Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha Isten teremtette a világot...

Ha Isten teremtette a világot akkor ki teremtette Isten?

Figyelt kérdés
Mondják,hogy Isten 6 napig teremtette a világot.De most komolyan ki teremtette Istent?
2010. máj. 31. 18:47
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Ha jól emlékszem, valami olyat ír a Biblia, hogy kezdetben volt a sötétség és Isten lelke lebegett a vizek felett.

Tehát eleve volt sötétség is, meg víz is, na meg az ő lelke is létezett. Innentől már az, hogy esetleg materializálódjon, ha egyáltalán, nem kunszt.

2010. máj. 31. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
9%
Biztos az isteneket is teremti egy isten, ami hozzájuk képest is isten szinten van.
2010. máj. 31. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
21%

Ha Istent megteremtették volna, akkor a létezésünknek sincs értelme. :-)


Mert akkor az Istenek egymást teremtették meg volna, értelmetlen lenne, mert úgyis ki kell, hogy lyukadjunk egy nullánál. A számtani sorozat noha végtelen, de kell kezdetnek lennie neki. Egy abszolút kezdet. Ezért Isten örökkön örökké létezik, mert ha nem, létezésünknek se lenne sem értelme.

2010. máj. 31. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
44%
A hatodik napon Isten megteremté az embert saját képmására. De csak miután Chuck Norris az ötödik napon megteremtette vala az Istent a saját képmására :)
2010. máj. 31. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
85%

Mi volt a Nagy Bumm előtt?Mi vagy ki volt Isten előtt?

Ezek azok a határok amit nem lehet átlépni,legalábbis emberi elme nem foghatja fel!Fantáziálni viszont lehet!Max. belefájdul a fejed!

2010. máj. 31. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
78%

A filozófia jelen állapotában döntô jelentôségűvé lépett elô a közölhetôség. A televízió tudományos felfedezéseket ismertetô dokumentumfilmjei elkényeztetnek bennünket. S a jelen kérdés sajátos kihívása épp az, hogy meghökkentô egyszerűséggel és naivitással megfogalmazott formájában találkozik benne az élénk eszű tinédzser a filozófiát csak felületesen ismerô természettudóssal. Elôbbirôl tizenéveseknek tartott hittanórák tanúskodhatnak. Utóbbiról az Univerzum világszerte ismert tudósa nyilatkozott, a maga szintjén is föltéve a kérdést, ,,Az idô rövid története'' című portréfilmben. Holott ô a kozmikus ,,fekete lyuk'' nagyhírű fölfedezôje, zseniális matematikai gondolkodás birtokában: Stephen Hawking. S ez a kérdés az, hogy ,,Ki teremtette a Teremtôt?''


A kezdet és a vég a filozófia visszatérô problémája. A válaszadásra azonban nem a szaktudósok illetékesek, akkor sem, ha a kozmológia, ill. kozmogónia felôl közelítenek. Holott sokan az ô tekintélyükre hivatkozva bíznak a tudományos igényű válasz megfogalmazásában. A kérdésnek azonban a filozófus a szakembere. S a bölcselet története elárulja, hogy a számban és minôségben jelentôs többségben lévô filozófusok hogyan jutottak el a maguk sajátos útján az Abszolútumig, ,,amely'' -- vagy ,,aki'' -- az egyetlen kielégítô válasz a kérdésre. Ez a válasz pedig így fogalmazható: a Teremtôt mint Abszolút Valóságot senki és semmi nem teremtette, sôt nem is teremthette. Nem csak a pantheizmus tarthatatlan tehát, hanem az a feltevés is abszurd, hogy a Világegyetem és annak egyik bolygóján, a Földön kibontakozó élet hordozója, az általunk ismert anyag, öröktôl fogva létezik. Ez ugyanis visszafelé számolva a ténylegesen végtelen számú és ténylegesen végtelen idôkvantumú létezés föltételezését követelné meg. Teljesen világos és meggyôzô logikai zátonya ennek a feltevésnek az, amit már Schütz Antal megfogalmazott, s amire többször hivatkoztam: ,,Nem lehet minden mástól, mert a mindenen kívül nincs más''.


Kell tehát lenni egy végsô Valóságnak, ,,amely'' mindig volt és mindig lesz, ,,amely'' az egyetlen biztos hordozója és alapja a létezésnek, ,,amely'' tehát maga a Teremtô Valóság. Scotus Eriugena találékonyan így nevezte meg: ,,A Teremtetlen Teremtô Természet''. Ez a rejtélyes Ôsvalóság pedig a metafizika gondolati ostromának legfôbb célpontja. Esendô hasonlattal: ô a körhinta acél tartóoszlopa, miközben az Univerzum és benne mi is olyanok vagyunk, mint a körhinta acélhuzalain forgó elemek. A teljesen Önmagában Való, ,,amely'' a ,,keletkezô-elmúló'' és ,,változó'' létformák stabil fenntartója. Arisztotelész -- kevéssé szerencsésen -- ,,Mozdulatlan Ôsmozgatónak'' nevezte, holott a legdinamikusabb teremtô Valóságról van szó. A filozófia szaknyelvén kifejezve: nincs létében függô, relatív létforma Abszolút Való nélkül. Ez fogalmából eleve adott, kényszerítô erejű következtetés. Ahogyan a ,,fiú'' fogalmából következik az ,,apa'' léte, az ,,árnyék'' fogalmából a ,,fény'' léte, úgy következik -- belsô kényszerrel -- a ,,keletkezô és elmúló'' létformából a ,,nem keletkezô és soha el nem múló'' Létforma, a teremtett létezôbôl a Teremtô Létezô. Ez persze belátás kérdése, amelyhez érdemes kijárni a filozófia iskoláját -- akár magánúton is --, hogy szellemi tapasztalattá érjen, belsô evidenciává fényesítve a felismerést, amellyel túlemelkedünk a tinédzser és a nagy természettudós idézett kérdésfölvetésén: ,,Ki teremtette a Teremtôt?''


Szükséges tehát ehhez a valóságra való logikai ,,rálátás''. S meg kell érteni a nagy tudósok filozófiai esendôségét. Egy híres festmény -- mondjuk a Mona Lisa -- szépségét csak képi egészében ragadhatjuk meg. A nagy tudósok tekintélyes része nagyítólencsével, sôt mikroszkóppal vizsgálja a képet. Így közelrôl és élesen látja a részleteket, de nem szemléli eléggé a kép egészét. Eljuthat akár a festékszemek egyes atomrészecskéinek fotózásáig is, anélkül, hogy a kép esztétikai egészét megragadná. A létezés összefüggô egészének, magának a Létnek kutatói a filozófusok. Korunk tömegtájékoztatásában mégis a szaktudósok véleményét kérik ki, még a tudományuk határán túli kérdésekben is. És ez a baj. Ha a szaktudós -- mondjuk kozmológus -- eljut az ôsrobbanásig, mint a kezdetek kezdetéig és Univerzumunkat egy atomnyi ôsmagból eredezteti, akkor megkérdezik tôle: mi volt az ôsrobbanás elôtt? A gyanútlan szaktudós erre beleesik a csapdába és esetleg ezt válaszolja (egyébként megtörtént): ,,A Semmi''. Tehát a Semmi a teremtô Ôsvalóság? Holott a korrekt válasz ez volna: ,,Errôl kérdezzék meg filozófus kollégámat''. Amikor pedig a legvégsô végre, az Univerzum omega-állapotára kérdezünk rá, a kozmológia tudósához fordulva, akkor nem az a korrekt válasz, hogy megint a Semmi jelenti a végsô megoldást, a fizikai világ energiáinak totális elernyedésével és a kozmikus sötétséggel, a Weltnachttal. A korrekt válasz ez: ,,Ha pusztán fizikai energiák vannak és csupán azokkal kellene számolnunk, akkor a Kozmosz visszahullana a végsô sötétségbe. Ha azonban magasabb Teremtô Energia is létezik és magasabb létdimenziókkal is számolhatunk, akkor nem ez a végsô felelet. Ebben átadom a szót a filozófusoknak.'' A létbizalom képviselôje egyszerű és logikus választ ad: ,,Mivel a Semmit ki kell iktatnunk mint végsô magyarázó elvet, ésszerűen feltételezhetjük, hogy ugyanaz a Teremtô Valóság, ,,amely'' elindította kibontakozásának kozmikus útjára a Világegyetemet, újjá is teremtheti azt''. A végsô okot keresve az Abszolútumot mint Teremtô Ôsvalóságot nem tudjuk kikerülni. A metafizika minden útja ôhozzá vezet. És tôle nem vezet tovább, visszafelé a létben. A metafizika ,,visszaszámlálása'' eddig ér el.


Ki teremtette hát a Teremtôt? Csak nem veszi komolyan egy igényes gondolkodó, hogy a Teremtôt egy másik Teremtô teremtette, azt ismét egy másik, és így tovább, a végtelenségig. A hosszú sorban ütôtávolságra elhelyezett dominók visszatérô példáját idézve: eszerint minden dominót egy elôzô másik dominó ütött volna el. Csakhogy a ,,minden'' dominón kívül fogalmi képtelenség föltételezni egy rajtuk kívüli ,,másik'' dominót, mint arra részletesebben utaltam. Ez a legközérthetôbb példa.

Lehet, hogy sokat kell együtt gondolkodni az olyan kivételesen nagy filozófusokkal, mint Arisztotelész vagy Aquinói Tamás, Leibniz, Pascal vagy Spinóza. El kell jutnunk a belsô tapasztalásig, a bennünk kiérlelôdô gondolat-evidenciáig. Akkor világossá lesz elôttünk, hogy az elemzett kérdésfölvetés a filozófiába még csak belekóstoló tizennégy évesekre jellemzô, amelyre meg kell tudni adni a választ. Akkor is így van ez, ha olyan kiváló természettudós, mint Stephen Hawking szintén megkérdezte egyszer, és ugyanazzal a gyanútlan filozófiai naivitással: ,,Ki teremtette a Teremtôt?''

2010. máj. 31. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Kezdetben vala a setétség...

Tehát már tudtak a sötét anyagról.

Az ókori népeknél több isten volt és a főisten teremtette a többit. Mivel időben közelebb voltak a teremtéshez, mint mi, hihetőbb a történet.

A távol keleti mítoszokban a teremtő tojásban érkezett és készítette el a tejút rendszerünket, a naprendszerünket, a Földet és az embert - csak még azt nem tudjuk, hogy ezzel mi volt a célja. Mivel képmására teremtődtünk, valószínű ugyanolyan emberek voltak mint mi, csak jóval nagyobb tudással.

A jelenések könyvében is előre van vetítve a lovasok színének formájában Napunk "életének" sorsa:

- mikor megszületett, vakítóan fehér,

- mikor csak működik, sárga,

- mikor halódik, vörös,

- mikor meghalt, fekete.

A szent könyveket, ha ésszel olvasod, bennük minden meg van írva.

2010. jún. 1. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Istennek nem volt kezdete és nincs vége sem, ahogy pl. a Jelenések 22:13 írja.
2010. jún. 1. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
0%
Istent Trokán Péter,Marilyn Manson,egy fenyőfa,egy csótány,továbbá tavi szörnyek,koboldok,és csupikák teremtették....
2010. jún. 2. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

19:01-nek:

Miért, a sorozat egyik irányba lehet végtelen, de a másik irányba nem? De.

2010. jún. 5. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!