Jézusról miért nem tesznek említést a korabeli római történetírók, írnokok?
Az a baj, hogy a vak hit keveredik a tényekkel :-)
1., Róma annyira "fair" volt, hogy azon történelmi eseményeket is lejegyezte, mely rá nézve nem éppen kellemes (lásd Spartakus)
2., A birodalom határain belül, a birodalom van.... azaz nincs olyan, hogy mesze, meg kicsi. Az összes zsidó lázadásról vagyon feljegyzés és beszámoló!
3., Akiket és amiket felsoroltatok, azok egyike sem kortárs szerző vagy szerzemény, hanem az események után 2 - 3... és jóval több emberöltőt követően születtek... és azokban is csak utalások olvashatók szóbeszédekre és más forrásokra.
4., Rómában 35 hivatalos vallás volt... Nem, nem azért az okokért üldözték a keresztényeket, amit itt sokan sugallnak. A 36. lett 3 évszázaddal később a keresztény vallás, majd lett a fő vallása nyugatnak, és a ketté szakadt Rómának.
5., Tudom, hogy ez fájni fog, de Jézus nem a kereszténységet alapította meg... hanem meg akarta reformálni a zsidó vallást..pont úgy, ahogy később a katolikus vallás is átment néhány reformon. Kereszténységnek csak jóval az állítólagos élete-halála után nevezték.
Szerintem érdemes megnézni ezt az oldalt is, mert a csillagok akkori állása is igazolja születését, életét és halálát.
Mindenki döntse el maga, hogy mennyire tartja hitelesnek:
Mert a Biblia állításával ellentétben Jézust a római uralom ellen lázadó egyszerű köztörvényes bűnözőként végezték ki, ezért a neve csak a helytartói jelentésekben szerepelt.
A Jézus élete és kivégzése körüli történetet János találta ki és írta meg evangéliumában, több emberöltővel Jézus halála után. Vagyis akkor, amikor élő tanú már nem cáfolhatta a leírtakat, megalapozva ezzel egyúttal az antiszemitizmust. De a cáfolat maga a történelem: a rómaiak ugyanis az általuk leigázott területeken soha nem engedték át az ítélkezés jogát a helybelieknek, mert az önállóságnak még a látszatát sem engedhették meg. Szó sincs tehát arról, hogy Jézus sorsáról a zsidó papok, vagy pláne a nép dönthetett volna.
Kedves Nagyfater!
A Rómaiak, azokon a provinciákon, ahol meghagyták vagy megtettek egy uralkodót, ott meghagyták a közigazgatást és a törvénykezést jogát is. Lásd Heródest és korát...
Amikor a 3. nagy zsidó lázadást leverték, jóval Heródes halála után... no akkor telepítették be oda palesztinokat, és szüntették meg a zsidó államot.... bosszúból és rendcsinálásból...és igen, ettől fogva nem is volt önrendelkezés azon a környéken és népeknek.
" Például ott van Josefus Flavius római történetíró. Szó van Jézusról."
Kapásból nem Jézus (állítólagos) életének idején élt. 37-ben született. Tacitus pedig még később, 56-ban. Ők tehát szigorúan véve nem mondhatók korabeli történetíróknak, hiszen milyen hitelesen tud valaki olyan eseményekről tudósítani, amelyek a születése előtt történtek.
Nem tudom, hogy honnan veszitek ezeket. Ismétlem....egy fikarcnyi lábjegyzet sem szól Jézusról!!!!! Így nincs bizonyíték arra, hogy élt...és ez által arra sem, hogy mily jelentéktelen vagy jelentős probléma volt Rómának!
Ami azonban bizonyos... az össze zsidó lázadás, összes vezetőjének a neve, valamint a köztörvényesek neve fent marad, mert a Rómaiak megörökítették... mint ahogy a légiók legkisebb parancsnokának is fenn maradt a neve, pont úgy, ahogy a jelentősebb gladiátoroké....
Nos ebből kiindulva, vajon milyen jelentős lehetett... ha egyáltalán volt????
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!