Isten a saját képmására teremtett meg minket, tehát ő is gyarló?
Ha elolvassuk figyelmesen a Bibliát, akkor egyértelmű, hogy Isten igenis gyarló. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gonosz, velejéig romlott, de mégis csak tett rossz dolgokat: Az egyiptomi kisdedek meggyilkolás, a vízözön stb. Ha valaki végtelenül bölcs és szerető, akkor miért folyamodik ilyen drasztikus megoldásokhoz? Ha valaki végtelenül bölcs és jóságos, miért olyan fontos, hogy imádjuk őt? Talán hiú? Miért hagyja, hogy ennyi erőszak legyen a világon, úgy, hogy a legtöbb gyilkosságot, háborút az ő nevében teszik? Miért büntette meg a tudatlan és naiv emberpárt, akik valójában az ő hibája miatt vétkeztek? Hisz valójában törvényszerű volt, vagy úgy is mondhatom, hogy logikus, hogy a jó és rossz fogalmát nem ismerő Ádámot és Évát meggyőzi a szintén Isten által teremtett Sátán? Sőt, tulajdonképpen értelmetlen dolgot csinált, hisz mi haszna volt a tudás fájának, ha az emberek nem ehettek belőle? Mert tudásra neki sem volt szüksége, ha ő hozta létre a tudás fáját. Vagy egyszerűen egy próba volt? De miért ilyen kegyetlen és kollektív a büntetés? Ha valami elromlik, vagy nem működik, azt meg kell javítani, nem pedig egyből a kukába hajítani. Ha Isten célja az lett volna, hogy az emberpár biztosan ne állja ki a próbát, akkor azt kell mondjam, hogy mindent megtett azért. Ha viszont nem ez volt a célja, akkor azt kell mondanom, hogy nem végtelenül bölcs.
Persze nem azt mondom, hogy képtelen a szeretetre, sőt ugyanúgy képes szeretni, mint mi, de ugyanúgy lehet gőgös, irigy, vagy alávaló, mint mi. Másképp hogyan magyarázzátok a Bibliában leírtakat?
Miért lenne Isten maga a szeretet? Akkor honnan eredne a gonoszság? Nem Istentől? Akkor kitől? Nem gondoljátok, hogy az istenképetek túlságosan is a TI szájízetekre jött létre? Mert ha az ember elképzel valamit, azt szubjektívan képzeli el, nem pedig objektíven teszi. Ha viszont objektívan szemléljük a világot, akkor rájövünk arra, hogy Isten vagy nem létezik, vagy ugyanolyan gyarló, mint mi.
A csecsemőnek mit mond?
- Bűnösen szoptad a cicit, ezért meg leszel nyuvasztva? -
vagy:
- Állandóan teli a pelenkád, most véged! -
esetleg:
- Hatvan év múlva szabad akaratodból hazudni fogsz, ezért most nesze neked diftéria! -
?
"Minek figyelmeztet, ha úgyis tudja a választ?"
Ilyet ne kérdezz egy agyatlan kereszténytől, mert úgy sem fog elgondolkodni rajta.
Ezeknek teljesen másként működik az elméjük, valahogy ki van náluk kapcsolva a kritika a saját vallásuk iránt, vagyis nem működik. Olyanok, mint a politikai pártok talpnyalói. Náluk is megfigyelheted ezt a működési elvet. Y párt csinál valami baromságot, akkor ők gonoszak és lám-lám, mi X követői tudtuk előre, hogy Y párt tagjai mennyire gyarlók.
Amikor aztán X párt csinál 5-ször akkora simlis dolgot, akkor meg elkezdik mentegetni, hogy az tulajdonképpen nem is bűn, meg hát mutogatnak Y-ra, hogy ő is mekkora szemét.
Ez van, fogyatékkal élőkön nem lehet segíteni...
Hát igen, azt kevesen látják be, hogy az Ószövetség történetei nem keresztény események, azok még az időszámítás előtt több ezer évvel élt zsidóknak szólnak.
Figyelmeztet!
Nahát, ez nem valami nagy érv, hiszen ha megfogadják a szavát, akkor gondolom nem szükséges őket elpusztítani, ez esetben kiesnek a kosárból, nem beszélhetünk náluk ölésről. Na de ha nem fogadják meg, akkor minek figyelmeztetné őket, hiszen úgyis előre tudja, hogy nem fogják megfogadni?
Aztán ugyebár a csecsemők esete továbbra sem világos. Ha az életet is Isten adományának kell tekinteni, akkor ugye már a fogantatás pillanatában tudnia kell azt, ami miatt a megszületett csecsemőt elpusztítja. Nem is értem az abortuszellenességet ennek fényében.
Az mégiscsak kifejletlen embrió esetében lehetséges, de mint látható, Isten csecsemőkre is kiterjeszti, pedig nyilván már megajándékozta őket az élet lehetőségével.
Azt figyelembe véve, hogy a gyermekbetegségek gyógyítása előtt alig maradt életben kisbaba, sőt, az anyjával egyetemben pusztultak gyakran el, az anya gyermekágyi lázban, a gyerekek mindenféle nyavalyában. Amióta ellenben az orvos kezet mos, hála Semmelweisnek, meg van diperte, meg BCG, meg ilyen, olyan szuri, azóta nem haragszik rájuk a teremtő és nem mérlegeli a valószínűségi eloszlás haranggörbéjét.
Ma is előfordul nagyon ritka esetben, hogy nem sikerül élve világra hozni a gyermekeket, de mégis, még a koraszülötteket is megmentik, inkubátorba teszik, egészséges felnőtté lehet nevelni őket.
A technika és a tudomány eredményei vitathatatlanok.
Tessék, ne szülj kórházban és egyből nagy az esélyed, hogy elveszted az asszonyt, meg a babát, pedig ma már van fertőtlenítő, higiéniát segítő tisztítószer, sterilizálható eszközök, tárgyak, szövetek tömege, akár házi használatra is.
Miért kell tagadni, hogy a betegségeket baktériumok, vírusok okozzák, amit gyógyítani lehet, továbbá a természetes kiválasztódás legjobb példája a sok millió spermium, amik közül a legerősebb jut a petéhez, hogy megtermékenyítse azt?
A sima bibliai csecsemőpusztításnak sincs semmi értelme, csupán annyi, hogy régen így magyarázták a gyermekhalandóságot és ennek kapcsán elrugaszkodva a valóságtól, tanulságos példabeszédet kreált valami orvostudományban járatlan Bibliaíró, beleszőve Istent a mindenhatóságával a baktériumok világába, amiről akkoriban sejtelmük sem volt.
Le lettem fogyizva. Ezt azért kevesen mondták rám eddig.
Na de mindegy. Szóval: miért figyelmeztet?
1. Néha azért, mert az emberek ennek hatására állnak el a rossztól. Ezt láthatja előre.
2. Mert bár ennek hatására az emberek nem állnak el a rossztól, és ezt előre látja, az emberek nem látják előre. Nekik, mikor Isten színe elé kerülnek, azt mondja majd Isten: figyelmeztettelek, és nem tértél meg. Ez azért talán erősebb, mintha azt mondaná: nem tértél meg, de nem is figyelmeztettelek, mert úgy sem tértél volna meg. Akkor ez kicsit légből kapottnak tűnne a bűnös számára (bár nem lenne az), mint ahogy számotokra most is légből kapottnak tűnik, hogy meg tudja mondani, mit cselekszünk majd mi a jövőben. Bár nem légből kapott, ember számára nehezen érthető. De a konkrét figyelmeztetés mindenki számára érthető.
A csecsemőkről pedig, mint már írtam, azt tartja a Kat. Egyház, hogy valószínűleg a mennybe jutnak, hiszen nem vonhatók felelősségre tetteikért. Isten tudja, kinek mikor kell meghalni ahhoz, hogy a végítélet után félreálljon a bűn, ezt hosszú fejtegetni, egyszer már megtettem, lehet keresőzni.
Továbbá tzolko: a te bizonyításod eszköze a bűn szükségességéről az erős antrópikus érv által történik, ami a legtöbb tudós szerint hibás, még a gyenge antropikus érvről is vannak viták. Kérlek, nézz utána ezen fogalmaknak. Szerintem az erős antropikus érv helytelen, a gyengéről nincs szilárd véleményem.
Most azokról beszélünk, akiket megöl, elpusztít Isten a figyelmeztetés után, tehát akiket nem pusztít el, azok automatikusan kiesnek, az más kategória, de ha kívánod, akkor kitérhetünk rá.
Ha már befolyásolja őket, akkor nem teljesen szabad az akaratuk.
Befolyásolt szabad akarat.
Na de az még mindig értelmetlen, hogy akiről tudja, hogy úgy sem fogja a figyelmeztetését megfogadni, annak miért fecseg feleslegesen? Ürügyet keres? Hát Istenről beszélünk mi egyáltalán?
Én ehhez hasonlónak látom ezt az egészet:
/lehet, hogy kell hozzá php lejátszó, de érdemes megnézni/
Azt sem válaszoltad meg, hogy minek engedi megtermékenyíteni a petesejtet, ha a kisbabát mégis kivonja a forgalomból...
Kedves tzolko!
Minden megteremtett ember része a tervnek.
A terv a végítéletkor teljesedik be.
A szabad akarat helyett inkább a szabad döntés kifejezést kéne használni, mert mienk a döntés, de befolyásol benne sokminden: környezet, jellem, isten, sátán stb.
Tehát miért teremt meg valakit, ha utána ő elkárhozik?
Mert a terv része, és mert ő dönt a sorsáról: akár üdvözülhetne is. Elkárhozása saját magán múlik, függetlenül attól, hogy döntését Isten már előre tudja. Ha nem teremtene meg egy embert, minden máshogy alakulna, "borulna a terv". Ezért teremti meg azon embereket is, akikről tudja, hogy elkárhoznak majd saját döntésükből.
Kérdezted, miért magyarázkodik. Ha nem magyarázkodna, nem teljesülhetne be a végítélet utáni állapot, hiszen senki nem értené meg, hogy miképpen kell élniük ahhoz, hogy eljöhessen a végítélet. Isten vagy izolálná magát (e nem akarja ezt), vagy csak úgy büntetné vagy jutalmazná az embereket, és nem tájékoztatná őket, hogy mi alapján. Ezt sem akarja. Helyette meg akarja nekünk magyarázni, hogy mi miért történik, hogy miképp élhetünk boldog életet és miképp üdvözülhetünk: a szeretet által. Ha nem magyarázna nekünk, abból baj lenne.
Ha pedig a saját cselekedeteidet magyarázod, az magyarázkodás, valóban, de erre szükség van ahhoz, hogy megértsük őt (persze annyira, amennyire szükséges és lehetséges).
Most mi van?
Isten megteremti a rengeteg gonoszságot művelő embert, akikről pontosan tudja, hogy gonoszságok művelésével töltik majd az időt, csak azért, hogy majd megmagyarázza, miért büntette meg őket?
Ezt próbálod beadni nekem?
Vagy arra kíváncsi, hogy szabad akaratukból tényleg gonoszságot fognak e majd művelni, amit előre tud és amiért majd megbünteti őket?
Azt akarod talán felhozni, hogy arra kíváncsi, hogyan fogadja egy átlagos lélek mondjuk a gyermeke megölését valamely gonosztevő által, akit direkt azért teremt majd meg, hogy a sátán elcsábíthassa és gyilkossá lehessen?
De hiszen azt is tudnia kellene, felesleges a próba.
Mindenfajta döntést előre tudnia kell, vagyis nem lehet neki meglepetés, ezért az ilyen értelmezés értelmetlen és felesleges.
Csak gondolkodnod kell egy kicsit, próbáld meg, hátha megy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!