Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A keresztény vallásban egy...

A keresztény vallásban egy isten van, vagy pedig három?

Figyelt kérdés
Nem értem,hogy lehet egy személy három is,és forditva.
2008. júl. 31. 19:45
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
42%
Egy van
2008. júl. 31. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 anonim ***** válasza:
2%

Atya, fiú, szentlélek.


Én például kettőt teljesítek ebből: Van gyermekem, tehát "atya" (mai szóval apa vagyok), és valakinek én is a fia vagyok. Ha netán megdicsőülnék (erre kevés az esély!) akkor lennék szentlélek is!

Az isten is ilyen módon atya, fiú, és szentlélek egyszerre!

2008. júl. 31. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/32 anonim ***** válasza:
0%

"...valakinek én is a fia vagyok."


Tehát akkor Istent is teremtették?

2008. júl. 31. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/32 anonim ***** válasza:
2008. júl. 31. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:
18%

"Szentháromság! A keresztény hitnek legmélyebb titka. Egy Isten, de három isteni

személy. Isten az Atya, Isten a Fiú, Isten a Szentlélek, mégsincs három Isten, csak egy

isten van. Egy Isten a három személyben. Ki érti ezt? Emberi ész föl nem foghatja! Ki tudja ezt elképzelni is? Emberi képzelet soha! Ki hiszi ezt? Alázatos hittel hiszi minden

keresztény ember. De miért hisszük? Azért és csak egyedül azért, mert az Úr Jézus ezt

tanította. Világosan hirdette, hogy ő az Isten Fia, csodáival és szent föltámadásával

bebizonyította, hogy Istentől jött tanítóul. Ugyancsak ő mondotta: Én és az Atya egyek

vagyunk, tehát nincs két Isten, Isten és Jézus Krisztus egy." - Pl. egy ilyen szöveg hangzik el ebben a versben: János 10:30.


De mit ír a Biblia, milyen módon egyek Ők?


Namost, beidéztem egy részt abból, amit az előttem "szóló" közzétett nekünk. Ez egy Katolikus prédikáció, és érv akarna lenni a háromság mellet, bár itt nem szerepel a "szentélek" kifejezés.


Maga Jézus kimutatta, mit értett az Atyjával való „egységén”. A János 17:21, 22 versben azért imádkozott Istenhez, hogy tanítványai „mindannyian egyek legyenek, úgy ahogyan te Atyám, egységben vagy velem, és én veled, hogy ők is egységben legyenek velünk,. . . hogy egyek legyenek, mint ahogy mi egyek vagyunk”. Vajon Jézus azért imádkozott, hogy az összes tanítványa mind egyetlen személlyé legyenek? Nem! Jézus félreérthetetlenül azért imádkozott, hogy egységben legyenek egyazon gondolatmenetben és szándékban, mint ahogyan ő és az Atyja egyek voltak. (Lásd még 1Korinthus 1:10.)


A János 10:30. vers után következő versek szövegösszefüggéséből erőteljesen kidomborodik, hogy Jézus nem amellett érvelt, hogy ő Istennel azonos. Azt kérdezte a zsidóktól, akik tévesen erre a következtetésre jutottak és akik ezért meg akarták őt kövezni: „Miért vádoltok engem káromlással azért, mert én, akit az Atya megszentelt és akit elküldött a világba, azt mondtam magamról, hogy ’az Isten Fia vagyok’?” (János 10:31–36, NE). Nem, Jézus nem állította magáról, hogy ő Fiú Isten, csak azt, hogy az Isten Fia.


És akár hiszitek, akár nem, az összes állítólagos háromsággal kapcsolatos idézetet hasonló módon meg lehet cáfólni. Ez csak egy példa.

Ez a háromság misztériuma, csak az a baj, hogy nem bibliai tanítás!

A biblia, nem misztikus könyv.


De nyugodtan győzzön meg valaki, érvekkel!

2008. júl. 31. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:
65%

a szentháromságban nincs semmi bonyorult, csak mint az már látszik, a legtöbben képtelenek egyszerűen elmagyarázni.


Vegyük Kovács Pista 2 gyerekes vizvezeték szerelőt, aki maradék szabadidejében a helyi focicsapatban (Fürgeláb FC)hátvéd.

Kovács Pista egyetlen ember, ez tiszta sor. De az nem igaz, hogy mindenki ugyanolyannak ismerné.

Gizinéni számára ő Kovács, a vízvezeték szerelő. Mondta ugyan, hogy vannak gyerekei, de a néni nem apának látja, hanem a kedves embernek, aki mindíg rendesen köszön, gyorsan és jól dolgozik és nem is kér sokat. Ráadásul hétvégén is jön, ha kell.

Károlybá, akinek a helyi talponállóban való iszogatáson kívül az egyetlen szenvedélye, a helyi focicsapat a Fürgeláb Fc, ismeri Kovácsot az ördöngős hátvédet. Szokta ugyan néha látni, hogy Kovács a meccsek végén 2 kisfiúval megy a kocsija felé, gondolja is, hogy biztos a gyerekei, de számára ő Kovács, a hátvéd. Vízvezetéket meg még sosem kellett javíttatnia.

Arankanéni a Kovács fiúk (akik ikrek mellesleg) osztályfőnöke. Nagyon kedveli Kovács apukát, aki kedves, segítőkész, meg a fiukkal amúgy sincs sosem komoly gond, úgyhogy csak ritkán találkoznak. Arankanéni néha hallja, hogy a fiúk beszélgetnek az osztálytársaikkal arról, hogy apjuk megint milyen jó volt a meccsen, de Arankanénit sosem érdekelte a foci, meg a gyerekek persze mindíg túloznak, ha az apjukról van szó... Azt tudja, hogy a Kovácsapuka vízvezeték szerelő, el is kérte már a számát, ha egyszer szükség lenne rá, de még hála az égnek nem volt.


Kovács Pista egyetlen ember. Mégis van három ember (és több is persze, mert ezek csak példák) akik olyan módon ismerik, ahogy a másik nem. Ettől Kovács nem lesz 3 ember, mégis, ha ezeket az embereket összeengednéd, és megtiltanád nekik, hogy neveket mondjanak, nem biztos, hogy rájönnének, hogy ugyanarról az emberről beszélnek.

Kovács Pista az apuka, a vízvezeték szerelő, a hátvéd. Három teljesen különböző dolog, mégis egyazon ember.


Na, ez van a szentháromsággal is.

Az atya, a fiú és a szentlélek. Egyek és mégis különbözőek.

2008. aug. 1. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 anonim ***** válasza:
0%
Nem olyan bonyolult dolog megérteni:-) Már a görögöknél is voltak i/Istenek, fői/Istenek és féli/Istenek is. Nos a keresztényeknél vannak harmadolt i/Istenek is. Avagy három az egyben i/Istenek, mint az összetett hajsamponoknál, vagy fogrkémeknél.
2008. aug. 1. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 anonim ***** válasza:
83%

Akkor most jöjjön egy Szentháromságot valló válasz is.


Előljáróban egy dolog bizonyítás nélkül:


Az Atya Isten.



Most pedig egy-két idézet:


Jézus mondja (Jn10,30):

"Én és az Atya egy vagyunk."


Ez tiszta sor. De Fülöp apostol se bírta ezt felfogni, ezért kifejti neki (Jn14,7-9):

"Ha engem megismertetek volna, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek és láttátok őt.« Ekkor Fülöp kérte őt: »Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk!« Jézus így válaszolt neki: »Annyi idő óta veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem látott, az Atyát látta. Hogyan mondhatod hát: `Mutasd meg nekünk az Atyát'?"


Tehát az Atya és Jézus egy. Vagyis a Fiú (Jézus) is Isten. (most nem bizonyítom, hogy Jézus a Fiú)


A Lélekről (Jn14,15-17):

"Ha szerettek engem, megtartjátok parancsaimat. Én pedig kérni fogom az Atyát, és más Vigasztalót ad nektek, hogy veletek legyen mindörökké: az igazság Lelkét, akit a világ nem kaphat meg, mert nem látja és nem ismeri őt."


Az igazság Lelkét. mit mond Jézus az igazságról? (Jn14,6):

"Én vagyok az út, az igazság és az élet."


Ő az igazság, tehát az Atya is az igazság, és az igazság Lelke pedig az Ő lelkük.


És a Szentlélek is személy (Apcsel2,4):

"Ekkor mindnyájan beteltek Szentlélekkel és különféle nyelveken kezdtek beszélni, amint a Szentlélek megadta nekik, hogy szóljanak."


Tehát az Atya, a Fiú és a Szentlélek egy, és így a Szentlélek is Isten.


A Szentháromság egy Isten pedig egy tökéletes szeretetközösség. Az Atya, Fiú és Szentlélek szeretetközössége.

Ez nagyon sok helyen kiderül, ahogy Jézus szereti az Atyát és az Atya is Őt, a Lélek pedig az Ő lelkük, tehát fennáll ez a kölcsönös szeretet mindhármuk között.


Remélem, tudtam segíteni. :)

2008. aug. 1. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 anonim ***** válasza:
33%
Szerintem a vízvezeték-szerelős válasz tökéletes, nem tudom miért pontozták le. Tulajdonképpen ugyanannak az EGY dolognak a különböző megtestesülési formái, mint a tyúk, a tojás, meg a rántotta.(a hasonlatot Kornya Zsolttól loptam)
2008. aug. 1. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 anonim ***** válasza:
23%

"Jézus mondja (Jn10,30):

"Én és az Atya egy vagyunk."


Ez tiszta sor. De Fülöp apostol se bírta ezt felfogni, ezért kifejti neki (Jn14,7-9):

"Ha engem megismertetek volna, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek és láttátok őt.« Ekkor Fülöp kérte őt: »Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk!« Jézus így válaszolt neki: »Annyi idő óta veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem látott, az Atyát látta. Hogyan mondhatod hát: `Mutasd meg nekünk az Atyát'?"


Tehát az Atya és Jézus egy. Vagyis a Fiú (Jézus) is Isten. "


Ezt írtad te, kedves háromsághívő.

De ezzel szemben, ezt írtam én, az 5-ik válaszoló, akit ezért lepontoztak, de nem cáfoltak!:


Maga Jézus kimutatta, mit értett az Atyjával való „egységén”. A János 17:21, 22 versben azért imádkozott Istenhez, hogy tanítványai „mindannyian egyek legyenek, úgy ahogyan te Atyám, egységben vagy velem, és én veled, hogy ők is egységben legyenek velünk,. . . hogy egyek legyenek, mint ahogy mi egyek vagyunk”. Vajon Jézus azért imádkozott, hogy az összes tanítványa mind egyetlen személlyé legyenek? Nem! Jézus félreérthetetlenül azért imádkozott, hogy egységben legyenek egyazon gondolatmenetben és szándékban, mint ahogyan ő és az Atyja egyek voltak. (Lásd még 1Korinthus 1:10.)


A János 10:30. vers után következő versek szövegösszefüggéséből erőteljesen kidomborodik, hogy Jézus nem amellett érvelt, hogy ő Istennel azonos. Azt kérdezte a zsidóktól, akik tévesen erre a következtetésre jutottak és akik ezért meg akarták őt kövezni: „Miért vádoltok engem káromlással azért, mert én, akit az Atya megszentelt és akit elküldött a világba, azt mondtam magamról, hogy ’az Isten Fia vagyok’?” (János 10:31–36, NE). Nem, Jézus nem állította magáról, hogy ő Fiú Isten, csak azt, hogy az Isten Fia.


Még egy fontos bizonyíték még ehhez az "eggyek vagyunk" témához:


Az 1Korinthus 3:6, 8-ban Pál ezt mondja: „Én plántáltam, Apollós öntözött. . . A plántáló pedig és az öntöző egy.” Pál nem arra gondolt, hogy ő és Apollós ketten egy személy lennének, inkább arra gondolt, hogy szándékban egyek. A Pál apostol által használt „egy” (hen) szó semlegesnemű, szó szerint „egy (dolog)”, ami az együttműködésben való egységüket jelzi. Jézus ugyanezt a szót használja a János 10:30-ban az Atyjával való kapcsolatának leírására. Ugyanezt a szót használta a János 17:21, 22-ben is. Így amikor az „egy” (hen) szót használta ezekben az esetekben, akkor szándékbeli és gondolatbeli egységről beszélt.


Tehát az iménti háromság védelmező a János 14:7-9-ben elhangzottakat sem értelmezheti, ahogy szeretné, mert az, hogy "aki látott engem, az látta az Atyát is", a fentiekből egyértelmű. És még ez is:

"Ha engem megismertetek volna, Atyámat is ismernétek."

Jézus már a válasza első felében külön válassza magát Istentől!


Köszönöm, hogy hozzászólhattam, és remélem ennek a sorsa nem lesz olyan, mint az előzőé, de ha mégis, ez még nem cáfolja meg.

2008. aug. 1. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!