Gyenge agnosztikus vagyok. Mivel tudnál meggyőzni még jobban, hogy a Szentháromság bizisten, hogy nem létezik? 1000%, hogy nem?
Meggyőződhetsz erről magad is,ha figyelmesen olvasod a Bibliát. Jézus nem egyszer beszélt arról, hogy őt Isten küldte, hogy amit tesz és mond nem magától teszi, hanem úgy cselekszi, ahogy az Atyja tanította. Ccsak egy idézetet mutatok itt:
János 14:28
“…Az Atya nagyobb nálam”
Még az ellenségei is azzal vűdolták, higy isten FIÁNAK mondja magát és már ezért halált érdemlőnek tartották, nem hogy Isten "részének" !!!
Lukács 22 :70,71
Erre mind ezt mondták: „Akkor hát te vagy Isten Fia?” Ezt mondta nekik: „Ti mondjátok, hogy én vagyok.”
Azok így szóltak: „Mi szükségünk van még tanúkra? Hiszen a saját szájából hallottuk!”
A halála után , amikor az ég elsötétült és a templom káérpitja kettéhaósadt, szintén Isten Fiaként azonosítja az egyik katona:
Máté 27:55
Mikor pedig a katonatiszt, és akik vele együtt őrizték Jézust, látták a földrengést és a történteket, nagyon megijedtek, és ezt mondták: „Bizony, Isten Fia volt ez!”
Végül még egy megállapítás:
Jelenések 3:14
„… Ezeket mondja az Ámen a hű és igaz tanú, Isten teremtésének a kezdete…“
Jézus volt az első, akit(amit-bocs) isten megteremtett. Istennek nem volt kezdete, de Jézusnak igen.
Semmiképp nem lehet igaz a háromság, mert az ATYA és a FIÚ egyértelműen alá-fölérendelt viszonyban vannak, nem egyenlőek, nem is egyek.
S harmadik "tagot" a szentlélek nevűt már nem is érdemes taglalni innentől kezdve.
Jézus csak emberként volt kisebb Istennél, ami nem véletlen, hiszen saját Istenségét hagyta maga mögött, amikor eljött emberként, ahogy ezt Filippi2-ben olvashatjuk.
A Fiú pedig nem teremtmény, a Biblia az Atyától születettnek nevezi, márpedig a születéssel a szülővel egylényegű, azonos utód jöhet csak létre. Embertől csak ember születhet, kutyától kutya, Istentől Isten.
12
Sajnos nem fogják elfogadni, meg van írva, hogy nagyon kevesen ismerik fel az igazságot, nem lesz "világmegtérés".
A keskenyúton, nagyon kevesen járnak.
Már nem egyszer hallottam azt, hogy "mi sokkal többen vagyunk".
Ezzel elismerik, hogy nincsenek kevesen.
Persze Tizenhármaska, így van, Jézus is "isteni lényegű". Isten fia.
De ki kellene dobni a teljes 4 evangéliumopt, amik tele vannak Jézusnak arra vonatkozó szavaival, hogy ő nem egyenlő az Atyjával. vagy a Jelenések könyvét, vagy pár apostoli levelet...pl pont,amire hivatkozol, a Filippi 2-ben Pál apostol például azt írta, hogy Isten „magasabb állásba. . . emelte” Jézust, miután feltámasztotta. Ebből látható, hogy Pál nem hitt abban, hogy Jézus lenne a Mindenható Isten. Máskülönben hogyan tudta volna Isten felmagasztalni Jézust egy magasabb állásba?
Máshol pedig azt írja a Biblia Jézusról, hogy „ő az egész teremtés elsőszülöttje”, és hogy „általa lett megteremtve minden más” Kolosszé 1:15, 16
Igen, az égi szerepét, isteni lényegét hagyta el,mikor emberként megszületett, de sem emberi élete előtt, sem feltámadása után, miután vosszament Atyjához az égbe (mennyekbe) , soha nem volt és most sem egyenlő a Teremtő, Mindenható Istennel. Ő Maga sem állította ezt sosem, de már azért is ki akarták végezni, hogy "Isten Fiának" mondta magát, nemhogy Istennek!
"Az apostoli atyák körében még csak távolról sem volt ilyen felfogás, illetve elképzelés” ([1967] XIV. köt., 299. o.)."
Nem lennék meglepve, ha az Őrtorony pontatlanul idézte volna a New Catholic Encyclopedia-t mivel katolikus enciklopédista ilyen eretnekséget nem írhat. Az apostoli atyák körében természetesen létezett már a Háromság, akkor is, ha ez a teológiai szakszó még nem született meg. Bár nem sokkal később erre is sor került, Tertullianus-nál.
De visszatérve az Apostoli Atyákra:
A Római Szent Kelemen neve alatt író keresztény szerző rögtön ezzel kezdi a levelét a 2Korintusban:
1. Testvéreim, nekünk úgy kell gondolkodnunk Jézus Krisztusról, mint Istenről, mint élők és holtak bírájáról, és nem szabad keveset gondolnunk megváltásunk felől.
Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni.
Antiochai Szent Ignác a leveieben többször megvallotta Krisztust Istennek:
"Dicsőítem Jézus Krisztust, az Istent.."
Levele a szmirnaiakhoz [107-112. között]
VII. 2. Egy orvos van,
testi és lelki,
aki született és születetlen,
a testben levő Isten
a halálban igazi élet,
aki Máriától és Istentől való,
először szenvedő,
majd szenvedéstől mentes,
a mi urunk Jézus Krisztus.
XVIII. 2. Mária hordozta ugyanis méhében Istenünket, Jézust, a Khrisztoszt Isten rendelkezésének megfelelően, aki Dávid magjából való, de mégis a Szentlélektől
Levele az efézusiakhoz [107-112. között]
Forrás itt:
Szent Polikárp pedig a következőt mondja a szmirnai egyház körlevelében:
"Mindenért Téged magasztallak, Téged áldalak, Téged dicsőítlek a Te kedves Fiaddal, az örökkévaló és mennyei Jézus Krisztussal, kivel Neked és a Szentléleknek legyen dicsőség most és mindörökké. Ámen".
Ez megfelelhet annak, amit ma egy katolikus keresztény Szentháromságnak mond. Hiszen nem valószínű, hogy Polikárp egy személytelen erőnek is kívánna dicsőséget mindörökké.
A forrás a COG oldala, ami jól tudom, egy háromságtagadó irányzat, de lám, ezt a levelet még náluk is elolvashatom:
Amit tehát JT-i akarnak állítani az idézetükkel "még csak távolról sem volt ilyen felfogás, illetve elképzelés” - tévedés.
Érdekesség:
Egy korábbi vitámban úgy emlékszem, mintha ugyanezt az idézetet a JT felhasználó a csodák ellen hozta volna...
"„… Ezeket mondja az Ámen a hű és igaz tanú, Isten teremtésének a kezdete…“
Úgy emlékszem, Vankó Zsuzsa (adventista teológus) a Jelenések kommentárjában ír erről, hogy a görög eredeti nem csak azt jelenti, hogy "kezdet", hanem azt is, hogy fejedelem. És tényleg.
Fellapozva (Jel 3,14) eredeti szövegét ezt találom benne: ἀρχὴ
Szótári információk:
ἀρχή, -ῆς - kezdet, eredet; ős(idő), fejedelem BÚG: α tövű ragozás, sg-ben η, f.
Lásd itt: [link]
Nem feltétlenül szükséges tehát az ariánus fordításhoz ragaszkodni.
" a Filippi 2-ben Pál apostol például azt írta, hogy Isten „magasabb állásba. . . emelte”
Ez az UVF-ben van így, ami mint tudjuk, egy olyan fordítás, ami JT-i teológiai nézeteit hívatott támogatni. A szentíró valójában nem arról szól, hogy Isten "magasabb állásba" emelte (az Őrtorony ezzel lealacsonyítja Krisztust), hanem mindenek fölé magasztalta:
A Nestle-Aland 28 alapszövegből készült fordítást (Simon Tamás László) idézem:
"Ezért magasztalta fel Isten mindenek fölé,
és olyan nevet adott neki,
amely minden név fölött áll," (Fil 2,9)
De ha már Nestle-Aland 28. Ez az alapszöveg lényegében letöri az arianizmust. Hiszen a Júdás levél a legfrissebb tudományos kutatások alapján lett frissítve, és ott ezt olvassuk:
"Emlékeztetni akarlak titeket arra, jóllehet minderről tudtok, hogy Jézus, miután népét egyszer s mindenkorra kiszabadította Egyiptom földjéről, azokat, akik nem hittek, később elpusztította." (Júd 1,5)
Nem fűzök ehhez kommentárt.
Innentől fogva most már csak az tudja tagadni azt, hogy a keresztény tanítások szerint Krisztus isteni személy, aki elveti az új biblikus kutatásokat, és megmarad a régi (elavult) alapszövegek mellett.
Na még valami. 😅
"Máshol pedig azt írja a Biblia Jézusról, hogy „ő az egész teremtés elsőszülöttje”, és hogy „általa lett megteremtve minden más” Kolosszé 1:15, 16"
Sajnos ez sem jó fordítás.
A Kolossé levél ezen szakaszába a "más" szó Jehova tanúi betoldása (hamisítása) az UVF-be.
Az eredeti görög szövegben nincs "más" lásd itt:
Nestle-Aland 28-ból (Simon Tamas László) készült fordítás:
"Ő a láthatatlan Isten képmása, elsőszülött minden teremtmény közül,
mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön,
a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat és az uralmakat,
a fejedelemségeket és a hatalmakat:
mindent általa és érte teremtett."
Lásd itt: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!