Kedves Jehova Tanúi, ezt meg tudnátok kielégítően magyarázni?
Annyit beszéltek a szeretetről, annyira központi téma ez a dialógusaitokban, hogy az ártatlan szemlélő azt hinné, hogy ti magatok vagytok a megtestesült szeretet.
Azonban a gyakorlatban ez miként nyilvánul meg? Mert az rendben van - vagy nem -, hogy magatokat nagyon szeretitek, hiszen kiválasztottnak tartjátok magatokat, a világtól és másoktól elkülönülőnek..
De,..A Szeretet, mint olyan sokféle módon nyilvánul meg, szintjei vannak, horizontjai, ti pedig a szeretet értelmezését és megértését nagyon szűkre szabjátok. Hiszen már szervezetileg felosztjàtok az emberiséget, akik a csapatba vannak és akik nem. Emellett a szeretet megnyilvánulása csak bizonyos emberekre és helyzetekre vonatkozik, pedig a szeretetnek nem lekorlátozása, hanem kiterjesztése a szeretet.
Aki kilép a szervezetből, annak már nem is köszöntök, akár a saját családtagjaitokról is legyen szó,
Nem tartotok fenn semmilyen segélyszervezetet, volumenét tekintve elenyésző az a segítség, amit katasztrófa sújtotta területeken végeztek, de ezeket az eseteket viszont kiemelitek a kiadványaitokban...
Aki elutasít benneteket, azokat kellemetlen helyzetbe hozzátok a folyamatos Armageddon rémisztgetéssel, ami többezer éve élt emberek delíriumos rémálmaiban jelent csak meg..
A Szeretet nevében nem akartok szembesülni a Szervezet eddigi tévedéseivel, vezetők bírósági elmarasztalásaival...
Lehetne sorolni, de megvárnám a kreatív hozzászólók érveit is.. Szóval, számomra a szeretet egy érzés kiterjesztése, amit gyakorolni kell feltétel nélkül, attól az, ami, de nálatok csak egyfajta irányított látszatszeretet van, ami csak magatokra korlátozódik és csak azokra, akik folyamatosan részt vesznek a Szervezet működésében..
Ti, hogy látjátok a szeretet gyakorlati megvalósulását?
Vidiripi
"A kérdésemre pedig megválaszolatlan maradt, de mindegy is..."
Melyik más egyháznál van még meghatározva az hogy csak a felkentek vehetnek az emlékjegyekből?
Ha ezen elgondolkodsz akkor megkapod a választ!
De a gyengébbek kedvéért. Mert Jehova tanúinál vannak ilyen dolgok azért a tanúk. Értelemszerűen így a kérdés feltevése egy más egyházhoz tartozónak teljesen felesleges lenne mert nem értené a kérdést! Logikus.
"Ó hát erre egyszerű a válasz: ezt szoktuk meg."
Nagyszerű! Van egy jó hírem! A rossz szokásokon lehet változtatni!
"És meg is tetted már, nem is kevésszer!"
Igen így van! S nem kizárt hogy lesz is ilyen. De nem ennél a kérdésnél!
"Mert aki méltatlanul eszik vagy iszik, az értelemszerűen nem is felkent, így világos a megfogalmazás."
Az a szó hogy "szövegkörnyezet" az neked nem mond semmit?
Az ige azt írja: "1Korintusz 11:28 Vizsgálja meg azért az ember magát, és úgy egyék a kenyérből, és úgy igyék a pohárból, 29 mert aki úgy eszik és iszik, hogy nem becsüli meg az Úr testét, ítéletet eszik és iszik magának.
Vagy felkent valaki vagy nem! Vagy gondolkodnia kell hogy ő most felkent vagy nem felkent?
"2 Korintusz 1:21
"Aki pedig garantálja, hogy ti is, és mi is Krisztushoz tartozunk, és aki felkent bennünket, Isten az."
De ebben hol van az hogy csak a felkentek?
"Lukács 22:29
29 "és szövetséget kötök veletek, mint ahogy az én Atyám szövetséget kötött velem, egy királyságra,
30 hogy egyetek és igyatok az én asztalomnál a királyságomban, és trónokon üljetek, hogy ítéljétek Izrael tizenkét törzsét."
Azt hittem hogy a tizenkét törzs ítélete egy jövőbeli esemény!
„Ez a pohár jelenti a véremen alapuló új szövetséget” (1Korintusz 11:25 ).
Akkor viszont azt nem értem hogy ha csak a felkentekkel kötött szövetséget akkor hogyan lehet érvényes mindenkire a megváltása. Vagy két szövetségkötés történt? Egy a felkentekkel és egy a többiekkel?
Meg akkor azt sem teljesen tiszta hogy akkor hogyan mondhatod azt hogy ti egy közösség vagytok. Mert akkor értelem szerűen vannak a felkentek akikkel Jézus szövetséget kötött és vannak azok akikkel nem kötött szövetséget vagy micsoda. Ha meg velük is szövetségben van. Akkor megint ott vagyunk ahonnétt elindultunk.
Ha csak egy szövetségkötés történt akkor hol a tiltás arra hogy a felkenteken kívül senki más nem vehet az emlékjegyekből?
"Vagy felkent valaki vagy nem! Vagy gondolkodnia kell hogy ő most felkent vagy nem felkent?"
Pontosan!
"Maga a szellem tanúskodik a mi szellemünkkel együtt arról, hogy Isten gyermekei vagyunk." ( Róma 8:16)
Aki felkent, annak az égi életre való vágya jelzi, hogy oda tartozik. Ezt a felkentek mondják magukról.
Ezért is van ez a szigorú figyelemfelhívás , hiszen ha minden hívő Keresztény fogyaszthatna az emlékjegyekből, nem igazán lenne értelme ennek.
"Azt hittem hogy a tizenkét törzs ítélete egy jövőbeli esemény!"
Az is, még nem jött el az ítélet napja.
"Akkor viszont azt nem értem hogy ha csak a felkentekkel kötött szövetséget akkor hogyan lehet érvényes mindenkire a megváltása. Vagy két szövetségkötés történt? Egy a felkentekkel és egy a többiekkel?"
Igen, vehetjük így is akár, Jézus minden emberért adta a vérét.
"Meg akkor azt sem teljesen tiszta hogy akkor hogyan mondhatod azt hogy ti egy közösség vagytok. Mert akkor értelem szerűen vannak a felkentek akikkel Jézus szövetséget kötött és vannak azok akikkel nem kötött szövetséget vagy micsoda."
Nem értem a problémát, amíg a földön vannak, addig egy közösséget alkotunk, ők ugyanúgy hittestvéreink.
,,És más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók; őket is elő kell hoznom, és figyelni fognak a hangomra, és egy nyáj lesznek egy pásztorral." ( Ján 10:16 ).
Itt Jézus azokról beszék, akik nem tagjai a 144 ezernek. De juhoknak nevezi mindkét nyájat.
"Ha csak egy szövetségkötés történt akkor hol a tiltás arra hogy a felkenteken kívül senki más nem vehet az emlékjegyekből?"
Attól, hogy nincs sehol leírva a tilltása, még le lehet vonni az igékből bizonyos következtetéseket. Sokmindent nem tillt a Szentírás, mégis tudjuk hogy mit nem szabad. (pl. a Szentháromságot sem tilltja a Szentírás konkrétan, csakhogy értsd.)
Vidiripi
"Ezért is van ez a szigorú figyelemfelhívás , hiszen ha minden hívő Keresztény fogyaszthatna az emlékjegyekből, nem igazán lenne értelme ennek."
S milyen igék támasztják ezt alá? Azt hogy nem lenne értelme!
"Az is, még nem jött el az ítélet napja."
Hát az Emlékünnep és az emlékjegyek azok nem egy jövőbeli eseményhez kapcsolódnak. Az apostolok még nem ülnek a trónokon.
"Igen, vehetjük így is akár, Jézus minden emberért adta a vérét."
Ezzel azt akarod sugallni hogy két szövetségkötés történt?
"Nem értem a problémát, amíg a földön vannak, addig egy közösséget alkotunk, ők ugyanúgy hittestvéreink."
A probléma az hogy akkor csak a felkentekkel történt meg a szövetségkötés. A többi emberrel nem. S így nem lehet az hogy egységben vannak mert a szövetségkötés csak a felkentekre vonatkozik.
"Itt Jézus azokról beszék, akik nem tagjai a 144 ezernek. De juhoknak nevezi mindkét nyájat."
Igen! És?
"Attól, hogy nincs sehol leírva a tilltása, még le lehet vonni az igékből bizonyos következtetéseket. Sokmindent nem tillt a Szentírás, mégis tudjuk hogy mit nem szabad. (pl. a Szentháromságot sem tilltja a Szentírás konkrétan, csakhogy értsd.)"
Igen lelehet vonni bizonyos következtetéseket. Hát persze. És ez elég is ahhoz hogy ez a dolog gyakorlattá váljon.
István legyen neked a hited szerint. De azért azt megjegyezném hogy ez egy emberi kitaláció. Hasonló mint a papi nőtlenség vagy a gyermek keresztelés stb.
Természetesen megmagyarázni meglehet. De azt te is érzed hogy azért itt erős kételyek vannak. Még akkor is ha ezt nem vallanád be nyilvánosan soha. Pl.
Máté 26:28 mert ez az én vérem, a szövetség vére, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára.
Nem az van írva hogy a 144 000 hanem az hogy sokakért.
Tudod arra is van utalás hogy ne csak egy évben egyszer legyen Emlékünnep!
Hiszen azt írja az ige hogy:
1Korinthusz 11:26 Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isztok e pohárból, az Úr halálát hirdessétek, amíg eljön.
Akkor levonhatjuk azt a következtetést hogy egy évben többször is lehet Emlékünnepet tartani?
Ugye jól gondolom? Hiszen ez az ige erre enged KÖVETKEZTETNI.
"Hát az Emlékünnep és az emlékjegyek azok nem egy jövőbeli eseményhez kapcsolódnak. Az apostolok még nem ülnek a trónokon."
Jézus mégis az Úrvacsorán számolt be nekik erről a szövetségrő:
29 ,,és szövetséget kötök veletek, mint ahogy az én Atyám szövetséget kötött velem, egy királyságra"
És jelen időben, tehát a szövetségkötés akkor és ott velük történik, méghozzá erre:
30 ,,hogy egyetek és igyatok az én asztalomnál a királyságomban, és trónokon üljetek, hogy ítéljétek Izrael tizenkét törzsét."
(2Korintusz 1:21)
Aki pedig garantálja, hogy ti is, és mi is Krisztushoz tartozunk, és aki felkent bennünket, Isten az. 22 Pecsétjét is ránk tette, és nekünk adta az eljövendőknek zálogát, vagyis a szellemet, a szívünkbe.
A 'felkent' szó kijelöltet jelent, itt pontosan a 144 ezerről van szó, akiket Isten jelöl ki, hogy Krisztussal társuralkodók legyenek. A kijelölés tehát már az apostolok korában elkezdődik. Aki ezt nem látja, az nem is akarja látni!
"Ezzel azt akarod sugallni hogy két szövetségkötés történt?"
Mint mondtam, vehetjük így is, csakhogy ez egy tágabb értelemben vett szövetség, ami minden emberre vonatkozik, mert még csak az sem igaz, hogy kizárólag a megtért keresztényekre, mivel Jézus kiontott vére váltság az eredendő bűn ellen, ezzel tehát minden ember előtt lehetőség nyílik visszatérni Istenhez.
"A probléma az hogy akkor csak a felkentekkel történt meg a szövetségkötés. A többi emberrel nem. S így nem lehet az hogy egységben vannak mert a szövetségkötés csak a felkentekre vonatkozik."
Ezt én továbbra is csak akadékoskodásnak látom a részedről, az égi elhívásúakat Isten jelöli ki a hűséges keresztények közül, de amíg a földön vannak, azon kívül, hogy nekik más lesz a szerepük az új világban, minden másban egységben vagyunk velük.
"De azért azt megjegyezném hogy ez egy emberi kitaláció. Hasonló mint a papi nőtlenség vagy a gyermek keresztelés stb."
Csak szerinted, Jézus az Úrvacsorán tisztázta velük, hogy milyen szövetségről van szó, hiszen ott olvasshatjuk a 29-es versben mit ért ez alatt. És egyébként azt mivel magyarázod, hogy csak az apostolokkal tartotta az Úrvacsorát? Már voltak megtért keresztények bőven akkor is, miért nem hívatta őket össze, hogy ők is fogyasszanak az emlékjegyekből, ha szerinted ez minden Keresztényre vonatkozik?
"Máté 26:28 mert ez az én vérem, a szövetség vére, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára.
Nem az van írva hogy a 144 000 hanem az hogy sokakért."
Meg nem is az, hogy a ''sokaknak'' mind fogyasztaniuk kell az emlékjegyekből:
,,Ez a pohár jelenti a véremen alapuló új szövetséget" - Ezt mondta, majd gyértelművé is tette, hogy mire vonatkozik az "új szövetséget". A szövetség a vérén alapul, mivel a felkentek a "Bárány" vérén lettek megvéve.
"Ezek azok, akik nem szennyezték be magukat asszonyokkal; igen, ők szüzek. Ezek követik a Bárányt, bárhová megy is. Ezeket az emberek közül vették meg zsengéül az Istennek és a Báránynak, és semmilyen hazugság nem találtatott a szájukban; szeplő nélküliek ők." ( Jelenések 14:4)
"Akkor levonhatjuk azt a következtetést hogy egy évben többször is lehet Emlékünnepet tartani? Ugye jól gondolom?"
Krisztus a pászka napján vezette be Az Úr Vacsoráját, és ezen a napon ölték meg igazságtalanul. A pászkát pedig évente egyszer ünnepelték meg, niszán hó 14-én. Ez emlékeztette az izraelitákat az egyiptomi fogságból történő kiszabadulásukra ( 2Mózes 12:6, 14; 3Mózes 23:5 ). Miért kéne naponta, vagy hetente tartani ezt az ünnepet? Ezt semmi sem indokolja.
Vidiripi
"És jelen időben, tehát a szövetségkötés akkor és ott velük történik, méghozzá erre:"
Nem a szövetség kötés ténye a vitás kérdés. Mivel az nekem is tény még akkor is ha te ezt esetleg félre értetted.
"A kijelölés tehát már az apostolok korában elkezdődik. Aki ezt nem látja, az nem is akarja látni!"
Ez sem képezi vita tárgyát részemről. Persze azt látsz amit akarsz.
"Mint mondtam, vehetjük így is, csakhogy ez egy tágabb értelemben vett szövetség, ami minden emberre vonatkozik, mert még csak az sem igaz, hogy kizárólag a megtért keresztényekre, mivel Jézus kiontott vére váltság az eredendő bűn ellen, ezzel tehát minden ember előtt lehetőség nyílik visszatérni Istenhez."
Vehetjük így is!!! :)))))
Hát ez tetszik, főleg egy Jehova tanújától.
"Ezt én továbbra is csak akadékoskodásnak látom a részedről, az égi elhívásúakat Isten jelöli ki a hűséges keresztények közül, de amíg a földön vannak, azon kívül, hogy nekik más lesz a szerepük az új világban, minden másban egységben vagyunk velük."
Akkor viszont az nem illeszkedik a képbe hogy miért csak ők vehetnek az emlékjegyekből. Amennyiben állításod szerint egységben vagytok. És állításod szerint Isten jelöli ki a felkenteket.
Tehát akkor vehetem úgy is hogy az emlékjegyek fogyasztásának a tiltása egy emberi elrendezés és nincs bibliai alapja?
Vagy téves lenne a következtetésem?
"Már voltak megtért keresztények bőven akkor is, miért nem hívatta őket össze, hogy ők is fogyasszanak az emlékjegyekből, ha szerinted ez minden Keresztényre vonatkozik?"
Vehetjük így is meg úgy is.
Az alábbi igékből arra lehet következtetni hogy minden keresztényre vonatkozik.
János 6:51 Én vagyok az az élő kenyér, amely a mennyből szállt alá, ha valaki eszik ebből a kenyérből, élni fog örökké. Ez a kenyér pedig az én testem, amelyet odaadok a világ életéért.
1Korintusz 11:33 Azért, testvéreim, amikor összegyűltök az evésre, várjátok meg egymást. 34 Ha pedig valaki éhes, otthon egyék, hogy ne ítéletre gyűljetek össze. A többi dologról majd akkor rendelkezem, amikor hozzátok megyek.
"A szövetség a vérén alapul, mivel a felkentek a "Bárány" vérén lettek megvéve."
S a többi az min lett megvéve? Vagy ők nem is lettek megvéve?
"Miért kéne naponta, vagy hetente tartani ezt az ünnepet? Ezt semmi sem indokolja."
Olyanról még soha nem hallottam hogy minden nap tartottak volna ilyen ünnepet.
A heti sem olyan gyakori de azt nem tudom. Havonta egyszer az igen.
Tehát igen egyet értek abban hogy semmi nem indokolja a napi vagy heti egy alkalmat.
"Akkor viszont az nem illeszkedik a képbe hogy miért csak ők vehetnek az emlékjegyekből. Amennyiben állításod szerint egységben vagytok. És állításod szerint Isten jelöli ki a felkenteket."
Mert az emlékjegyek a szövetség kötés jelképei, ezt Jézus világosan tudatta velünk. Ebből nyílván azoknak kell fogyasztaniuk, akik részesei ennek a szövetségnek, tehát égi elhívásúak.
"Tehát akkor vehetem úgy is hogy az emlékjegyek fogyasztásának a tiltása egy emberi elrendezés és nincs bibliai alapja?"
Semmiképp sem!
" Vehetjük így is meg úgy is. Az alábbi igékből arra lehet következtetni hogy minden keresztényre vonatkozik.
János 6:51 Én vagyok az az élő kenyér, amely a mennyből szállt alá, ha valaki eszik ebből a kenyérből, élni fog örökké. Ez a kenyér pedig az én testem, amelyet odaadok a világ életéért."
Ezt már elmagyaráztam egy korábbi hozzászólásaomban, hogy ennek tágabb értelemű jelentése van, hiszen itt nem a két évvel később bevezetett Úrvacsorán felkínált szó szerinti emlékjegyekről van szó (tehát a kovásztalan kenyérről és borról), és nyilvánvalóan nem is említheti ugyanabban az összefüggésben Jézus, amit csak két évvel később vezet be, a tanítványoknak ekkor még fogalma sem volt az emlékjegyekről.
"1Korintusz 11:33 Azért, testvéreim, amikor összegyűltök az evésre, várjátok meg egymást. 34 Ha pedig valaki éhes, otthon egyék, hogy ne ítéletre gyűljetek össze. A többi dologról majd akkor rendelkezem, amikor hozzátok megyek."
Ez pedig miért bizonyítaná, hogy mindenkinek fogyasztania kell az emlékjegyekből? Az intést vehetjük úgy is, hogy azért egyenek az emlékünnep előtt otthon, hogy nehogy csak az éhség vigye rá a Keresztényeket az emlékjegyek fogyasztására, miközben nem is égi elhívásúak, ezzel ítéletet vonnának magukra.
"S a többi az min lett megvéve? Vagy ők nem is lettek megvéve?"
De meglett a többi is véve, csak ők földi életre csodálatos paradicsomi környezetben, elvégre nem lehet minden keresztényből király. :)
"Olyanról még soha nem hallottam hogy minden nap tartottak volna ilyen ünnepet. A heti sem olyan gyakori de azt nem tudom. Havonta
egyszer az igen. Tehát igen egyet értek abban hogy semmi nem indokolja a napi vagy heti egy alkalmat."
És a havonta egyszert azt mi indokolja? Az ünnepeket márpedig rendszerint évente egyszer szokták ünnepelni, semmilyen bibliai érv nem helyteleníte a mi ezzel kapcsolatos eljárásunkat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!