Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Isten jóságos vagy mindenható?

Isten jóságos vagy mindenható?

Figyelt kérdés
Ha isten jó, akkor nem képes leszámolni a gonosszal.Ha pedig mindenható, akkor nem lehet jó ha egyszer megengedi a gonosz létezését.
2010. júl. 15. 17:58
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
3%
Nincs Isten...
2010. júl. 15. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim válasza:
3%
jól mondja az első.
2010. júl. 15. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
6%
Valamelyik nap jöttek ilyen jehovák... beszéltek azok is ilyen dolgokról de nembírtam röhögéssel :$ aztán látták h nehéz dolguk lesz ha megakarnak "téríteni" xD és inkább megköszönték a figyelmet és elmentek :D
2010. júl. 15. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
6%
ja és csatlakozok. isten nincs míg nemlátom, kézzelfogható bizonyíték nincs rá .......
2010. júl. 15. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
43%
-en remelem, hogy van vmi, de azt nem hiszem amit a kulonbozo vallasok tanitanak.
2010. júl. 15. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
47%

tetszik a kérdés:)

én nem hiszek a keresztény istenben,azt a nézetet tudom elfogadni,hogy nincs árnyék fény nélkül vagyis a "jó"és "rossz"ugyanaz és összetartoznak mert semmi sem létezhet az ellentéte nélkül.nincs olyan Isten amelyik háborúzik a Sátánnal,ez csak egy mitologikus kitaláció.

2010. júl. 15. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
96%

Szia!


Véleményem szerint Isten nem csak jóságos és mindenható, de bámulatosan intelligens is!


A világmindenséget teremtő és fenntartó Isten uralma a világmindenségben a szabadság uralma, amihez hasonlót mi a földön nem ismerünk. Ez azt jelenti, hogy kényszert, erőszakot sohasem alkalmaz egyetlen teremtményével szemben sem. Nem használja fel azt a hatalmát, hogy minden teremtményének az élete kizárólag tőle függ. A Biblia utal arra, hogy az emberen kívül sok más, értelmes teremtménye is van Istennek a világmindenségben. Ezek közül azonban egy sem a tőle való függés vagy a félelem indítékából tiszteli Istent és az ő törvényét, hanem szabad választás és belső erkölcsi meggyőződés alapján. Azért tehát, mert törvényét igaznak, őt magát pedig méltónak találják arra, hogy Uruknak, vezetőjüknek fogadják el. Isten világában mindenütt, kizárólag a szabadság uralma érvényesül.


Mivel a szabadság uralmát mindenképpen sértetlenül akarja megőrizni, Isten nem alkalmazott erőszakos megtorlást, nem semmisítette meg a bűn útjára lépett teremtményeit. De szabadon burjánozni sem hagyhatta a bűnt, mert ő tudja a legjobban a törvényt, hogy az "teljességre jutva halált nemz." Az, hogy "Isten a szeretet" azt is jelenti, hogy teremtményei életének és boldogságának a védelmezője. Ezért Isten sajátos módon vette fel a küzdelmet a gonosszal.


Elkészített egy tervet – az igazságosság és a szeretet alapelvének a tökéletes érvényesítésével – arra, hogy miként semmisíti meg a bűnt a földön, és iktatja ki azt az egész világmindenségből is, kizárólag erkölcsi erővel, hogy a szabadság uralma semmit se sérüljön. Ennek a tervnek a neve – a Biblia alapján – a megváltás terve. A róla szóló híradást, kinyilatkoztatást pedig evangéliumnak nevezi a Biblia. Ez a görög szó "jó hír"-t, "örömhír"-t jelent. Az evangélium mindenekelőtt az az örömhír, hogy a bűn nem lesz örökké sem a mi földünkön, sem a világmindenségben.


Üdv. Péter

2010. júl. 15. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
15%
Ugyanmár. . .
2010. júl. 15. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 A kérdező kommentje:

Köszönöm Péter.Szép indoklás, de...


...miért bünteti a saját teremtményeit ha egyszer mindent Ő teremtett? Nem olyan dolgokért bünteti őket amiről voltaképpen Ő tehet?


A szabad akarat szerintem meg csak illúzió mivel egy determiniztikus univerzumban élünk, de ez csak magánvélemény.

Amugy pedig ha Isten mindenható, azt is kellett volna tudnia, hogy Ábrahám hűséges hozzá, mégis ilyen kegyetlen próbatételnek vetette alá.Ha ez jóindulat, akkor én nem akarok hinni benne.


Viszont tudom hogy létezik, de azt is hogy nem a Bibliai formában.


Tiszteletem

2010. júl. 15. 22:10
 10/25 anonim ***** válasza:

Szia!


Hogy mi minden a rossz, azt a bőrünkön tapasztaljuk. Minden, ami az életet és a boldogságot veszélyezteti, rombolja. Gyakorta emlegetünk egy erkölcsi fogalmat is a mindennapi életben: a bűnt. A Biblia megállapítása mindenekelőtt ez: a bűn a gyökere minden rossznak. A Bibliában található meghatározása így hangzik: "A bűn pedig a törvényszegés."


Miféle törvényről van itt szó, aminek a megszegése a bűn? Egyértelmű, hogy a Bibliában bemutatott nagy, erkölcsi alaptörvény ez, amely az egész világmindenségben érvényes. Ennek a lényegét pedig így összegezi a Szentírás: "A törvény betöltése a szeretet."


A sokféle értelmezés, visszaélés, hamis szeretet hátterén azonban szükségszerű egy további kérdés: Mi a szeretet? A legrövidebb bibliai meghatározás így hangzik erről: "Senki ne keresse azt, ami az övé, hanem ki-ki azt, ami a másé." Összegezhetjük tehát a végeredményt:

A szeretet a következetes másik-középpontúság, avagy a másokért élés gondolkodásmódja és életformája.


Az "én és te" sorrend megváltozik "te és én"-re. A Biblia szerint ez az igazság. Az az igaz ember, akinek az életében ez az alapelv válik győzedelmessé, mindent meghatározóvá. Az előbbiekben idézett rövid, tömör bibliai bűnmeghatározás pontos értelmezéséhez is: a bűn az a kifejlett alapelv, amely ellenkezik a szeretet törvényével. A bűn tehát az önzés, az önmagunkért élés gondolkodásmódja és életformája.


Nagyon érdekes, hogy ennek az igazságnak a felfedezéséig természettudományos megfigyelés útján is el lehet jutni. A múltszázadbeli neves, külföldön élő magyar tudós, Selye János írta: "Bizonyos tekintetben úgy is vehetjük, hogy az önzés az eredendő bűn, nemcsak az ember, hanem minden élőlény számára." Ezután úgy szemlélteti állítását, hogy leírja, mi történik például az emberi testben, ha annak valamely része egyszer csak az "önzés törvénye" szerint kezd működni: "Ki-kitörhet egy forradalom valamely részlegben, amely elfeledkezik a kollektív önzetlenségről. Ez az, amit ráknak nevezünk. És ebbe nemcsak az egész szervezet pusztul bele, hanem vele együtt a lázadó rész is saját törekvésének áldozatává válik." Majd hozzáteszi: "A racionális értelem korában szinte megörvendeztet, hogy az emberi magatartást nevelő vallási és bölcseleti tantételeknek tudományosan feltárható biológiai igazság az alapjuk."


A Biblia a szeretet, a másokért élés törvényét mondja az élet és a boldogság egyetlen útjának – teljes egyértelműséggel. A bűn – az önzés – életfelfogása és életmódja követését pedig a szenvedés és a halál útjának jelenti ki minden ellenkező látszat ellenére: "A bűn teljességre jutva halált nemz...a bűn zsoldja a halál"


A Biblia határozottan állítja, hogy a rossz nem Istentől ered. Tőle csak "jó adomány és tökéletes ajándék származik". Isten számára teljességgel idegen és elfogadhatatlan a bűn: "nem lakhatik tenálad gonosz" – olvassuk Zsoltárok könyvében. Istennek nem állt szándékában az építés mellett a rombolás, a teremtés mellett a megsemmisítés!


A búzáról és a konkolyról mondott példázatában Jézus Krisztus arról szólt, hogy Istentől csak a "jó mag" származik. Isten életet teremtett a vetés növekedésére és az örömért, amit a bőséges termés láttán érez a gazda. A rosszat – amit a példázatban a konkoly jelképez – "valamely ellenség" szórta a jó mag, a tiszta búza közé. Jézus ebben a példázatában arra utalt, hogy a rossz egy személy cselekvése által jött létre. Érdekes megjegyezni, hogy a Bibliából ismerős "Sátán" héber szó is ellenséget jelent.


A Szentírás a bűn szerzőjeként egyetlen személyt tüntet fel, akinek gondolkodásában és életében legelőször jelent meg és gyökerezett meg a bűn. Ez a valaki Isten magasrendű teremtménye, egy angyalfejedelem volt, aki lázadása után kapta a Sátán (ellenség) nevet. A Biblia szerint Sátán ellenségeskedése Istennel szemben már a mennyben, a mi földünk teremtése előtt létrejött.


Sokan úgy gondolják, hogy Sátán lázadásának az lehetett az oka, hogy már eleve volt benne valami nemtökéletes, valami mákszemnyi, morzsányi gonoszság, vagy legalábbis torz gondolat. Vagy ha ez nem is, de legalább valami "hiánynak" kellett lennie benne. Jézus azonban azt mondta róla, hogy ő "nem állott meg az igazságban". Ez magában foglalja azt az állítást, hogy a kezdet kezdetén ő is az "igazságban volt". Ő sem került ki Isten kezéből kevésbé tökéletesen, mint a többi teremtmény.


A Biblia szerint ennek az angyalfejedelemnek semmi oka nem volt arra, hogy Teremtőjével szembeforduljon. Nincs értelmes magyarázata Sátán mennyei lázadásának. A bűn eredetére lehetetlen olyan magyarázatot találni, ami megindokolná létezését, a bűn titokzatos, érthetetlen, mentegetése egyenlő volna igazolásával. Ha mentséget lehetne találni rá, vagy okot létezésére, akkor megszűnne bűn lenni. Jézus "emberölő"-nek is nevezte Sátánt. Akiket Sátán hazugságaival belevisz a bűnök elkövetésébe, azokat egyedül hagyja a bűnben, a rosszban, hogy azután lelkileg, testileg, idegileg a nyomorba, a pusztulásba döntse őket. A bűn kipróbálása, sorozatos elkövetése és megszokása végül halálhoz vezet.


Ábrahám próbájára nem Istennek volt szüksége, hanem Ábrahámnak. Ez által láthatta meg "Jézus napját" érthette meg a megváltás lényegét, Isten áldozatát, mellyel megmenti az embert. Ez azonban már egy másik történet...


Üdv. Péter

2010. júl. 16. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!