Sehogy. A középkori felfogás a formai okság keretein belül értelmezi a lelket, nem pedig a ható-okság alapján, mint Descartes-nál.
Csak időközben megkérdőjelezték a formai ok fogalmának létjogosultságát, ezért vált a lélek és a test két külön létező egymásra ható komponenssé a filozófiában.
Sehogy.
Elméletileg halál után a lélek kiszabadul a test börtönéből.
"Sehogy.
Elméletileg halál után a lélek kiszabadul a test börtönéből."
Tehát van valami a testben amit halálunk után megbüntetnek a test által elkövetett bűnökért?
Mint ha a szomszédot büntetnénk az én bűneimért.
Ennek mi értelme?
Minek van ott ha nem csinál semmit?
A lélek olyan mint egy erős fényű zseblámpa, ami megvilágítja a testet, és a visszaverődő fény, vagy másképp a falra vetülő árnyék a tudat, amivel azonosítjuk magunkat.
Itt, ebben a világban a test, a lélek és a tudat így együtt alkotják az embert.
A "test börtöne" igazából egy gnosztikus felfogás hagyatéka, ami az anyagot és a testet valami romlottnak, sőt egyenesen a romlás forrásának tartotta, amibe a lélek, a tiszta és szent be van zárva.
Kérdésre: ezt így, hogy "a vallás szerint" nem lehet megválaszolni, mert vallásonként változik ennek a megítélése. A kereszténység hagyományos értelmezésében a lélek nem "hat" a testre, ahogyan arra az első válaszoló is helyesen rámutatott. Olyasmi, mintha azt kérdeznéd, hogy a kép hogyan hat a festményre, vagy hogy a kotta hogyan hat a hegedűszóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!