Az értelmes tervezés elmélet képviselői miért nem beszélnek az értelmes teremtőről?
egyenlőre azon az állásponton vagyok hogy mindkét oldalon vannak erős érvek, és komoly értékes munka,
és mindkét oldal képviselői nem akarják belátni hogy a másik oldal munkájában is van igazság.
A véletlen és a tervezettség összeegyeztethetetlen, és mégis mindkettőnek igaza van.
ha az értelmes tervezés tudományos elmélet, akkor elvárható hogy egy tudományos igénnyel megírt műben fejtse ki a tervezés eljárását, szándékát, a megvalósítás mikéntjét.
de ezekkel a kérdésekkel nem foglalkoznak.
Az értelmes tervezést hirdető honlapok nagyrészt paradox módon az evolúcióval foglalkoznak.
én épp a szabályokban látom a legfőbb érvet arra hogy van a világmindenséget betöltő végtelen értelem, és egy olyan tudás amely létrehozta az unverzumot.
A matematikai, biológiai, fizikai szabályok nem csak úgy maguktól lettek, minden jel arra mutat hogy a világmindenség konstrukció: Eistein erről sokat elmélkedett, és nyilatkozott.
Viszont tény hogy a többezer éves hagyományok után jó lenne ha a tudomány is tudna valamit mondani miért, és mikén jött létre az élő és élettelen világ.
Az értelmes tervezés elmélete erre nem ad választ, csak az evolúció cáfolásával van elfoglalva.
Először érdemes megvizsgálni az ID mozgalmának eredetét.
Ugye az egyesült államokból származik, ahol az oktatásban fontos szerepet kapott a teremtés oktatása, sok államban helyi törvényekkel kizárva minden egyebet, így az evolúció oktatását is. Emiatt egyébként több per is volt, az egyik leghíresebb az 1925-ös daytoni majomper.
Valamikor talán a hatvanas években (nem emlékszem pontosan) hoztak egy alkotmánymódosítást az állam és egyház szétválasztásáról, minután a teremtés nem szerepelhetett a tananyagban. Természetesen a vallásos közösség ellenállt és 87-ig maradtak hatályban olyan törvények, amik a teremtés evolúcióval párhozamos oktatását követelték meg (alkotmányellenesen!).
Egy másik hozadéka az alkotmánymódosításnak egy a teremtésre építő eredettudomány megalkotásának igénye volt, ez lett az értelmes tervezés. Ebben az első értelmes tervezésről szóló tankönyvek mindössze annyiban különböztek a korábbi, teremtést tanító könyvektől, hogy a teremtés, teremtő és Isten szavakat lecserélték tervezésre és tervezőre. A bizonyítékok megtalálása viszont annál keményebb dió volt. Kitaláltak különböző fogalmakat, ment az egyszerűsíthetetlen összetettség és specifikált összetettség, amellyel, az egyébként pontosan azóta sem definiált értelmes tervezettséget kívánták (sikertelenül) alátámasztani. A tervező személyére, módszerére, indítékaira és céljaira nem is tehetnek kijelentést, ha egyáltalán tartani akarják a tudományosság látszatát.
A mozgalom tudományos munkát azóta sem végez, munkásságuk valóban kimerül az evolúció kritizálásában, és elferdített tények cáfolatában. A valódi tudományos elméletet nem a tudomány síkján próbálja legyőzni, hanem politikai síkon harcol vele, a közvéleményt próbálja a maga oldalára állítani, megingatni az emberek bizalmát a tudósokban és a tudományban. Az USA-ban nagyrészt sikerrel, mert a számtalan vesztes per ellenére (pl. Edwards kontra Aguillard; Kitzmiller kontra doveri iskolaszék) is az emberek fele hiszi, hogy a világot hat nap alatt teremtették és nem idősebb 10 ezer évesnél. A világ legtöbb tudományos akadémiája (beleértve az MTA-t is) áltudománynak tartja.
köszönöm a válaszokat.
Szerintem világos kérdéseket fogalmaztam meg, és az értelmes tervezetség tudományos nézetének a képviselőinek kellene tudni rá a választ, vagy kell valami elméletük, hipotézisük legyen.
Szerintem a tervezőt, akit nyugodtan nevezhetjük Istennek, kell tudományos módon vizsgálni. Ezt teszi a filozófia, teológia, dogmatika. Az értelmes tervezés képviselői pedig a modern tudományok eszközivel, és módszereivel kellene mondani valamit arról hogy milyen módon, céllal, és folyamattal jött létre pl. a skorpió, disznó, hasnyálmirigy, a kígyók méregfoga. Az nem elég hogy elmondja hogy milyen komplex módon épülnek fel a szervek, és micsoda tökélyel működnek. Ha nem feltételezünk teremtőt, akkor rendbe van, de ha igen, akkor a tudományos vizsgálatnak ki kell terjedni a teremtő és a teremtett viszonyára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!