Miért mondják sokan, hogy Jézus jó, méltó bölcs ember volt?
Valakinek aki nem akarja Istent, annak a Menny is pokol lenne, Jézus azt mondta "...azt, aki hozzám jő, semmiképen ki nem vetem" (János 6:37). Mindenkinek megvan a lehetősége őt keresni, ha valaki nem akarja az a saját döntése. Az örök kárhozat alatt vagy pokol alatt nem egy helyet kell elképzelni ahol örökké bűnhődni fognak a bűnösök, hanem egy állapotot, az hogy [akár szándékosan] örökre eltávolodsz Istentől az örök kárhozatot okozza, hanem az maga az örök kárhozat.
Ami a bosszúszomjas megnyilvánulást illeti nem tudom mire gondolsz, melyik könyv, fejezet, vers?
Legtöbbünknek elsőként talán az az eset jut eszébe (Mk 9,14-27), amikor a "színeváltozás" hegyéről lejövetele után Jézushoz odalép egy
epilepsziás fiú apja, kérve, hogy gyógyítsa meg a gyerekét, mert bár előzőleg már kérte erre a tanítványait, de "azok nem voltak elég erősek hozzá”. Erre Jézus erősen kifakad, ami annál is meglepőbb, mivel általában nyitottan fogadta a betegeket, most azonban kemény kritikát fogalmaz meg, és kemény kérdéseket tesz föl: "Ó, ti Istenbe vetett bizalom nélküli nemzedék vagytok! Hát meddig legyek még veletek? Meddig viseljelek el titeket?” Nehéz eldönteni, kinek-kiknek szól mindez. Kifakadása az írástudókra (14. v.), a tömegre (15. v.), tanítványaira (14.18. v.) és az apára egyaránt vonatkoztatható az, hogy "nemzedékről” beszél, talán azt támasztja alá, hogy mindnyájukra. Vagy amikor a pénzváltókra dühös lesz a templomban.
Ahha, szóval dühöngve gyógyította vissza a katona fülét aki elhurcolta...
Egyébként az említett kifakadás arról szól, hogy álljanak a saját lábukra az emberek, és ne mindig mástól várják a csodát.
A másik meg a pénzváltós a templomban...
Egy kegyeleti helyen vannak dolgok amiket nem teszünk meg...
Nem tudom mit szólnál, hogy ha a temetőben buliznának a népek, vagy egy múzeumban...
Bosszúszomjas meg sehol nem volt.
Az embereket kis kutyának hívta, a templomban dühöngött és rongált, ha nem tetszett neki valami. Lopott szamáron járt és megalázta azokat, akiknél vendégeskedett. Az írástudókat folyton provokálta és fenyegette, de tudta mikor kell a vizet borrá változtatni.
Az apostolokat halállal rémítette meg és kényszerítette őket, hogy egyenek és igyanak ő belöle. (amíg Júdás egy csókkal fel nem fedte, hogy mi is történik). Az örömlányok mellett kiállt, a bűnösökkel együtt hált.
Az adók megfizetését elvárta, de a tanítványainak megtiltotta, hogy kincseket gyűjtsenek. A követőit el akarta választani a családjaiktól. Sokszor magához beszélt vagy imádkozott és az állatokat hidegvérrel másvilágba küldte. Halálakor még az egyik latórból gúnyt üzött, aki csak meg akarta védeni. Paradicsom, na persze, jó hogy nem lecsó...
Lehet ferdíteni...
Jézus inkább az akkori emberekhez képest volt jobb lelkű.
Bizony vele is előfordult, hogy dühöngött, vagy igazságtalan volt, vagy olyat mondott, tett, amit nem kellett volna.
Persze, ha ő ember volt, akkor ezzel együtt is kivételes jellem.
Ha isten... na, akkor már baj van.
Kérdezőnek válaszolva:
Tisztáznunk kell azt, mi az Isten szerinti büntetés. Ha vissza megyünk a kezdetekre, láthatjuk, hogy a teremtőnek célja volt az élet létrehozásával. Ha valaki nem szeretne ebben a célban részt venni, akkor nem kényszeriti Rá. Ennek fényében Ádámnak is ellett mondva, hogy ha nem óhajt ennek megfelelően élni, akkor visszatér oda, ahonnan jött. Ádám honnan jött? Mivel nem volt örökéletű, és az élete Fizikai földi rendeltetésben jött létre, ezt vesztette el. Megszünt létezni, abba helyzetbe került, amiben az előtt volt. Ezt nevezzük halálnak. A halállal, minden ami az élettel kapcsolatos, megszűnik, nincs tovább. Ez a büntetése az embernek is, Sőt az angyaloknak is, mert Ők sem halhatatlanok, csak más rendeltetésűek. az angyalok sem folytatják más életformában az életüket. Ez vár Sátánra is és a barátaira. Ebből a büntetésből, kizárólag azok kaphatják vissza az élet lehetőségét, akik élnek a Jézus halála általi lehetőséggel, és szeretnének Isten, élettel kapcsolatos elrendezése szerint élni. Az angyaloknál ez nem alkalmazandó, nekik nincs megváltás. Akár elfogadod, akár nem, ez az "örök büntetés", ami nem egyenlő azzal a kitalált aljassággal, melyszerint az egyik létformából más létformában élteti az embert, és abban fog büntetést kapni örökre. Isten nem alkalmaz élőlényeken fájdalmakat okozó büntetéseket végtelenségben.
Jézussal kapcsolatosan:
Jézus, nem egy céllal, okkal érkezett az emberekhez. Az első dolog Isten nevének tisztázása, ami az Atyjának személyét illeti. Az Édenben történt lázadás alkalmával, Isten uralkodásának jogát megkérdőjelezték, hazugsággal vádolták, méltatlannak itélték ezek miatt minden vele való jog gyakorlására.
Második ok, Ádám leszármazottjainak jövője, mivel Ők nem a saját egyéni rosszaságuk miatt vesztették el az örök élet lehetőségét. Azt fontos kiemelni, hogy Isten személyének tisztázásától függ a második. Ezért minden nemű dolog érdektelen addig. Ha Isten méltatlan a teremtményei vezetésére, hazudozó, akkor nincs értelme életet létrehoznia, és vezetnie azt.
Nagyon fontos azt tudatositani, hogy azzal, hogy valaki tökéletes, vagy is Isten céljának megfelelően él, nem jelenti azt, hogy nem haragudhat. Isten is haragszik, amikor a teremtményei, képtelenek egy egyszerű dolgot véghez vinni, de áldásokat akarnak, követelőznek. Isten nem pincér. Azonban a haragját, nem bosszúszomjas módon tölti ki, mivel minden tettét a legfőbb tulajdonsága által gyakorolja. Jézus minden tettével az Atyjának az üzenetét, érzéseit, gondolatait közvetitette, hogy térjenek észhez az emberek, mert senkinek nem kiván rosszat a teremtő. Egyetlen szerető szülő sem bünteti meg a gyermekét bosszúból, inkább nevelés célzattal.
Az Izraeliták legfőképen a vallás vezetők aljasságai miatt kerültek Isten előtt abba a helyzetbe, amiben voltak. Elvesztették a kiválasztottságukat, de kaptak egy utolsó lehetőséget. Egyetlen nemzettel sem Tett annyi kivételezést, és jót mint velük. DE hamar elfelejtkeztek ezekről és újra meg újra visszatértek az istentelen dolgaikhoz. Aztán meg gyötrődtek sirtak. Meddig lehet ezt eljátszani?
Jézus jogosan gerjedt haragra az irástudók és a Farizeusok ellen, mert Ők képviselték Istent, és az imádatot szeretettel és helyes Isten általi módon kellett volna közvetiteniük a nép felé. Ehelyett negativ képet festettek Istenről, és elnyomták az embereket. Ebben a Formában hogyan lehet Isten személyét és nevét tisztázni a vádak alól?
Az imádat központját, Isten templomát pedig megszentségtelenitették a kereskedéssel is, méltánytalan árakat kérve az áldozatokért. A nép pedig keservesen és nehezen tudta az Istennek járó imádatot elvégezni.
Jézus vállára nagy teher nehezedett, a fent emlitett két ok miatt. Hogyan tisztázza Isten személyét, ami által az emberek élete és jövője forog kokán, és még előtte áll az, hogy megalázzák, ami lelki gyötrelem, majd fizikailag is megkinozzák, és végül megölik.
Jézus nem volt örökké goromba, vagy haragos természetű. De kiállt az igazság mellett abban a módban, ami épen szükséges volt. TE mit tettél volna Jézus helyében, ha jó mélyen belegondolsz a helyzetbe. Isten személye, és emberek élete van a mérlegen. Egyébként pedig ha Jézus olyan lett volna amilyennek állitod, nem csinálta volna végig azt, amit elvégzett. Biztosan sokat kesergett, az emberek butasága miatt is. De megőrizte pozitiv szemlélet módját, hogy végig tudja csinálni.
A "kiskutyák" kifejezés pedig egy kedveskedő szó. Köztudott, hogy a Kutyák tisztátalan állatoknak számitottak, de a jelzőkkel iletett becézett kifejezéssel mást akart kifejezni, mint amit sokan belemagyaráznak.
Igen ember volt, mint amilyen TE, vagy Én. Az itt tartózkodása alatt, Semmilyen "isteni" nem volt benne, egyenértékűnek kellett lennie Ádámmal. Ezért akár mit tett vagy mondott, az minden Isten jóváhagyásával, és az Atyjának erejének köszönhető volt, az Élete neki is az atyjától fügött.
Mert elfogultak Jézussal kapcsolatban.
Abszolút nem volt olyan bölcs, mint amilyennek mondják, teljesen általános dolgokat mondott, olyat is, amit már előtte elmondtak. Igazából Jézus - ha létezett egyáltalán - csak egy hittérítő volt. Ezzel szemben az ókori Hellászban természetfilozófusok tevékenykedtek, akik sokkal jobb dolgokat mondtak, lényegében a modern természettudományt alpozták meg.
Az, hogy egy hittérítőre nagyobb kereslet lett később, mint a természetfilozófusokra, azért van, mert Jézusnak jobb volt a marketingje. Isten fiának állították be, plusz később az akkori állam hivatalos vallássá emelte a kereszténységet.
Jézusnál ráadásul megfigyelhetők azért olyan dolgok is, amik megmutatják, hogy túl van értékelve. Az evangéliumi leírások szerint amikor a családja kereste, nem ment ki hozzájuk, hanem megtagadta őket, és a hallgatóit minősítette a családjának - mint egy szektás, akinek fontosabb a vallása, mint a családja. Az evangéliumíró arra is utalast tesz, hogy a családja őrültnek nézte, meg akarta fogni. Ezen nem csodálkozhatunk, hiszen ott van a templomban rendezett jelenete, amikor felborította az asztalokat. Csoda, hogy a római hatóság nem tartóztazta azonnal le, rendbontásért. Bár lehet megtörtént, csak az evangéliumíró hallgatta el azt a tényt.
Összeségében tehát Jézus nem hibatlan, bölcs ember. A jó marketingje miatt lett népszerű az alacsonyabb rétegű emberek körében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!