehát az Isten ígéretei ellen van-é? Távol legyen! Mert ha olyan törvény adatott volna, a mely képes megeleveníteni, valóban a törvényből volna az igazság. [Róm. 8,2.3.]
3,22 De az Írás mindent bűn alá rekesztett, hogy az ígéret Jézus Krisztusban való hitből adassék a hívőknek.
3,23 Minekelőtte pedig eljött a hit, törvény alatt őriztettünk, egybezárva az eljövendő hit kinyilatkoztatásáig.
3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. [Róm. 10,4.]
3,25 De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt.
3,26 Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. [Ján. 1,12.]
3,27 Mert a kik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek fel. [Róm. 6,3.13.14.]
3,28 Nincs zsidó, sem görög; nincs szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban.
3,29 Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök.
Értsétek meg, az Ószövetség a halál és a kárhoztatás szövetsége volt, hogy belássuk, az édeni bűneset óta az ember saját erejéből cselekedetekkel nem képes megfelelni Istennek, csak hitből, és kegyelemre, megváltóra van szüksége. Bizonyította a törvény, ami csak arra volt jó, hogy rámutasson, hogy bűnösök vagyunk és megváltóra van szükségünk: Róma 3.10-31, Galata 3.21-3.29.
Látható, hogy Istennek célja volt az ószövetségi, mózesi törvényekkel:
Gal 3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg.
Jézus egyszer sem kritizálta a törvényt, hanem azért vitatkozott a zsidókkal, mert egyrészt nem ismerték fel az írásokból, hogy Ő a Messiás, másrészt Isten elhatározta, hogy új szövetséget köt velük, ők meg elutasították és ragaszkodtak a törvényhez és nem ismerték fel a törvényből, hogy bűnösök és kegyelemre van szükségük, hanem tévesen Isten üdvöskéinek tekintették magukat: Lukács 18.9-14. Olvassátok el Lukács 18.9.-et kiemelten!
(Péld 30,12 Van nemzetség, a ki a maga szemei előtt tiszta, pedig az ő rútságából ki nem tisztíttatott.)
Az Ószövetség más Istent takar? Nem hinném, mert az is Jézust jövendölte meg...
János
5,45 Ne állítsátok, hogy én vádollak majd benneteket az Atyánál; van a ki vádol titeket, Mózes, a kiben ti reménykedtetek.
5,46 Mert ha hinnétek Mózesnek, nékem is hinnétek; mert én rólam írt ő.
5,47 Ha pedig az ő írásainak nem hisztek, mimódon hisztek az én beszédeimnek?
Idézhetnék még sokat, de így is hosszú lett a post ..
"Míg az ószövetség a büntető, kegyetlen, másokon nem könyörülő bosszúálló Istent ábrázolja, addig az újszövetség az irgalmas, kegyes, békés, megbocsátó Istent vetíti elénk.
Egyszerre mindkettőt nem lehet hírdetni.
Márpedig Jézus az utóbbit hirdette."
Senki nem hirdette egyszerre mindkettőt, az Ószövetséget leváltotta az Újszövetség. És egyetértek, Jézus az Újszövetséget hirdette. Az elsőnek a második a vége (Zsidó 7.19, 7.22 pl.). Nagyon fontos, hogy megértsétek az Ószövetség lényegét, akkor jobban fogtok Jézushoz ragaszkodni és örök életetek lesz:
Róma 8,3 Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a [2 Kor. 5,21.] bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
Zsidó 7,15 És még inkább nyilvánvaló az, ha a Melkisédek hasonlatossága szerint áll elő más pap,
7,16 A ki nem testi parancsolatnak törvénye szerint, hanem enyészhetetlen életnek ereje szerint lett.
7,17 Mert ez a bizonyságtétel: Te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint.
7,18 Mert az előbbi parancsolat eltöröltetik, mivelhogy erőtelen és haszontalan, [Róm. 8,3. Gal. 3,11.]
7,19 Minthogy a törvény semmiben sem szerzett tökéletességet; [Csel. 13,39.] de beáll a jobb reménység, [Ján. 1,17.] a mely által közeledünk az Istenhez.
7,20 És a mennyiben nem esküvés nélkül való, mert amazok esküvés nélkül lettek papokká,
7,21 De ez esküvéssel, az által, a ki azt mondá néki: Megesküdött [Zsolt. 110,4.] az Úr, és nem bánja meg, te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint:
7,22 Annyiban jobb szövetségnek lett kezesévé Jézus.
Kolossé 2,14 Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, a mely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára;
És nézzétek csak:
Zsidó
8,5 A kik a mennyei dolgok ábrázolatának és árnyékának [Kol. 2,17.] szolgálnak, a mint Isten mondotta Mózesnek, mikor be akarta végezni a [2 Móz. 25,40.] sátort: Meglásd, úgymond, hogy mindeneket azon minta szerint készíts, a mely a hegyen mutattatott néked.
8,6 Most azonban annyival kiválóbb szolgálatot nyert, a mennyivel jobb szövetségnek [2 Kor. 3,6.] közbenjárója, a mely jobb ígéretek alapján köttetett.
8,7 Mert ha az az első kifogástalan volt volna, nem kerestetett volna hely a másodiknak.
8,8 Mert dorgálván őket, így szól: Ímé napok jőnek, ezt mondja az Úr, és az Izráel házával és Júdának házával új [Jer. 31,31.32.] szövetséget kötök.
8,9 Nem azon szövetség szerint, a melyet kötöttem az ő atyáikkal [2 Móz. 19,5.6.] ama napon, mikor kézen fogtam őket, hogy kivezessem Égyiptomból, mert ők [2 Móz. 32,7.8.] nem maradtak meg abban az én szövetségemben, azért én sem gondoltam velök, mondja az Úr.
8,10 Mert ez az a szövetség, melyet kötök az Izráel házával, ama napok multán, mond az Úr: Adom az én törvényemet az ő elméjökbe, és az ő szívökbe írom [Ésa. 54,13.] azokat, és leszek nekik Istenök és ők lesznek nekem népem.
8,11 És nem tanítja kiki az ő felebarátját és kiki az ő atyafiát, mondván: [Ján. 14,26.] Ismerd meg az Urat; mert mindnyájan megismernek engem a kicsinytől nagyig.
8,12 Mert megkegyelmezek álnokságaiknak, és az ő bűneikről és gonoszságaikról meg nem emlékezem. [Jer. 31,34.]
8,13 Mikor újról beszél, óvá tette az elsőt; a mi pedig megavul és megvénhedik, közel van az enyészethez.
Elégvilágos ebből is, hogy az újszövetség Istene az Ószövetségé is...
Erről is beszéltem: Ó és Újszövetség közti különbség
2 Kor
3,6 A ki alkalmatosokká tett minket arra, hogy új szövetség szolgái legyünk, nem betűé, hanem [Jer. 31,31.] léleké; mert a betű megöl, [5 Móz. 27,26.] a lélek [Róm. 8,2. Ján. 6,63.] pedig megelevenít.
3,7 Ha pedig a halálnak [2 Móz. 24,12.] betűkkel kövekbe vésett szolgálata dicsőséges vala, úgyhogy Izráel fiai nem is nézhettek Mózes [2 Móz. 34,30.33.] orczájára arczának elmúló dicsősége miatt:
3,8 Hogyne volna még inkább dicsőséges a léleknek szolgálata?
3,9 Mert ha a kárhoztatás szolgálata dicsőséges, mennyivel inkább dicsőséges az igazság [Róm. 1,17.3,21.] szolgálata?
"Van itt egy két szép csúsztatás és emberi logikázás.
Pl a Róma 10.4 nem úgy szól, hogy a törvény végcélja, hanem a törvény vége Krisztus... A kettő mást jelent.
(10,4 Mert a törvény vége Krisztus [Gal. 3,24. Ján. 3,16.18.] minden hívőnek igazságára. "
Ezt visszavonom, bocsánat. a #20-as válaszoló utána kifejti és kiderült, hogy nem változtatott az Ige értelmén, hanem helyesen mutatta be!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!