Keresztények! Velük mi van?
Kirekesztő és agresszív keresztény gondolkodásmód? Te is gondolkodhatnál mielőtt leírsz valamit.
A kereszténység az egyetlen vallás, ahol jó cselekedetek és speciális ismeretek nélkül hitből mehetsz Istenhez. Ahol a házasságtörő nő nem ganajtúró bogárként születik újjá hanem Jézus megbocsát neki és tiszta lappal új életet kezdhet. Ez neked a kirekesztő vallás? Nincs még egy olyan vallás, ami azt tanítja, hogy Isten önmagát feláldozta az emberekért. Nincs még egy vallás amely azt tanítja, hogy az ember kegyelmet kapott.
Mielőtt a pokolról kezdenénk el vitatkozni, hadd mondjam el neked, mi kerül a pokolba. A bűn kerül oda. És tudod, kicsoda? Aki oda akar kerülni. Senki más.
Én nem értem, hogy az emberek miért nem örülnek annak a lehetőségnek, hogy Isten majd leszámol a bűnnel, és többé nem kell majd félni, nem lesz háború meg éhínség, senki nem fogja molesztálni a gyerekeket és a szenvedők minden könnye eltöröltetik. Normális ember ilyen életre vágyik. Mi baja van annak, aki "személyes szabadság" címén egy gonosz világban akar élni, és miért ő mondja azt Istenre, hogy kirekesztő?
Nem érzed az ellentmondást, kedves kérdező?
Szia!
A Szentírásban, a Római levél 2. fejezetében Pál apostol arról beszél, hogy az írott törvény ismerete nélküli
állapotban is van az embernek valamelyes törvényismerete, azaz valamilyen tudomása Isten életrendjéről - a lelkiismeret révén. Azt mondja továbbá, hogy ennek a "szívbe írt törvénynek" (15.vers) a létéről tanúskodik az a tény, hogy a pogányok is cselekszik egyben-másban "természettől a törvény dolgait" (14, vers). Ez a "törvény nélküli" állapot tehát éppen úgy nem teljesen
törvényismeret nélküli állapot, mint a gyerekkor "törvénynélkülisége", noha a törvényismeret
töredékessége, homályossága, nem teljesen tudatos volta jellemzi. A töredékesség és homályosság foka a lelkiismeret eltorzulásának és elhalkulásának mértékétől függően különböző lehet, de kétségtelenül fennáll minden kinyilatkoztatott és írott törvényt nem ismerı embernél.
Pál apostol arról is tud, hogy "Ha a körülmetéletlen pogány megtartja a törvények parancsolatait, az
ő körülmetéletlensége...körülmetélkedésül tulajdoníttatik neki" (26.vers). A körülmetélkedés az ószövetség jele volt, tehát nem kevesebbet mond Pál apostol ezzel a kijelentéssel, mint azt, hogy Isten befogadott egyeseket a pogányok közül körülmetélkedés nélkül is az ószövetségi egyházba. Éspedig - amint megfogalmazásából kitűnik - azon az alapon, hogy életükben megnyilvánultak annak a szövetségnek a következményei, amelynek a körülmetélkedés a külső, szimbolikus jegye volt. A tételnek bizonyára érvényesnek kell lennie újszövetségi vonatkozásban is, ami azt jelenti, hogy az igazi, láthatatlan újszövetségi egyháznak is tagjává válhat valaki keresztség nélkül,
amennyiben életében valóságosan láthatóak az újszövetség cselekedetekben megnyilatkozó gyümölcsei. Ebben az esetben keresztségül tulajdoníttatik neki az, hogy a gyakorlatban megcselekedte, amit a keresztség szimbolikusan kifejez.
Az Biblia alapján bizonyosnak látszik, hogy az Isten országába jutók között lesznek olyanok is, akik az ószövetségi időkben nem viselték a körülmetélkedés jegyét, illetve az újszövetségi korszakban nem részesültek a keresztségben. A Szentírás
egyértelműen tanúskodik róla, hogy Isten nem önkényesen fogad be vagy zár ki az ő országából. Isten nem számítja fel az öröklött természet, a neveltetés, a környezeti hatások negatív következményeit, csupán azt, ami mindenki esetében egyformán nehéz, egyformán kritikus - a hit
döntését. A végső számonkérésnél, amikor a cselekedeteken méri le a hit valóságosságát (lásd pl. I.Kor. 5:10; Jn. 5:28-29), megintcsak nem egyszerően azt nézi, ami a szeme előtt van, hanem irgalmas módon figyelembe vesz minden enyhítő körülményt annak megítélésében, hogy kinek
mennyit lehetett és kellett valósággá, cselekedetté tennie a hitéből. Ezért mondja Pál apostol, hogy a "törvény nélkülieket", azokat, akik a Szentírást, az írott kinyilatkoztatást nem ismerték, Isten "törvény nélkül" fogja megítélni (Rm. 2:12). Nem kéri tehát tőlük számon azt, amit nem ismerhettek.
Üdv. Péter
15:10
De egyetemes törvényekről van szó, nem? Más bolygókon más vallás lehet, vagy lehet nincs is vallás, hanem valami számunkra elképzelhetetlen dolog...
Én szeretnék megismerni egy olyan embert, aki komolyan gondolja, hogy csak a kereszténység a járható őt, és más vallással pokolra kerül az ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!