Szerintetek Isten az Egész vagy része az Egésznek?
EGÉSZ.
Ő a Teremtő és az Alkotó. A Kezdet és a Vég, az Első és az Utolsó.
Minden Őáltala lett, nála nélkül pedig semmi sem lett.
Szia!
Erre a kérdésre senki nem tud jó választ adni, mert ilyen fogalom, hogy Egész, az emberi agy számára nem értelmezhető, hasonlóan a végtelenhez, vagy éppen az örökhöz.
Amit tudhatunk a kinyilatkoztatások által: az élet csak Istentől származhat, minden ami él, az általa él, és az ő hatalmában van. Egyedül Isten halhatatlan, minden teremténye halandó, és életük tőle függ.
Üdv. Péter
Isten természetesen a komplett Egész.
Péternek is igaza van, emberi aggyal tényleg nem felfogható, de emberi elmével(ami a Biblia szerint Isten szelleme) annál inkább...mivel az emberi elme számára az agy csak eszköz, hogy gondolkodni tudjon...:)
üdv
26/F
LastOne.Left
Nem csak egyedül Isten halhatatlan. Jézus is halhatatlanságot nyert. Tehát Ő nem volt halhatatlan. (Róma 6:9) "Mert tudjuk, hogy Krisztus, most, hogy feltámadt a halottak közül, nem hal meg többé; a halál többé nem úr felette."
Ilyent olvasol-e a JHVH-ról, Jehováról?! Nem, hanem az ellenkezőjét, Ő, a Mindenható logikusan sohasem halhat meg.
Viszont abban szerintem is igazad van, hogy a kérdésre nem tudunk pontos választ adni. Ez egy filozofikus kérdés.
Sziasztok!
Pál apostol Timótheusnak világosan leírja az első levele 6. fejezetében, hogy egyedül Isten halhatatlan, Jézus Krisztus pedig Isten volt földi élete előtt is, de "nem tekintette zsákmánynak, hogy ő Istennel egyenlő, hanem megüresítette magát, és szolgai formát vett fel, azáltal, hogy az emberekhez hasonlóvá vált", vagyis halandó lett. Egyedül Istennek van "élete önmagában", ahogyan János apostol idézi Krisztus szavait.
Üdv. Péter
Kedves Péter!
(A kérdezőnek: bocsi az offért, de talán közelebb visz Isten személyének jobb megértéséhez is)
Ami fix: Jézus a halála előtt nem volt halhatatlan, tehát nem lehetett a Mindenható Isten (része), aki NEM HALHAT MEG. "Megüresítette" magát igen, de a halhatatlan az halhatatlan és nem halandó!
Az 1Timóteusz 6:15, 16-ban valóban azt írja Pál, hogy "Isten halhatatlan"? Benne van azokban a versekben "Isten", vagy "Atya"? Nincs! Ellenben Jézus Krisztusról van szó.
Pál apostol ezt írta: „Ezt a boldog és egyedüli Hatalmasság megmutatja majd a meghatározott időben, ő, a királyként uralkodók Királya és az úrként uralkodók Ura, akié egyedül a halhatatlanság, aki megközelíthetetlen világosságban lakik, akit az emberek közül senki nem látott, és nem is láthat” (1Timóteusz 6:15, 16).
A Bibliát elemző szaktekintélyek általában így érvelnek: „Hogyan is mutathatnának az olyan kifejezések, mint »akié egyedül a halhatatlanság«, »egyedüli Hatalmasság« és »akit az emberek közül senki nem látott, és nem is láthat« másra, mint magára a Mindenhatóra?” Kétségtelen, hogy ezekkel a kifejezésekkel Jehovát is lehetne jellemezni. A szövegkörnyezet azonban arra mutat, hogy az 1Timóteusz 6:15, 16-ban Pál kifejezetten Jézusra utalt.
A 14. vers végén Pál említést tesz ’Jézus Krisztus, a mi Urunk nyilvánvalóvá válásáról’ (1Timóteusz 6:14). Ezért amikor a 15. versben azt írja, hogy „ezt a boldog és egyedüli Hatalmasság megmutatja majd a meghatározott időben”, Jézus, és nem Jehova Isten nyilvánvalóvá válására utal. Akkor ki az „egyedüli Hatalmasság”? Ésszerűnek tűnik úgy következtetni, hogy Jézus az a Hatalmasság, akire Pál utalt. Miért? A szövegkörnyezetből világossá válik, hogy Pál Jézust emberi uralkodókkal hasonlítja össze. Ahogy Pál írta, Jézus valóban az „[emberi] királyként uralkodók Királya és az [emberi] úrként uralkodók Ura.”
Beszúrás
Hasonló kifejezésekkel illetik Jézust az 1Korintusz 8:5, 6-ban és a Jelenések 17:12, 14; 19:16-ban:
"Mert még ha vannak is, akiket „isteneknek” neveznek, akár az égben, akár a földön, mint ahogy van sok „isten” és sok „úr”, számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."
"Ezek harcra kelnek a Bárány ellen, de a Bárány legyőzi őket, mivel uraknak Ura és királyoknak Királya ő; és vele együtt azok is, akik elhívottak, választottak és hűségesek."
"És felsőruháján, igen, a combján egy név van felírva: királyoknak Királya és uraknak Ura."
Te azt írtad, hogy "Jézus Krisztus pedig Isten volt földi élete előtt is". Persze tudom, te a háromság mítosza miatt gondolod ezt. De mit is mond az 1Korintusz 8:5, 6-ban Pál? Azt, hogy "egy Isten" van csak, de Jézust azonosítja tán ezzel? NEM! Egy tőle külön álló EGYETLEN ISTENT. Nyilván ez az Isten a Mindenható, de Pál szerint Ő nem Jézus - akárhogy csűröd-csavarod. Az "Isten" szót többféle értelemben (emberekre, angyalokra és magára Sátánra is) használja a Biblia.
Igen, hozzájuk hasonlítva Jézus az „egyedüli Hatalmasság”. Jézus „uralkodói hatalmat, méltóságot és királyságot kapott, hogy a népek, nemzetek és nyelvi csoportok mind őt szolgálják” (Dániel 7:14). Egyetlen emberi hatalmasság sem mondhatja el ugyanezt magáról.
És mi a helyzet az „akié egyedül a halhatatlanság” kifejezéssel? Itt megint csak Jézus és az emberi királyok összehasonlítására kerül sor. Egyetlen földi uralkodó sem mondhatja el magáról, hogy halhatatlanságot nyert volna, Jézus viszont igen. Pál ezt írta: „tudjuk, hogy Krisztus, most, hogy feltámadt a halottak közül, nem hal meg többé; a halál többé nem úr felette” (Róma 6:9). Így Jézus az első, akit a Bibliában úgy mutatnak be, mint aki a halhatatlanság ajándékát kapja. Valóban, abban az időben, amikor Pál ezeket a szavakat írta, Jézus volt az egyetlen, aki elpusztíthatatlan életre tett szert.
Azt is jó észben tartani, hogy Pál helytelenül mondta volna, hogy Jehova Isten egyedül halhatatlan, hiszen már Jézus is halhatatlan volt, amikor Pál ezeket a szavakat írta. Azt viszont mondhatta, hogy Jézus egyedül volt halhatatlan a földi uralkodókhoz képest.
Továbbá minden kétséget kizáróan igaz, hogy miután Jézus feltámadt és felment az égbe, elmondható lett róla, hogy olyasvalaki, „akit az emberek közül senki nem látott, és nem is láthat”. Az igaz, hogy felkent tanítványai láthatják Jézust, miután meghalnak, és feltámadnak az égben mint szellemteremtmények (János 17:24). De egyetlen földön élő ember sem láthatja Jézust megdicsőült állapotában. Így hát teljes joggal kijelenthető, hogy Jézus feltámadása és égbemenetele óta az „emberek közül senki” nem látta őt.
Igaz, első pillantásra úgy tűnhet, hogy az 1Timóteusz 6:15, 16-ban található leírás Istenre vonatkozik. De Pál szavainak szövegkörnyezete, és az ugyanezt a végkövetkeztetést alátámasztó egyéb írásszövegek is azt mutatják, hogy Pál Jézusra utalt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!