Miért ttanítják másképpen JT a Lukács 23,43-at?
Különböző fordításokban máshova teszik a vesszőt, amikor Jézus a mellette megfeszített bűnözőnek álaszol. Más értelmet nyer a válasz? Akkor most melyik a jó értelmezés, és miért?
Pl.: És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban. [link]
Ezt válaszolta neki: „Bizony mondom neked, még ma velem leszel a paradicsomban.” [link]
[link] Erre ő így felelt: „Bizony mondom neked: ma velem leszel a paradicsomban.”
JT: 23:43 Ő pedig ezt mondta neki: „Ígérem neked ma, velem leszel a paradicsomban+.” www.jw.org/hu/kiadvanyok/biblia/nwt/konyvek/Lukács/23/
"Ha pedig van felsőfokú nyelvvizsgád, akkor pontosan tudnod kéne, hogy amit leírtál, az nem nagyon használatos."
Kit érdekel???? Az számít, hogy van-e ilyen fordulat, nem pedig az, hogy hányszor használják. És ilyen bizony van, sőt még nyelvtanilag sem helytelen. A biblia fordulatainak nagy része sem használatos a hétköznapi életben.
Szánalmas amikor hozzánemértő emberek ilyen primtív gondolatokkal akarnak bizonyítani egy állítást, hogy ilyen szerkezet nincs egy nyelvben sem. Miért te talán valami nyelvész vagy? Hány nyelvet ismersz a több ezerből? Meg hogy azért biztos hogy nem így van, mert Jézus korábban nem mondott ilyet!
Lukás evanngéliuma 16/22
Lőn pedig, hogy meghala a koldus, és viteték az angyaloktól az Ábrahám kebelébe; meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték.
23
És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak kebelében.
Ábrahám kebele csakis az igazak helye; Ábrahám kebelében nincsenek gonoszok.Nem maga a pokol, ám annak szomszédságában található, így
azok, akik a pokolban vannak, mint például a gazdag ember, látják, hogy mi történik
Ábrahám kebelében, bár számukra lehetetlen oda kerülni. Bár a pokol és Ábrahám kebele egymás mellett vannak,
egy átkelhetetlen szakadék áll a kettő között. Bár mindkét oldal látja a másikat, és az ott lévők
tudnak egymással beszélgetni, nem mehetnek át az egyik oldalról a másikra.
(Lukács evangéliuma 16/26
És mindenekfelett, mi köztünk és ti közöttetek nagy közbevetés van, úgy, hogy akik akarnának innét ti hozzátok általmenni, nem mehetnek, sem azok onnét hozzánk át nem jöhetnek.)
Jézus haláláig a paradicsom
Ábrahám kebelében volt.
Másodszor, II. Korinthus 12:4 szerint a paradicsom ma a mennyben van. Jézus
mennybemenetele után Ábrahám kebele megszűnt. A hívők többé nem szállnak alá Ábrahám
kebelébe, hanem közvetlenül a mennybe mennek. Ma a hívő lakhelye a menny, tehát a
paradicsom most már a mennyben van.
Amikor Jézus meghalt, akkor minden bűnünkért meghalt. Minden idők minden bűnéért
meghalt, azokért, amelyeket a halála előtt követtek el, és azokért is, amelyeket a halála után
követnek el. Jézus halála volt az, ami elvette az ószövetségi szentek bűneit is.
Amikor Jézus meghalt, a lelke, vagyis az anyagtalan része leszállt a seol vagy hádész igaz
részébe. Máté 12:40-ben Jézus megjövendölte, hogy le kell szállnia a föld gyomrába, ahol a
seol vagy hádész található. Efézus 4:9 kijelenti, hogy Jézus leszállt a föld alsóbb részeibe.
Amikor a Messiás a mennybe ment, az ószövetségi szentek lelkét magával vitte; foglyokat vitt
fogva (Efézus 4:8-10). Azok, akiket Ábrahám kebelének korlátai magukban tartottak, most
kivétettek Ábrahám kebeléből. Mindazok az igaz lelkek, akik Jézus mennybemenetele előtt
haltak meg, most felmentek a mennybe Jézussal. Ennek eredményeként Ábrahám kebele, a
seol vagy hádész igaz oldala, eltöröltetett, és a paradicsom többé nem Ábrahám kebelében
van. A paradicsom ma a harmadik mennyben van (II. Korinthus 12:1-4).
És ezért Jézus így mondhatta a latornak,hogy még ma vele lesz a paradicsomba,mivel a paradicsom Jézus feltámadása előtt az ószövetségben még Ábrahám kebele volt.
SAJNOS PICIT ELSZALADT A TÉMA!
Átolvasva a hozzászólások azon részét, ami valóban a témához szól hozzá, felmerültek újabb kérdéseim. Az egyikre Szp gondolatai már próbáltak utalni, de minek magyarázat ahhoz, hogy Jézus nem csak 3 napig nem ment fel a paradicsomba, hanem utána még 40 napig sem.
Ha Jézus nem azt mondta, hogy mondom neked ma, velem leszel a paradicsomban, akkor szükséges a magyarázat. Ha azonban értjük és tudjuk, hogy a paradicsomba kik kerülhetnek: megkeresztelkedtek -vele járó bűnbocsánat és megtisztulás, isteni elhívás stb. - akkor a lator egyiknek sem felel meg. Nem volt a tanítványok között, bűnös volt ezért ítéletet kapott.
Az, hogy nyelvtanilag a vessző egyértelműsítés célját tölti be jelent esetben, megfigyelhető 5Móz 6,6; 7,11;8,1, 19; 30,15 is. Valamint a görög szövegben, amelyen az evangélium eredetileg íródott, nem használták következetesen az írásjeleket.
Úgy tűnik, hogy a fordítók az alapján határozzák meg a vessző helyét, hogy SZERINTÜK mire GONDOLT JÉZUS.
Péter tanúként adja szavát, hogy Jézussal mi történt (Apcsel 2:31,32)
Közel-keleten a mai napig is használatos szokás, hogy így fejezik ki magukat az emberek, ha fogadalmat tesznek. Azaz, aznap elhangzik, de a jövőben teljesül.
Egy szír fordítás ezt így adja vissza: "Ámen, mondom neked ma, velem leszel az Éden kertjében"
A haldokló bűnöző nem is tudhatott arról a szövetségről, amelyet az apostolokkal kötött (az égi elhívás Luk 22,29) Így feltételezhető, hogy a királyi pozíciónál nem arra gondolt, hogy az égben lesz.
Nos akkor most mi is ez a ma? Hol lesz a feltámadás, és mikor? Mi az az utolsó nap, és hogyan történik?
Köszi a hozzászólásokat, innentől csak priviben írok.
"Ha azonban értjük és tudjuk, hogy a paradicsomba kik kerülhetnek: megkeresztelkedtek -vele járó bűnbocsánat és megtisztulás, isteni elhívás stb. - akkor a lator egyiknek sem felel meg. Nem volt a tanítványok között, bűnös volt ezért ítéletet kapott."
Ábrahám ezeknek megfelelt? Szerintem nem, még is Jézus úgy beszélt róla, mint üdvözült emberről.
"A haldokló bűnöző nem is tudhatott arról a szövetségről, amelyet az apostolokkal kötött"
Kellett tudnia róla? Nincs joga Jézusnak azt üdvözíteni akit csak akar?
"Ha azonban értjük és tudjuk, hogy a paradicsomba kik kerülhetnek: megkeresztelkedtek -vele járó bűnbocsánat és megtisztulás, isteni elhívás stb. - akkor a lator egyiknek sem felel meg. Nem volt a tanítványok között, bűnös volt ezért ítéletet kapott." Ábrahám ezeknek megfelelt? Szerintem nem, még is Jézus úgy beszélt róla, mint üdvözült emberről."
Ezt idéznéd nekem?
Ábrahám ott lesz a paradicsomban, az igaz, de nem a mennyben. A mennybe csak azok jutnak, akik Jézus élete után megismerték az új szövetséget. Az ó szövettség ekkor már érvényét veszítette, mint az is, hogy a zsidó nép kiválasztott.
Ezzel ugye nem értesz egyet?
"A haldokló bűnöző nem is tudhatott arról a szövetségről, amelyet az apostolokkal kötött" Kellett tudnia róla? Nincs joga Jézusnak azt üdvözíteni akit csak akar?"
Az üdvözítő szó egy katolikus értelmű szó. Jézus meghalt a bűneink elfedezése miatt, vagy inkább megváltott bennünket, és ez a megbocsátás. Vannak mindenkire érvényes alapelvek, amelyeket Isten tett le. NINCS KIVÉTEL, és a fia Jézus sem tesz kivételt. Csak, mert.....
Nem írja a Biblia azt, hogy akin ítéletet hajtott végre Isten, azt feltámasztaná: pl Ádám Éva, Szodoma gomorra lakói, Lót felesége, az özönvízben elpusztult emberek és még sokan mások, akiket említ a Bibia története.
Te mást tudsz?
Jah, szinte csak mást tudok.
"Mondom nektek: Sokan érkeznek majd keletről és nyugatról, s letelepszenek Ábrahámmal és Izsákkal és Jákobbal a mennyek országában."
De javítsd ki Jézust, ha téved.
"Az üdvözítő szó egy katolikus értelmű szó."
Úgy mint a kegyelem, amit szintén megpróbáltok eltörölni még a Szentírásból is kiveszitek? Van esetleg szótás is, hogy melyek a katolikus értelmű szavak? Bármit is jelentsen ez.
"Nem írja a Biblia azt, hogy akin ítéletet hajtott végre Isten, azt feltámasztaná: pl Ádám Éva, Szodoma gomorra lakói, Lót felesége, az özönvízben elpusztult emberek és még sokan mások, akiket említ a Bibia története."
Ez megint érdekes annak fényében, hogy Jézus mást állít. Teljesen világosan mondja, hogy mindenki feltámad:
"Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra."
Úgy működnek, hogy először elhiszik az ördögtorony összes tanítását, ami ugye azért változik sokszor.
Mivel az ördögtorony összes JELENLEGI tanítása fent van a hirdetett weboldalon (mert miért is Krisztust és a kegyelmet hirdessék, jó nekik a hazugság weboldalba csomagolva és tálalva), ezért a tanú fogja magát, a keresőben rákeres a témára és orrvérzésig másolja. Nem szokták átolvasni, mert nem is értik, ez már többször látható volt ezen az oldalon is. Nincs önálló gondolat, nincs saját vélemény, kizárólag a másolás, hisz be is magoltatják velük a cikkeket. Azért ez nagyon szánnivaló szerintem. De hát szabad akarat van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!