Ezek szerint akkor Jézus semmilyen csodatettet nem csinált?
Egyre többet hallom, hogy a történeteket nem kell komolyan venni, jelképesek csak.
WTF?
Jézus Krisztus a megtestesült Logosz. Az hogy Isten emberré lett - nem a "csodatevés" miatt lett, nem az a lényeg, hanem a megváltás. Isten emberré lett, hogy az ember Istennél lehessen. A tanítás. A megváltás.
A "csodákat" azért tette, mert végetlen irgalom, részvét, szeretet van benne. Elvonul, egyedül akar lenni - de tömegével jönnek, kérik, tetőn keresztül engedik le a hordágyat.
Vedd azt a részt, ahol Lázárhoz megy. Könnyezik. Az is kiderül, Márta nem hisz nem bízik benne - bár mondja.
Ha "provokálják", tegyen csodát - elmegy. Nem bűvészetet akart bemutatni, nem varázsló, hanem azt tanítja: hogy lehet Istennél az ember. Nagy a különbség!
Azt is észrevehető hogy János - a szeretett tanítvány - nem is ír olyan "csodákat" mint a szinoptikusok, János a Logosz himnusszal már felkészíti olvasóit: metafizika következik. Vedd azt, ahogy a Bethesda tónál a 37 éve béna embert meggyógyítja. Megtehetné csodával, de nem: egy abszurdnak tűnő kérdést tesz fel: "Akarsz-é meggyógyulni? " A beteg nem azt mondja: igen - hanem félrebeszél. Újra: Akarsz-é meggyógyulni? A saját erőt és akaratot ébreszti fel!! A tanítás: ha az akarat béna - a Jóisten sem tud segíteni. Az igazi "csoda" akkor történik meg, ha belülről megváltozom. Valójában nem is tudok mással történt csodával előrébb jutni a szellemi utamon.
Az igazi "csoda" a megtérés a metanoia, megfordulás az örvénylő létforgatagból Isten felé - amely saját metafizikai centrumommal szolidáris - sőt azonos- mert megmondatott:
"Isten országa tibennetek van" - nem kell a felhők fölé képzelni.
Nehéz, szép, és nemes feladat megvalósítani.
Nemes Nagy Ágnes: Lázár
Amint lassan felült, balválla-tájt
egy teljes élet minden izma fájt.
Halála úgy letépve, mint a géz.
Mert feltámadni éppolyan nehéz.
Nézzük a víz borrá változtatását.
Mi abban a csoda? Tokajban is nagyban űzik.
Ne haragudjatok meg, de erről beszélek.
A Teremtés történet mese, más szerint igaz.
Egyébként én a teremtéstörténetet elhiszem.
Hamarabb, mint amikor a halat elosztotta több száz ember között.
Igazából, az előbbihez kell egy kis fantázia.
"Ne haragudjatok meg, de erről beszélek.
A Teremtés történet mese, más szerint igaz.
Egyébként én a teremtéstörténetet elhiszem"
A teremtés nem feltétlen 6 nap alatt történt, a napok között eltelhettek több ezer évek is...
Hamarabb, mint amikor a halat elosztotta több száz ember között.
Igazából, az előbbihez kell egy kis fantázia"
Jézus maga Isten, Nála m minden lehetséges!
"A bizonyíték a 2Péter 3:8."Ez az egy tény ne kerülje el a figyelmeteket,szeretteim,hogy az Atyánál egy nap annyi,mint ezer év,és ezer év,mint egy nap"."
Ha figyelmesen elolvassuk az idézett igét, a szövegkörnyezetet és megnézzük a citátumot, akkor láthatjuk, hogy ez nem bizonyíték.
Nézzük meg:
3,8 Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, [Zsolt. 90,4.] hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.
1 úri nap=1000 földi esztendő; 1000 úri esztendő=1 földi nap. Matematikai ellentmondás.
Zsoltárok
90,4 Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a [2 Pét. 2,8.] tegnapi nap, a mely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.
1000 év=1 nap=4 óra. Ez sem stimmel...
Semmit nem jelent, csak Isten időtlenségét. Lsd. szövegkörnyezet
Nem matematikai egyenlőség, és kifejezetten nem a teremtés napjainak hosszának a meghatározására használatos. Annyit jelent, hogy Istenre nincs hatással az idő.
A 2 Péter 3.8-at csak a 3.9-cel együtt szabad értelmezni, sehogy máshogy!
3,8 Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, [Zsolt. 90,4.] hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.
3,9 Nem késik el az ígérettel az [Ján. 14,3.] Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elveszszenek, hanem hogy mindenki [Jel. 22,12-20.] megtérésre jusson.
Jézus történetét komolyan veheted, habár abban is vannak dolgok melyek nem úgy történtek ahogy mi tudomást szereztünk felőle. A legszembetűnőbb példa erre szerintem Jézus megkísértése a sivatagban. Nem volt ott Sátán aki őt arra biztatta hogy változtassa a köveket kenyérré, vagy aki megmutatta neki a világot, mondva „ezeket mind neked adom, ha leborulva imádsz engem”, stb.
Nem így történt, de Jézus belátta, hogy képességeivel akár az egész akkor ismert világot uralma alá tudná keríteni, és belátta azt is hogy ha azt teszi elárulja nem csak az embereket, hanem a saját magát is. Az eseménynek nem voltak tanúi, szerintem Jézus ezt – hogy mindenki könnyen érthesse – úgy mondta el tanítványainak, ahogy mi még ma is olvashatjuk az evangéliumban.
Ami „csodatetteit” illeti, azok valóban megtörténtek, lehet nem pontosan úgy ahogy le van írva. Nem véletlenül mondta tanítványainak, hogy ők is fognak hasonló dolgokat végbe vinni, és még nagyobbakat is. Koránt sem ismerjük a természet összes törvényeit, egy azok közül felülír általunk ismert minden természeti és más törvényt. Jézus Ismerte ezt a törvényt, és hatalmában állt alkalmazni. Akkor csodák történtek.
És ha Jézus nem igy beszélt az Ószövetségről mint egyesek a teremtésről?
Jézus nem cáfolta meg az Ószövetségben lévő történteket hanem megerősitette.
Akkor ebből lejön,hogy Jézus cselekményeit is kétségbe vonjátok,ha a teremtést nem hiszitek,hogy ugy van ahogy irva van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!