Jehova tanúi miért nem hiszik, hogy Krisztus testben támadt fel?
1Jn 4,3 "És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már."
2Jn 1,7 "Mert sok hitető jött e világra, a kik nem vallják a Jézust testben megjelent Krisztusnak. Ez a hitető és az antikrisztus."
Szerintem tanulságos az alábbi történet:
Két hölgy kopogtatott az ajtómon, Őrtorony és Ébredjetek! folyóiratokkal a kezükben. Hagytam, hogy egyikük magához ragadja az irányítást és egy-két percre belekezdjen mondandójába. A felajánlott folyóiratokat visszautasítottam, de megkértem, hogy ha tud, válaszoljon egy kérdésemre mielőtt elmegy. Megkérdeztem, hogy
"Igaz az, hogy Önök úgy hiszik, a hívők 'nagy sokasága' örökké tartó földi élettel lesz megjutalmazva a mennybemenetel helyett? Meg tudja nekem mutatni a Bibliában, hol említi az ezt a 'nagy sokaságot'?"
"Igen". - válaszolta, gyorsan kinyitva Új világ fordítását - amint jól tudtam - a Jelenések 7:9-nél, ahol is ezt olvasta: "Ezek után láttam, és íme, egy nagy sokaság, melyet senki nem volt képes megszámolni, minden nemzetből, törzsből, népből és nyelvből; és a trón előtt és a Bárány előtt álltak, fehér köntösbe öltözve, és a kezükben pálmaágak voltak".
Amikor felhívtam figyelmét a szövegösszefüggésre, és rámutattam, hogy a "nagy sokaság"-ot Isten "trónja előtt állva" ábrázolja a mennyben, mintsem a földön, azt válaszolta, hogy az egész föld Isten trónja előtt áll.
Ezért megkértem őt, lapozzon néhány oldallal arrébb a Jelenések 19-hez, amely szintén a "nagy sokaságról" beszél, és megkértem őt, olvassa el az első verset: "Amit ezek után hallottam, olyan volt, mint egy nagy sokaság harsány hangja az égben. Ezt mondták: "Dicsérjétek Jahot! A megmentés, a dicsőség és a hatalom a mi Istenünké".
"Nos, hol található a nagy sokaság?" - kérdeztem.
"A földön." - hangzott a válasz.
"Kérem, olvassa el még egyszer!" - mondtam.
Ezúttal megállítottam őt, miután elolvasta a 'menny'-szót, és ismét megkérdeztem, hol helyezi el a vers a "nagy sokaságot". "A földön" - hangzott még mindig a válasz.
"Mi volt az utolsó szó, amit olvasott?" - kérdeztem.
"A 'menny'" - ismerte el végül -, "de a 'nagy sokaság' a földön van. Ön nem érti meg - folytatta -, hogy nekünk a brooklyni vezetőségünkben vannak olyan férfiak, akik megmagyarázzák számunkra a Bibliát. És ők bizonyítani tudják, hogy a "nagy sokaság" a földön van; csak én nem tudom elmagyarázni ezt olyan jól."
És erről van szó! Egy Jehova Tanúja nézheti ugyan a 'menny'-szót a Bibliában, és mégis 'földet' fog látni helyette - mivel az Őrtorony Társulat ezt tanítja.
Ez olyan, mintha a Tanúk egy Őrtorony-színezetű üvegen át néznék a Bibliát, ami megváltoztatja a jelentését mindannak, amit olvasnak.
[forrás: [link]
Kedves "nagy sokaság"!
Nem zavar, hogy a meséd végtelenül szegényes Bibliaismeretre utal? Ne aggódj, ennyi ismerettel, nem jutsz messzire.
(Jelenések 19:1) "Amit ezek után hallottam, olyan volt, mint egy nagy sokaság harsány hangja az égben. Ezt mondták: „Dicsérjétek Jahot! A megmentés, a dicsőség és a hatalom a mi Istenünké"
Mondja-e ez a vers, hogy az emberekről van itt szó, akik az égbe kerülnek?!!!
Az égben van-e az embereken (144000) kívül "nagy sokaság", akik NEM EMBEREK?
(Dániel 7:10) "Tűzfolyam áradt és jött ki előle. Ezerszer ezren szolgáltak neki, és tízezerszer tízezren álltak előtte. Összeült a Törvényszék, és könyveket nyitottak fel."
(Zsolt 147:1) "Dicsérjétek Jahot,
Mert jó a mi Istenünknek éneket zengeni,
Mert gyönyörűséges az — illendő a dicséret."
Honnan veszed, hogy a Bibliában szereplő minden "nagy sokaság" ugyanazt jelenti és hogy föltétlen az emberekre vonatkozik?
A Jelenések 19:1, 6-ban említett „nagy sokaság... az égben” nem azonos a Jelenések 7:9 ’nagy sokaságával’. Az égiekről nem olvassuk, hogy „minden nemzetből” valók, vagy hogy megmentésüket a Báránynak köszönhetik. Ezek angyalok. A „nagy sokaság” kifejezést a Biblia különböző szövegkörnyezetekben használja (Márk 5:24; 6:34; 12:37).
Kedves kérdező, tőled pedig azt kérem, hogy add meg a hivatkozások forrását is, mert az idézeteid nem csak egy kérdésből valóak.
És konkrét kérdésként fogalmazd meg azt, hogy mire vagy kíváncsi.
Ha kicsit összeszedettebb lenne a kérdésed, könnyebb lenne nekem is. Köszi!
Ja, minél összetettebb a kérdés, annál jobban tudsz vele kavarni. Az egyszerű, világos kérdésekre meg kerülöd a válaszadást. Ezt tapasztaltam már nálad kedves JT. Nem volt egyértelmű a kérdező?
"Csak olyan két három igehely kellene tőletek, melyben konkrétan az lenne leírva, hogy Krisztus nem testben támadt fel és Isten a testet eltűntette, mint ahogy te állítottad. Ennek az ellenkezője le van írva, melyet idéztem."
A történetet pedig nem neked szántam, hanem a kérdezőnek írtam.
A Biblia egyértelműen azt mondja, hogy szellemben támadt fel, ez logikus, hiszen előtte is az volt!
Hogy eltűnt a sírból? A Biblia világosan utal rá, hogy az ellenségei mindenáron el akarták azt kerülni, hogy eltűnjön teste. Mégis eltűnt. De még ennek is van bibliai párhuzama, Mózes testét Isten szintén eltüntette, még csak azt sem lehet mondani, hogy ez is példa nélküli.
Mint ahogy az sem példa nélküli, hogy fizikai testben megjelentek korábban angyalok. Még hogy nem lehet tudni, hogy valódi fizikai testük volt-e, mint a feltámadott Jézusnak?! Jákob vajon szellemmel birkózott? Tán nem ettek és ittak ők is, mint Jézus a feltámadása után? Tán a szellemeknek szükségük van fizikai táplálékra?
Ja, és hogy a kérdezőnek szántad? Ettől még hülyeség!
Kedves Tanú!
Bemásolom az előző oldalról a kommentemet, mely tartalmazza az ebben az esetben teljesen egyértelmű idézeteket, az igehelyek megjelölésével. Látható, hogy semmilyen magyarázatot nem fűztem hozzá, hiszen elolvasva az idézeteket, nem tartom valószínűnek, hogy a többségünknek ehhez megjegyzéseket kellene tenni. Viszont is ezt szeretném, kérek hivatkozásokat Isten igéjéből, melyek tanúsítják az állításodat, mely szerint Krisztus testét Istennek el kellett tüntetnie, mivel kellemetlen lett volna a tanítványoknak, és Krisztus szellemben támadt fel. Ezen felűl szeretnék idézetet a Bibliából, mely alátámasztja előző bizonyságodat, hogy Krisztus a földre jövetele előtt szellemlény volt. Köszönöm!
"Ez viszont írva van: "És ezt mondván, megmutatá nékik a kezeit és az oldalát." Ján 20
Máshol meg (Szintén János 20):
25 "Ő pedig monda nékik: Ha nem látom az ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az ő oldalába, semmiképen el nem hiszem."..."Azután monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba: és ne légy hitetlen, hanem hívő.
És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!"
Lukács 24:
39 "Lássátok meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én magam vagyok: tapogassatok meg engem, és lássatok; mert a léleknek nincs húsa és csontja, a mint látjátok, hogy nékem van!
És ezeket mondván, megmutatá nékik kezeit és lábait.
Mikor pedig még nem hívék az öröm miatt, és csodálkozának, monda nékik: Van-é itt valami enni valótok?
Ők pedig adának néki egy darab sült halat, és valami lépesmézet,
Melyeket elvőn, és előttök evék.
És monda nékik: Ezek azok a beszédek, melyeket szóltam néktek, mikor még veletek valék, hogy szükség beteljesedni mindazoknak, a mik megirattak a Mózes törvényében, a prófétáknál és a zsoltárokban én felőlem.
Akkor megnyilatkoztatá az ő elméjöket, hogy értsék az írásokat.
És monda nékik: Így van megírva, és így kellett szenvedni a Krisztusnak, és feltámadni a halálból harmadnapon:"
Ezek a beszédek, mely tanúsítja, hogy Jézus testben feltámadt Krisztus.
Hol az idézeted, mely bizonyítja, hogy Isten eltűntette a testet, hogy ne legyen kellemetlen a tanítványoknak. Hol az idézeted, hogy a test számított Istennek, mert ha azt visszaveszi Jézus, semmit nem ér az áldozat? Nem vagyok már kíváncsi a mellébeszélésre! Konkrét példákat hoztam fel a Bibliából, viszont is ezt várom. Miért fáj neked a testben feltámadás, miért kell fellengzőre eresztett magyarázatokat hozni, következtetve bizonyítani állításaitokat? Isten igéje egyértelmű, a te igened is igennek, és a te nemednek is nemnek kellene lennie, mert ami ezen felűl van az a sátántól van."
"Letette, és fel is vette: Ján 10:17,18 "Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt.
Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól."
Bizony, zúgolódtak a zsidók is ezen mondatok után is."
Jézus a feltámadása után testi alakban jelent meg a tanítványainak. De egyes alkalmakkor miért nem ismerték fel azonnal? (Luk 24:15–32; Ján 20:14–16). Egyszer Jézus Tamás végett a kezein szegnyomokkal és a lándzsa okozta sebhellyel az oldalán jelent meg. Hogyan tudott azonban ez alkalommal hirtelen megjelenni közöttük, holott az ajtók zárva voltak? (Ján 20:26, 27). Jézus nyilvánvalóan anyagi testet öltött fel ilyen alkalmakkor, ahogy azt korábban az embereknek megjelenő angyalok is tették. Istennek nem jelentett nehézséget, hogy eltávolítsa Jézus testét a feltámasztásakor. Bár Isten nem hagyta Jézus testét a sírban (nyilván azért, hogy jobban megerősítse a tanítványok meggyőződését, hogy Jézus csakugyan feltámadt), érdekes módon a lenvászon kötelékek, amelyekbe Jézust bepólyálták, ott maradtak; a feltámadt Jézus mégis mindig teljesen felöltözve jelent meg (Ján 20:6, 7).
Magával vitte Jézus a fizikai testét az égbe?
(1Kor 15:42–50) Rav.: „Éppen igy van a halottak feltámadása is. Elvettetik romlandóságban, feltámasztatik romolhatatlanságban . . . Elvettetik földi test, feltámasztatik mennyei test . . . Igy is van megírva: Lett az első ember Ádám élő lénnyé . . . , az utolsó Ádám [Jézus Krisztus, aki tökéletes ember volt, akárcsak Ádám kezdetben] megelevenítő szellemmé . . . Atyámfiai, azt pedig mondom nektek: test és vér nem örökölheti az Isten országát, sem a romlandóság nem örökölheti a romolhatatlanságot.”
(1Pét 3:18) "Hiszen Krisztus is meghalt egyszer s mindenkorra a bűnökért, egy igazságos személy igazságtalanokért, hogy az Istenhez vezessen titeket; ő, akit halálra juttattak a testben, de aki megeleveníttetett a szellemben."
Feltámadásakor Jézus szellemi testet kapott. A görög szöveg szembeállítja a ’testet’ és a ’szellemet’, s mindkettő részes esetben van, ezért ha egy fordító ezt úgy adja vissza, hogy „lélek szerint”, akkor következetesen azt kell mondania, hogy „test szerint”, vagy ha úgy fordítja, hogy „testben”, akkor azt is kell mondania, hogy „szellemben”.
Csel 10:40, 41: „Ezt [Jézus Krisztust] az Isten feltámasztotta a harmadik napon, és megadta neki, hogy nyilvánvalóvá legyen, nem az egész népnek, hanem az Isten által előre kinevezett tanúknak.”
Miért nem látták őt mások is? Mert szellemszemély volt, és amikor testet öltött, hogy látható legyen — mint azt a múltban az angyalok tették —, akkor csak kiválasztott tanúk voltak jelen.
1Kor 15:45: „Így is van megírva: »Az első ember, Ádám, élő lélekké lett.« Az utolsó Ádám (Jézus Krisztus, aki ugyanolyan tökéletes volt, mint Ádám a megteremtésekor) életadó szellemmé lett.”
Megdicsőített anyagi testük lesz végül azoknak, akik égi életre támadnak fel?
Fil 3:21: Az Úr Jézus Krisztus „a mi megalázott testünket át fogja alakítani, hogy az hozzáidomuljon az ő dicsőséges testéhez azon erő munkálkodása szerint, amely megvan neki”.
Azt jelenti ez, hogy végül is a hús-vér testük dicsőül meg az egekben? Vagy azt jelenti, hogy az égi életre való feltámadásuk során az alacsonyabb rendű hús-vér test helyett dicsőséges szellemi testet öltenek? Hadd válaszoljanak a következő bibliaversek.
1Kor 15:40, 42–44, 47–50: „vannak égi testek, meg földi testek; de másmilyen az égi testek dicsősége, és másmilyen a földi testeké. Így van a halottak feltámadása is . . . Fizikai testet vetnek el, szellemi test támad fel . . . Az első ember [Ádám] a földből való, és porból alkották; a második ember [Jézus Krisztus] az égből való. Amilyen a porból alkotott, olyanok a porból alkotottak is; és amilyen az égi, olyanok az égiek is. És ahogy viseltük a porból alkotottnak képmását, úgy viselni fogjuk az éginek képmását is. Azt mondom azonban, testvérek, hogy test és vér nem örökölheti Isten királyságát.”
Eszerint nem keveredhet kétféle test, és kizárt dolog hús-vér testben az égbe jutni.
Ha Jézus tanítványai csakugyan olyan testben látták volna őt, amilyen teste most az égben van, nem mondta volna később Pál a megdicsőített Krisztusról, hogy az Isten „lényének pontos mása”, mivel Isten Szellem, és neki sohasem volt hús-vér teste (Héb 1:3; vesd össze: 1Timóteusz 6:16).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!