Könnyező szobrok, képek - lehet, hogy nem a világ fájdalma miatt könnyeznek?
Első körben: tegyük fel, hogy vallásos emberekről van szó, akik jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a tárgyaknak. Tegyük fel, hogy néhány eset nem csak szemfényvesztés.
Nem lehet, hogy ezek a könnyek nem a világ fájdalma miatt folynak, hanem azért, mert a szentek így próbálnak üzenni, hogy ne imádkozzunk hozzájuk? Hogy azért sírnak, mennyi lélek veszik el emiatt?
Tisztában vagyok vele, hogy a szentek tisztelete nem keverendő össze a bálványimádással, de a külsőségek olyan szinten arra hajaznak, arról nem is beszélve, hogy az egyszerű emberek közt rengetegen vannak, akik nem tesznek különbséget... Azzal is tisztában vagyok, hogy a szenteknek eredetileg közvetítő szerepet szántak, azt viszont sajnos látom, hogy átestek a ló másik oldalára.
Egyáltalán az ember milyen jogon aggat címeket valakire a halála után? Mindenen, csak azon nem múlik, hogy az illető a mennybe került-e, vagy sem, mi pedig nem tudatjuk.
Talán nem lep meg, hogy elsősorban hívők válaszát várom.
"Azok elmentek, s hirdették a bűnbánatot, sok ördögöt kiűztek, és olajjal megkenve sok beteget meggyógyítottak." (Mk 6,12-13)
"Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében" (Jakab 6, 14)
Lehet csűrni-csavarni a dolgokat, csak nem érdemes, kedves énlászló.
Előre is bocs az offért!
"A Bibliában nagyobb arányban lakozik Isten, az Oltáriszentségben pedig végtelenül nagyobb arányban"
"Oltáriszentség"?
Nos ha kiteszünk az asztalra egy "ostyát" a hókuszpókusz után és otthagynánk 2-3 vagy akár 5 évig mi lenne belőle?
Ha Krisztus teste lenne valójában akkor ugynúgy ottlenne, de elárulom nem lesz ott, hanem az enyészeté.
"Ez az én testem" ez egy jelkép! Ráadásul nem ostyát tört meg! Azt is mondta, hogy én vagyok az ajtó! Ezzel miért nem foglalkoztok? Moinden ajtó előtt boruljak le?
Még valami! A misén a borból miért csak a pap ihat? Hiszen azt is mondta, hogy "ez az én vérem" "igyatok ebből mindnyájan". Akkor abból miért nerm lehet inni?
A kenyér és a "szőlőtőkének ebből a terméséből" való innivaló, (bor?) az ajtó, mind mefogható valójában, vagy jelkép!
Lehet háborogni!
Nem akarok senkit megbántani, de hogy én rágjam Krisztus testét?
Én is hiszem a teremtést, Krisztus megváltását, és szabadítását, hiszem, hogy feltámadt és várom második eljövetelét!
Üdv: a
Nem fogadom el az értelmezésedet, csak azért sem mert az eredeti szöveg a katolikus értelmezést adja vissza. És ezt egy rakás bizonyíték megerősíti.
Ha ezeket megnézed, rájössz, hogy az Oltáriszentség VALÓSÁGOS áldozat és önmaga Krisztus, nem pedig "jelkép", "megemlékezés", amelyet teljesen más szavakkal fejezi ki az evangélium. Azokat a szavakat Lukács maga a Septuaginta nyelvezetéből kölcsönözte, és a "tegyétek az én emlékzetemre" passzusban a "tegyétek" (poiein) egyenlő a Kiv 29,38-39-ben az áldozattal, az "emlékezetemre" (anamnészisz) szót pedig az "áldozat"-tal összefüggésben használják. De ez még csak a kezdet...
Miért nem lehet inni a borból?
Üdv: a
Ez az én testem-->megtöröm értetek-->ezt cselekedjétek ti is utánam, emlékezetemre-->törjétek meg a testeteket.
Az olaj jelképrendszerét értenéd értenéd az igét.
A kérdésed, hogy szent-e az olaj. Amit jelképez, az a szent, melynek nevében minden megadatik néktek. Az olaj nem szent és nincs ember, mely bármit is szentté tudna csiribi csiribáva tenni.
A keresztséget értenéd, értenéd a megtérést. Ha eldobtad volna az ótested, értenéd a boldogságmondások megtérési és megszentelődési folyamatát. Ne valláshoz térj meg és dogmákhoz, mert hókusz pókusz lesz belőle, igaz cselekedetek nélkűl, mert nem cselekedetek által lehet üdvösségtek, hogy senki ne kérkedjék. Mondhajuk, hogy a hit cselekedetek nélkűl is ér valamit? Nem. A hit vak cselekedetek nélkűl, de mi hát a cselekedet, mely által igaz a hit? A fa talán tudja, hogy miképpen hozza gyümölcsét? A hit termi a cselekedetet, és nem a cselekedet a hitet. A fa hozza a gyümölcsöt és nem a gyümölcs a fát.
üdv: én lászló
"Praktikus/higéniai okokból" nem lehet a borból is inni?
Éedekes! Krisztus azt is tanította, hogy :"Nem az fertőzteti meg az embert, a mi a szájon bemegy, hanem a mi kijön a szájból, az fertőzteti meg az embert."
Azért mondta mert mosdatlan kézzel ettek. Te miért szoktál kezet mosni? Csak tán nem higéniai okokból?
"Nem az fertőzteti meg az embert..."
Praktikius, és higéniai okokból? Miért nem vihet mindenki aki szeretne egy kis poharat, és kaphatna a borból? Vagy miért nem mártják bele az ostját?
Nem kötekedésből kérdezem, hanem értetlenségből?
Ha nincs ott a bor akkor az ostya nem "változik" át?
Ezt elhiszik az emberek? Krisztus azt mondta, hogy :"és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!" Azt is mondta: "Mert a hol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük."
De ha jól esik egyétek...
Krisztus nem tanított praktikus és higéniai dolgokról! Vajon miért? Mert nem az a fontos!
Gondolod, hogy csak akkor jutsz a mennybe, és csak akkor van veled Krisztus, ha eszel az ostyából?
Tulajdonképpen örülnöm kéne, hogy Isten szerető és Krisztus követő (remélem)ember vagy! Így hát elnézésedet kérem, ha hitedben megbotránkoztattalak. Örülök, ha a mai világban valaki Isten keresi, vagy meg is találja, és Krisztus tanításai szerint akar élni! Ez a legfontosabb!Az, hogy te, vagy más helyesen cselekszel, vagy éled az életed azt nem az én tisztem megítélni, és nem is tehetem, nem is tudhatom.
Engem az keserít el amikor emberek tárgyaknak, szobroknak, sorolhatnám még de nem teszem, tulajdonítanak Isteni hatalmat (ami számomra spiritizmus), és nem abban hisznek, hogy ha megtér az ember, és megbánja bűneit, hálátadva a Mindenhatónak, akkor meghalgattatnak az imái!
Ha: "Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen."
Jn 12,47 "És ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz, én nem kárhoztatom azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam a világot, hanem hogy megtartsam a világot."
Legyen meg a te hited szerint!
Isten áldjon!
Üdv:a (ma 12:54-es is én voltam)
Tegyük fel elsőnek, hogy nem igaz a szobor könnyezés:
Ki volt akkor az első ember, aki kitalálta, hogy egy szobornak könnyeznie kell? És mi volt éppen az a könnyezés? Miért ezt választotta?
Ha megnézel egy szobor ábrázolást egy templomban, akkor a tudatlan betérő azt hiszi, hogy szomorkodnak a szobrok. Pedig nem így van.
Mindig ez jut eszembe: "Boldogok a szomorúak, mert megvígasztalódnak..." Én úgy tartom, hogy az igazi Isteni kapcsolattartás egyik célja, hogy mikor Istennel vagy esetleg vele töltöd az időd egyfajta szívszorító fájdalmat, egy vágyakozást érzel. (Nem véletlen, hogy a szenképeken gyakori a szívet elszorító vaspánt ábrázolás)
Tehát egyfajta szomorúsághoz hasonló dolgot érzel, de mégsem az. Egy katartikus élmény, mely már a sírás határára vezet. Ezt valaki tudja és többen is érezhetik és érzik át, melyről nem igazán beszélnek, tartják az "akinek van füle a hallásra az hallja meg" újszövetségi bibliasorokat.
És talán ezt az érzést jelenítette meg a szobrokban.
És ha mégis volt egy szobor, amely könnyezett? Talán Isten így akarja tudtunkra adni, hogy eképpen kell viselkednünk, ezt az állapotot elérni és tökéletesíteni...
Mert mi is a valódi életnek célja? Annyira vágyakozni már Istenre, hogy beleszakadjon az a szív...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!