Az "ószövetség" és a Törvény kiknek adatott: a zsidóságnak vagy a Világnak (pogányoknak) is? Avagy, kik voltak "törvény alatt", akiket "Jézus megváltott"?
A keresztényeket ("pogány" háttérrel rendelkezőket) úgy tanítják, hogy őket is megváltotta Jézus mikor eljött a Földre, mint törvényalatt lévőket:
Galátzia levél:4:4 Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett, aki törvény alatt lett,
Hogy a !törvény alatt! levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot.
De szerintem, és ahogy a Bibliából értelmezem a Mózes Istene szövetséget kötött csak az izraelitákkal és adta nekik, csakis nekik a Törvényt, mely alól, az újszövetségi írások szerint Jézus a "törvény alatt lévőket" megváltott. Akkor ezt a "megváltást miért értelmeztetik magukra is a pogány hátterű keresztények, és mindenki aki eddig élt Jézus eltávozásas óta?
Ime 2 idézet (van több is az ószövetségben), amelyek egyértelművé teszik azt, hogy a Törvényt Mózes Istene csakis az izraelitáknak adta, választott népének:
Mózes III. könyve: 26:46 Ezek a rendelések, a végzések és a törvények, amelyeket !!szerzett az Úr ő maga között és Izráel fiai között!! a Sinai hegyen Mózes által.
Mózes V. könyve:28:1 Ha pedig szorgalmatosan hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek szavára, és megtartod és teljesíted minden ő parancsolatát, amelyeket én parancsolok ma néked: !!! akkor e földnek minden népénél feljebbvalóvá tesz téged az Úr, a te Istened !!! - A keresztényeknek miért azt tanítják, hogy a Pogányság (is)átok alatt volt A Törvény miatt Jézus eljövetelekor, ha egyértelmű, hogy csak az izraelitáknak volt az az igéret is a Törvénnyel egybe, hogy "e földnek MINDEN, MINDEN, MINDEN népénél feljebbvalóvá teszi őket Mózes Istene, ha betartják azt...?
Csak bizonyos modernkori vallásos embereknek a szokása kétségbevonni az Ószövetséget, mint ami a pogányoknak is adatott.
Tudjuk azt, hogy az Óegyház Bibliája egészen biztosan eleinte az ószövetségi kánon volt. Persze két ószövetségi kánon volt, az Egyház úgy néz ki, hogy nem a héber, hanem az alexandriai kánont használta. Ami egyébként a Törvényt illeti: ezt a kérdést nem lehet így elintézni. A Tóra ugyanis különböző törvénycsoportokat foglalt magában, amik közül némelyek érvényben vannak, némelyek pedig nem. Az Újszövetség ugyanis rendszeresen idézi az Ószövetségi törvényeket is. Törvény alatt azok voltak, akik azokat a törvényeket akarták megtartani, amikre már semmi szükség nincs, gondolok itt az Izráel népének adott polgári törvényekre. Mert ugye ezek külön voltak választva a Tízparancsolattól, mert előbbi a frigyláda mellett volt, utóbbi pedig bent a ládában, így az még mindig érvényben van, tudomásom szerint a történelmi kereszténység mindig is egyetértett ebben, legyen az katolikus vagy protestáns.
Szia!
Írott törvényre annak van szüksége, akinek a viselkedését meg kell váltotatni külső irányítás által. Gondolom abban egyetértünk, hogy aki eleve tud valamit, annak nem kell külső presszió, hogy azt megismerje. Na ezért ostobaság a kiválasztottság mítosza, ugyanis aki Istennel jár, annak nem kell külső, írott törvényből Isten akaratát megismernie. Az meg a sötét korszak fokmérője, hogy ma a hazugságot, mint igazságot tanítják és tömegeket találnak, akik ezt a gondolkodás totális mellőzésével támogatják. Egyébként Keresztény Kersztényeknek nem tanít ilyent, ez a Judeo-Krisztianizmus.
Az òszövetségi törvények a zsidóknak adattak,de csak a tökéletes áldozatig voltak érvényben.Jézus a halálával eltörölte.Viszont az Evangélium minden teremtménynek hirdettetett(Kolosse 1/23)
(csel 10/34-35)"...bizonnyal látom,hogy nem személyválogató az Isten,hanem minden nemzetben kedves ö elötte aki öt féli és igazságot cselekszik."
T.Kerdezo!
Jol tudod, a "torveny" kimondottan a zsido nepnek adatott. Mikor Jezus itt volt a foldon, csak a zsido nepnek predikalt. Mivel azonban keves kivetellel /apostolok, es a tobbi kovetoje/ nem fogadtak el Jezust hanem elvetettek, Isten ugy dontott, hogy ezek utan a "nemzetek kozul" is valaszt nepet maganak, vagyis megnyitja az utat ezek fele is.
Bizonyara ismered Peter tortenetet Korneliussal.
Korneliusz volt az elso "ugymond pogany", aki romai szazados volt. Peter almot latott, amiben utasitast kapott, hogy keresse fel Korneliuszt. Peter ezt megtette, es Korneliusz egesz haznepevel megtert. Innentol kezdve lett hirdetve Isten Kiralysaga a pogany nemzetek kozott is. Errol szol a "vad olajfa" szemleltetes is. Ha erdekel ez, szivesen elmagyarazom neked. Barmi kerdesed van, irj nyugodtan. Udv: Judit!
Kedves Judit! Olvassuk az újszövetségben(!) Jézusról, hogy (1)megváltotta a TÖRVÉNY ALATT LEVŐKET, és (2)átokká lett érettünk(?), mert (a Törvény szerint)átkozott, minden aki fán függ - írtam a bevezetőben, hogy mi pogányoknak nem adatott a Törvény törvényerővel, hanem csak Mózes Istenének népére vonatkozott(!), és így, bennünket a Törvény alól nem váltott meg(!) Jézus.
... és hogy váltott meg, bennünket pogányokat a Törvény (mózesi törvény) átkától(?), ha csak azokra vonatkozhatott az átok, akinek adatott, és nem tartották be... mi, pogányok ki voltunk zárva ebből a belső Törvény által szabott szervezkedézből, ami Mózes Istene és népe között zajlott!!
VAN két Ige:
(1)Mózes V. könyve:27:26 Átkozott, aki meg nem tartja e törvénynek ígéit, hogy cselekedje azokat! És mondja az egész nép: Ámen! - mely nép mondta Ámen? mely nép/egyén átkozott, ha nem tartja be a Törvényt és mely nép volt "Törvény alatt", akiket megváltott Jézus?
(2)Mózes V. 21: Ha valakiben halálos ítéletre való bűn van, és megölik, és !!! felakasztatod azt fára !!!:
Ne maradjon éjjel az ő holtteste a fán, hanem temesd el azt még azon a napon; mert átkozott Isten előtt aki fán függ.
FIGYELEM! :) - A Törvény sok átkott mondott ki külömböző cselekedetekre, és ITT, fentebb van egy olyan kimodott átok, amely azokat érinti, "akikben halálos ítéletre való bűn van, és megölik, és felakasztják azt fára" - namármost, akkor Jézus azokért lett átkozott, és váltotta meg az átok alól, akik bűnös dolgokat követtek el és felakasztották! Nem azokat váltott meg átok alól, általában "...aki meg nem tartja e törvénynek ígéit, hogy cselekedje azokat", hanem azokat kik halálos bünt követtek el és... FÁRA KÖTTÉK, Fán LÓGOTT! <<< erre utal a galata levél is:
Galátzia levél:3:13 Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká levén érettünk; mert meg van írva: Átkozott minden, aki fán függ (az akasztottakat váltotta meg, akikre a Törvény kimondta, hogy olyat cselekedtek, amire megérdemlik az akasztást és a "lógást-függést).
Átkozott aki kevésre becsüli az ő atyját vagy anyját!
Átkozott, aki elmozdítja az ő felebarátjának határát!
Átkozott, aki félrevezeti a vakot az úton!
Átkozott, aki elfordítja a jövevénynek, árvának és özvegynek igazságát! - ezen ákok alól nem váltott meg Jézus, mert ezen cselekedetek nem vontak maguk után akasztást, hogy : Krisztus váltott meg minket a törvény átkától (akasztást magaután vonó átoktól), átokká levén érettünk; mert meg van írva: Átkozott minden, !aki fán függ!
Jézus mindenkiért meghalt,mert senki sincs bün nélkül,s ha valaki a büneiben maradna,akkor nem kerülhetne az Atyához!Mivel azonban mindannyian "meghívottak" vagyunk,így értünk is kellett váltságáldozat.Ezért kellett mindent megbékéltetnie magával az Istennek Jézus vérén keresztül.
(2 Korintus 5/19-21)"Minthogy az Isten volt az,aki Krisztusban megbékéltette magával a világot,nem tulajdonítva nékik az ö büneiket,és ránk bízta a békéltetésnek igéjét...Mert azt,aki bünt nem ismert,bünné tette értünk,hogy mi Isten igazsága legyünk."
(2Kor.5/15)"Meghalt mindenkiért;és azért halt meg mindenkiért,hogy akik élnek ez után ne maguknak éljenek,hanem annak,aki érettük meghalt és feltámasztatott."
(Róma 3/30)"Mivelhogy egy az Isten,aki megigazítja a zsidót hitböl,és a pogányt hit által."
(Róma 3/21)"Most pedig törvény nélkül jelent meg az Isten igazsága."
(22.)"Istennek igazsága pedig a Jézus Krisztusban való hit által mindazokhoz és mindazoknak akik hisznek.Mert nincs különbség,(23.)mert mindnyájan vétkeztek és szükölködnek az Isten dicsösége nélkül."
Kedves Kérdezõ!
A Törvényt ( a Tórát ) az ÚR Izraelnek adta, választott népének, saját népének. Ez azt jelenti, hogy ennek a népnek, minden zsidónak meg kell(ene) tartania mind a 613 parancsot, ami a Tórában ( bölcseink szerint ) található.
A parancsok között azonban van sok, melyek nem csak zsidókra vonatkoznak, melyeket nem csak azoknak kell(ene) teljesíteni, akiknek az összes többit is. ( Pl az igazságos bíráskodásra vonatkozók, stb ) A minimum a hét törvény, amit még Mózes kapott.
Jézushoz nem tudok hozzászólni, de a "Mózes Istene" mindenképp hibás. Van ugyan a Bibliában is, imáinkban is "Izrael I-tene", mert amikor I-ten szövetséget kötött Izraellel azt mondta: "leszek nektek I-tenetek", azonban épp az a lényeg, hogy EGYETLEN I-ten van és pl Zak. 14:9, de méginkább:
"házam neve imádság háza lesz minden nép számára."( Yesaya ( Ézsaiás ) 56:7 ) Ebbõl világos, hogy mindenki I-tene, így az is, hogy Izrael nem csak arra kapta a Tórát, hogy teljesítse a parancsokat, hanem, hogy megismertesse azokat minden néppel. ( Eleink erre sajnos nem helyeztek kellõ súlyt ).
A megváltáshoz sem tudok szólni, mert a Bibliában a Messiás ( héberül Mosiach ) szerepel, mint ígéret, de ez a héber szó nem megváltót jelent, hanem felkentet. A megváltó hénerül goál, ez a Bibliában is, imáinkban is ( int Izrael megváltója ) egyedül maga az Örökkévaló.
Annyit azért megjegyzek: kellõ árnyalás nélkül veszélyes lehet az az elképzelés, hogy a rablógyilkos is meg van váltva, tehát nyugodtan lehet rablógyilkolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!