Miért tartja Isten örök bilincsben és sűrű sötétségben az angyalait? Mi lesz majd a sorsuk? Mikor van az örökké vége?
Júdás Apostol levele » 1. fejezet
"6. És az angyalokat is, akik nem tartották meg fejedelemségöket, hanem elhagyták az ő lakóhelyöket, a nagy nap ítéletére örök bilincseken, sötétségben tartotta."
S tudod miért, mert azt gondolják, hogy talán az jobb élet, és vagy nagyobb öröm forrása.
S mikor megtapasztalják, rájönnek, hogy tévedtek. Csak akkor már késő.
Jézus, aki Isten fia volt, soha nem vágyott ilyesmire. S más angyalok sem. Mert őszinte szeretetet érzett az életéért Atyja, Istene iránt, és nem gondolta, hogy meg van fosztva valamitől. Így semmilyen oka nem volt a lázadásra.
Ilyeneket azok gondolnak, akikbe irigység fejlődik ki mások élete, vagy javai iránt, vagy egyéb dolgok iránt, és úgy gondolják, hogy joguk van azt megszerezni.
Vagy is elégedetlenek azzal amit Istentől kaptak, vagy kapnak. S ezt mentségül akarják felhasználni, de ez nem mentség, mert az életük a rendeltetésük szerint teljességgel zajlik, nincsenek megfosztva semmitől.
"De bizony. Ezt mondom kedves hozzászóló"
És mi értelme volt Istennek mazochista és szuicid hajlamú angyalokat teremtenie?
Egyébként pedig ha elolvasod Megváltónk szavait, Ő mind a két életformában részesült, és sehol nem jelentette ki, hogy az öröm forrása Istenen kívül található meg. Akár angyalként, akár emberként létezzen valaki.
Vagy is azok az igazán boldogok, akik Isten vezetése alatt élnek megelégedetten, nem vágynak többre mint amilyük van, rendszeresen olvassák Isten szavait, formálják keresztényi egyéniségüket,. S tudják,:
(1Korintusz 4:7) . . ., mid van, amit nem kaptál? Ha meg úgy kaptad, miért dicsekszel, mintha nem kaptad volna?
Az életünk nem abból ered, amink van.
Sajnos Gaebrol, még mindig nem tudatosult benned, hogy a saját kíváncsiságuk, és kívánságuk miatt alakult ki bennük ez, és nem teremtett senkit ilyenné vagy olyanná.
Szinte megrögzötten "harcolsz" azért, hogy ne kelljen beismernie egy vétkezőnek, hogy önszántából vétkezett, és nem Isten teremtette annak.
Amikor Isten mindent létre hozott, megvizsgálta az alkotásait, és semmi hibát nem talált bennük. Kijelentette, hogy minden amit létrehozott az igen jó.
S ez hosszú ideig így is volt, mert akkor már azonnal felkellett volna ütnie a fejét egy hiányosság. Mert nem müködött volna helyesen.
Teljesen hiányában vagy az alázatnak. Sajnos Sátánból és sok emberből hiányzik, ez a nemes tulajdonság.
S ha Isten gonosz volna, azonnal megsemmisíthette volna a lázadókat. De nem tette, hanem hagyta, hogy bizonyítsák az állításukat. S így amikor számon kérés lesz, már maguk is befogják látni, hogy tévedtek....
Csak már vissza nem lehet fordítani....
"Sajnos Gaebrol, még mindig nem tudatosult benned, hogy a saját kíváncsiságuk, és kívánságuk miatt alakult ki bennük ez, és nem teremtett senkit ilyenné vagy olyanná."
Miért, ha Isten olyan kíváncsiságot teremt ami a teremtményeit rossz vágyakra csábítja, akkor talán nem Isten teremtette őket ilyenné?
Jézusom.
Szerintem TE ezt már Brahiból csinálod.
Isten szabad akaratot adott, így egyénileg dönthetik el, mire vágynak, és mit kezdneke egy adott információval.
Miközben a vágyakra vonatkozóan, a korlátokat is ismerteti.
ennél fogva nem ilyeneknek lettek teremtve, mert akkor nem lehetne azt mondani, hogy szabad akaratuk, döntési joguk van engedelmeskedni vagy sem.
"Isten szabad akaratot adott, így egyénileg dönthetik el, mire vágynak, és mit kezdneke egy adott információval."
A gondolatmeneted elbukik azon, hogy a vágyak nem szimplán döntés kérdései. Pl vágyhatok paprikás krumplira ha szeretem, de ha a lecsót meg nem szeretem, akkor nem tudom eldönteni hogy vágyni fogok rá. Egyszerűen nem tudok rá vágyni, mert tudom az nekem nem jó.
Ha valaki lázadás mellett dönt (gyakorlatilag ha bárki bármilyen döntést is hoz), az csak úgy lehetséges hogy számára valamiért az a lehetőség csábító. Lehet pl azért, mert irígy vagyok és többre vágyok mint ami nekem járt. De az irígység a jellememből fakad, nem tudom eldönteni hogy én most irigy akarok lenni, pont ahogy azt se tudom eldönteni hogy lecsóra vágyjak.
Akárhogy csűröd csavarod a dolgokat, a vége mindig az, hogy aki rossz dologra vágyik, annak van valami jellembeli hibája ami motiválja a rosszra, ha pedig csak egy teremtő létezik, akkor az a hiba csakis Istenre vezethető vissza.
"Szerintem TE ezt már Brahiból csinálod."
Szerintem te is, mert kb. csak a fej nélkül született nem látja, hogy Gaebrol a szokásos ostoba troll új néven. Kb. minden kérdésnél eljátssza ezt:)
"Szerintem te is, mert kb. csak a fej nélkül született nem látja, hogy Gaebrol a szokásos ostoba troll új néven. Kb. minden kérdésnél eljátssza ezt"
Mitől lenne troll? Egy elég komoly ellentmondásra hívta fel a figyelmet a kereszténységben. És ahogy eddig láttam, még senki nem tudott mit kezdeni vele. Ugye a keresztény isten elvileg csak jót teremtett, mégis teli van a világ rosszal, így igencsak lehetetlen összeegyeztetni a kettőt. Erre találták ki a szabad akaratot, csak ott már megáll a tudomány hogy a szabad akarat csak lehetőség, nem motiváció. Tehát a szabad akarat nem magyarázza a rosszat, azt külön meg kellett teremteni mint választható lehetőséget és a szabad akarat mellett külön motivációt is kellett teremtenie az istennek ahhoz, hogy bárki is akarja a rosszat választani. Ahol nincs lehetőség és nincs szándék, ott tett sincs.
"(Jakab 1:13–15) 13 Senki ne mondja, amikor próba alatt áll: „Isten tesz próbára.” Rossz dolgokkal ugyanis nem lehet próbára tenni Istent, és ő maga sem tesz ilyesmikkel próbára senkit."
Ábrahám és Izsák történetéből kiindulva, akkor a jehósok szerint a gyermekgyilkosság nem rossz dolog?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!