Jehova tanúi miért nem hiszik, hogy Krisztus testben támadt fel?
1Jn 4,3 "És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már."
2Jn 1,7 "Mert sok hitető jött e világra, a kik nem vallják a Jézust testben megjelent Krisztusnak. Ez a hitető és az antikrisztus."
"feltámasztatik mennyei test " Nem mennyei szellem, hanem test...mennyei test...
"Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé. "
Ami nálad élőlény, nálam élő lélek. A görögben psychín
, melynek jelentése: lehelet, lélek, élet.
Ádámról sem mint testről, beszél, hanem lélekként, mégis szerintem egyetértünk, hogy volt teste.
"(1Pét 3:18) "Hiszen Krisztus is meghalt egyszer s mindenkorra a bűnökért, egy igazságos személy igazságtalanokért, hogy az Istenhez vezessen titeket; ő, akit halálra juttattak a testben, de aki megeleveníttetett a szellemben." "
Meghalt, mint bűnös és feltámadt, mint bűntelen, tökéletes. Itt erről van szó, és nem materiális mivolta. Ez látható a fejezet elolvasása után...
"vannak égi testek, meg földi testek" égi micsodák? Szellemek? Csak nem testek? Senki nem mondta, hogy a feltámadott test tök ugyan az, mint az itteni. De nem szellem, hanem test, tökéletes, örök, kvázi isteni:)
"Azt mondom azonban, testvérek, hogy test és vér nem örökölheti Isten királyságát." Gondolod, hogy Isten által adott testem gusztustalan az ő szemében? Nem elfogadtató, pfújjj? Hiszen Ő adta... Nem az. Nem örökölheti senki, aki megfogja az eke szarvát, és nem előre, hanem vissza néz (Pál után szabadon...) Nem méltó, aki mint Lót felesége visszanéz, ragaszkodik ehhez a világhoz, test és vér szerint jár, és nem Krisztussal, hiszen Krisztus nem egyszer mondta, hogy jöjj és kövess engem, add el mindened és kövess engem.
Héb1:3-at hozod fel, hogy Isten szellem.
"A ki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, a ki hatalma szavával fentartja a mindenséget, a ki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban"
Ez nem erről szól.
Írod, hogy vessem össze az ITim6:16-al.
"Kié egyedül a halhatatlanság, a ki hozzáférhetetlen világosságban lakozik; a kit az emberek közül senki nem látott, sem nem láthat: a kinek tisztesség és örökké való hatalom. Ámen. "ű
Hol itt a szellem-isten, vagy a szellem Krisztus?
Krisztust nem ismerte fel ez meg az, bement a zárt ajtón? Talán csak nem azt mondod, hogy nem hiszed, hogy néki adatott minden hatalom mennyen és földön? Majd pont a világ ura rászorúl a zárbíbelődésre...
Nem ismerte fel senki? Ezt írod: "ahogy azt korábban az embereknek megjelenő angyalok is tették." Tehát, ha az angyalokat látjuk, akkor testet öltenek, a megjelenésük 'kedvéért' szellemlényekként nem jelenhetnek meg, tehát testet öltenek...Krisztust nem ismerték meg? Akkor állt ott valaki, hiszen ha szellem lett volna, akkor nem látják, tehát aki ott állt, akit nem ismertek fel, annak teste volt. Hiszen akkor ott volt, tehát földi alakot vett fel, igaz? Azaz testet öltött. De ha nem ismerték fel, akkor milyen testet öltött? A szomszédét? Nem azt írja, hogy máshogy nézett ki, hanem hogy nem ismerték meg. Hatalma van hogy ne halljunk, ne lássunk, ne értsünk, igaz? Hogy hallván halljanak, de ne értsenek, látván lássanak, de ne ismerjenek. Még mindig nem kaptam igehelyet, hogy Isten hol tüntette el a tetemet...
""feltámasztatik mennyei test " Nem mennyei szellem, hanem test...mennyei test..."
"vannak égi testek, meg földi testek; de másmilyen az égi testek dicsősége, és másmilyen a földi testeké. Így van a halottak feltámadása is . . . Fizikai testet vetnek el, szellemi test támad fel . . ."
"Szellemi test", ettől még nem hús-vér test lesz, hanem szellemszemély. A Biblia világosan különválasztja a fizikait és a szellemit, mindkettőt "testnek" hívja, de akik ebbe kapaszkodnak, nem veszik figyelembe, hogy a fizikai, "hús-vér" test nem mehet az égbe.
""Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé. "
Ami nálad élőlény, nálam élő lélek. A görögben psychín
, melynek jelentése: lehelet, lélek, élet.
Ádámról sem mint testről, beszél, hanem lélekként, mégis szerintem egyetértünk, hogy volt teste."
Nos ebben több tévedés is van - főleg az olyan fordítások miatt, melyek teljes következetlenséggel, össze-vissza keverik a "lélek-szellem" szavakat, mintha azok szinonimái lennének egymásnak. A Károli pl. nagyon gyakran "lelket" ír, ott is, ahol az eredeti szövegben "szellem" van. Nem mindegy, mert nem ugyanaz.
Az "élőlény" kifejezés nagyon gyakori és elfogadott forma az "élő lélek"-re, mivel azt jelenti valóban! A "lélek" (a héber 'nefes' és a görög 'pszükhé') az embert vagy állatot magát - mint "élőlényt" jelenti ('élő lélek', 'holt lélek'), vagy azok életét.
A 'lehelet' vagy 'szél' NEM A LÉLEK, hanem a 'szellem' szó elsődleges jelentése. Ez a szellem a héber "ruah" és a görög "pneuma".
Tehát Ádámról, mint valóságos fizikai testről beszél a Biblia, mint élőlényről vagy "élő lélekről", miután meghalt, holt lélek lett belőle.
"Meghalt, mint bűnös és feltámadt, mint bűntelen, tökéletes. Itt erről van szó, és nem materiális mivolta. Ez látható a fejezet elolvasása után..."
A materiális mivolta van szembeállítva a szellemivel, de miután az alapfogalmakban sem látsz tisztán, nem csodálkozom.
"Senki nem mondta, hogy a feltámadott test tök ugyan az, mint az itteni. De nem szellem, hanem test, tökéletes, örök, kvázi isteni:)"
Nem csodálkozom ezen sem. Vajon mivel magyarázod azt, hogy te háromféle "test" kategóriát állítasz: szellemi, fizikai, meg leginkább egy filozófiai "egyik sem" kategóriát. Miért is kell egy ilyen maszlagot belemagyarázni a Szentírásba? Tán csak nem a hamis háromságtan Jézusra vonatkoztatott tézise miatt?
""Azt mondom azonban, testvérek, hogy test és vér nem örökölheti Isten királyságát." Gondolod, hogy Isten által adott testem gusztustalan az ő szemében?"
Tévedés! Itt nem arról beszél, hogy a "test szerint gondolkozók" nem mehetnek az égbe, hanem a valóságos matériáról van szó. Egyszerűen fizikai tény, hogy a kétféle(!) test nem egyezik egymással és hogy a fizikai a földi emberé, a szellemi pedig az égben levőké. Persze tudom én, hogy miért ez az akadékoskodásod - ilyen alapokkal...
A Héb 1:3 nem erről szól, hát miről? Egyértelmű, hogy Isten szellemszemély, mint ahogy az is, aki tőle született és az Ő képmása!
"Írod, hogy vessem össze az ITim6:16-al.
"Kié egyedül a halhatatlanság, a ki hozzáférhetetlen világosságban lakozik; a kit az emberek közül senki nem látott, sem nem láthat: a kinek tisztesség és örökké való hatalom. Ámen."
Igen vesd össze, mivel ez Jézusról szól, mint szellemszemélyről. E verseket gyakran éppen Istenre, a Mindenható Jehovára szokták illetni a szövegmagyarázók (igaz hamisan), akkor Ő tán nem szellemszemély?
Tehát felismerhető, hogy hibás az alap, amire építkezel és erőnek erejével rá akarsz kényszeríteni egy mítoszt a Bibliára, melytől eltérően az sokkal egyszerűbb és tisztább.
Hahó, és nem pneumát említettem, hanem psychín-t ebből van a psziché, agyi állapot, gondolkodás. Amit te mondasz, abból a pneumatikus szó ered, a levegővel működtetett dolgok, a levegő, fuvallat, szellem. Az idézetednél szót sem ejtettem, hogy a pneuma lenne, ott a psychin szó van, fordítástól függetlenűl :)
"A Biblia világosan különválasztja a fizikait és a szellemit, mindkettőt "testnek" hívja," Tehát azt mondod, hogy amit olvasunk az tulajdonképpen nem az, ott nem arra gondolt az író? Testet olvasol, de ne arra gondolj? Majd ez meg az megmondja, hogy ott mit kell gondolni? Ez eléggé sokszínűvé teheti az írást :)
"Vajon mivel magyarázod azt, hogy te háromféle "test" kategóriát állítasz: szellemi, fizikai, meg leginkább egy filozófiai "egyik sem" kategóriát. Miért is kell egy ilyen maszlagot belemagyarázni a Szentírásba? Tán csak nem a hamis háromságtan Jézusra vonatkoztatott tézise miatt?"
Kérlek a vesszőparipádat, a háromságtant ne forszírozd megint, itt nem ezek a közhelyek a kérdések, ebbe belekapaszkodni nem kellene velem szemben. Hol írtam én háromféle testet? Én földi és mennyei testet írtam, éppúgy, ahogy Pál is tette. Nem földi testet és mennyei szellemet írt ő sem és én sem.
Furcsa, hogy a legnagyobb bizonyságod az állításom ellen, hogy nekem rossz az alapom, teljesen rosszul látom a szövegösszefüggéseket. Ezek vádak, ezt éppúgy ráhúzhatnám rád is, nem teszem. Ezt honnan tudod? Szeretném megkérdezni, hogy ha azt sem tudod, hogy fiú vagyok vagy lány, idős, fiatal, középkorú, van-e családom, vagy sem, honnét való vagyok, milyen múltam és jelenem van, miért vádolsz, hogy alapjaiban véve meg vagyok vezetve a háromságtannal, biztos, hogy nem tudom jól.
A Biblia világosan elválasztja a földi és a szellemi testet, testet és nem a szellemet. Nem ír Krisztus földi maradványainak Isten általi eltűnéséről. Viszont ír például Énok elragadtatásáról. Ír a halottak feltámadásáról. Ír Krisztus megjelenéséről, ahogy mutatja a sebeit, eszik, és tapogattatja magát. Ír a megjelenéséről, ahogy nem ismerték fel, azaz testet öltött, csak éppen másét? Arról nem ír egy szóval sem, hogy Krisztus szellem lett volna bármikor is, születése előtt sem és feltámadása után sem. Az, hogy testestűl támadt volna fel, több leírás is szól, az, hogy szellem lett volna, csak belemagyarázás. Az, amiről Pál ír, hogy nem mindenki hal meg, csak elváltozunk, egy szempillantás alatt, az hogy van? Ha az az elváltozás, hogy elveszti végleg minden testi dolgát és szellemmé lesz, ez kimeríti a halál fogalmát, de itt elváltozásról szól. Milyenről? Földi test, mennyei lesz, és nem eltűnik. Amit ti szeretnétek megmagyarázni, az az emberi szentháromságtan. Test, lélek, szellem. Attól, hogy a test meghal, mert az rossz, a lélek megtisztulva tovább él a szellem által. Isten mit teremtett? Embert, vagy testet és lelket? Meggyúrta az embert a föld porából, és életet lehelt belé. ÍGY LETT ÉLŐ LÉLEKKÉ!!! Nem lelket tett a testbe, hanem a vége az élő lélek. :)
"Egyszerűen fizikai tény, hogy a kétféle(!) test nem egyezik egymással és hogy a fizikai a földi emberé, a szellemi pedig az égben levőké."
Magad beszélsz a kétféle testről, majd egy tollvonással szellemnek nevezed. Magad használod a test kifejezést lépte nyomon, de folyamatosan ellene ágálsz. Pál is ezt tette volna? Említi, majd cáfolja, említi majd cáfolja?
"A Héb 1:3 nem erről szól, hát miről? Egyértelmű, hogy Isten szellemszemély, mint ahogy az is, aki tőle született és az Ő képmása!"
Akkor idézném mégegyszer:
" A ki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, a ki hatalma szavával fentartja a mindenséget, a ki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban" A te képmásod szellem? Hol a szó, hogy szellem, lélek, pneuma, vagy bármi itt? Hidd el köze nincs az idézetnek ehhez.
"Igen vesd össze, mivel ez Jézusról szól, mint szellemszemélyről. E verseket gyakran éppen Istenre, a Mindenható Jehovára szokták illetni a szövegmagyarázók (igaz hamisan), akkor Ő tán nem szellemszemély?"
Melyik a szellemszemélyről szóló bizonyság? Hogy hallhatatlan? Vagy hogy a világosságban lakik? Itt ez nem a szellemszemélyről szóló bizonyság, mivel egyszerűen nem arról szól.
Neked az alapokkal vannak gondjaid és ezért magyarázod bele az Írásokba azt, amit az nem mond. Következetlenül érvelsz általa.
(1Mózes 2:7) "És ekkor Jehova Isten megformálta az embert a föld porából, és az orrába lehelte az élet leheletét, így lett az ember élő lélekké."
Itt az "élet lehelete" a szellem (ruah), mely ebben a jelentésében az "életerőnek" felel meg.
Azt hol olvasod, hogy "lelket kapott"? Sehol, ugyanis ez a vers egész mást bizonyít, mint a lélek halhatatlanság mítosza.
Igen, te is azt írod, hogy "Nem lelket tett a testbe", de a végkövetkeztetésed már hamis. Te azt állítod, hogy az "élő lélek" egy szó szerinti, a testben élő külön láthatatlan és "halhatatlan" valamink. No, erről a kettősségről a Bibliában az emberrel kapcsolatban nem olvashatsz!
"Test, lélek, szellem. Attól, hogy a test meghal, mert az rossz, a lélek megtisztulva tovább él a szellem által. Isten mit teremtett? Embert, vagy testet és lelket? Meggyúrta az embert a föld porából, és életet lehelt belé. ÍGY LETT ÉLŐ LÉLEKKÉ!!! Nem lelket tett a testbe, hanem a vége az élő lélek. :)"
Mivel a szavak jelentését eleve egy helytelen premissza alapján értelmezed, így nem is csoda, hogy alapokban hibás az egész.
A versben szereplő "élő lélekké" lett kifejezés annyit tesz, mint "élőlénnyé" lett. Mivel az élő lélek kifejezés a te "kettős (vagy hármas) felépítésedtől" ellentétben, magát a teljes embert, mint egészet jelenti, aki egyáltalán nem halhatatlan, nagyon is halandó Ádám óta. Ezért írja a Biblia, hogy a lélek meghalhat, "holt lélek" lesz, hiszen maga az ember hal meg mindenestől.
A halhatatlanság fogalma a héber nefes vagy a görög pszükhé, vagyis "lélek" szavakkal soha sincs összehozva, hiszen erről szó sincs a bibliában. A halhatatlanság ajándék Istentől, nem egy velünk született tulajdonság!!!
A test, lélek, szellem közül az első kettőt tárgyaltam, de mi a helyzet a szellemmel (ruah, pneuma)? Ez több jelentésű kifejezés a bibliában, kezdve a széllel, a szent szellemen át, egészen a szellemszemélyekig. Legalább 6 jelentése van. Az egyik az "életerő", ami az élet szikráját jelenti, s melyet Jehova az "orrunkba lehelt". Ez ebben az értelemben nem jelenti egy külön tudattal rendelkező "szellemi testrészünket", hiszen ez az erő (szellem) tart minket mozgásban, mint egy árammal működő gépet. A tudatunkat, a testünket alkotó fantasztikusan összetett és bonyolult agyunk generálja ennek a szellemnek a hatására, amíg az bennünk van. Akkor van gond, mikor ez az életerő (szellem) eltávozik a testből.
Ez a szellem (tehát az 1Mózes 2:7-ben leírt) nem egy személyes tulajdonsággal bíró láthatatlan testrészünk. Nem, ezt örököltük Ádámtól mindnyájan és ezt adjuk tovább az utódainknak, hisz ez az életerőnk. Ezért mondja a Biblia, hogy "ugyanaz a szelleme (életereje) az embernek és az állatnak is".
A szellem szót még egy másfajta értelemben is használja az emberrel kapcsolatban a Biblia, ez pedig a szívből fakadó indítóerő, ami különböző módon való beszédre és tettekre késztet. Ez a "szellemiség" az érzelemvilágoddal együtt. No, ez meg már végképp nem egy valóságos szellemi testrészünk, hanem a jelképes szívünkből fakadó megnyilvánulásainkat írja le a Szentírás ezzel.
Az embert Isten örök életre teremtette, igaz? Nem kapott semmiféle lelket, hanem "élő lélekké" vagyis "élőlénnyé" lett azáltal, hogy az életerőt (szellemet) bele lehelte.
Nem a halálra teremtett minket Isten, igaz? Ádámnak nem kellett volna meghalnia, ha hűséges marad istenhez. Akkor miért magyarázunk bele az emberbe egy "halhatatlan lelket", aminek az ember halálával van igazi jelentősége? Nem kellett volna meghalni!
A lélek halhatatlanságának a mítosza pogány eredetű. Náluk érthető volt, hogy az elmúlás kínzó fájdalmát ezzel ellensúlyozzák valahogy, hiszen vigasztaló a gondolat (igaz hamis vigasz), hogy "nem halunk ám meg igazából".
De a zsidóknak megvolt a feltámadás reménysége az utolsó napon. Nekik nem volt rá szüksége, hogy átvegyék a nemzetek eme hazug filozófiáját. Sokáig nem is tették, de ahogy az Encyclopaedia Judaica is elismeri, később görög hatásra ez is megtörtént.
Valójában Sátán volt az, aki a kígyó által már a kezdet kezdetén azzal kábított, hogy "bizony nem haltok meg". Aztán tudjuk, hogy hazudott.
A lélek halhatatlansága is egy zseniális húzása volt az Ördögnek és hát le lehet mérni az eredményt: a pokoltűz szörnyű és istenkáromló tanítása, a lélekvándorlás, a törzsi hiedelmek, ősök imádata, stb-stb., mind erre a mítoszra épül.
Hogy ki a "balga", a tények eldöntik helyetted. Ha minősíteni akarsz valakit, akkor javaslom, hogy nézz utána a Biblia hiteles alaptanításainak és akkor eszedbe sem fog jutni semmi azokból a mítoszokból, melyeket bele akarsz kényszeríteni a Szentírásba! És akkor nem érzel majd késztetést arra sem, hogy másokat minősíts, csak mert nem értenek egyet a Bibliának ellentmondó téveszméidnek.
Mást nem kívánok hozzátenni ehhez a témához, mivel minden logikus érv, melyet itt és máshol leírtam, süket fülekre talált és a saját ERŐSEN ELFOGULT, kötözködésre épülő kérdésekkel válaszoltatok.
Hahó! Én nem azt mondtam, hogy értelmezd máshogy a Bibliát, hanem hogy olvasd el a kommentemet, mert de ennyire nem értez, hihetetlen. Ember, arra próbáltam rávilágítani, hogy az alaptényekben ugyan azt állítottam. Te nekem jöttél a háromságtannal, holott felületesen sem hoztam szóba. Nekem "esel" a lélek hallhatatlansággal kapcsolatos hamis mítosz tanának magamévá tételével, holott éppen azt állítottam, hogy a lélek szó értelmezése rossz, az emberben semmilyen halhatatlan valami nincs, ami elkülönűlne az emberi mivolttól. Erre mondom, hogy balga, felületes olvasásod eredményeképpen mellettem beszélsz el, nem értelmezted sehogy sem a kommentemet. A reakciód? Minősítelek, megsértődsz, belebeszélek minden félét a szentírásba, holott már "régen" nem a Bibliáról beszélek veled, hanem a félreértéseden. Hihetetlen.
Hogy lehet ennyi rossz szándékot olvasni minden megnyilvánuláson, mely ráadásul a téziseitek mellett szólnak. Az emberekhez általában remélem nem így áltok hozzá. Tudod mit? Hagyjuk...:)
Szia
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!