Mikortól kell teljesülnie a Márk 16,17-18nak?
Kinek szól és vajon tényleg minden kereszténynek tudnia kéne ezeket?
(békét kérek, ne veszekedjünk)
Hát ma már sok felekezet van, és ezek általában nem fogadják el egymást, te sem fogadod el, ha egy mérvadó pünkösdi vezető azt mondja neked, hogy apostol, a pünkösdiek meg vsz. a te egyházad vezetőinek kijelentéseit nem fogadják el.
Ezzel együtt Isten szemében egy a kereszténység, és akit Ő apostolnak tesz, az apostol, akármelyik felekezetben van is, akit pedig nem, az nem az. Azután, hogy ki hiszi el, és ki nem, ki fogadja el, és ki nem az más kérdés, de ez nem változtat az apostoli mivoltán. Az Újszövetség korában, az I. században még nem voltak különböző felekezetek, és hívőből is nagyságrendekkel kevesebb volt, tehát az ismertség és elismertetés jóval könnyebben ment.
Igen Gellért, Ciril és Metód kérdésében én is egyetértek (bár az utóbbi kettő tevékenységét nem ismerem jól, de Gellértét igen, és én is egy apostolnak látom őt. Örülök, hogy van legalább valami, amiben egyetértünk).
A Wiki cikk közvetve azt állítja, hogy megvolt az általam említett 2 jel. Hiszen ott van, hogy karizmatikus közösségeknél működik (és azoknál a nyelveken szólás megvan, nemhogy csak a vezetőnek, de a tagoknak is), másrészt ott írják (a szócikk vége felé), hogy gyógyulások követték az imáit istentiszteleteken.
Persze helyezkedhetünk olyan pozícióba, hogy nem biztos az, amit a Wiki írt... de akik a szócikket írták vélhetően tudnának említeni további bizonyítékokat.
Még pár dolog hozzáfűzök, bár már lehet így is túltárgyaltuk a kérdést.
Ha már felhoztad az I. századot, érdekes módon Mátyás és Pál után az apostolok se neveztek ki újabb apostolokat. Utódaikat püspököknek hívjuk. Számos apostolok által kinevezett püspököt ismerünk ilyen volt a szinte mindenki által ismert Szent Ignác is, akit János apostol nevezett ki. Noha Ignác is vézgett apostoli szolgálatot, még se találták fontosnak, hogy apostoli címet kapjon. Ő sem nevezi magát annak, lehet szerénységből. Egyszerűen püspök lett, mint Antióchia előjárója, János apostol utóda.
(Mint láthattad, megkülönböztetem az apostol szót és az apostoli szolgálatot. Ahogy korábbi hozzászólásomban hoztam fel más példákat is.)
Nem tagadom, hogy lennének ma is Isten által csodás gyógyulások, de ezeket célszerű dokumentálni is, ahogy olykor megteszik. Sőt, alaposan kivizsgálni az eseteket.
Mondok is egy példát. Bizonyára ismered Lourdes városát Fro-ban. Noha boldog boldogtalan csodás gyógyulásokról számol be, még is 70 körül van a bizonyítható esetek száma. Linkelek is egy 2013-as cikket: [link]
Elhiszem, hogy Isten az általad bemutatott ember közbenjárásáért is vitt véghez csodás gyógyulásokat, de érdemes lenne ezt picit szkeptikusabb hozzáállással is megvizsgálni. Tudományos oldalról. Milyen betegsége volt az adott embernek? Orvosi leleteket bemutatni, leletekkel igazolni a csodás gyógyulást. Megnézni, hogy lehetséges volt-e felépülés az adott állapotból természetes módon, stb... lehetne folytatni.
Például Jézus meggyógyított egy vak embert, ott elég egyszerű a dolog, vakon született, majd csodás módon Isten megadja a látást neki.
Nem véletlenül emeltem ki a nyelveken szólást. A hablatyolást nem tartom annak. Valóban úgy szól nyelveken, mint az apostolok pünkösdkor? Valóban megérteném őt úgy, ha nem tudnék angolul? (Ghána hivatalos nyelve az angol, megnéztem közben.) Úgy hallanám őt, mintha magyarul, az én anyanyelvemen beszélne? Akkor valóban nyelveken szól és Isten csodája tanúskodik róla.
Nem akarom megosztani a társaságot, de az igazság az igazság. A nyelveken szólás az Apostolok Cselekedeteiben mindig követte a Szent Lélek kitöltetését. Tehát aki keresztény és vette a Szent Lelket, annál a nyelveken szólás úgymond teljesül. Ami azért is fontos, mert a hívő ez által tudja magát építeni. Ez egy kapu a többi Szent Szellem ajándéka felé, később jöhet a nyelvek magyarázata, vagy a gyógyítás, stb.
Hablatyolásnak nem érdemes nevezni a nyelveken szólót, akkor sem, ha először még csak egy-két szót ismétel.
"Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek; mert senki sem érti, hanem lélekben beszél titkos dolgokat."
Ezzel kapcsolatban ide másolnám Jézus egyik fontos tanítását:
31
Azt mondom azért néktek: Minden bűn és káromlás megbocsáttatik az embereknek; de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg az embereknek.
32
Még aki az ember Fia ellen szól, annak is megbocsáttatik; de aki a Szent Lélek ellen szól, annak sem ezen, sem a más világon meg nem bocsáttatik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!