Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Csak szerintem brutális ôs...

Csak szerintem brutális ôs kegyetlen az oszovetseg istene? JHVH? Pl: állat áldozat, ember áldozat, gyerekek megolése, megkovezés, megégetés, azt mondja hogy o egy bosszuallo Isten.

Figyelt kérdés

Mert szerintem ha Isten létezik,akkor biztos hogy nem olyan mint amit az oszovetsegben leirtak,amit Jezus mondott az mar mas,arrol hamarabb elhiszem,mert ha isten letezik,akkor az Jézus istene ...

Hamarabb elhiszem azt hogy egy nagyon nagyon intelligens foldonkivuli leny jelent meg akkor a bolygonkon amikor az oszovetseget irták,es o diktalta le az embereknek az egesz oszovetseget,szerintem az oszovetseg nem egyenlo jezus istenevel.


2020. márc. 22. 00:12
1 2 3 4
 11/40 Anahystor ***** válasza:
80%

ITT:


„És fogadást tőn Jefte az Úrnak, és monda: Ha mindenestől kezembe adod az Ammon fiait:


Akkor valami kijövénd az én házamnak ajtaján előmbe, mikor békével visszatérek az Ammon fiaitól, legyen az Úré, és megáldozom azt egészen égőáldozatul.


És kivonult Jefte az Ammon fiai ellen, hogy hadakozzék velök, és kezébe adá néki azokat az Úr.


És veré őket Aroertől fogva mindaddig, míg mennél Minnithbe, húsz városon át, és egész Abel-Keraminig nagy vérontással, és az Ammon fiai megaláztattak az Izráel fiai előtt.


Mikor pedig méne Jefte Mispába az ő házához: ímé az ő leánya jött ki eleibe dobokkal és tánczoló sereggel; ez volt az ő egyetlenegyje, mert nem volt néki kivülötte sem fia, sem leánya.


És mikor meglátta őt, megszaggatá ruháit, és monda: Óh leányom, de megszomorítottál és megháborítottál engem! Mert én fogadást tettem az Úrnak, és nem vonhatom vissza.


Az pedig monda néki: Atyám, ha fogadást tettél az Úrnak, úgy cselekedjél velem, a mint fogadtad, miután az Úr megadta az ellenségiden: az Ammon fiain való bosszút.


És monda az ő atyjának: Csak azt az egyet tedd meg nékem; ereszsz el engem két hónapra, hadd menjek el és vonulhassak félre a hegyekre, hogy sírjak szűzességemen leánybarátaimmal.


És ő monda: Menj el. És elbocsátá őt két hónapra. Az pedig elment és az ő leánybarátai, és siratta az ő szűzességét a hegyeken.


És a két hónap elteltével visszatért atyjához, és betöltötte az ő felőle való fogadást, a melyet tett, és ő soha nem ismert férfiút. És szokássá lett Izráelben,..."

2020. márc. 22. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/40 anonim ***** válasza:
85%

Bocsi, hosszú lesz.

"Csak szerintem brutális és kegyetlen az oszovetseg istene?"

Nem. Tertmészetesen sokan vannak, akik, ,mint Te is, nem, vagy csak felületesen olvasták a Bibliát és az Evangéliuimokat.

Pl egy "brutális és kegyetlen" parancs:

"szeresd felebarátodat, mint megadat" (Mózes harmadik könyve 19. fejezet. 18. vers, ezt nevezik a vballás "aranyszabályának")

"ember áldozat, gyerekek megolése" - ezt a Tóra(Mózes öt könyve) határozottan titja:

"És magzatodból ne adj, hogy tűzön átvezessék a Molokhnak, és ne szentségtelenítsd meg Istened nevét; én vagyok az Örökkévaló. " (Mózes harmadik könyve 18. fejezet. 21. vers)

"Mondd Izrael fiainak: Bárki Izrael fiai közül és az idegen közül, aki tartózkodik Izraelben, aki ad magzatából a Molochnak, ölessék meg; az ország népe kövezze meg kővel. Én pedig haragomat fordítom ama férfiú ellen és kiirtom őt népe köréből, mert megzatából adott a Molochnak, hogy megtisztátalanítsa szentélyemet és megszentségtelenítse szentélyemet. Ha pedig behunyja az ország népe szemeit ama férfi előtt, midőn ad magzatából a Molochnak, hogy nem öli meg őt, akkor én fordítom haragomat ama férfiú ellen és családja ellen, kiirtom őt és mindazokat, kik paráználkodva járnak utána, hogy paráználkodva járjanak a Moloch után, az ő népük köréből. És az a személy, aki fordul a szellemidézőkhöz és a jóslókhoz, hogy paráználkodva járjon utánuk, haragomat fordítom ama személy ellen és kiirtom őt népe köréből." ( 3Móz 20:2-6):

Abban az idõben ugyanis a kánaánita népek körében Moloch-kultusz volt, amihez tartozott, hogy egy hatalmas Moloch-bálvány belsejében tüzet gyújtottak és a bálvány száján bedobták a csecsemõket. Ez késõbb Tirruszból Karthagora is átterjedt, Flaubert: Salambo c. regényében ír le egy ilyen szerklit.

"Isten kért emberáldozatot, Izsák feláldozását kérte."

Csakhogy ez próbatétel volt, végül I-ten angyala megtiltotta, Izsák helyett egy kost áldozott, ami nyilvánvalóan I-ten akaratából volt épp akkor épp ott.

"állat áldozat"

Akkor mit szólsz ahhoiz a tödbb millió állathoz, melyeket naponta levágnak?

Viszont a´bibliai állat áldozat magyarázata:

A "ne ölj" parancs állatokra is vonatkozik, azért mert valaki éhes, nem volna szabad elvenni egy állatg életét.

Viszont, ha I-tennek áldozzák, az más. És ha I-tennek áldozták, akkor szent lett, tehát nemcsak szabad megenni, de szent dolog. I-t3en tehát azéret parqancsolt állat áldozatokat, hogy a nép ehessen húst anélkül, hogy vétene a "ne ölj" parancs ellen. (Megjegyzem, az ókor embere korántsem evett mindennap húst, jó, ha egyszer egy héten.)

"bosszuallo Isten"

"Örökkévaló, Örökkévaló irgalmas és kegyelmes Isten, türelmesen elnéző, nagy a kegyelemben és az igazságban. Megőrzi a kegyelmet ezredízig, megbocsátja a bűnt, az elpártolást és a vétket, de teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bűnéről a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is." ( Mózes második könyve 34. fejezetének 6-7. verse )

Vili? A bûnt harmadíziglen és negyedíziglen, de a kegyelmet ezredízig.

Csodálkozom, hogy a "szemet szemért, fogat fogért" parancsot nem idézted.

Persze, ezt sem szószerint értették és nem is alkalmazták szó szerint, csak a szándékos gyilkos esetében.

Lényege: a bûn nem maradhat büntetlen és a büntetésnek ARÁNYOSNAK kell lennie, az okozott kárt (pl munkaképesség csökkenése) meg kellett téríteni, pénzben, vagy munkában. (szemet szemért - amit a sétett a szeme hiánya nmiatt nem tud elvégezni, a bûnösnek kell a sértett számára.)

Errõl részéletesen olvashatsz [link] ( magyarázatok Mózes öt könyvéhez ) úgy találod meg, hogy Ex 21,24 . Ott a végén említi a a 288-ik oldalt, de sajnos oldalszámozás nincs, a reader számozása nem egyezik, azt így találod meg: "Hammurabi Kódexe forrása-e a mózesi polgári jognak?" Egy további jegyzet errõl Lev 24,18 -nél )

Amúgy, ha röviden meg akarod ismerni az Ószövetség lényegét:

Tízparancsolat: Mózes második könyve 20. fejezet. 1 - 14 vers,

Szövetség Könyve: a folytatás, 20-23. fejezet.


"az oszovetseg nem egyenlo jezus istenevel"

DE.

Ezt maga Jézus mondta. És szinte mindig a Bibliából ("Ószövetségbõl") vett idézetekkel érvelt. A protestáns bibliafordítás mindenütt megjelöli, hogy melyik bibliai verset idéte. [link]

"Bizony mondom nektek, míg ég és föld el nem múlik, egy i betű vagy egy vesszőcske sem vész el a törvényből, hanem minden beteljesedik." ( Máté evangéliuma 5. fejezet, 18. vers ( a Hegyi beszédben ) )

" ... az írástudók közül egy, ... megkérdezte tõle: „Melyik a legfõbb az összes parancsolat közül?”

Jézus így válaszolt: „A legfõbb ez: Halljad, Izráel, az Úr, a mi Istenünk, egy Úr, és szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedbõl, teljes lelkedbõl, teljes elmédbõl és teljes erõdbõl. [5Móz 6:4-5] A második ez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincsen más, ezeknél nagyobb parancsolat.” [3Móz 19:18]" ( Márk evangéliuma 12. fejezet 28-31. vers. ) Magyar Biblia Tanács forditása. Ez onnan kezdve, hogy szeresd az Urat, ... a negy közül három Evangéliumban van ( Máté, Márk, Lukács ).

"Az írástudók és a farizeusok Mózes tanítói székében ülnek. Tegyetek meg és tartsatok meg ezért mindent, amit mondanak nektek" ( Mt 23:2-3 ) (Az írástudók és a farizeusok természetesenaz Ószövetséget tanították.)

Tehát Jézus I-tene Jézus szerint az Ószövetség I-tene.

Még valami: egy, a Vaticanban 1982 március 6-án tartott püspöki konferenciáról kiadott publikáció lábjegyzetében:

"folytatjuk az ÓSz kifejezés használatát, mert hagyományos, de az 'Ó' nem jelenti, hogy korszerûtlen, v elavult. Az ÓSz állandó értéke mindenképp, hogy forása a Keresztény Kinyilatkoztatásnak, aminek fontosságát itt kifejezésre juttattuk."

( "We continue to use the expression Old Testament because it is traditional (cf. already 2 Cor 3:14) but also because "Old" does not mean "out of date" or "out-worn ". In any case, it is the permanent value of the O.T. as a source of Christian Revelation that is emphasised here (cf. Dei Verbum, 3). "

- [link] .

Egy szóval sem mondja, hogy "Jézus fölülírja az ószövetséget, és annak istenképét". A keresztény papok úgy szokták mondani, hogy "kiteljesítette, vagy, hogy "beteljesítette".

++++

# 11-nek sikerült megtalálnia az egyetlen ilyen helyet.

Csakhogy ezen máig vitatkoznak rabbik is, keresztény papok is.

Egyik álláspont: az, hogy lánya volt az elsõ, aki edlé jött, I-ten büntetése volt könnyelmû fogadalmáért. I-ten ugyanis nem szereti a fogadalmakat ( ez kiderül a Tórából), de ha már tett valaki, akkor elvárja, hogy teljesítse.

További vélemény: "legyen az Úré" nem feltétlenül jelenti, hogy elégeti, ahogy Sámuelrõl is azt mondta anyja, mielõtt megszületett, "legyen az Úré" ami azt jelenbtette, hogyb nem alapít családot, így lett próféta Sámuel. Itt is jelenthetett olyasmit, mint a késõbbi kolostorba vonulás. Hiszen a szüzességét siratta el.

"és ő soha nem ismert férfiút" - nem derül ki, hogy addig, vagy késõbbi életérõl is szó van.


Mindewnképp tanulság: aki fogadkozni akar, jól gondolja meg.

2020. márc. 22. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/40 Anahystor ***** válasza:
28%

"# 11-nek sikerült megtalálnia az egyetlen ilyen helyet."


Igen sikerült! :-)

Jó kérdés, hogy mennyi ilyet szedtek ki a Biblia szerkesztői az eredeti szöveg megrostálásakor.

Szerencsére a figyelmük nem terjedt ki minden apró részletre, melyek árulkodnak az eredeti gyökerekről.


A szerecsen mosdatásra (az nem is azt jelenti...) csupán ennyi:


1,

" s a két hónap elteltével visszatért atyjához, és betöltötte az ő felőle való fogadást, a melyet tett,"

"mikor békével visszatérek az Ammon fiaitól, legyen az Úré, és megáldozom azt egészen égőáldozatul."


A fogadás nem a szüzességről szólt, hanem az égő áldozatról, szóval gyenge próbálkozás ezt másként értelmezni. :-)


2, Ábrahám és Izsák történetében az apában miért nem merül fel a gondolat, hogy Isten nem kívánhat ilyen áldozatot?

Valószínűsítem azért, mert nem volt szokatlan az emberáldozat.

Persze tudom, vannak ennek mélyebb értelmezései is, de alapvetően, a parancs és annak elfogadása egyértelműen arra mutat, hogy az emberáldozat gondolata nem volt idegen az akkori gondolkodásmódtól. Ha ezt Istentől teljesen idegennek gondolta volna Ábrahám, akkor ördögi praktikára gyanakszik, és Istentől kér segítséget. Nem nem ezt tette, hanem elfogadta a parancsot.


----


"

"bosszuallo Isten"


"Örökkévaló, Örökkévaló irgalmas és kegyelmes Isten, türelmesen elnéző, nagy a kegyelemben és az igazságban. Megőrzi a kegyelmet ezredízig, megbocsátja a bűnt, az elpártolást és a vétket, de teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bűnéről a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is." ( Mózes második könyve 34. fejezetének 6-7. verse )


Vili? A bûnt harmadíziglen és negyedíziglen, de a kegyelmet ezredízig.

"



Hogy hányad íziglen büntet és jutalmaz édes mindegy. Jóságos és igazságos bíró EGYETLEN olyan ítéletet sem hoz, ami ÁRTATLANT büntet. Márpedig a gyermek vétlen a szülő bűneiben!

Aki/ami (ismétlem) ártatlant büntet az igazságtalan és kegyetlen!


Vili?


A vízözön, az elpusztított városok (Szodoma és Gomora), az egyiptomi tíz csapás történetével kapcsolatban megemlíteném, hogy a csecsemők és a még meg sem született gyermekek (anyukák hasában - tudod az abortusz gyilkosság!!!) legyilkolása (lévén ők még bizonyosan nem követtek el bűnt) éppúgy kegyetlen és igazságtalan cselekedet volt.


Vili?


Isten kegyetlenségére és igazságtalanságára szomorú példa Jób története. Morálisan mélyen elítélhető, hogy Jóbot, aki istenfélő ember volt, és a végletekig hű, Isten az ördög kezére adja, és tétlenül végig nézi a szenvedéseit. (közvetve okozója gyermekei halálának)

Ja, és ne hivatkozzon senki arra, hogy milyen jutalmat kapott utólag, mert a gyermekei elvesztéséért SEMMILYEN jutalom sem kárpótolhat egy szülőt!!!!


Vili?

2020. márc. 23. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/40 ceri ***** válasza:
23%
Jhvh minden jóérzésű embernek brutális, kegyetlen, pszichopata. Aztán lehet magyarázgatni oldalakon keresztül, hogy miért kell csecsemőket falhoz csapkodni. Csak nevetséges erölködés, és a lélek, az erkölcsiség teljes hiányára utal.
2020. márc. 23. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/40 Anahystor ***** válasza:
19%

Igen, ebben az esetben is igazolódni látszik a madarat tolláról ...


Milyen ember az olyan ember, aki ilyen istent választ magának?


Engem személy szerint elborzaszt amit a Bibliában írnak róla. Tényleg ennyire vakok a hívők, hogy mindezt nem veszik észre?


---


Kedves Kérdező!


Nem hiszem, hogy földönkívülieknek lenne köze a Bibliában leírt Istenhez és a neki tulajdonított cselekedetekhez. Sokkal inkább az adott kor primitív gondolkodásmódja és világról alkotott elképzelése köszön vissza ezekből a leírásokból.


Nyakon öntötték mindezt a zsidók azzal, hogy Isteni akaratnak állították be a környező népek ellen viselt háborúkat.

2020. márc. 23. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/40 anonim ***** válasza:
37%

"Csak szerintem brutális ôs kegyetlen az oszovetseg istene? JHVH? Pl: állat áldozat, ember áldozat, gyerekek megolése, megkovezés, megégetés, azt mondja hogy o egy bosszuallo Isten."

Nem csak szerinted. Sokan nem képesek és nem hajlandóak megérteni, hogy miért ilyen az ószövetség (a bűn szövetsége, a törvény szövetsége). De ne is kérdezd meg. Inkább okoskodjatok.


Vajon miért magyaráz el mindent Pál a leveleiben, az újszövetségben? Nem is értem, hisz nem kell elolvasni

2020. márc. 23. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/40 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem csak felületesen olvassuk, akkor igazából több olyan részt találunk, ahol az irgalmasságát és a szeretetét hangsúlyozza a szerző. Viszont azt is látni kell, hogy az egész Ószövetség lényege igazából az, hogy Jézusban beteljesedett minden. De néhány példa az Ószövetségből, szerintem nem sok szebb rész van az Újszövetségben sem:

"Melyik isten hasonló hozzád, aki megbocsátod a gonoszságot, és elengeded örökrészed maradékainak bűnét?

Nem folytatja tovább haragját, mert az irgalmasságot szereti. Ismét irgalmaz Ő majd nekünk; leveszi rólunk gonoszságainkat, s a tenger mélyére veti minden bűnünket." (Mik 7, 18-19)

"Az ember a testvére iránt van részvéttel, Isten irgalma azonban kiterjed minden élőlényre. Ő megkönyörül, tanítja és oktatja őket, mint a pásztor a nyáját." (Sir 18, 12-13)

"Most pedig így szól az Úr, a te teremtőd, Jákob, és a te formálód, Izrael:

»Ne félj, mert megváltottalak! Neveden szólítottalak, az enyém vagy. Ha átkelsz a vizeken, én veled vagyok, és ha a folyókon, azok nem borítanak el; ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng nem perzsel meg téged." (Iz 43, 1-2)

"Hisz az egész világ olyan előtted, mint a porszem a mérlegen, és mint a földre hulló hajnali harmatcsepp. De te mindenkin megkönyörülsz, mert mindent megtehetsz, és elnéző vagy az emberek bűnei iránt, hogy bűnbánatot tartsanak. Mert szeretsz mindent, ami van, és semmit sem utálsz abból, amit alkottál. Ha gyűlöltél volna valamit, meg sem teremtetted volna. Hogy is maradhatna meg bármi, ha te nem akarnád, és hogyan állhatna fenn, ha te nem hívtad volna létre? De te kímélsz mindent, mert a tiéd, életnek barátja." (Bölcs 11, 22-26)

2020. márc. 23. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/40 anonim ***** válasza:
57%

"Jó kérdés, hogy mennyi ilyet szedtek ki a Biblia szerkesztői az eredeti szöveg megrostálásakor."

Ebbõl a "Jó kérdésbol", akárcsak a többi fröcsögésbõ két dolog következik:

1) Anahystor nevű felhasználó is azok közé tartozik, akik nem, vagy csak felületesen olvasták a Bibliát, avatott magyarázók szövegértelmezéseit pedig nyilván egyáltalán nem.

Pl: "Ábrahám és Izsák történetében az apában miért nem merül fel a gondolat, hogy Isten nem kívánhat ilyen áldozatot?"

Jellegzetes példa a tudatlanok bátorságára.

Ábrahámban ugyanis fel sem merült, hogy megpróbálhatja emberésszel kitalálni I-ten szándékát, "gondolatait".

" Márpedig a gyermek vétlen a szülő bűneiben!"

Azért ezt a keresztyény egyházak nem mindig láták így.

Mivel parancs: "Ha látod, hogy összeroskad terhe alatt annak a szamara, aki gyûlöl téged, ne hagyd magára, hanem segíts rajta!" ( Mózes második könyve 23. fejezet, 5. vers ), ezért ismét megadom: [link] ( magyarázatok Mózes öt könyvéhez )

"Isten kegyetlenségére és igazságtalanságára szomorú példa Jób története."

Ezt az ostobaságot még nemcsak zsidótól, de kereszténytõl sem hallottam.

Mindebbõl adódik a második következtetés:

2) elvakult gyûlölködõkkel semmi értelme vitatkozni.

+++

"csecsemőket falhoz csapkodni"

Ilyet nem tudom, hol találtál a Bibliában.

Attól tartok, összetéveszted a Bibliát az SS-el, náluk ugyanis ez valóban szokás volt.

Következtetés: lásd fent a 2)-t.

+++

Azért mégis megismétlek kettõt:

Jézus:

"Az írástudók és a farizeusok Mózes tanítói székében ülnek. Tegyetek meg és tartsatok meg ezért mindent, amit mondanak nektek" ( Mt 23:2-3 ) (Az írástudók és a farizeusok természetesenaz Ószövetséget tanították.)

Vatcan:

"folytatjuk az ÓSz kifejezés használatát, mert hagyományos, de az 'Ó' nem jelenti, hogy korszerûtlen, v elavult. Az ÓSz állandó értéke mindenképp, hogy forása a Keresztény Kinyilatkoztatásnak" - [link]

Ezek szerint Anahystor nevű felhasználó és ceri nevű felhasználó is okosabb, mint Jézus és a Vatican püspökei együttvéve.

Gratula.

2020. márc. 23. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/40 anonim ***** válasza:
30%

"Isten kegyetlenségére és igazságtalanságára szomorú példa Jób története. Morálisan mélyen elítélhető, hogy Jóbot, aki istenfélő ember volt, és a végletekig hű, Isten az ördög kezére adja, és tétlenül végig nézi a szenvedéseit. (közvetve okozója gyermekei halálának)"

Attól, hogy te soha az életben nem foglalkoztál az eredeti szöveggel és a XXI. századi agyaddal erre jelen állás szerint képtelennek bizonyulsz, attól még nem a szerző és a történet a hülye.

Ez egy bölcseleti irodalom, egy példázat. Ráadásul keresztény biblikus teológia Jób történetére úgy tekint, mint egy Krisztus-előképre a Kr.e. V. századból. Így kéne olvasni és értelmezni....

2020. márc. 24. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/40 Anahystor ***** válasza:
33%

"

Pl: "Ábrahám és Izsák történetében az apában miért nem merül fel a gondolat, hogy Isten nem kívánhat ilyen áldozatot?"

Jellegzetes példa a tudatlanok bátorságára.

Ábrahámban ugyanis fel sem merült, hogy megpróbálhatja emberésszel kitalálni I-ten szándékát, "gondolatait".

"


Valójában a te hozzáállásod az, ami a tudatlanok bátorsága.


Látom arról fogalmad sincs, hogy a zsidó magyarázatok pontosan ezt a kérdést boncolgatva három rétegét is felfedezték a történetnek és méghozzá pontosan Ábrahámnak a parancshoz való viszonyulása alapján.

Te csak a legfelszínesebb verziót látod, de sebaj gondolkodjanak azok, akiknek megy ...



---



"

" Márpedig a gyermek vétlen a szülő bűneiben!"

Azért ezt a keresztyény egyházak nem mindig láták így.

"


A legkevésbé sem érdekel, hogy a keresztény egyházak hogyan látták ezt.

Egyszerű, józan ésszel felfogható dolog, hogy a bűnért a bűnt elkövetőt kell büntetni és nem ártatlanokat.

Akiben nincs annyi morális érzés, hogy ezt megértse és elfogadja, az az embertelenségnek olyan fokán van, amit nem kívánok minősíteni.


---


"

"csecsemőket falhoz csapkodni"

Ilyet nem tudom, hol találtál a Bibliában."


"

31,1 És szóla az Úr Mózesnek, mondván:

31,2 Állj bosszút [rész 25,17.18.] Izráel fiaiért a Midiánitákon, azután a te népeidhez takaríttatol.

...

31,15 És monda nékik Mózes: Megtartottátok-é életben mind az asszonyokat?

31,16 Ímé ők voltak, a kik Izráel fiait Bálám [rész 25,2.3.] tanácsából hűtlenségre bírták az Úr ellen a Peór dolgában; és lőn csapás az Úr gyülekezetén.

31,17 Most azért öljetek meg a kisdedek közül minden fineműt; és minden asszonyt is, a ki férfit ismert azzal való hálás végett, megöljetek.

"


A megölés módja nincs kifejtve, de a csecsemőgyilkosság egyértelműen le van írva.


"Attól tartok, összetéveszted a Bibliát az SS-el, náluk ugyanis ez valóban szokás volt."


Attól tartok Te nem ismered eléggé a Bibliát.

Ismerkedj vele egy kicsit: [link]

Érdekes számadatok!!!



---



"

"Isten kegyetlenségére és igazságtalanságára szomorú példa Jób története."

Ezt az ostobaságot még nemcsak zsidótól, de kereszténytõl sem hallottam.

"


Bár miért is ostobaság? Olvasd el még egyszer mit is ír a Biblia!


----


"

Attól, hogy te soha az életben nem foglalkoztál az eredeti szöveggel és a XXI. századi agyaddal erre jelen állás szerint képtelennek bizonyulsz, attól még nem a szerző és a történet a hülye.


Ez egy bölcseleti irodalom, egy példázat. Ráadásul keresztény biblikus teológia Jób történetére úgy tekint, mint egy Krisztus-előképre a Kr.e. V. századból. Így kéne olvasni és értelmezni...."

"


Furcsa egy szó, ez az értelmezni! Bizony nehéz értelmezni.


Mert például ha valaki "Az ég kék." kijelentést úgy értelmezi, hogy a jelentése "A fű zöld." sz koránt sem biztos, hogy helyesen jár el.

A leírt szöveg természetesen nem feltétlenül szó szerint értendő, ám az értelmezésnek alapjában véve összefüggésben kell lennie az eredeti szöveggel, és nem tulajdoníthat annak homlokegyenest más jelentést. Ezen felül az értelmezésnek illik megadni a módját, tehát megmagyarázni, az eredeti szöveggel való kapcsolatát, ha nem az eredeti jelentését fogadom el.


Részemről teljesen elfogadható (sőt egyenesen szükséges), hogy ne szó szerint értsem a leírtakat Jób történetében, hiszen nem hiszem el, hogy létezik isten, vagy bármilyen más természetfeletti lény.

Ellenben a történet (akár értelmezve is) leírja a Bibliában megjelenő Isten hozzáállását az emberhez.



Tehát értelmezni. Hogyan is értelmezem én ezt a történetet:


" te soha az életben nem foglalkoztál az eredeti szöveggel ..."


Nos én ezt olvasom a Bibliában

(ha nem ez az eredeti szöveg, akkor legmélyebb sajnálatom, szerencsétlen dolog egy hamis szöveget terjeszteni, nemén tehetek róla, hogy abból dolgozok, ami közkézen forog):



Adott Isten egy igen alázatos és végletekig hű szolgája.

"

1 Vala Úz földén egy ember, akinek Jób vala a neve. Ez az ember feddhetetlen, igaz, istenfélő vala és bűn-gyűlölő.

2 Születék pedig néki hét fia és három leánya.

"

Ezt Isten maga is elismeri:

"

6 Lőn pedig egy napon, hogy eljövének az Istennek fiai, hogy udvaroljanak az Úr előtt; és eljöve a Sátán is közöttök.

7 És monda az Úr a Sátánnak: Honnét jösz? És felele a Sátán az Úrnak és monda: Körülkerültem és át meg át jártam a földet.

8 És monda az Úr a Sátánnak: Észrevetted-é az én szolgámat, Jóbot? Bizony nincs hozzá hasonló a földön: feddhetetlen, igaz, istenfélő, és bűngyűlölő.

"


"

11 De bocsássad csak rá a te kezedet, verd meg mindazt, ami az övé, avagy nem átkoz-é meg szemtől-szembe téged?!

12 Az Úr pedig monda a Sátánnak: Ímé, mindazt, amije van, kezedbe adom; csak ő magára ne nyujtsd ki kezedet....

"


?

??

???


A JÓ Isten jóságos szeretetében hű szolgáját kiszolgáltatja a Sátánnak, had kínozza az tetszése szerint?


Értelmezd ezt már másként, ha tudod...



A következmények Jób számára:

"

14 És követ jöve Jóbhoz, és monda: Az ökrök szántanak, a szamarak pedig mellettök legelésznek vala.

15 De a Sabeusok rajtok ütének és elhajták azokat, a szolgákat pedig fegyverrel ölék meg. "

16 .. 17

"

Elveszti vagyonát!


"

18 Még ez is szól vala, mikor jöve egy másik, és monda: A te fiaid és leányaid esznek és bort isznak vala az ő elsőszülött bátyjoknak házában;

19 És ímé nagy szél támada a puszta felől, megrendíté a ház négy szegeletét, és rászakada az a gyermekekre és meghalának. Csak én magam szaladék el, hogy hírt adjak néked.

"

Elveszti gyermekeit!!!


"

4 És felele a Sátán az Úrnak, és monda: Bőrt bőrért; de mindent amije van, odaad az ember az életéért.

5 Azért bocsásd ki csak a te kezedet, és verd meg őt csontjában és testében: avagy nem átkoz-é meg szemtől-szembe téged?

6 Monda pedig az Úr a Sátánnak: Ímé kezedben van ő, csak életét kiméld.

7 És kiméne a Sátán az Úr elől, és megveré Jóbot undok fekélylyel talpától fogva a feje tetejéig.

"

Elveszti az egészségét!



És mindezt miért??? Mert a JÓ(???) Isten dicsekedni akar a Sátánnak!


" Ez egy bölcseleti irodalom, egy példázat."



Értem, azt példázza, hogy Isten miképpen jutalmazza az iránta való feltétlen hűséget!


Vagy rosszul értelmezem?



Nos várom a te értelmezésedet ahol Isten Jóbnak nem okoz semmilyen felesleges fájdalmat ...

2020. márc. 24. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!