Van értelme - illetve lehet - részt venni szent misén így?
Nagyon szeretnék látni élőben egy misét, mert úgy érzem, hogy ennek lenne értelme, és segítene a megtérésemen, hogy merre is induljak...
De ha nem járulhatok a szentségekhez,. akkor nem biztos, hogy jó ötlet, mert én csak Krisztus testét és vérét látom célszerűnek fogyasztani. Kérlek titeket, adjatok gondaolatokat, amik elvisznek templomba! Köszönöm!
A katolikusok sem járulhatnak minden alkalommal szentségekhez, például még nem voltak elsőáldozók, vagy bűn terheli lelküket és gyónniuk szükséges előtte, hogy méltón vehessék magukhoz az Úr testét, mint Szent Pál figyelmeztet rá.
Termesztésen így is van értelme, s van olyan is, hogy "lelki áldozás", ennek utána olvashatsz.
Ateista vagyok, nem veszek magamhoz szentségeket, de mégis szívesen megyek templomba, mert szépek általában, kellemes ott lenni, jó a csöndben átgondolni dolgokat.
Egyébként az a módja, hogy jelentkezel elsőáldozásra felkészítő hitoktatásra valamelyik templomban, azután ünnepélyesen elsőáldozol, előtte meggyónsz, azután pedig járhatsz rendszeresen gyónni, áldozni.
Mindent el fognak mondani, ha felkeresel egy katolikus plébániahivatalt, vagy egyszerűen megszólítod bármelyik papot.
miert lenne egybol fontos a "fogyasztas"?
ez segithetne csak a megteresben, nem is a mise?
nezd a tobbi valaszt
Ha szeretnéd látni, hallani, és az idődet is ehez tudod szabni, akkor mindenképp menj! Az ott lévő közül sem fog mindenki menni áldozni, szóval attól nem kell tartanod, hogy kirínál a tömegből. Viszont sok mindennel találkozhatsz a misében, ami lelki épülésedet szolgálhatja! Az pedig, hogy mások szentségekhez járulnak, Te viszont nem, az esetleg fokozhatja az eltökéltségedet arra, hogy Te is magamhoz vedd, és hogy meglegyen ezt azt érte.
Egyébként, ha el is határozod, hogy megkeresztelkedett, akkor is elvárás lenne a misehallgatás,a szentségek vétele nélkül, a felkészítés egész ideje alatt.
Érdekes, hogy az ószövetségben volt templom, de csak egyetlen egy Jeruzsálemben, és mindnekinek, aki Istent fel akarta keresni, oda kellett mennie (a pogányoknak is, akik csak a külső udvarba mehettek be), mert Isten mindig jelen volt a belső szentélyben a templomban.
De az újszövetségben két helyen is szerepel, hogy "Isten nem lakik kézzel épített templomokban" (ApCsel 7:48, ApCsel 17:24). Ezek a kijelentések akkor hangoztak el, amikor a jeruzsálemi templom még állt. Ennek ellenére az újszövetségben a jeruzsálemi templom már Jézus halálakor elvesztette a jelentőségét (amikor a templom kárpitja csodsá módon kettéhasadt), és helyét a Jézus tanítványaiból álló gyülekezetek vették át, akik nem fogalakoztak vele, hogy milyen épületben találkoznak, sem pedig nem olvasható az újszövetségben semmi buzdítás különféle, akár templomank nevezett épületek emelésére. Az újszövetségben a keresztény (keresztény = Jézus tanítványa, ld. ApCsel 11:26) gyülekezeteknek kell megtestesteniük a templomot, vagyis a gyülekezet közössége az a hely, ahol Isten jelenléte nyilvánvalóvá válik mindenki számára, aki keresi Istent, legyen az akár ateista vagy pogány. Ehhez az kell, hogy a gyülekezet tagjai életükkel, szavaikkal és magatartásukkal visszatükrözzék Jézust, és láthassák az emberek, akik a gyülekezetbe jönnek, hogy isteni szeretettel szeretik egymást a tagok. Ez valóban akkor a legszembetűnöbb, amikor egy sok főből álló gyülekezet nagy része együtt van, akármiylen épületben legyenek.
Ahogy én látom, a nagy tömegeket magukba tömörítő egyházak erre a feladatra ma teljesen képtelenek. Ugyanis amíg áll egy istentelen katedrális egy telken, addig nem lehet arra a helyre Isten templomát felépíteni. A probléma pedig az, hogy a nagy egyházak vezetői vakok arra, hogy ők bizony nem Jézus tanítását és életét mutatják fel a világnak, hanem durván és alapjaiban eltértek tőle. De nem is tudnak vonzani igazán másokat, csak "vakokat". Tudod, mi történik, ha vak vezet világtalant? Nagy kétszemélyes pofáraesés.
üdv
Stefán
"Ahogy én látom, a nagy tömegeket magukba tömörítő egyházak erre a feladatra ma teljesen képtelenek."
Szent Péter pünkösdi beszédére 3000 ember tért meg, ami elég nagy tömegnek számított akkoriban. Jézust szintén nagy tömeg vette körül, szinte mindig. Akkor ezek szerint a kereszténység már a kezdetek kezdetétől fogva egy alkalmatlan és képtelen szervezet? Vagy ez az állításod csak mapanság igaz, amikor kisebb szektákat és nagyobb egyházakat állítasz szembe ilyen szempontból?
A templomról annyit, hogy Jézus családjával rendszeresen meglátogatta a templomot, a szent írok az egyik alkalmat ki is emelték, amikor 12 éves korában vitték szülei. Sőt Jézus minden szombaton elment a zsinagógába, nem csak elment, de gyakran fel is olvasott és prédikált. Ebben akkor nem kell Jézust követni?
A templom az, ahol Isten jelen van. Jézus tanítása szerint ahol többen összegyűlnek nevében, Ő ott van köztük:
"Mert ahol ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük."
Szerinted a katolikusok, evangélikusok, anglikánok, reformátusok, ortodoxok stb... nem Krisztus nevében gyűlnek össze a templomokban, vagy esetleg Krisztus nem Isten? Mert máskülönben itt hatalmas ellentmondás van állításodban.
Egyébként ma hallgattam egy prédikációt arról, hogy az a gyülekezet, amely valóban és egyészségesen betölti az Isten temploma szerepét, az egy bátor emberekből álló gyülekezet. Azért bátor, mert a Szentlélek, amely a tagokban van, Isten, és Istent nem lehet eltántorítani. Bátor 4 jelentős területen:
1) Minden tag nyíltan önmaga mer lenni = Mindenki felvállalja a kudarcait, bukásait, bűneit, gyengeségeit, sebezhetőségét a többiek előtt, vállalva a kockázatot, hogy esetleg megvetik, elítélik, kiközösítik, leértékelik érte.
2) Minden tag szeretettel szembesíti a társát. Ha olyan bűnt látok a testvérem életében, amelyet nem világos az illető számára, akkor a lelke megmentése érdekében szükség lehet, hogy én legyen az a bizonyos Náthán, aki figyelmeztette Dávidot. Dávid egy kiráyl volt, súlyos bűnben, Náthánnak nagyon bátornask kellett lennie. Akár egyész Izrel története másként szólna ma, ha Dávid nem tér meg Náthán próféta feddésére. A szembesítés egy olyan lelkülettel kell történjen, ami nem támadó, hanem támogató, amely "mellé ül, és átkarolja" a vétkest, nem pedig távolságtartóan ítélkezni akar felette. Ennek ellenére bátroság kell a szembesítéshez, mert nem tudhatjuk, hogy a másik fél hogy regál, megharagszik, támad, a bűnt választja, beképzelten, fölényesen reagál vagy nyitott és megtérésre kész szívvel.
3) Minden tag segít a szenvedőkön. Bátorság kell odamenni komoly szükéget szenvedő emberekhez, pl. kórházban, börtönben szenvedőkhöz, átárezni újra és újra a fájdalmukat. Figyelni rájuk, meghallgatni őket, gondolkodni róluk, teljesíteni, amire kérnek, erőt és energiát kíván.
4) Minden tag hirdeti az örömhírt. Akármennyire örömhír az örömhír, az emberek többségének, (akik nem hisznek) mégis rossz hírként csapódik le, ahogy Pál apostol költőien megjegyezte, a "halál illataként". Én már bőven kaptam több ezer visszautasítást a közönyöstől a durváig minden minőségben, és bizony meg kell küzdeni újra meg újra a harcot, hogy bátor legyek kinyitni a számat és azzal együtt szívemet, amikor feltehetőleg megint csak belerúgnak vagy legalábbis beszúrnak egyet.
Hát az Isten temploma ilyen kövekből (=gyülekezeti tagolból) épül, nem emberi kézzel faragott kövekből, hanem isteni kézzel faragott kövekből.
De ez nem egy egyéni vállalkozás, egymást közösen formáljuk egyre inkább Krisztus képére.
üdv
Stefán
Kedves 8-as. Értem, hogy nem tetszik, amit írtam, nem titok számomra, hogy ezzel nem leszel egyedül, találhatsz bőven itt társakat, akik veled egytértenek.
- Nem a méretet kritizáltam. Nem ismerem az összes kis egyházat, csak a nagyobbakat, azért a kicsikről nem tudok álatalános véleményt mondani. Ha te másképp látod a nagy egyházak "egészségi állapotát", akkor legalább egyikünk csalódni fog, vagy mindketten. Életem során a legdurvább támadásokat katolikusoktól szenvedtem el, de ne számítsank ezek a bűneik közé. Nem abban lelném örömömet, ha bebuknának végleg abba a gödörbe, amibe tartanak, hanem ha elkerülhetnék a bukást.
- Jézus még a Mózesi törvény hatálya alatt élt, persze, hogy betartotta azokat 12 éves korában. Az ő keresztfán kiontott vére lett az új szövetség vére, mindaddig, amíg ő a kereszten meg nem halt, érvényben volt a Mózesi törvény.
- Nem azt írtam, hogy ha 2-3 ember összegyűlik Jézus nevében, akkor ő ninsc ott, hanem azt, hogy akkor a legnyilvánvalóbb Isten jelenléte, ha a gyülekezet nagy része jelen van. És igen, biztos vagyok benne, hogy a legtöbb nagy egyházba járó embernek fogalma sincs a szívében arról, hogy ki Jézus, ilyenformán hogyan gyűlhetnének össze az ő nevében? Az, hogy a szájukkal állítanak valamit, vajmi keveset jelent Istennek, sőt: "Így szól az Úr: Mivel ez a nép csak szájával közeledik hozzám, és ajkával dicsőít engem, de szíve távol van tőlem, istenfélelme pedig csupán betanult emberi parancsolat, azért én úgy bánok majd ezzel a néppel, hogy csodálkozni fog, igen csodálkozni: vége lesz a bölcsek bölcsességének, az értelmesek értelme is kevésnek bizonyul." (Ézs 29:13-14)
De amúgy azt hiszem, nincs sok értelme vitát nyitnom olyan dolgokról, amit én látok, de más nem lát, úgyhogy a további támadásokat nem fogom figyelmere méltatni.
üdv
Stefán
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!