A bibliai kereszténységben milyen szolgálatok voltak és mire voltak hivatottak?
Nagyobb területek élére püspököket rendeltek az apostolok, a kisebb helyi gyülekezeteknek előjárói voltak, akiket a diakónusok segítettek.
Pál apostol ír szüzekről és özvegyekről is, akik szolgálatot végeztek az Egyházban.
Azokban az időkben apostolok,próféták,evangélisták és tanitók voltak.
A diakónus a diakonosz szóból ered,aminek a jelentése szolgáló.
Jeruzsálemben voltak azok akik Jézus első tanítványaiként alkották, mint apostolok és a vének, a "hű és bölcs" szolgát, akik a gyülekezeteknek egységesen küldték el a szellemi oktatást. Helyi gyülekezetekben pedig felvigyázók voltak, akik képesítettek a gyülekezet szellemi oktatására, és azt kellett tanítaniuk, amit a Jeruzsálemi apostolok kiosztottak, levél formájában. Ezek bele kerültek a Bibliába.
Voltak utazó felvigyázók, akik rendszeresen látogatták a gyülekezeteket, Ők neveztek ki Véneket, felvigyázókat, a gyülekezet számára.
A gyülekezetekben voltak olyan képesített férfiak, akik a kinevezett felvigyázóknak segítettek, ezeket nevezték diakónusoknak, vagy kisegítő szolgáknak.
A gyülekezet többi tagjai, velük együtt, egységesen hirdették az evangéliumot, ebben az asszonyok is részt vehettek.
Az Utazófelvigyázóknak, mint Pál, Barnabás, vagy Timóteus, más Földrajzi területeket is látogatniuk kellett, Jézus utasítására, hogy ott is halljanak a jó hírről, a Föld legtávolabbi részén is, és gyülekezetek alakultak azokból, akik elfogadták az ismeretet, oktatást, és megkeresztelkedtek.
Vidiripi
"Jeruzsálemben voltak azok akik Jézus első tanítványaiként alkották, mint apostolok és a vének, a "hű és bölcs" szolgát, akik a gyülekezeteknek egységesen küldték el a szellemi oktatást. Helyi gyülekezetekben pedig felvigyázók voltak, akik képesítettek a gyülekezet szellemi oktatására, és azt kellett tanítaniuk, amit a Jeruzsálemi apostolok kiosztottak, levél formájában. Ezek bele kerültek a Bibliába."
Ornela Mutti mivel ő maga is téves információkat kap így értelemszerűen ezeket a téves információkat adja tovább!
Ezek az apostolok és vének akik Jeruzsálemben voltak NEM alkották a "hű és bölcs rabszolgát"!
Az eset amire hivatkozni szoktak a körülmetélkedés kérdése volt!
- ApCsel 15:1 Némelyek, akik Júdeából jöttek le, így tanították a testvéreket: Ha nem metélkedtek körül Mózes rendtartása szerint, nem üdvözülhettek. 2 Amikor emiatt Pálnak és Barnabásnak nem kis ellentéte és vitája támadt velük, úgy határoztak, hogy ebben a kérdéses ügyben Pál és Barnabás és mások is közülük menjenek fel az apostolokhoz és a vénekhez Jeruzsálembe.
Az írja hogy Júdeából jöttek le! Vizsgáljuk meg a kérdés hogy hol is van Júdea!? Júdea Izraelben található. De a legfontosabb hogy Júdea területén van JERUZSÁLEM is! Tehát a vitát kirobbantó kérdés pont hogy Jeruzsálemből származik! Pedig elvileg ugye ott van a "hű és bölcs rabszolga"!
Hogyan lehetséges az hogy pont onnét indult ki egy tévtanítás?
Erre is választ ad a Biblia!
- ApCsel 15:4 Amikor megérkeztek Jeruzsálembe, a gyülekezet, az apostolok és a vének fogadták őket, ők pedig elbeszélték, miket tett velük Isten. 5 Előálltak azonban néhányan, akik a farizeusok pártjából lettek hívőkké, és azt mondták, hogy körül kell metélni azokat, és meg kell parancsolni nekik, hogy tartsák meg Mózes törvényét.
Pál és Barnabás megérkezik Jeruzsálembe és kiderül hogy a farizeusokból lett hívőktől indult ki ez a tévtanítás! Kérdés az hogy ez a hű és bölcs rabszolga miért nem tudta megértetni ezekkel a farizeusokból lett hívőkkel hogy amit állítanak az nem igaz!
Pál és Barnabás nem tartozott a állítólagos jeruzsálemi vezetőséghez, ennek ellenére még is részt vehettek egy olyan tanácskozáson ahol megvitatták a kialakult helyzetet és döntést hoztak ezt illetően! Na de milyen alapon vehettek ezen a tanácskozáson részt? Sőt nem csak részt vettek de fel is szólaltak!
Tehát azok az apostolok és vének akik Jeruzsálemben voltak és akik alkották a "hű és bölcs rabszolgát" nem voltak képesek megfékezni azt hogy egy tévtanítás induljon el Jeruzsálemből és eljusson egészen Antiókiáig ahol Pál meg Barnabás vitába szállt a tévtanítókkal! Majd felmentek Jeruzsálembe hogy segítséget nyújtsanak az ottaniaknak és tisztázzák ezt a kérdést!
Júdeában van Jeruzsálem. Jeruzsálemben vannak a farizeusokból lett hívők és onnét indul ki a tévtanítás is! A szellemi oktatás nem Jeruzsálem kiváltsága volt és nem helyhez kötött volt! Bár ebben a kérdésben ott született döntés, de Pál és Barnabás is Jeruzsálembe ment ahonnét elindult az egész. De hogyan lehetséges az hogy a jeruzsálemi vének és apostolok nem tettek semmit? Előrelépés csak Pál és Barnabás megérkezése után történt. Pál és Barnabás pedig nem sokat tartózkodott Jeruzsálemben! Erre bizonyíték a Galata 2:1 Azután tizennégy esztendő múlva ismét felmentem Jeruzsálembe Barnabással együtt, és magammal vittem Tituszt is.
- 14 esztendő az bizony nem kevés ennyi idő alatt rengeteg minden történik!
Püspökök abszolút nem voltak. Később jelentek meg. Voltak apostolok, próféták, diakónusok és egyéb tanítók. A tisztségviselők súlya kicsi volt, mindenki egyenrangú volt.
WP őskeresztények cikk foglalkozik a témával.
"Püspökök abszolút nem voltak."
Ez érdekes kijelentés, mert a Szentírás egyértelműen beszél róluk. Sőt az apostolok közül is voltak akik püspökként szolgáltak egy ideig. Számos püspököt ismerünk, akiket az apostolok neveztek ki.
Szia
„Ha valaki püspökséget kíván, jó dolgot kíván” – írta Pál Timótheusnak (1Timótheus 3:1, Károli). A The New Jerusalem Bible szerint azonban ez a vers így olvasható: „Elnöklő vénségre törekedni annyi, mint nemes feladatra vágyakozni”. A felelősségteljes pozíciókban levő korai keresztényekre úgy utaltak, mint „vének”-re és „felvigyázók”-ra. Ezeket a kifejezéseket címként használták? Nem. Ezeket a férfiakat sohasem szólították „Péter püspök”-nek vagy „Jakab vén”-nek. Ezért azok az érett keresztény férfiak, akik vénként szolgálnak Jehova Tanúi gyülekezeteiben, sohasem címként használják a „vén” kifejezést. A „vén” vagy „felvigyázó” (püspök) kifejezéseket azokra alkalmazzák, akik tekintélyes és felelősségteljes állást töltenek be. A kifejezések e kinevezett férfiak képesítéseit és azt a munkát írják le, amit végeznek.
Mi a helyzet a „bíboros” címmel? Található ilyen a Bibliában? Nem. Ez semmilyen változatban sincs benne. Valójában a római katolikus egyház is elismeri, hogy ez a cím nem Biblia szerinti. A New Catholic Encyclopedia kifejti: „A szó a latin cardo szóból ered, aminek jelentése ’csuklópánt’, és IV. Eugenius pápa szavai szerint ’amint egy ház ajtaja annak csuklópántjain fordul, így az Apostoli Szentszéket jelentő bíborosi rangon nyugszik és talál támaszt az egész egyház ajtaja’.” Ez a forrásmű arról is beszámol, hogy a „bíborosok a közvetlen megszólításban az ’eminenciás’ kiváltságnak örvendtek”. Helyzetük azt is megengedte nekik, hogy piros köntöst és piros sapkát viseljenek. Rendelkeztek az apostolok ezekkel a ’kiváltságokkal’? A Biblia azt mondja, hogy nem.
"Elnöklő vénségre"
Ez az elnöklő vénség megint egy újabb jehovás műhivatal lehet, mert ilyen nem szerepel a Szentírásban. Ott a görög episzkoposz szó van, ami se vénséget, se elnöklőt nem jelent, ebből adódóan a kettő egyvelegét sem. A magyar nyelv püspöknek fordítja, a szó eredete a görög felügyelő, őrködő szavakból ered.
Vidiripi
"Mi a helyzet a „bíboros” címmel? Található ilyen a Bibliában? Nem. Ez semmilyen változatban sincs benne."
És vajon található a Bibliában olyan hogy Vezető Testület vagy olyan hogy Őrtorony szervezet, vagy az hogy Isten szócsöve, jeruzsálemi vezető testület?
A válasz határozottan az hogy: - Nem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!