Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jézus hogyan tud élni az...

Jézus hogyan tud élni az atyaisten jobbján, vagy nem emberi testben támadt fel?

Figyelt kérdés
2011. márc. 29. 19:52
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Úgy hogy az a test megdicsőült test; bárhol ott van. Nincsen alárendelve fizikai korlátoknak.
2011. márc. 29. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
Nem látom az ellentmondást!
2011. márc. 29. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
17%

1Kor 15:40 És vannak mennyei testek és földi testek; de más a mennyeiek dicsősége, más a földieké.

1Kor 15:41 Más a napnak dicsősége és más a holdnak dicsősége és más a csillagok dicsősége; mert csillag a csillagtól különbözik dicsőségre nézve.

1Kor 15:42 Éppen így a halottak feltámadása is. Elvettetik romlandóságban, feltámasztatik romolhatatlanságban;

1Kor 15:43 Elvettetik gyalázatosságban, feltámasztatik dicsőségben; elvettetik erőtelenségben, feltámasztatik erőben.

1Kor 15:44 Elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. Van érzéki test, és van lelki test is.

1Kor 15:45 Így is van megírva: Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé.

1Kor 15:46 De nem a lelki az első, hanem az érzéki, azután a lelki.

1Kor 15:47 Az első ember földből való, földi; a második ember, az Úr, mennyből való.

1Kor 15:48 Amilyen ama földi, olyanok a földiek is; és amilyen ama mennyei, olyanok a mennyeiek is.

1Kor 15:49 És amiképpen hordtuk a földinek ábrázatját, hordani fogjuk a mennyeinek ábrázatját is.

1Kor 15:50 Azt pedig állítom atyámfiai, hogy test és vér nem örökölheti Isten országát, sem a romlandóság nem örökli a romolhatatlanságot.

1Kor 15:51 Íme titkot mondok néktek. Mindnyájan ugyan nem aluszunk el, de mindnyájan elváltozunk.

1Kor 15:52 Nagy hirtelen, egy szempillantásban, az utolsó trombitaszóra; mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban, és mi elváltozunk.

1Kor 15:53 Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára.

1Kor 15:54 Mikor pedig ez a romlandó test romolhatatlanságba öltözik, és e halandó halhatatlanságba öltözik, akkor beteljesül amaz ige, mely meg vagyon írva: Elnyeletett a halál diadalra.

1Kor 15:55 Halál! hol a te fullánkod? Pokol! hol a te diadalmad?

1Kor 15:56 A halál fullánkja pedig a bűn; a bűn ereje pedig a törvény.

2011. márc. 29. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
17%

2Kor 5:16 Azért mi ezentúl senkit sem ismerünk test szerint; sőt ha ismertük is Krisztust test szerint, de már többé nem ismerjük.

2Kor 5:17 Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés [az]; a régiek elmúltak, íme, újjá lett minden.

2Kor 5:18 Mindez pedig Istentől van, aki minket magával megbékéltetett a Jézus Krisztus által, és aki nékünk adta a békéltetés szolgálatát;

2Kor 5:19 Minthogy az Isten volt az, aki Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nekik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek igéjét.

2Kor 5:20 Krisztusért járván tehát követségben, mintha Isten kérne mi általunk: Krisztusért kérünk, béküljetek meg az Istennel.

2Kor 5:21 Mert azt, aki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne.

2011. márc. 29. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
17%

Ilyen most az Ő megdicsőült teste!


Jel 1:9 Én János, aki néktek atyátokfia is vagyok, társatok is a Jézus Krisztus szenvedésében és királyságában és tűrésében, a szigeten valék, amely Páthmósnak neveztetik, az Isten beszédéért és a Jézus Krisztus bizonyságtételéért.

Jel 1:10 Lélekben valék ott az Úrnak napján, és hallék hátam megett nagy szót, mint egy trombitáét,

Jel 1:11 Amely ezt mondja vala: Én vagyok az Alfa és az Omega, az Első és Utolsó; és: Amit látsz, írd meg könyvben, és küldd el a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van, Efézusban, Smirnában, Pergámumban, Thiatirában, Sárdisban, Filadelfiában és Laodiceában.

Jel 1:12 Megfordulék azért, hogy lássam a szót, amely velem beszéle; megfordulván pedig, láték hét arany gyertyatartót;

Jel 1:13 És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember Fiához, bokáig érő ruhába öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve.

Jel 1:14 Az ő feje pedig és a haja fehér vala, mint a fehér gyapjú, mint a hó; és a szemei olyanok, mint a tűzláng;

Jel 1:15 És a lábai hasonlók valának az izzó fényű érchez, mintha kemencében tüzesedtek volna meg; a szava pedig olyan, mint a sok vizek zúgása.

Jel 1:16 Vala pedig a jobb kezében hét csillag; és a szájából kétélű éles kard jő vala ki; és az ő orcája, mint a nap [amikor] fénylik az ő erejében.

Jel 1:17 Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő jobb kezét, mondván nekem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,

Jel 1:18 És az Élő; pedig halott valék, és íme élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai.

2011. márc. 29. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 pelgrim ***** válasza:
22%

Jézus emberi testben támadt fel, de tudnunk kell hogy az emberi test is folyton változik mint ahogy minden változik. És az ember lehetőségeihez tartozik e változás irányítását vezetni, irányítani. Ez egy kevésbé, vagy alig ismert lehetőség. A megfelelő hit hiányában az emberek túlnyomó többségének nincs tudomása e lehetőség felől, következetesen, a legjobb esetben éli “boldogan” az életét, míg teste észrevétlenül hanyatlani, öregedni kezd, a természet végzi a dolgát, és jön a halál pillanata.


Jézus hite révén megismerte ezt a lehetőséget és kezébe vette lénye változásának irányítását, ő folyton az Atya dolgaiban szorgoskodott, már kora ifjúságától kezdve és úgy végbe vitt testében egy változást, melynek látható jele volt a színeváltozása. Jézus ez alkalommal megkapta a biztonságot, hogy bármi is történik vele, ő tovább fog élni, akkor vállalkozása sikerének érdekében képes lett vállalni a megaláztatást, a kínzást, a gyötrelmes halált, hogy tanítványainak tudatát felemelje. Képzeljük csak el azok lelkiállapotát, mikor meggyőződtek arról hogy a Mester valóban feltámadt !


A színeváltozás is csak egy lépés egy szakasz az ember életében, éppen úgy mint a születés vagy a halál. A színeváltozás ez utóbbinak egy könyörületesebb, emberhez méltób változata, amit az embernek magának kell elindítani és végbe vinni.


A folyamat ami ezt a változást eredményezi, meghozza egy magasabb rendű természeti törvény ismeretét is, és a lehetőséget azt tudatosan alkalmazni, akkor az ember olyan dolgokat vihet végbe melyeket addig csodáknak nevezett.


De az ember változása ezzel még nem ér véget – úgy a teste mint tudata vagy lelke – tovább fejlődik változik, átszellemül, korlátozásai és szükségletei megszűnnek, akkor az “Atya jobbján” foglal helyet.

2011. márc. 29. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
38%
Az Atya jobbján kifejezéssel azt az isteni tiszteletet és dicsőséget jelezzük, amelyben Isten Fia mint az Atyával egylényegű Isten az idő kezdete előtt volt, és ahol az idők végén, megtestesülvén, testi módon is helyet foglal, mert teste ugyanabba a dicsőségbe került. Az, hogy Jézus az Atya jobbján ül, azt jelenti, hogy emberi természetével is részt vesz az Atya dicsőségében és közbenjár értünk.
2011. márc. 30. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
48%

Szia!


Jézus megdicsőült, újjáteremtett emberi testben támadt fel és ment a mennybe, követői, tanítványai megdicsőítésének az előképeként. Emberi természetét mindörökre megőrzi, ami az emberiség iránti örök elkötelezettségének a jele.


Én úgy gondolom, hogy Jézusnak nem kellett letennie emberi természetét ahhoz, hogy az isteni állapotot visszanyerje. Nemhogy megvált volna tőle, hanem inkább megdicsőítette, saját személyében alkalmassá tette arra, hogy a dicsőség trónjára emelkedjék.


Krisztus azáltal, hogy természetünket felvette, soha el nem szakítható kötelékekkel kötötte magát az emberiséghez. Az Atya Krisztust teljesen az elbukott emberiségnek adta. Azzal biztosított bennünket változhatatlan békeszándékáról, hogy egyszülött Fia az emberi család tagjává lett, és mindörökre megtartja emberi mivoltát.


Üdv. Péter

2011. márc. 30. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
0%

A Biblia hol írja, hogy test szerint támadt fel?

Jézus szellemi (lelki) testtel támadt fel:


1Péter 3:18

KÁROLI: "Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;"


ÚV:"Hiszen Krisztus is meghalt egyszer s mindenkorra a bűnökért, egy igazságos személy igazságtalanokért, hogy az Istenhez vezessen titeket; ő, akit halálra juttattak a testben, de aki megeleveníttetett a szellemben."


VIDA: "mivelhogy Krisztus is meghalt egyszer a vétkekért, az igazságos az igazságtalanokért, hogy minket odavezessen az Istenhez, halálba vitték ugyan (hús)test szerint, de megeleveníttetett Szellem szerint,"

2011. márc. 31. 05:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

Hmmm... az Őrtorony-féle „Jézusnak nem támadt fel a teste, hanem helyette újrateremtődött angyalként” ideológia. Ez is egy sajátos, egyetlen keresztény közösség által sem vallott Őrtorony-találmány, amellyel az örökké testetlen „felkent” osztálynak és az ezek számára megrajzolt (paradicsomi) földtől (mint a másodosztály reménységéről) elválasztott szellembirodalom értelemben felfogott „menny” értelmezésnek kívántak megágyazni. A személyes egység (unio hypostatica) soha meg nem szűnik, örökké tart.,,országának nem lesz vége'' (Lk 1,33).,,Ő viszont örökre megmarad, s így papsága örökké tart'' (Zsid 7,24). ,,Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké'' (Zsid 13,8).

Vagy ha Jézus nem ember jelenleg, akkor alighanem nincs most közbenjárónk, hiszen: „egy a közvetítő is Isten és ember között: >az ember< Krisztus Jézus” (1Tim 2:5)

Az áldozat nem a barlangban ment végbe azzal, hogy Isten megsemmisítette a holttestet (ez lenne a következménye ugyanis annak, ha nem az életét, hanem a testét kellett volna föláldoznia), hanem a kereszten.


A szellemi test az nem az, amire te gondolsz, mert ami szellem, az nem test. A test ugyanis fogalmilag azt jelenti, hogy fizikai kiterjedéssel bíró dolog, Isten és az angyalok pedig tiszta szellemek, nem testek. Szellemi, vagyis átszellemült teste pedig az üdvözülteknek lesz, nem mintha szellemé, vagyis kiterjedés nélküliekké, anyagtalanokká válnának, mint az angyalok, hanem az, hogy az üdvözültek teste nem lesz alávetve a romlásnak, és az anyagi volton felül emelkedik, megdicsőül. Az 1Kor 15:45-49 szövegében a mennyei, szellemi test (szóma pneumatikon) is egy teljesen más, megdicsőült létformáról beszél, nem pusztán anyag- vagy formaváltásról. A szellemi test mégiscsak test, nem pedig szellem. A szellem pedig nem test; még csak nem is szellemi test.


"Isten testet ad neki tetszése szerint, minden magnak neki megfelelő testet. Nem minden test egyforma, hanem más az emberé, más az állaté, más a madáré, más a halé. S >van égi test meg földi test<, de másként >ragyog< az égi, másként a földi. Más a >Nap ragyogása<, más a Hold fényessége, más a csillagok tündöklése, sőt az egyik csillag fénye is különbözik a másikétól." (1Kor 15:38-41)


Vajon mit jelent az itt szereplő "égi test" ? A szöveg Isten végtelen hatalmának bizonyítására a földön és az égen lévő teremtmények sokféleségére hivatkozik. Az, hogy mi az "égi test" az oda van írva: a Nap, a Hold és a csillagok, vagyis az égitestek.


Emlékezz vissza Biblia legelső fejezetére: "És monda Isten: Legyenek világító testek az ég mennyezetén..." (1Móz 1:14)


A régi zsidók felfogása szerint három dolgot neveztek égnek: a levegőég és a csillagos ég, majd a szellemi ég, a boldog lelkek lakhelye, Isten világa.


Tehát szó sincs arról, hogy Istennek, az angyaloknak valamilyen értelemben véve teste lenne. Ők tiszta szellemek. Az, ahogy a "szellemi test" kifejezést érteni akarod, az teljes képtelenség. Valami vagy szellem, vagy test. A test ugyanais fizikai kiterjedéssel bíró dolog, a szellem pedig nem ilyen. Ez olyan logikai önellentmondás, mintha azt mondanád, hogy "láthatatlan rózsaszín" vagy "jóillatú zöld".


Mit jelent tehát az a kifejezés, hogy "szellemi test"? A feltámadt emberek teste valódi anyagi test, mégis különbözik a régitől: Nem lesz többé alávetve romlásnak, betegségnek, halálnak. A szellem könnyedségét, erejét, harmóniáját hordozza magán. Tükrözni fogja a lélek szellemiségét és a kegyelem szépségét.

Tehát a "szellemi test" az a feltámadott üdvözültek viszonylatában nem azt jelenti, hogy szellemmé (vagyis lényegében anyagtalanná, testetlenné) változnék át, hanem mivel a léleknek teljesen alá lesz rendelve, ezért minden gyarlóságtól, szennytől mentes, és örökké tart. A választottak "szellemi teste" Jézus Krisztusnak föltámadása utáni testéhez lesz hasonló, mely valóságosan látható és tapintható test volt, de egyszersmind oly szellemi, hogy hirtelen helyről helyre átmehetett, és más testeken is áthatolhatott. Az Úrnak és az üdvözülteknek dicsőült teste finom ugyan a szellem erejénél fogva, viszont tapintható is a valóságnál fogva. A bűn által a mi lelkünk kivánó, állatias, természetszerű lett, a nélkül, hogy ez által megszűnt volna szellem lenni; s viszont a megdicsőülés által testünk szellemi, természetfölötti lesz, anélkül, hogy megszűnnék valódi test lenni.

Vagyis a "szellemi test" a szellemi lélek pozitív tulajdonságainak áthárulását jelenti a fizikai testre. Ez az átszellemült test, amellyel Isten közölni fogja a tiszta szellem egyes tulajdonságait.


A megváltás betetőzése, a feltámadás meg fogja dicsőíteni az emberi testet is, és azt megszabadítja az érzékiség és anyagiasság bilincseitől. Az utolsó Ádám az Úr Jézus, az új, megváltott nemzedékek ősatyja, kinek kereszthalála minden kegyelmi élet forrása, ezért és ennyiben éltető lélek.


Az pedig csak kendtek félremagyarázása, hogy Jézus teste nem támadt fel, hanem angyalkává változott. Materializálódott testekről nincsen szó.


Feltámadás vagy újjáteremtés?


„Materializált testek"


Bár Jehova Tanúi beszélnek Jézus Krisztus és a halottak „feltámadásáról", ezzel újjáteremtésre gondolnak. Nem ismerik a személy folyamatosságát és a testi feltámadást. Felfogásuk szerint Jézus emberként mindenestől meghalt. Testét és teljes emberi életét odaadta „váltságdíjként". Ami „feltámadása" után megjelent a tanítványoknak, az nem Jézus volt, ahogyan őt ismerték, hanem egy Jehova által újjáteremtett lélek, a magasabb szintre emelt Mihály arkangyal. Ő Jehovától megkapta azt a képességet, hogy anyagi testeket hozzon létre, amelyekben találkozhatott a tanítványokkal, és azt a látszatot kelthette, hogy Jézus feltámadt a halottak közül.


Az Őrtorony Társulat összesen három(féle) feltámadást különböztet meg című részt.

Az első feltámadás Krisztust és a kiválasztott osztályt, a 144 000 személyt foglalja magában, akik arra vannak rendelve, hogy Krisztussal együtt uralkodjanak a millennium idején, és örök életük legyen a mennyben. Ez a feltámadás láthatatlan szellemtestben való újjáteremtéssel történik. A 144 000 létmódjában nem (ők is szellemi teremtmények, halhatatlan „istenfiak"), hanem csupán rangban különbözik Krisztustól. A 144 000 közül 1918 előtt elhunytak újjáteremtése is már 1918-ban lezajlott. Azóta Krisztus mennyei kormányának „minisztereiként" ők irányítják Jehova látható szervezetét.


A második feltámadás az összes többi olyat magában foglalja, akik az élet feltámadására (örök életre a földi paradicsomban) rendeltettek: az ószövetségi szenteket, akik teokratikus uralkodók lesznek a millenniumban, és elsőként támadnak fel; Jehova további hívei, akik pünkösd előtt haltak meg; valamint a „nagy sokaság" vagy a „más juhok" (= Jehova Tanúi, akik Armageddon előtt meghaltak, és nem számítanak a 144 000 közé). Mindezek anyagi testtel lesznek újjáteremtve, és nem lesznek bejáratosak a mennybe.


A harmadik feltámadás azokat a személyeket foglalja magában, akiknek földi életük folyamán nem volt lehetőségük arra, hogy Jehováról halljanak. Ők éppúgy anyagi testtel lesznek újjáteremtve, és a millennium idején szintén próbára lesznek bocsátva a földön. Ha elbuknak, akkor megsemmisülnek -, ugyanúgy mint a Sátán és démonai, továbbá minden ember, aki a teokratikus uralomhoz méltatlannak bizonyult életében.


Azok közé, akik nem „támadnak fel" (ill. nem lesznek újjáteremtve) tartoznak az Armageddonnál elesettek, mindenki, aki tudatosan és akarattal rosszat cselekedett, a „szent szellem" ellen vetkezett, és Krisztus váltságáldozatát visszautasította.


Nézzük, hogy Jehova Tanúinak nézete szerint hogyan is történt Krisztus feltámadása. Mindenekelőtt meg kell állapítanunk, hogy véleményük szerint Jézus teste nem lett feltámasztva, hanem Isten megmagyarázhatatlan módon eltüntette a sírból. Jehova Tanúi számára azonban, amint már rámutattunk, test és lélek ugyanaz, vagyis náluk nem található ilyesfajta megkülönböztetés. Következésképpen Jézus lelke sem támadt fel. A szellem az Őrtorony-hívek számára megintcsak nem más mint életerő, amelyet Jézus utolsó lélegzetével kilehelt a „cölöpön" (vö. Érveljünk az írásokból, 340. o.). így tehát a szellem sem támadhat fel. Az Őrtorony-féle nézet szerint tehát Jézus nem támadt fel, hanem Jehova újjáteremtette ama életnyomok szerint, amelyeket ő Jehova emlékezetében hátrahagyott: „A feltámadás magában foglalja az egyes személyek életének visszaállítását mindazon jellemvonások figyelembevételével, amelyeket Isten az emlékezetében megőrzött" (i. m. 97. Q.). (így bizony félrevezető, ha az Őrtorony Társulat mégis „feltámadásról" beszél, mivel nem a hagyományos bibliai értelemben vett feltámadásra gondol. Jézus ezen életnyomok alapján tett nyilvánvalóvá különböző testeket, amelyekkel 40 napon át megjelent a földön. Bár ezeken a testeken ott voltak a kereszten szerzett sebek, Jehova Tanúi szerint mégsem voltak azonosan Jézus megfeszített testével, hanem teljesen új teremtések.


Valóságos vagy látszólagos testi lét?


a) A személy léte (mind Krisztusé, mind az emberé) nem ér véget a halállal, hanem a mostani és az eljövendő lét között folyamatosság van. Jehova nem teremtette újjá Jézust megdicsőült Mihály arkangyalként, hanem akként jelent meg tanítványainak, aki volt: megfeszített és feltámadott Uruk és Mesterük. Ily módon tehát bizonyosan új, megdicsőült testtel bírt, (földi képzelőerőt meghaladó) „szellemi testtel" („szóma pneumatikosz", 1Kor 15,44 kk), ugyanakkor egyértelműen azonosítható volt. „A halott és eltemetett Úr Isten cselekvése által újra életre kelt (vö. Csel 2,31-34; Ef 5,14), és bár új, anyagában nem azonos, de nem is csupán látszólagos testi létben (vö. Jn 20 és 21). Látható és tapintható formában jelenik meg a tanítványoknak (Jn 20,27r; Lk 24; Csel 1,1-6; vö. Un 1,1-3), akkor is, ha nem mindig engedi meg az ilyen érintést (Jn 20,17), mert a továbbiakban már csak megdicsőültként – tehát testi formájától függetlenül (2Kor 5,16) - kell felismerniük. Bár Jézus az új korszak (aión) fény- és szellemvilágában található, evéssel és ivással (is) gyakorolja velük az emberi közösséget (Lk 24,29k; Jn 21,12-14)" (TBLNT [= Újszövetségi Teológiai Fogalmi Szótár] L, 45. o.).


b) Ha az Őrtorony Társulat azt állítja, hogy Jézus nem támadt fel valóban testileg, hanem „más angyalokhoz hasonlóan" csak látszólagos testtel mutatkozott, veszélyesen súrolja a spiritizmust és a gnosztikus doketizmust (mégha csak Jézus halál utáni állapotával kapcsolatban is). A Szentírás a látszólagos testiség és a szellemszerű megnyilvánulás mindenfajta állításával szemben nyomatékosan hangsúlyozza a feltámadás testi voltát (ld. az iménti íráshelyeket). A bibliai Jézus lényének, aki személyében „az igazság" (Jn 14,6) ellentmond, hogy látszattestben való megnyilvánulást tulajdonítsunk neki. Méghozzá abból a célból, hogy a tanítványoknak feltámadást színleljen, ami az Őrtorony Társulat tanítása szerint ilyen formában állítólag nem lehetséges.


c) A hívők sohasem - még s feltámadás után sem - részesülnek abban a létmódban, amelyben Krisztus, mert Krisztus Isten, mi pedig emberek vagyunk. Az ember feltámadása - a bibliai kijelentés szerint ez alól nincs kivétel - Krisztusnak, „az elhunytak első zsengéjének" (vö. lKor 15,20-24) feltámadásából következik. Ez azonban sohasem adja meg ugyanazt az isteni létmódot, amelynek Krisztus öröktől fogva birtokában van.


A Biblia is többféle feltámadást ismer, de nem úgy, mint Jehova Tanúi. Sokkal nyilvánvalóbban beszél az örök életre vagy örök kárhozatra való feltámadásról (Mt 25,31-36; Jel 20,11-15), emellett (vagy az elsővel azonosítva) beszél „kifeltámadásról" (exanasztaszisz) vagy „első feltámadásról" a hitben elhunytak esetében, amely a földön élő hívők „elragadtatásával" egyidejűleg és az utolsó napi általános feltámadást megelőzően történik (Fii 3,11; ITesz 4,16k). Semmit sem említ az olyanok állítólagos próbalehetőségéről, akik a millennium alatt támadnak életre. Sokkal inkább érvényes: „...elrendeltetett, hogy az emberek meghaljanak, azután pedig ítélet következik..." (Zsid 9,27). Végül is az írás nem tud az Őrtorony Társulat által elképzelt osztálytagozódásról.


Jézus saját maga tette le és vette fel az életét (Jn 10:17-18), teste templomát is ő maga építette fel (Jn 2:19-22).

Jézus igenis a saját teste újrafelépítéséről beszélt (Jn 2:21), hiszen hatalma volt életét letenni és felvenni (Jn 10:17-18). Jézus, a Fiú nem pusztán angyal.


Az Őrtorony Társulat elképzelése szerint Krisztus pusztán az emberré lett Mihály arkangyal. Jehova tanúinak felfogása szerint Mihály arkangyal három szinten ment át: Jehova teremtette sokkal korábban minden más lénynél, így Lucifernél is (első szint). Időszámításunk kezdetén elhagyta a szellemi teremtmények birodalmát, és tökéletes ember, Jézus Krisztus lett, azért, hogy tökéletes emberi életének (ill. testének) odaadásával megfizesse a váltságdíjat Ádám törvényszegéséért (második szint). A kínzócölöpön emberként elszenvedett halála után Jehova újra szellemi teremtményként - egy szinttel magasabban mint azelőtt - „isteni" szintre (mégsem olyan hatalmasra mint a mindenható Isten), a mennyei dicsőségbe helyezte, amelyben megkapta azt a képességet, hogy Jehova segítségével „materializálja" a „feltámadott" Jézus testét (harmadik szint).

2011. márc. 31. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!