Az, hogy Ádám felesége, Éva együtt hált a fiaival, miért nem számít házasságtörésnek?
Anahystor, vagy hogy hívnak: a történelem, vallás, irodalom egy meghatározó könyvének, amit a) nem a mában kell értelmezni b)Nem szó szerint.
És nem vagyok vallásos.
"... a történelem, vallás, irodalom egy meghatározó könyvének, amit a) nem a mában kell értelmezni b)Nem szó szerint."
Nem kell a mában értelmezni - csakhogy nincs egy régi egységes értelmezés, amit mindenki elfogad.
Nem szó szerint kell értelmezni - ezzel egyet értek, ám így viszont mindenki szabadon azt magyaráz bele amit akar.
Nagyjából ezt a képet mutatja is a mai Biblia alapú vallások számtalan egymásnak is ellentmondó ágazata.
Mégis ki határozná meg mit kell szó szerint és mit átvitt értelemben értelmezni.
Nincs piros meg zöld lámpa ami jelzi ez igaz ez meg hamis értelmezés.
Ráadásul ott van a csomó belső ellentmondás, ami alapján szinte bármi lehet igen vagy nem is, attól függően , a magyarázó éppen mit szeretne kihozni belőle.
"Az, hogy Ádám felesége, Éva együtt hált a fiaival, miért nem számít házasságtörésnek?"
Nem, mert nem háltak együtt ... Nemzettek egy zsák gyereket, majd azok is, azok is, stb. Az eszedbe sem jutott, hogy pl. hatodunokatesók házasodtak?
"Láttam le lettem pontozva, jelenleg 0% pedig ha valaki rendesen kipókhálózná a Bibliát meg esetleg összevetné a Talmuddal nekem adna igazat."
Megtörtént, a Biblia nyert. Ideje utánanézni a tévedéseidnek
"Engem csak az érdekel, hogy hol írja a Biblia, hogy Éva a saját fiával kefélt?"
Gondolom azért, mert a Kérdező leragadt ott, hogy volt Ádám meg Éva, volt két fiúk Kain és Ábel, csak Ábel meghalt. Tehát Kainnak maradt az anyja, ha tovább akart "szaporodni".
Ez a rész már kimaradt:
"Eltávozott erre Káin az Úr színe elől, és bujdosóként lakott Nód földjén, Édentől keletre. Káin aztán megismerte feleségét, s az fogant, és megszülte Hénokot." (Ter 4,16-17)
Még ha teljesen történeti síkon értelmezzük a Teremtés könyvét (ami megjegyzem műfajilag nem teljesen helyes), akkor is kiolvasható, hogy Isten Ádámon és Éván kívül még teremthetett egy rakat embert. Csak az ő teremtésük az érdekes, mert ők voltak az elsők.
És most belemehetnénk, de fölösleges, hogy a Teremtés könyve egyébként sokkal mélyebb mondanivalóval bír és már a szerző és az adott kor embere sem történeti síkon tekintett erre a könyvre.
"akkor is kiolvasható, hogy Isten Ádámon és Éván kívül még teremthetett egy rakat embert. Csak az ő teremtésük az érdekes, mert ők voltak az elsők."
Akkor az is kiolvasható, hogy Isten bizony igen gonosz!
Ugyanis, ha Isten teremtett még egy csomó embert (Ádámon és Éván kívül), mint mondod, akkor azoknak semmi köze az eredendő bűnhöz!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!