Ha nem szabad ölni (mert az élet-halál kérdése Isten dolga abba halandónak beleavatkozni nincs joga) akkor miért mentjük meg az öngyilkosságra készülőket?
Halálbüntetést ellenzők: az embernek nincs joga élet és halál dolgába beleszólni. Nem ölhet.
Na de ha nem szólhatok bele élet és halál dolgába, miért mentem meg az öngyilkosságra készülőt? Miért gyógyítom meg a halálos beteget?
Ezzel nem élet és halál dolgába szólok bele? Nem az az amit nekem nem szabad? Hátha az öngyilkosnak az volt megírva hogy meghaljon - és én az isteni tervbe beleavatkozok azzal hogy megmentem?
(és nem, nem teszem fel a kérdést egy mindenható és mindentudó lény tervét hogyan lehet keresztülhúzni. Ha előre tudom hogy el fogok esni, leülök. És nem esek el.)
Nem értem mi a baj, aki megment egy életet nem embert öl hanem, mint a neve is mutatja: Életet Ment.
Az emberi élet kioltása a tiltott dolog nem pedig a megmentése. Valamit összekevertél szerintem.
Kérdező tudod mindent meg lehet magyarázni,maximum egyesek nem hiszik el. Pl ha neki nem az volt a sorsa,hogy meghaljon,hanem az,hogy valaki megmentse attól,hogy meghaljon.
Ha viszont valaki ,akit meg akarsz menteni,de mégsem tudod és előtted ugrik a vonat elé,akkor neked azt a sorsot szánták,hogy ne sikerüljön megmenteni és ebből tanulj stb..
Már a kérdés eleje ferdítés: az
embernek nincs joga élet és halál
dolgába beleszólni.
Az embernek nincs joga senkit sem megölni, mert az élet érték és kötelező menteni is, ha arra mód van.
Nem tudom feltűnt-e, de a kérdező nem említett a bűnöket. Nem azt kérdezte, hogy mi a bűn, hanem hogy ha "nem szabad ölni...". És ez a helyesebb megfogalmazás egy általános jellegű kérdésnél.
Ahogyan azt korábban is kifejtettem, egy konkrét eset elbírálása során (amit a vallásosak általában úgy tesznek föl hogy "bűn vagy nem bűn") ismerni kell a részleteket! Részletek ismerete nélkül nem szabad ítélkezni. Ha pedig nincs konkrét eset, hanem csak úgy általában beszélünk a kérdésről, akkor meg pláne semmi értelme eldönteni, hogy mi a "bűn" és mi a "nem bűn". Avagy: mi a helyesebb döntés. Mert ennek eldöntéséhez mindig figyelembe kell venni a konkrét helyzetet, például hogy mi lett volna még az adott személy választási lehetősége, mennyire volt kényszer helyzetben, miben hitt, milyen volt a kultúrális háttere, milyen társadalomban követte el a tettét stb. De ha nincs konkrét eset, akkor nincs mit figyelembe venni, és konkrétan nincs mit eldönteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!