Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ezt ti miként látjátok?...

Ezt ti miként látjátok? Keresztények elsősorban.

Figyelt kérdés
Az elkövetett bűnöknek ugye vannak következményei az elkövetőre nézve.Amit mással teszek,az visszahat rám is,mert egy vagyok a másik emberrel,valamilyen szinten mindenképp a tükörképem,a másik felem.Ha ez igaz,akkor a Biblia és a kereszténység téved az ítélet Istenével kapcsolatban,mert ilyen nem létezik,maximum paranoid,beteges gondolkodású emberek fejében,mert ha a bűnnel ugyanazt aratom le amit elvetettem,akkor Isten nem fog még külön megbüntetni,mivel fölösleges.Másik verzió,hogy akik hirdetik a büntető Istent,azok nagyon is jól tudják,hogy ilyen nem létezik,de mások kordában tartásához nagyon jó eszköz,mert ha már egyszer valaki bekajálta,az tuti nem fog neki ellent mondani,magyarul a félelem keltéssel simán lehet irányítani az illetőt.
2014. aug. 31. 12:08
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
66%

"mert ha a bűnnel ugyanazt aratom le amit elvetettem,akkor Isten nem fog még külön megbüntetni,mivel fölösleges."


Kedves kérdező! A Biblia szerint a bűn büntetése a halál. A hitehagyott kereszténység pogány tanai vezetnek félre sokakat a SZERETET Istenéről azzal, hogy "örök gyötrelemre" kárhoztatják a rosszakat valami "tüzes pokolba". Ezzel alapvetően az a baj, hogy elengedhetetlen lenne a halhatatlan lélek tana, csakhogy a Biblia ezt sem tanítja, sőt tagadja. Tehát nincs más büntetése senkinek, mint az emberiség közös sírja.

2014. aug. 31. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
100%

„Én pedig azt mondom nektek, szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok üldözőitekért! „


Ezt már a törvény is kimondta:

IIMóz 23

4. Ha előltalálod ellenséged eltévedt ökrét vagy szamarát: hajtsd vissza néki.

5. Ha látod, hogy annak a szamara, a ki téged gyűlöl, a teher alatt fekszik, vigyázz, rajta ne hagyd; oldd le azt ő vele együtt.


De mondok egy másik példát is, ami hasonló:

Máté 5

27. Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne paráználkodjál!

28. Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kívánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében.


Pedig ez már a tízparancsolat része is:

IIMóz20

17. Ne kívánd a te felebarátodnak házát. Ne kívánd a te felebarátodnak feleségét, se szolgáját, se szolgálóleányát, se ökrét, se szamarát, és semmit, a mi a te felebarátodé.


Miért lenne ettől két különböző istenről szó? Izrael népe prófétai nép volt, akiknek be kellett mutatni Jézust, és az eljövendőket. Áldozatokkal, ünnepekkel, stb.

2014. aug. 31. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 A kérdező kommentje:

"Viszont ez a rossz következmény nem következik be mindig azonnal legalábbis nem mindig a teljes súlyával. Ha például kirabolok egy bankot, lehet nem ér el az igazságszolgáltatás, akár életem végig is élvezhetem a rengeteg pénzt."


Ez az igazságszolgáltatás Isten igazságszolgáltatása,vagy a bíróságé?


"Nem nagyon értem, hogy a túlvilági büntetés, amit te külön büntetésnek nevezel, mitől lenne felesleges? Szerinted mindenki megkapja méltó büntetését már ezen a világon? Nem tudom hol élsz."


Nem a túlvilágira gondoltam.A Biblia tele van Isten földi büntetéseivel.De ha pl.fizikailag bántok másokat,mert erőszakos ember vagyok,akkor nem érzem,hogy mennyire roncsolja a lelkemet? Az nem elég büntetés? Vagy ha kirabolom a bankot,és nem kapnak el,Isten miért nem büntet meg azonnal,miért várja meg,hogy élvezzem életem végéig a pénzt,és még mondjuk elkövethetek további rablásokat is? mert ha nem szól közbe,akkor még sincs Isteni büntetés.Egy másik bankrablót meg már az elsőnél elkap a rendőrség,és egy forintot nem élvezhet a pénzből.De akkor ez sem Isten büntetése,hanem a bíróságé.

2014. aug. 31. 18:44
 14/30 A kérdező kommentje:

"Miért lenne ettől két különböző istenről szó? Izrael népe prófétai nép volt, akiknek be kellett mutatni Jézust, és az eljövendőket. Áldozatokkal, ünnepekkel, stb."


Jézus ezt mondta:

"Hallottátok a parancsot:szeresd felebarátod,és gyűlöld ellenségedet"


Akkor most mi is volt a törvény pontosan?

2014. aug. 31. 19:01
 15/30 anonim ***** válasza:
100%

Rosszul idézel, ott nem törvény van!


Mt 5,43

Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet.


Ilyen nincs a törvényben, a rabbinikus tanításoknak voltak nagyon sok olyan tanítása, ami sokszor ellenkezett a törvénnyel. Erre Jézus több ízben rávilágított.


A törvény így szól:

3Móz 19:18 Bosszúálló ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr.


Nincs az említett idézetre kereszthivatkozás, nem szerepel ilyen a törvényben.

2014. aug. 31. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 A kérdező kommentje:

Rendben,értem.Arról nem tehetek,hogy több fajta fordítása van.Neten nem egy helyen "parancsot" írnak.Most megnéztem a Bibliában,ott tényleg nem ezt írják.

Viszont felmerül egy kérdés,ha ez volt a törvény,akkor miért büntették egymást Isten nevében az ószövetségben?

2014. aug. 31. 20:06
 17/30 anonim ***** válasza:
69%

"A zsidó és a keresztény Isten más. Jézus nem újraértelmezte Isten karakterét, hanem egy másik valakiről kezdett el beszélni."


Nem értem teljesen, akkor most ki teremtette a világot?

A zsidók másik Istene?

Vagy ez olyan 'itt a piros, hol a piros' jellegű dolog, hogy ha akarom egy, ha meg nem, akkor más Isten?

Vagy tessék, mond ki, hogy az Ószövetség ostobaság, Ádámmal és Noéval egyetemben, amit a zsidók találtak ki és hazugság a szodomai kegyetlenkedés, de akkor meg mi az ábra a bűnbeeséssel?

Ha nem egy a két Istenkép, akkor simán bukik minden, akkor értelmetlen a kereszténység.

Márpedig kezded pedzeni, hogy elég más a két Isten fellépése, ez az, amit furcsállunk mi ateisták, hogy nem veszitek észre az ordító ellentmondást.

2014. aug. 31. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 szp72 ***** válasza:

#13: Ez az igazságszolgáltatás Isten igazságszolgáltatása,vagy a bíróságé?


Nos a bibliai szemlélet szerint ez nem egymást kizáró. Pál apostol írja, hogy Isten az állami hatóságokon keresztül is büntethet és ösztönözhet a jóra (Róm 13,1-7) De bármely káros dolog, ami egy bűn egyébként természetes következménye (pl. nemi betegség, tüdőrák stb.), végső soron a teremtő Isten akaratából létezik, vagyis tulajdonképp az is Isten büntetése. Persze Isten büntethet csodásan, de ez ritka, még ha a Biblia tele is van vele. Csodás, nem csodás, evilági, túlvilági tökmindegy, valamilyen értelemben mind Isten büntetése.

A lelkiismeret furdalás is büntetés, egyben figyelmeztetés, de hát nem igazán gondolom, hogy elégséges, sokan túlteszik magukat rajta. S miért nem büntet Isten egyformán és azonnal? Hát ez jó kérdés. Csak azt tudom mondani, hogy Isten akart egy anyagi világot is, ahol dolgok térben és időben lassan és nem azonnal bontakoznak ki. De ha hihetünk a Bibliában egyszer minden a helyére kerül.

2014. aug. 31. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:

"Viszont felmerül egy kérdés,ha ez volt a törvény,akkor miért büntették egymást Isten nevében az ószövetségben?"


Kedves kérdező, írj légy szíves konkrét példát, akkor biztosabban tudok válaszolni arra, hogy pontosan mire gondolsz.

2014. szept. 1. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 openyoureye ***** válasza:

4-nek:


"Akkor lenne érvényes a tükör elve, ha gonoszért gonoszat kapnál, nem pedig a másik szenved.

Ha más rosszat kap, neked is rosszat kell kapni, vagy a másiktől kell elvenni a rosszat."


- Te most ugyan arról beszélsz. A tükör elv érvényes, hisz te írod, hogy rosszért rosszat kell kapni, vagy el kell venni az elszenvedőtől.


Ráadásul ez az elv már csak azért sem igaz, mert az emberek Jézussal elkövetett bűnei miatt ismételten bűnt követtek el és emiatt szenvedniük kellene. Jézus nem büntetni jött a földre hanem tanítani és a halálával(állítólag) el is vette az emberek bűneit(már aki ezt így vallja). Szóval a szemet szemért elv már itt is bukó és van itt még egy dolog. Az irányomban elkövetett vétségért nem kell revansot venni a saját gyerekemen, vagy páromon, mert ugye ott van az a fránya megbocsájtás is:) Ha pedig meg van bocsájtva, miért alkalmaznám a fogat fogért elvet? A bűn eltöröléhető egyszerű megbocsájtással amennyiben az elkövető megbánta tettét.

2014. szept. 1. 03:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!