Ha ennyi ellentmondás van a Bibliában a feltámadással kapcsolatban, akkor lehet meg sem történt, mert ez az egész csak azt bizonyítja, hogy a feltámadás története szájhagyomány útján terjedt?
1. Mikor mentek az asszonyok a sírhoz?
Mt és Lk: amikor hajnalodni kezdett / kora reggel / kora hajnalban
Mk: közvetlenül napfelkelte után
Jn: mikor még sötét volt
2. Kik mentek oda?
Mt: Mária Magdolna és a másik Mária
Mk: Mária Magdolna, Jakab anyja és Salome
Lk: Mária Magdolna, Johanna, Mária Jakab anyja és más asszonyok
Jn: Mária Magdolna
3. Miért mentek oda?
Mt: hogy megnézzék a sírt
Mk és Lk: már látták a sírt (15:47), kencét vigyenek
Jn: a test már be lett kenceficézve a megérkezése előtt
4. Nyitva volt-e a sír a megérkezésüknél?
Mt: nem
Mk, Lk, Jn: igen
5. Ki volt a sírnál?
Mt: egy angyal
Mk: egy ifjú
Lk: két férfi
Jn: két angyal
6. Hol voltak ezek a hírvivők?
Mt: a kövön ül
Mk: a sírban ül
Lk: a sírban állnak
Jn: az ágy két végén ülnek
7. Mit mondanak a hírvivők?
(Mind a négy sztoriban tök mást, tessék kikeresni)
8. Elmondják az asszonyok másoknak, hogy mi történt?
Mt, Lk és Jn: igen
Mk: nem
9. Mikor Mária visszatér a sírtól, tudja hogy Jézus feltámadt?
Mt, Mk, Lk: igen
Jn: nem
10. Mikor látja Mária először Jézust?
Mt és Mk: mielőtt visszamegy a tanítványokhoz
Jn: miután visszamegy a tanítványokhoz
11. Meg lehetett érinteni Jézust a feltámadása után?
Mt: igen
Jn: nem (20,17) és igen (20,27)
12. Kinek jelent meg Jézus először az asszonyok után?
Mt: a tizenegynek
Mk, Lk: előbb két tanítványnak, később a tizenegynek
Jn: Tíznek (mínusz Júdás és Tamás)
Pál (1Kor15,5): előbb Kéfásnak (=Péter), aztán a "tizenkettőnek" (ami nehezen érthető, tekintve hogy Júdás ugye már halott).
13. Hol jelent meg Jézus először a tanítványoknak?
Mt: Galileában (100+ km-re Jeruzsálemtől), egy hegyen
Mk: kettőnek valahol vidéken (amikor a mezőre mentek), majd a 11-nek ebédkor
Lk: Emmauszban (néhány km-re Jeruzsálemtől), aztán a maradéknak aznap este Jeruzsálemben egy szobában
Jn: egy szobában, este
14. Hittek a tanítványok a Mk és Lk által említett két tanítványnak?
Mk: nem
Lk: igen
15. Mi történt az első megjelenés alkalmával?
Mt: tanítványok imádták, néhányan kételkedtek, J kiküldi őket téríteni
Mk: J szemrehányást tesz nekik, kiküldi őket téríteni
Lk: J eltűnik, megjelenik, szemrehányást tesz nekik, vacsora
Jn: J átmegy az ajtón, tanítványok örülnek, J megáldja őket, nem szidja le őket
16. A földön marad-e Jézus?
Mk és Lk: nem, az egész esemény vasárnap történik
Jn: igen, legalább 8 napot
Apcsel: igen, legalább 40 napot
17. Mennybemenetel helye?
Mt, Jn, Pál: nincs mennybemenetel
Mk: Jeruzsálemben vagy környékén
Lk: Betániában
Apcsel: az Olajfák Hegyén
Ajánlom elolvasásra ezt a könyvet:
Sok olyan dologra rávilágít, amibe nem feltétlenül gondol bele az ember, aki nem foglalkozik mélyebben a katolicizmussal vagy a Bibliával. Többek közt ezeknek a vélt vagy valós ellentmondásoknak is megadja a magyarázatát, ahol lehetséges.
Nem tudom hogy ilyen egyértelműen egymásnak ellentmondó állítások esetén vajon mibe nem gondol bele az ember. Az egyik apostol azt írja, hogy A, a másik az, hogy B, a harmadik meg azt, hogy C.
Nem lehet mindhárom igaz, mert egymásnak ellentmondóak.
Kicsit mintha azt mondanám, hogy egy matematikai feladat végeredménye Sándor számítása 3, Juli számítása szerint 5, Ottó számítása szerint pedig 2*10^23-on. Lehet rajta gondolkodni, de vagy 3, vagy 5, vagy 2*10^23-on, vagy egyik sem, de olyan nem lehet, hogy Ottónak, Sándornak és Julinak is jó a megoldása.
2-es de mind azt állítja hogy volt feltámadás. Ez viszont közös bennük.
De tudok neked olyat is mutatni, hogy kinyomtatva mutatok egy fotót, amin egy piros kör van. Az egyik azt mondja rá rózsaszín, a másik bíbor a harmadik pedig lángvöröset mond. Nem vagyunk egyformák...
"1. Mikor mentek az asszonyok a sírhoz?
Mt és Lk: amikor hajnalodni kezdett / kora reggel / kora hajnalban
Mk: közvetlenül napfelkelte után
Jn: mikor még sötét volt"
Azért nem teljesen így írja a Károli Biblia, ami a tökéletes fordítás, ne csúsztatgassunK!
Sehol nem írja, hogy már világos volt.
Első napjára virradólag, azaz amikor a hét első napja kezdődött, azaz még sötét volt.
Hét első napján kora reggel. Nálunk is vannak ősszel, télen, tavasszal reggelek, amikor még sötét van.
Látjátok, sehol nincs ellentmondás. Többi vélt/kamu ellentmondást már meg sem nézem
Bizonyították már, hogy egy bankrablásba belekeveredő szemtanúk sem tudnak egybehangzóan visszaemlékezni a részletekre. A nagyobb volumenű dolgokra viszonylag egybehangzóan emlékeznek vissza, ám a kevésbé fontos részletekre már nem annyira.
Másrészt pedig a Bibliában szereplő evangéliumok beszámolói tűntek a legmegbízhatóbbaknak. Mindegyikben lehet tévedés is és pontos leírás is. De a lényeget együttesen adják vissza és szabad döntést biztosítanak az olvasónak abban, hogy melyiket gondolja megbízhatóbbnak.
Én mondjuk elképzelhetőnek tartom még ezen felül azt is, hogy esetleg egy egy szereplő, akár az angyal nem más, mint a távolabbi időkből visszatérő időutazó, akinek célja az, hogy pont ezekre a kérdésekre találja meg a válaszokat. Azt azért ismerjük el, hogy ha az időutazás lehetősége adott lenne, akkor esélyes uticél lenne Krisztus ideje.
Bankos nem rossz gondolat.
De annál a résznél már kicsit megbukik hogy hány napig maradt.
Nem reagálnék mindenre, de erre azért igen:
"17. Mennybemenetel helye?
Mt, Jn, Pál: nincs mennybemenetel
Mk: Jeruzsálemben vagy környékén
Lk: Betániában
Apcsel: az Olajfák Hegyén"
Gondolom nem voltál még Jeruzsálemben, legalább is ebből ez tűnik ki.
Betánia, az Olajfák hegye és Jeruzsálem környéke gyakorlatilag ugyanaz. Az Olajfák hegye nem egy kis kupac, hanem egy viszonylag hosszan elterjedő dombvidék (kb. 7-800 méter magas tengerszint feletti magasságokkal, szóval nem olyan kicsi). Ennek a déli lejtőjén fekszik Betánia, ami úgy néhány km-re van Jeruzsálemtől.
Térképen:
Egyébként Márknál nincs írva, hogy hol ment fel Jézus a mennybe
"Az Úr Jézus, miután szólt hozzájuk, fölment a mennybe, elfoglalta helyét az Isten jobbján" Szóval ez az infó, hogy Jeruzsálem környéke nem tudom, hogy honnan van, de ettől függetlenül helyes.
Az meg különösen vicces lenne, ha Lukács és az ApCsel között szöges ellentét lenne, tekintve, hogy - bár biztosan tudod - az ApCsel szerzője is Szent Lukács evangélista. :))
Látjátok, sehol nincs ellentmondás. Többi vélt/kamu ellentmondást már meg sem nézem
Nyilván nem, mert akkor rájönnél, hogy benne vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!