Ha a 1Sámuel 28. -ban az endori halott látó asszony valóban Saul próféta lelkét látta, akkor az elhunytak lelkei vannak valahol a testük nélkül is?
SÁMUEL I. KÖNYVE
28. fejezetSaul az endori asszonynál
1 És történt abban az időben, hogy a Filiszteusok összegyűjték seregeiket a hadra, hogy harczoljanak Izráel ellen. És monda Ákhis Dávidnak: Tudd meg, hogy velem kell jőnöd a táborba, mind néked, mind embereidnek.
2 Dávid pedig felele Ákhisnak: Meglátod bizonynyal, hogy mit fog cselekedni a te szolgád. És monda Ákhis Dávidnak: Ennélfogva fejem oltalmazójává teszlek mindenkorra.
3 Sámuel pedig meghalt vala, és siratá őt az egész Izráel, és eltemeték őt saját városában, Rámában; Saul pedig a varázslókat és * jövendőmondókat kiirtá a földről. [u'3 M\xf3z. 19,31.']
4 És mikor a Filiszteusok egybegyűlvén, eljövének és tábort járának Sunemnél: * egybegyűjté Saul is az egész Izráelt, és tábort járának Gilboánál. [u'J\xf3zs. 19,18.']
5 A mint azonban Saul meglátta a Filiszteusok táborát, megfélemlék és az ő szíve nagyon megrémüle.
6 És megkérdezé Saul az Urat, de az Úr nem felelt néki sem * álomlátás, sem az Urim, † sem a próféták által. [u'4 M\xf3z. 12,6.'] ; [u'2 M\xf3z. 28,30. 4 M\xf3z. 27,21.']
7 Akkor monda Saul az ő szolgáinak: Keressetek nékem egy halottidéző asszonyt, hogy elmenjek hozzá, és megkérdezzem őt. Szolgái pedig mondának néki: Ímé, Endorban * van egy halottidéző asszony. [u'J\xf3zs. 17,11.']
8 Másnak tetteté azért Saul magát, és más ruhákat vevén magára, elméne ő és vele két férfi; és elmenének éjjel az asszonyhoz, és monda: Mondj jövendőt nékem halottidézés által, és idézd fel nékem azt, a kit mondok néked.
9 És monda az asszony néki: Ímé te jóltudod, hogy mit cselekedett Saul, hogy kiirtá a földről a varázslókat és jövendőmondókat; miért akarod azért tőrbe ejteni az én lelkemet, hogy megöless engem?!
10 És megesküvék néki Saul az Úrra, mondván: Él az Úr, hogy e dolog miatt büntetésed nem lészen.
11 Monda azért az asszony: Kit idézzek fel néked? És ő monda: Sámuelt idézd fel nékem.
12 Mikor pedig az asszony Sámuelt meglátta, hangosan felkiáltott. És szóla az asszony Saulnak, mondván: Miért csaltál meg engem? hiszen te vagy Saul!
13 És monda néki a király: Ne félj! Ugyan mit láttál? Az asszony pedig monda Saulnak: istenfélét látok feljőni a földből.
14 És ő monda néki: Milyen ábrázata van? Ő pedig monda: Egy vén ember jő fel, és palást van rajta. És megismeré Saul, hogy az Sámuel, és meghajtá magát arczczal a föld felé, és tisztességet tőn néki.
15 Sámuel pedig monda Saulnak: Miért háborgattál, hogy felidéztettél engemet? És felele Saul: Igen nagy szorultságban vagyok; a Filiszteusok hadakoznak ellenem, az Isten pedig eltávozék tőlem, és nem felel már nékem sem próféták által, sem álomlátás által; azért hívtalak téged, hogy megmondjad nékem, mit kelljen cselekednem?
16 És monda Sámuel: Ugyan miért kérdezel engemet, ha az Úr eltávozott tőled és ellenségeddé lőn?!
17 És a szerint cselekedett az Úr, a mint általam megmondotta vala: * elvette az Úr a királyságot a te kezedből, és adta azt a te társadnak, Dávidnak. [u'r\xe9sz 15,28.']
18 Mivel nem hallgattál az Úrnak szavára, és nem hajtottad végre az ő felgerjedt haragját az * Amálekitákon: azért cselekszik most így veled az Úr. [u'r\xe9sz 15,3.8.9.26.']
19 És az Úr Izráelt is veled együtt a Filiszteusok kezébe adja, te pedig holnap fiaiddal együtt velem leszesz. Izráelnek táborát is a Filiszteusok kezébe adja az Úr.
20 Akkor Saul a maga egész nagyságában hirtelen a földre esék, mert nagyon megrémüle Sámuel szavaitól; és semmi erő nem vala benne, mert egész nap és egész éjjel semmit sem evék.
21 Akkor az asszony Saulhoz ment, és mikor látta, hogy annyira megrémült, monda néki: Ímé a te szolgálóleányod hallgatott szavadra, és koczkára tettem életemet, és megfogadtam szavaidat, a melyeket mondottál nékem:
22 Most azért hallgass te is szolgálóleányod szavára, hadd tegyek egy falat kenyeret elődbe, és egyél, hogy erőd legyen, mikor útra kelsz.
23 Ő azonban vonakodék, és mondá: Nem eszem; de szolgái és az asszony is kényszeríték őt, és ő engedett szavoknak, felkelt a földről, és felüle az ágyra.
24 Vala pedig az asszony házánál egy hízott borjú, és sietve levágta azt; azutánlisztet vett, és meggyúrta, és sütött kovásztalan pogácsát.
25 És vivé Saul elé és az ő szolgái elé, és evének; azután felkeltek és elmenének azon az éjszakán.
(Kolosszé 1:18) /Jézus/. . .a halottak közül az elsőszülött, hogy azzá legyen, aki mindenben az első;
"Az, hogy itt egy ilyen asszonyt használt fel Isten céljaihoz, ..."
Nem olvastad azt, hogy Isten útálatosságnak tartja ezt a tettet, gyűlölettel tekint az ilyesmire, mivel Sátán használja ezt a módszert az emberek megtévesztésére. A hazugság Atyjának az egyik módszere, hogy így terjessze azt a hazugságot, hogy az emberek a haláluk után más formában léteznek, Isten ítéletével ellentétben.
Valamint Istentől távol áll, és nem alkalmaz olyan dolgokat amit elítél, és halálra méltónak tart, hiszen nem tőle származik az ilyen tett mert szembe megy a saját kijelentéseivel. Ő maga is betartja azt, amit másoktól elvár.
Isten halál büntetést szabott ki, és azon határozatot hozta, hogy A fia megváltó halála érvényteleníti az emberek büntetésének megszüntetését. Ezt Maga Jézus feltámadása kezdi, és senki nem előzheti meg úgy, hogy örök életet kapjon.
Aki ezt a nézetet támogatja, Sátán spiritizmusát és annak hazugságait terjeszti. Isten távol áll ezektől, soha nem is ötlött a szívében, és nem is mondott ilyet.
#11
Hol írja a Biblia, hogy a sátán szemvényvesztése volt az egész? Idéznéd kérlek, mert végig Sámuelről beszél Isten szava.
@ "De bizony írja, hiszen az ember a halál büntetését kapta, a lázadásáért."
A bűn zsoldja a halál, ez teljesen igaz. De hol írja, hogy a halál teljes megsemmisülést jelent? A bűn zsoldja a halál, és az azt szükségszerűen követő alvilág (seol), ez a kettő mindig együtt jár:
"És láttam, íme, egy sárgászöld ló. A rajta ülő neve Halál. Nyomában az alvilág. Hatalmat kapott a föld negyedrésze fölött, hogy karddal, éhínséggel, halállal és a föld vadállatai segítségével öljön." (Jel 6,8)
A seolban a meghaltak nem élnek, hanem árnyékként tengődnek, egy életnek nem nevezhető létmódban raboskodnak. A halál egy rabság, nem pedig teljes megsemmisülés. Hogy a halál teljes megsemmisülés, ezt az istentelen tudományos materialista világnézet találta ki, amelyet Jehova tanúi átvettek.
@ "míg vissza nem térsz a földbe, mert abból vétettél. Mert por vagy, és a porba térsz vissza."
A test ugye a halálkor nem semmisül meg azonnal, s nem semmisül meg teljesen, hanem ugye először jönnek a kukacok, s a végén visszamarad a por. A bibliai idők embere úgy gondolta, hogy amiként a test sem semmisül meg teljesen, hanem porrá válik, úgy maga az ember sem semmisül meg teljesen, hanem "árnyékká" lesz, régi önmaga halvány maradéka. A por-árnyék emberek ott tengődnek a por és a kukacok között.
@ "Mert az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak semmit sem tudnak,"
A "semmi" nem abszolút semmi, hanem relatíve semmi, az élőkhöz képest semmi. Az élők tudják, hogy meghalnak, s ennek tudatában élhetnek bölcsen vagy balgán, de holtak már nem tudnak semmi olyat, ami alapján tehetnének bármit is helyzetük javítása érdekében.
@ "Sámuel meghalt, és azzal, hogy az írás szerint, az Ő "lelke jelent" meg, Nem Isten kijelentését beszéli el, hanem a halott idéző állítását írja le."
De ez ugye nincs benne. Ez pusztán csak egy feltételezés, egy elég merész feltételezés.
@ "Ézsaiás Isten ihletése alatt, Babilon bukásának az állapotát jövendőli meg, és nem a halottak állapotát."
Nem nagyon értem mit magyarázol. Igen Babilon elbukik, a király dicsőségének egyszer vége lesz, s megy az árnyak közé az alvilágba.
Én az első hozzászólóként azt javaslom, vita helyett vonjuk le a fenti igeszakaszból és szövegkörnyezetéből azokat a tényeket és tanulságokat, amiket biztosan tudhatunk.
Tehát
1. A halottidézést Isten szigorúan tiltotta (és tiltja ma is), és éppen Saul király volt az, aki korábban kiirtotta a halottidézőket Izraelből. Tehát az, hogy végül mégis az endori asszonyhoz ment, súlyos elfordulást jelent korábbi meggyőződésétől, hatalmas kudarca, és nagyon rossz példa.
2. Saulnak azért nem válaszolt Isten, mert korábban többször is szembefordult Isten parancsával, engedetlen és lázadó lett. Sőt, az utolsó esetben elhallhatta Istent, amikor rászólt a papra, hogy hagyja abba Isten kérdezését. Ettől a pillanattól Isten többet nem válaszolt neki.
3. Biztos, hogy Isten hallgatására nem az volt a megoldás, hogy okkult forráshoz, halottidézőhöz fordult válaszért.
4. A Biblia szerint Sámuel jelent meg, nem Sámuel lelke, és nem egy gonosz lélek. Ez a megjelenés még magát a halottidéző asszonyt is megrémítette.
5. Sámuel háborgatásnak veszi a megidézését.
6. Sámuel súlyos ítéletet mond Saulra és fiaira, ami másnap a csatában be is teljesedik Saulon, és sajnos a fián, Jonathánon is.
7. Sámuel azt mondja, másnap Saul "vele lesz", tehát nincsenek elválasztva a "jó" vagy "rossz" emberek a halálban.
7. A Biblia egyáltalán nem helyesli Saulnak ezt a tettét, és Saul életének végét tragikus bukásként jelöli meg. Az endori asszony a legmélyebb pontja Saul életének. Saul bukása az egész nemzetre is súlyos csapást hozott, tehát a felelőssége sokszoros volt.
Véleményem szerint nem érdemes azon vitázni, hogy hogyan jelenhetett meg Sámuel egy Isten által tiltott szeánszon, mert nem ez a történet lényege. Hanem az, hogy mit kellett volna tennie Saulnak ahhoz, hogy újra szóljon hozzá Isten. Szerintem inkább ezen a kérdésen kellene morfondírozni.
Látom, itt sok a bibliahívő hozzászóló. Tegyétek fel magatoknak a kérdést, hogy hozzátok szól-e Isten? Nektek felel, ha kérdezitek? Ha igen, akkor nincs semmi gond. De ha nem, akkor ne nyugodjatok bele, mint Saul, hogy nem felel az Úr. Mert a mi Istenünk beszélő Isten. Nem az endori asszony a megoldás, ha nem szól, hanem az, amit Dávid tett, amikor Isten nem szólt hozzá. Ő nem nyugodott bele, hanem bűnbánatot tartott, és addig könyörgött Istenhez, amíg válaszra nem bírta.
"Hozzád kiáltok, Uram, én szirtem; ne fordulj el szótlanul tőlem, hogy ne legyek, ha néma maradnál, a sírba szállókhoz hasonló. Halld meg esedezéseimnek szavát, mikor kiáltok hozzád, és mikor felemelem kezeimet a te szentséged lakhelye felé." Zsolt 28,1-2.
És Dávidnak felelt is Isten.
Így kellett volna imádkozni Saulnak is, és ezt kell mondania mindenkinek, akihez nem szól Isten. Ha Saul is így imádkozott volna, Isten szólt volna hozzá, és akkor minden másképp alakulhatott volna. Ez ennek a történetnek a lényege.
Javítás: "elhallgattatta Istent"
"Monda azért Saul a papnak: Hagyd abba, a mit kezdettél." 1Sám 14,9 (azaz Isten megkérdezését)
Ettől a pillanattól nem szólt Saulhoz többet Isten.
" hol írja, hogy a halál teljes megsemmisülést jelent?"
Mielőtt az első emberrel megosztotta az élet lehetőségét, mit gondolsz, Ádám létezett-e valahol bármilyen formába is?
Nem.
Az élet feltétele, az Istennek való engedelmesség volt. Az engedetlenségnek a büntetése, visszatérés oda ahonnan jött. Az ember származása, rendeltetése Földi. A halál azt jelenti az ember esetében hogy visszatér abba az állapotba, amilyenbe volt a létezése előtt. s ebben nem különbözik az állatoktól.
(Prédikátor 3:19) 19 Mert az emberek fiainak vége hasonló az állatoknak végéhez, egyenlő végük van. Amint meghal az egyik, úgy meghal a másik is; egy szellemük van mindegyiküknek, úgyhogy nem áll felette az ember az állatnak, hisz minden hiábavalóság.
Egy szellemük van, vagy is Isten éltető ereje által léteznek. Ha ez az életerő megszűnik, az élet is, és az ember nem kap más életre kiváltságot.
Kedves előttem szóló, Én nem vitatkozom, mindössze Isten igazságát védem, egy hazugság ellen, amit népszerűsítenek, Isten rendelete ellen.
#13
"És láttam, íme, egy sárgászöld ló...
A jelenések könyve az apokalipszis lovasainak vágtáját, az utolsó napok próféciájaként írja. Nem az alvilág, hanem a seol követi ennek a "lovasnak" a tetteit.
az ember temetkezési helye a seol, és nem egy olyan hely, ahol valamilyen élet zajlik.
(Jelenések 6:8) 8 És láttam, és íme, egy fakó ló; és a rajta ülő neve Halál volt. És szorosan követte őt a hádesz. . . .
Ez a ló azért kapta a halál nevet, mert olyan dolgok, események zajlanak a vágtája alatt, ami a halált eredményezi. A Fakó ló sápadtságra utal, így egyrészről bizonyos betegségek miatt sokan meghalnak, az utolsó napokban. ezért a Fakó lovast a hádesz, vagy seol követi, hiszen a hádesz fogadja magába azoknak a túlnyomó részét, akik áldozatul esnek a negyedik lovas pusztításának. Vagy is meghalnak és eltemetik Őket.
"A "semmi" nem abszolút semmi, "
(Prédikátor 9:10) 10 Mindazt, amit kezed megtehet, tedd meg a te erődből, mert sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban, ahová mégy.
Ha ez így volna, akkor Isten hazudik, mert még sem bünteti halállal vagy nemlétezéssel a bűnt elkövetőket, és életben tartja őket valamilyen módon.
Akkor mitől váltott meg Jézus?
Ádám meghalt, abszolút semmilyen módon nem él. S Ő rá nem is vonatkozik a megváltás.
Az ember élete, vagy bárkinek az élete, Isten életadó erejétől, erejéből van, és ezt ha megvonja, akkor életképtelen lesz, érzékszervei, az élettel kapcsolatos dolgai elvesznek.
Látom nem sokat értesz abból, amit magyarázok 18%-os.
A halál az nem élet, de nem is teljes megsemmisülés, hanem egy árnyék-lét rabság. Ha érted érted, ha nem nem. Végső soron nem velem vitatkozol, hanem a Bibliával.
Értem Én kedves előttem szóló.
Sajnos a teljes megsemmisülés a büntetés, és a létnek semmilyen formája még árnyként sem létezik. Ádám nem létezett árnyként sehol, és a büntetése az, hogy visszatért a nem létezésbe.
Ha olvasod Bölcs Salamon szavait, az állatok sem élnek árnyként sehol, pedig ha valakik, Ők lehet, hogy megérdemelnék az élet folytatását sokszor az emberrel szemben, aki gyalázatosan viselkedik.
De a vége mindenkinek ugyanaz. ezt nem lehet félre érteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!