Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mit jelent az, hogy a Szentlel...

Mit jelent az, hogy a Szentlelket káromolni?

Figyelt kérdés
Nem értem, mire gondolhatott itt Jézus. Most akkor egyszer valami csúnya szóval párosítja az ember, és akkor minden remény oda? Vagy most ezt hogy?
2010. febr. 2. 21:33
1 2 3 4
 21/31 Salx Narval ***** válasza:
Én természetesen elfogadnám Istent, ha tudnám, hogy létezik. De mivel nem tudom, így csak azoktól kérhetek bocsánatot akik ellen esetleg rosszat tettem, ezt előbb utóbb meg is teszem, ha úgy vélem ,hogy nem volt igazam.Isten bocsánatát csak az kérheti, aki hisz a létezésében. Ha én kérném a bocsánatát, aki nem hisz benne, szerintem az álságos lenne. Nekem az sajnos kevés, hogy valakik, valamikor látták, vagy hallották őt.Ha létezik, akkor ezt ő is tudja, nem csodákra várok, csak bizonyosságra.Ha ez így kevés, akkor azt hiszem nem leszek köztetek az öröklétben.
2010. febr. 11. 06:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:

Már bocsánat,de akkor mivan a tékozló fiúval aki elment hazúlról,majd visszatértekor,nem küldték a külső sötétségre,nem átkozták el,...vagy egyszerűen csak arról van szó,hogy ebben az időben még nem töltetett ki a szent szellem,igy nem is lehetett ellene véteni?

Ez a kérdésem válasz lenne arra,hogy aki visszautasitja Isten munkáját(szülő nevelői módszer)vagyis nem követi a szent szellem vezetését,mint a fiú az apáét,az örök kárhozat! háát,furán hangzik!

2010. febr. 12. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
Szentlélek elleni bűnök: 1. tág értelemben kifejezett szembefordulások a Szentlélek megszentelő, bűnöktől visszatartó, azokból kiemelni akaró tevékenységével. Isten irgalmasságának nincsenek határai, de aki szándékosan megtagadja, hogy a bűnbánatban elfogadja, az visszautasítja bűnei bocsánatát és a Szentlélek által fölajánlott üdvösséget (II. János Pál p.: Dominum et vivificantem 46.). Ilyen megkeményedés elvezethet a végső bánattalansághoz (megátalkodottság) és az örök kárhozathoz. - Petrus Lombardus óta hatot tartunk számon: vakmerőség, kétségbeesés, tusakodás a megismert igazság ellen, a kegyelem irigylése a felebaráttól, megátalkodás a bűnben, bánattalanság. - 2. szoros értelemben a Szentlélek káromlása. Amikor a hitetlen kortársak az ördögűzést, amit Jézus „Isten ujjával”, a Szenlélek erejével végzett, az ördöggel való együttműködésnek ítélték, mondta Jézus: „Aki a Szentlélek ellen káromkodik, nem nyer bocsánatot soha, bűne örökre megmarad” (Mk 3,29).
2010. febr. 12. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:

Mt 12,22 - Mt 12,37

(Vö.: Lk 11,14-15; 6,43-45.) Jézust ördögűzése miatt ismét azzal vádolják, hogy Beelzebub nevében űzi ki a gonosz lelket (vö.: Mt 9,32-34). Jézus a leghatározottabban visszautasítja a rágalmat. Hivatkozik arra, hogy ebben az esetben a sátán meghasonlott önmagával hivatkozik arra is, hogy vannak zsidó ördögűzők, s ezek akkor kinek a segítségével űznek ördögöt? A farizeusok nem akarják látni az igazságot, nem akarják észrevenni Isten Lelkét, ezért bűnük megbocsáthatatlan, mert maguk zárkóznak el a kegyelem elől. Az olyan beszédért, mely felesleges, vagyis amely rágalom, számot fognak adni az utolsó ítéleten.

2010. febr. 12. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:

Mt 12,31: Azért (ezen ellenséges érzület miatt, melylyel irántam vagytok), mondom nektek, hogy minden káromló beszéd és minden bűn, mely mindig az Isten szentségének káromlása, bocsánatot nyer az Istentől, de a Szentlélek ellen való bűn és káromlás nem nyer. Ez abban állott, hogy a szembeötlő bizonyságok és tulajdon jobb meggyőződésök ellenére, azt, mit a Szentlélek Krisztusban munkált (28. v.), a gonosz léleknek tulajdonították (24. v.), s így a jót rosznak, az istenit ördöginek nevezték. Mindaz, ki a kereszténységnek, vagy valamely parancsot vagy tilalmat tárgyazó tiszta tanítmánynak fénye előtt szemeit készakarva behunyja, s magát, jobb meggyőződése ellenére, arra vinni törekszik, hogy a roszat jónak, a jót rosznak tartsa, ugyanazt cselekszi. Mivel ezen vétekkel az akaratnak teljes megátalkodása és ellenszegűlése van összekapcsolva, tehát az természeténél fogva gyógyíthatlan és megbocsáthatlan. Kik az ilyen vétkekben vannak, hasonlók ama halálos betegekhez, kik nem csak minden gyógyszert megvetnek, hanem ezenfelűl mindent elkövetnek, hogy vesztöket siettessék. Az ilyenek egyedűl csoda által szabadúlhatnak meg. Az Isten tehet ugyan csodát, és adhat nekik kegyelmet, hogy vakságukból diadalmasan megtérhessenek; de ha ezt nem teszi, az ő itélete igaz marad. E lehetőség tekintetéből könyörög az anyaszentegyház az ilyen bűnösökért, valamint őket a sz. gyónásra is bocsátja úgy, mint másokat.


Mt 12,32: A jövendő világ a zsidókra nézve a messiási világ volt itt és a síron túl, valamint a mennyország erre is, arra is vonatkozik (Máté 3,2.), de úgy, hogy majd az egyikre majd a másikra szóló vonatkozás túlnyomó. Itt a sírontúli tisztítóhely értetik (Ágost. Gerg. Béda, Bern.), hol minden megbocsátott nagy bűnökért eleget lehet tenni, s hol minden bocsánandó vétkek a szenvedett bűnhödés után elengedtetnek. Szólani, itt annyit tesz, mint káromlani, s azután, átalában vétkezni, a mennyiben minden vétek által az Isten káromoltatik. Krisztus a farizeusok ellenében azt akarja mondani: Ha ti csupán engem káromoltatok volna, mint ezt mások is cselekedték (Máté 13,54–58. Ján. 7,41. Tim. I. 1,13.), ez nektek megbocsáttathatnék; de mivel egyszersmind a Szentlelket is káromoltátok, a mennyiben az ő nyilvános cselekvését, minden másnak (23. v.) s így magatoknak meggyőződése ellenére is, melyet bennetek ő ébresztett, az ördögnek tulajdonítjátok: ez nem bocsátható meg nektek. E szerint az Isten Fia ellen elkövetett vétkek azok, melyek nem eltökéllett, szántszándékos vakságból erednek, hanem részben meggondolatlanságból s emberi gyarlóságból vitetnek véghez; a Szentlélek elleni vétkek pedig azok, melyek nem csupán a Megváltó törvénye ellen, hanem a Szentlélek által közlött jobb ismeret ellen való szántszándékos ellenszegűléssel, s így egyenesen a Szentlélek ellen követtetnek el.

2010. febr. 12. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:

Némely bűn megbocsáthatatlan. Jézus Krisztus ezt mondta: „Minden bűn és káromlás megbocsáttatik az embereknek; de a Lélek [szellem, New World Translation] káromlása nem bocsáttatik meg az embereknek” (Máté 12:31). Tehát az Isten szent szelleme, azaz tevékeny ereje elleni istenkáromlás nem kerül megbocsátásra. Pál apostol utalt erre a bűnre, amikor ezt írta: „Mert lehetetlen dolog, hogy a kik egyszer megvilágosíttattak . . ., És elestek, ismét megújuljanak a megtérésre, mint a kik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt” (Zsidók 6:4–6).

Csak Isten tudja, hogy egy ember megbocsáthatatlan bűnt követett-e el. Pál azonban megvilágította ezt a kérdést, amikor a következőket írta: „Mert ha szándékosan vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás után, akkor többé nincs bűnökért való áldozat, hanem az ítéletnek valami rettenetes várása” (Zsidók 10:26, 27). Egy tudatos egyén előre megfontoltan cselekszik, vagy „makacsul és gyakran önfejűen akaratos” (Webster’s New Collegiate Dictionary). Senki olyan nem nyer bocsánatot, aki, miután megismerte az igazságot, szándékosan és makacsul folytatja a bűn gyakorlását. Tehát nem is annyira maga a bűn, mint inkább a szívállapot vagy a szándékosság mértéke az, ami eldönti, hogy a bűn megbocsátható vagy sem. Másrészt mi a valószínű akkor, ha egy vétkes keresztényt mélyen felkavar helytelen cselekedete? Nagy aggodalma valószínűleg azt jelzi, hogy valójában nem követett el megbocsáthatatlan bűnt.

2010. febr. 17. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
Na, megjött az Őrtorony-függő...
2010. febr. 17. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
Isten irgalmasságának nincsenek határai, de aki szándékosan megtagadja, hogy a bűnbánatban elfogadja, az visszautasítja bűnei bocsánatát és a Szentlélek által fölajánlott üdvösséget. Egy ilyen megkeményedés elvezethet a végső bánattalansághoz és az örök kárhozathoz.
2010. márc. 22. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:

Isten:-Megbocsájtom a bűneid!

Ember:-Kösz!Hagyd csak!

Ez az óriási bűn?

2010. máj. 27. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim válasza:
A 12. hozzászólásra és a kérdésre is szeretnék válaszolni: Az Isten mindig csak jót tett, rosszat soha. Az Isten ítélete igazságos. A vízözön is igazságos volt, ami az embereket tanítja arra, hogy ne vétkezzenek. Viszont az Isten irgalmas is és mindenkinek aki megbánja bűneit, megbocsát. Aki a Szentlelket káromolta az biztos hogy nem tart bűnbánatot, hiszen a bűnbánat is a Szentlélektől van.
2018. jún. 16. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!