Hogyan lett kiszámolva az 1914 Királyság felállítása, Jézus részéről?
Itt megtalálod Jehova Tanúi hivatalos álláspontját:
Az egyik kiadványukban is nagyon foglalkoztak vele, egy cikksorozatban, megnézem neten rajta van-e, de most csak ezt tudom ajánlani.
Amit a kiadvány ír ezzel kapcsolatban:
A Jelenések 12:6, 14-ből kiderül, hogy három és fél idő egyenlő ’ezerkétszázhatvan nappal’. Akkor a „hét idő” kétszer annyi ideig, vagyis 2520 napig tart. A nem zsidó nemzetek azonban nem hagytak fel Isten uralmának ’tiprásával’ mindössze 2520 nappal Jeruzsálem eleste után. Nyilvánvaló hát, hogy ez a prófécia sokkal hosszabb időt ölel fel. A 4Mózes 14:34 és az Ezékiel 4:6 alapján – melyek rámutatnak, hogy ’egy-egy napért egy-egy évet’ kell számolni – a „hét idő” 2520 évet jelent.
Akkor a a páska ünnepe is hét év volt:Ezékiel45:21,Az első hónappban,a hónap tizennegyedik napján legyen a ti páskátok;
a hét napos ünnepen kovásztalan kenyeret egyetek.
Szegény emberek hét évig kovásztalan kenyeret kellet enniük,egy nap egy év,ahogy írja a Biblia.Gondolom Jézus is három év múlva támadt fel.Hát igen,biztos a múltban másképpen múlt az idő.
Na látod, ezt nem tudom.
Szerintem ezt úgy magyarázhatják csak meg, hogy vannak napok, amit a rendes 24 órás értelemben kell érteni, és "napok", amit hosszabb terjedelemben. Erről volt is egy hasonlatuk, ahogy a "napok" szót nagyobb időszakra értelmezzük, de már elfelejtettem.
De a Biblia szerinti teremtési napok is szerintük nagyobb terjedelmű időszakokra vonatkoznak. Állításuk szerint amit mi "nap"-nak fordítottunk, az eredeti szövegben egy olyan szó, ami hosszabb terjedelmű, nagyobb időszakra vonatkozik, vagyis az a jelentése.
Persze más (vallású) azt mondja, hogy a Bibliában leírt "nap" szó az eredeti szövegben egy 24 órás napra vonatkozik. Szóval ellenvélemény az van.
A kőtáblákra maga Isten írta fel a tíz igét,vagyis abban a ,hat napon át dolgozz és a hetediken pihenj,24 órás napnak kell elfogadnunk.
Ahol áttvitt értelemben kell valamit érteni ,mindíg meg van magyarázva ,hogy miért.
Izrael büntetése volt a negyven év vándorlás a hitetlenségük miatt.Szerintem ez egy egyedi eset és nem nagyon passzol bele más időszámításhoz,vagy ha alkalmazom ott ahol a Biblia nem írja ,akkor nagyot lehet tévedni.Szerintem.
Nos ezt tényleg érdekes felvetés.
Biztos erre is lenne magyarázat. Például ez:
Hat időcikluson át tartott a teremtés, egy napig pedig az isten megpihent.
Ezt úgy vetítette az emberekre át, hogy megalkotta a hét napos "heteket" ahol a napok már 24 órát jelentenek.
Nem tudom, mi a hivatalos álláspontjuk, de van egy olyan érzésem, hogy ilyesmi.
Szóval szerintem valahol a nap, napot jelent nekik, máshol évet, valahol pedig nagyobb időciklust. Pl. több millió évet.
Kedves mindenkinek.
*** si 279. o. 8. bek. II. tanulmány — Az idő és a Szent Iratok ***
8 Nap. A „nap” szó a Bibliában különböző értelemben szerepel, mint ahogy napjainkban is több jelentése ismert. A Föld azáltal, hogy egy teljes fordulatot tesz a saját tengelye körül, meghatároz egy 24 órás napot. Ebben az értelemben a nap nappalból és éjszakából, s összesen 24 órából áll (Ján 20:19). Magát a nappali időszakot, általában 12 órát, szintén napnak nevezzük. „És Isten a világosságot nappalnak, a sötétséget pedig éjszakának nevezte el” (1Móz 1:5). Az „éjszakának” nevezett időszak tehát ugyanannyi, megközelítőleg 12 óra sötétség (2Móz 10:13). A „nap” szó egy másik jelentése a kiemelkedő személyekkel kapcsolatos időszakokra utal. Ésaiás például „Uzziás, Jótám, Aház és Ezékiás napjaiban” látta a látomását (És 1:1). A Biblia mint prófétai napokat említi Noé és Lót napjait (Luk 17:26–30). A „nap” szó rugalmas vagy képletes használatának további példája Péter kijelentése, miszerint egy nap Jehovánál annyi, mint 1000 esztendő (2Pét 3:8). A Genezis beszámolójában a „nap” szó teremtési napot jelöl, azaz egy meglehetősen hosszú időszakot — évezredeket (1Móz 2:2, 3; 2Móz 20:11). A bibliai szövegösszefüggésből kitűnik, hogy a „nap” melyik értelmezéséről van szó.
*** si 279. o. 9. bek. II. tanulmány — Az idő és a Szent Iratok ***
9 Óra. Egyiptomban osztották fel a napot 24 órára. Napjaink órájának 60 perces felosztása a babiloni matematikából származik, amelynek jellemzője a (60-as számon alapuló) hatvanas számrendszer volt. A Héber Iratokban nem találunk utalást az órák felosztására. Ehelyett a Héber Iratok olyan kifejezéseket használ időjelzőként, mint „reggel”, „dél”, „délidő” és „estidő” (2Móz 24:11; 43:16; 5Móz 28:29; 1Kir 18:26). Az éjszakát három részre osztották, s e részeket „éjszakai őrségváltások”-nak nevezték (Zsolt 63:6 [63:7, Károli]). Ezekből kettőt a Biblia külön is megnevez, úgymint az „éjjeli őrségváltás”-t (Bír 7:19) és a „reggeli őrségváltás”-t (2Móz 14:24; 1Sám 11:11).
*** si 279. o. 10. bek. II. tanulmány — Az idő és a Szent Iratok ***
10 A Keresztény Görög Iratokban gyakran találunk az ’órával’ kapcsolatos utalást (Ján 12:23; Máté 20:2–6). Az órákat akkor napkeltétől, azaz reggel hat órától számították. A Biblia megemlíti a ’harmadik órát’, ami délelőtt kilenc órának felel meg. Hivatkozik a ’hatodik órára’ is, amikor Jézus megfeszítése pillanatában sötétség borult Jeruzsálemre. Ez a mai déli tizenkét órának felel meg. Jézusnak a kínoszlopon bekövetkezett halála a „kilencedik óra” körül történt, tehát délután három órakor (Márk 15:25; Luk 23:44; Máté 27:45, 46).
Az ezer esztendő viszont nem szorul magyarázatra, mert itt nem hivatkozik a biblia időszakokra, így az eredeti ezer év.
Ennyi időre van szükség ahhoz, hogy az emberiség elérje az Ádámi tökéletességet.
Tisztelettel:
Katy Wover
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!