Most 6 vagy 3 órakkor feszítették meg Krisztust, ha ilyen ellentmondások vannak a Bibliában, mert ember írták a Bibliát szájhagyományok útján, akkor nem kérdőjelezhező meg a kötelessége?
Márk 15,25 "Vala pedig három óra, mikor megfeszíték őt."
ezzel szemben
Ján. 19,14-15 "Vala pedig a husvét péntekje; és mintegy hat óra. És monda a zsidóknak: ímhol a ti királyotok! Azok pedig kiáltoznak vala: Vidd el, vidd el, feszítsd meg őt!
Jó lenne a görög szöveget ismerni, de görögül nem tudok. A latin (Vulgata) ezt mondja:
"Et circa horam nonam clamavit Jesus voce magna, dicens: Eli, Eli, lamma sabacthani?"
Vagyis 9 óra körül. A zsidók sötétedéstől számolták a napot, tehát Jézus délután 3 körül halhatott meg. Lehet, hogy az egyik magyar fordítás a mi értelmezésünk szerint mondja az időt, a másik pedig a régi zsidó értelmezés szerint.
Amit te ide írtál János,levelét az már eleve, egy újrafordításból van . Bibliát már 5000,X-er átírták .
A fordítok már ott elbaszták hogy a hajadont,szűznek fordították .
A zsidó intervallum másként működik, mint a mi 24, órás időnk. Amikor azt írja, hogy harmadik órája a napnak, az délelőtt kilenc óra a mi számításunk szerint. A 6.óra, pedig a déli időt jelenti.
Hatodik órára, vagyis délre, Jézus már jó ideje oszlopra volt feszítve, hiszen ekkorra már a katonák sorsot vetettek a ruhájára, és a papi elöljárók, az írástudók, a katonák és az arra menők becsmérlően beszéltek róla. Máté, Márk és Lukács beszámolója szerint Jézus kb. 3 órakor lehelte ki utolsó leheletét
(Márk 15:34) 34 És a kilencedik órában Jézus felkiáltott: . . .
A kilencedik óra pedig a délután három órát jelenti.
(Máté 27:45) 45 A hatodik órától fogva a kilencedik óráig sötétség borult az egész vidékre. . .
Vagy is még javában világosságnak kellett volna lennie, ezért is tűnt természet ellenesnek a sötétség.
Létezik egy olyan felfogás, ami a korabeli júdeai napszámításon alapul. A nappali időszakot (világosság) 4 darab 3 órás részre osztották fel, és az utolsó beletartozó óráról nevezték el: így napfelkeltétől kb. a mi 9 óránkig tartó szakasz volt a "harmadik óra" nevű időszak.
Ha így nézzük, akkor Márk feljegyzése azt állítja, hogy valamikor a kora reggeltől kb. kilencig tartó időszakban zajlottak a megfeszítés eseményei, János pedig "mintegy" hatodik órát említ, ami a következő 3 órás rész (9-12ig) kezdetére utal.
(Mindkét helyen sorszámnév szerepel a görögben - harmaDIK, hatoDIK - nem pedig sima szám.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!