Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Gyenge agnosztikus vagyok....

Gyenge agnosztikus vagyok. Mivel tudnál meggyőzni még jobban, hogy a Szentháromság bizisten, hogy nem létezik? 1000%, hogy nem?

Figyelt kérdés
aug. 25. 19:18
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
Megismerni az igazságot hamis Biblia-átiratokra épülő tévtanok helyett neked felesleges?
aug. 25. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
23%

Meggyőződhetsz erről magad is,ha figyelmesen olvasod a Bibliát. Jézus nem egyszer beszélt arról, hogy őt Isten küldte, hogy amit tesz és mond nem magától teszi, hanem úgy cselekszi, ahogy az Atyja tanította. Ccsak egy idézetet mutatok itt:

János 14:28

“…Az Atya nagyobb nálam”


Még az ellenségei is azzal vűdolták, higy isten FIÁNAK mondja magát és már ezért halált érdemlőnek tartották, nem hogy Isten "részének" !!!

Lukács 22 :70,71

Erre mind ezt mondták: „Akkor hát te vagy Isten Fia?” Ezt mondta nekik: „Ti mondjátok, hogy én vagyok.”

Azok így szóltak: „Mi szükségünk van még tanúkra? Hiszen a saját szájából hallottuk!”



A halála után , amikor az ég elsötétült és a templom káérpitja kettéhaósadt, szintén Isten Fiaként azonosítja az egyik katona:

Máté 27:55

Mikor pedig a katonatiszt, és akik vele együtt őrizték Jézust, látták a földrengést és a történteket, nagyon megijedtek, és ezt mondták: „Bizony, Isten Fia volt ez!”


Végül még egy megállapítás:

Jelenések 3:14

„… Ezeket mondja az Ámen a hű és igaz tanú, Isten teremtésének a kezdete…“


Jézus volt az első, akit(amit-bocs) isten megteremtett. Istennek nem volt kezdete, de Jézusnak igen.

Semmiképp nem lehet igaz a háromság, mert az ATYA és a FIÚ egyértelműen alá-fölérendelt viszonyban vannak, nem egyenlőek, nem is egyek.

S harmadik "tagot" a szentlélek nevűt már nem is érdemes taglalni innentől kezdve.

aug. 25. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:

Jézus csak emberként volt kisebb Istennél, ami nem véletlen, hiszen saját Istenségét hagyta maga mögött, amikor eljött emberként, ahogy ezt Filippi2-ben olvashatjuk.

A Fiú pedig nem teremtmény, a Biblia az Atyától születettnek nevezi, márpedig a születéssel a szülővel egylényegű, azonos utód jöhet csak létre. Embertől csak ember születhet, kutyától kutya, Istentől Isten.

aug. 25. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:
28%

12


Sajnos nem fogják elfogadni, meg van írva, hogy nagyon kevesen ismerik fel az igazságot, nem lesz "világmegtérés".

A keskenyúton, nagyon kevesen járnak.

Már nem egyszer hallottam azt, hogy "mi sokkal többen vagyunk".

Ezzel elismerik, hogy nincsenek kevesen.

aug. 25. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:
81%
"Sajnos nem fogják elfogadni"... mert a Bibliában teljesen más szerepel, ha nem kontextusából kiragadott, vagy mint a Tanúk esetében, egyenesen meghamisított igékkel dolgozunk.
aug. 25. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:
12%

Persze Tizenhármaska, így van, Jézus is "isteni lényegű". Isten fia.

De ki kellene dobni a teljes 4 evangéliumopt, amik tele vannak Jézusnak arra vonatkozó szavaival, hogy ő nem egyenlő az Atyjával. vagy a Jelenések könyvét, vagy pár apostoli levelet...pl pont,amire hivatkozol, a Filippi 2-ben Pál apostol például azt írta, hogy Isten „magasabb állásba. . . emelte” Jézust, miután feltámasztotta. Ebből látható, hogy Pál nem hitt abban, hogy Jézus lenne a Mindenható Isten. Máskülönben hogyan tudta volna Isten felmagasztalni Jézust egy magasabb állásba?

Máshol pedig azt írja a Biblia Jézusról, hogy „ő az egész teremtés elsőszülöttje”, és hogy „általa lett megteremtve minden más” Kolosszé 1:15, 16

Igen, az égi szerepét, isteni lényegét hagyta el,mikor emberként megszületett, de sem emberi élete előtt, sem feltámadása után, miután vosszament Atyjához az égbe (mennyekbe) , soha nem volt és most sem egyenlő a Teremtő, Mindenható Istennel. Ő Maga sem állította ezt sosem, de már azért is ki akarták végezni, hogy "Isten Fiának" mondta magát, nemhogy Istennek!

aug. 25. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:

"Az apostoli atyák körében még csak távolról sem volt ilyen felfogás, illetve elképzelés” ([1967] XIV. köt., 299. o.)."


Nem lennék meglepve, ha az Őrtorony pontatlanul idézte volna a New Catholic Encyclopedia-t mivel katolikus enciklopédista ilyen eretnekséget nem írhat. Az apostoli atyák körében természetesen létezett már a Háromság, akkor is, ha ez a teológiai szakszó még nem született meg. Bár nem sokkal később erre is sor került, Tertullianus-nál.


De visszatérve az Apostoli Atyákra:


A Római Szent Kelemen neve alatt író keresztény szerző rögtön ezzel kezdi a levelét a 2Korintusban:


1. Testvéreim, nekünk úgy kell gondolkodnunk Jézus Krisztusról, mint Istenről, mint élők és holtak bírájáról, és nem szabad keveset gondolnunk megváltásunk felől.


Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni.


Antiochai Szent Ignác a leveieben többször megvallotta Krisztust Istennek:


"Dicsőítem Jézus Krisztust, az Istent.."

Levele a szmirnaiakhoz [107-112. között]


VII. 2. Egy orvos van,

testi és lelki,

aki született és születetlen,

a testben levő Isten

a halálban igazi élet,

aki Máriától és Istentől való,

először szenvedő,

majd szenvedéstől mentes,

a mi urunk Jézus Krisztus.


XVIII. 2. Mária hordozta ugyanis méhében Istenünket, Jézust, a Khrisztoszt Isten rendelkezésének megfelelően, aki Dávid magjából való, de mégis a Szentlélek­től

Levele az efézusiakhoz [107-112. között]


Forrás itt:

[link]


Szent Polikárp pedig a következőt mondja a szmirnai egyház körlevelében:


"Mindenért Téged magasztallak, Téged áldalak, Téged dicsőítlek a Te kedves Fiaddal, az örökkévaló és mennyei Jézus Krisztussal, kivel Neked és a Szentléleknek legyen dicsőség most és mindörökké. Ámen".


Ez megfelelhet annak, amit ma egy katolikus keresztény Szentháromságnak mond. Hiszen nem valószínű, hogy Polikárp egy személytelen erőnek is kívánna dicsőséget mindörökké.


A forrás a COG oldala, ami jól tudom, egy háromságtagadó irányzat, de lám, ezt a levelet még náluk is elolvashatom:


[link]


Amit tehát JT-i akarnak állítani az idézetükkel "még csak távolról sem volt ilyen felfogás, illetve elképzelés” - tévedés.

Érdekesség:

Egy korábbi vitámban úgy emlékszem, mintha ugyanezt az idézetet a JT felhasználó a csodák ellen hozta volna...

aug. 25. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:

"„… Ezeket mondja az Ámen a hű és igaz tanú, Isten teremtésének a kezdete…“


Úgy emlékszem, Vankó Zsuzsa (adventista teológus) a Jelenések kommentárjában ír erről, hogy a görög eredeti nem csak azt jelenti, hogy "kezdet", hanem azt is, hogy fejedelem. És tényleg.

Fellapozva (Jel 3,14) eredeti szövegét ezt találom benne: ἀρχὴ


Szótári információk:

ἀρχή, -ῆς - kezdet, eredet; ős(idő), fejedelem BÚG: α tövű ragozás, sg-ben η, f.


Lásd itt: [link]


Nem feltétlenül szükséges tehát az ariánus fordításhoz ragaszkodni.

aug. 25. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:

" a Filippi 2-ben Pál apostol például azt írta, hogy Isten „magasabb állásba. . . emelte”


Ez az UVF-ben van így, ami mint tudjuk, egy olyan fordítás, ami JT-i teológiai nézeteit hívatott támogatni. A szentíró valójában nem arról szól, hogy Isten "magasabb állásba" emelte (az Őrtorony ezzel lealacsonyítja Krisztust), hanem mindenek fölé magasztalta:


A Nestle-Aland 28 alapszövegből készült fordítást (Simon Tamás László) idézem:


"Ezért magasztalta fel Isten mindenek fölé,

és olyan nevet adott neki,

amely minden név fölött áll," (Fil 2,9)


De ha már Nestle-Aland 28. Ez az alapszöveg lényegében letöri az arianizmust. Hiszen a Júdás levél a legfrissebb tudományos kutatások alapján lett frissítve, és ott ezt olvassuk:


"Emlékeztetni akarlak titeket arra, jóllehet minderről tudtok, hogy Jézus, miután népét egyszer s mindenkorra kiszabadította Egyiptom földjéről, azokat, akik nem hittek, később elpusztította." (Júd 1,5)


Nem fűzök ehhez kommentárt.

Innentől fogva most már csak az tudja tagadni azt, hogy a keresztény tanítások szerint Krisztus isteni személy, aki elveti az új biblikus kutatásokat, és megmarad a régi (elavult) alapszövegek mellett.

aug. 25. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:

Na még valami. 😅


"Máshol pedig azt írja a Biblia Jézusról, hogy „ő az egész teremtés elsőszülöttje”, és hogy „általa lett megteremtve minden más” Kolosszé 1:15, 16"


Sajnos ez sem jó fordítás.

A Kolossé levél ezen szakaszába a "más" szó Jehova tanúi betoldása (hamisítása) az UVF-be.


Az eredeti görög szövegben nincs "más" lásd itt:

[link]

Nestle-Aland 28-ból (Simon Tamas László) készült fordítás:


"Ő a láthatatlan Isten képmása, elsőszülött minden teremtmény közül,

mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön,

a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat és az uralmakat,

a fejedelemségeket és a hatalmakat:

mindent általa és érte teremtett."


Lásd itt: [link]

aug. 25. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!