A gazdagság veszélyes a Biblia szerint, de csak a pénzben mérhető gazdagság az? Mit gondoltok az alábbi írásról?
Jakab 1:9-11, "A szegény sorsú testvér legyen büszke méltóságára; a gazdag viszont megalázott voltára, mert elmúlik, mint a mező virága! Mert felkel a nap nagy hőséggel, és elszárítja a füvet. A virága lehullik, és szépsége oda. Így sorvad el vállalkozásaiban a gazdag is."
De mit is jelent ez pontosabban? Amikor Jakab élt, akkor a nagyon gazdagok között voltak csak olyan kényelmes körülmények között élők, mint manapság egy átlag magyar. Szóval kik a gazdagok, akikre elsősorban Jakab gondolna manapság? Szerintem, akik fizikai és érzelmi terhek nélküli életet VÁLASZTANAK, akik mindenféle szenvedést kerülni próbálnak, megfutamodnak a kemény feladatoktól, azt csinálják, ami nekik tetszik. Sátán ezzel is kísértette Jézust a pusztában: minek szenvednél, lépj ki belőle, változtasd a követ kenyérré! Ezt tanítja a buddhizmus, a reiki, a krisnások: lépj ki a szenvedés világából, elégítsd ki a testi és érzelmi szükségleteidet saját magad, bármi is legyen az ára lelkileg. A keresztények nagy része meg talán ennek az ellenkezőjét mondja, de képmutató módon ugyanezt CSINÁLJA. Jézus követésében benne a van nem csak a kényelmetlenség, hanem akár a szenvedés vállalása is: nehéz a mennyországba bejutni (ApCsel 14:22)!
És mi a mai "gazdagok" jellemző vállalkozása, amiben elsorvadnak, amiről Jakab ír? Nem arról is, amit szintén mond később, hogy nem lehet egyszerre a világ barátainak lenni, és Istennel is jóban lenni? Nem lehet egyszerre magunkat, evilági célokat építeni, és Isten Országát építeni. Hányan próbálnak meg a keresztények közül is a világ kedvében járni, minél jobban elnyerni az ismerőseik, munkatársaik, rokonaik kegyeit, minél elfogadottabbá válni abban a körben, ahol mozognak! De ez azzal jár, hogy olyan tanokat fognak hirdetni, amelyek mindenkinek tetszenek (mint pl. hogy a hit elég, a cselekedetek nem valami fontosak), és maguk sem veszik észre, hogy lelkileg egyre inkább elsorvadnak, elsatnyulnak, és észre sem veszik, csak a külsejük őrzi a kegyesség látszatát, de annak az ereje sehol sincs, mert csak üresen járatják a szájukat, de szinte semmit sem tesznek meg, ami nehéz lenne! Ráadásul a többi képmutató még dicséri és biztatja őket: olyan jó ember vagy! Akkor már jobb lenne, ha mint egy pogány, őszintén felvállalnák, hogy ők önmagukat meg a kényelmet, jólétet szeretik, és Isten parancsai nem érdeklik őket, mint hogy a mézes-mázos szavaikkal elleplezzék a gonoszságukat. Mert sok ember, aki szeretné Istent keresni, az ilyen képmutatók miatt undorodik meg Istentől. Jobb lett volna nekik, ha meg sem ismerik az igazság útját, minthogy elforduljanak a szent parancsolatoktól. Ez van, ha a valaki csak olvassa az Igét, de nem tartja meg: egyre tovább megy a hazugságokban és mások megtévesztésében, magát is teljesen becsapja. De lesz egy ítélet, egy durva felébredés a "kényelmes álomból," amikor meglátják magukat az igazi, lelki tükörben, hogy a lelkük még az általuk lenézett pogányoknál is ocsmányabbá vált, és olthatatlan tűzben fogják megégetni őket.
Olyan könnyű észrevenni, ha a testedet vagy az érzelmeidet fenyegeti valami veszély, és elmenekülni. Ostoba! Azt nem veszed észre, hogy a "gazdagság," vagyis a tested és érzelmeid kényelmére törekvés tönkreteszi a lelkedet? Miért nem menekülsz, miért nem védekezel?
...akik fizikai és érzelmi terhek nélküli életet VÁLASZTANAK...
A terhek nélküli élet nem választható. Nem te választod meg előre, hogy milyen életed, sorsod lesz. A kereszténység szerint fogantatásod előtt nem is léteztél.
...akik mindenféle szenvedést kerülni próbálnak, megfutamodnak a kemény feladatoktól...
Ilyen létezik, ez egy választható hozzáállás. De előbb-utóbb az élet kikényszeríti, hogy változtassanak ezen. Miért? Mert jön egy olyan szenvedés, egy olyan probléma, ami elől nem tudnak elfutni, amit nem tudnak elkerülni, és amivel meg kell küzdeni. Ez még mindig jobb, mint ítélet alá esni.
Az ember alaptermészete olyan, hogy még a legnagyobb bűnöző is jó embernek látja magát. Ha valaki rossz embernek érzi magát, vagy állandó lelkiismeret-furdalása van, az lelki beteg.
Szia!
Az ember a kincseit a fejében hordozza...sok-sok vágy.
"Ezt tanítja a buddhizmus, a reiki, a krisnások: lépj ki a szenvedés világából, elégítsd ki a testi és érzelmi szükségleteidet saját magad, bármi is legyen az ára lelkileg."
Láthatólag fogalmad sincs a buddhizmusról és a krsna tudatról. Szinte a teljes tanítás a sóvár vágyak elengedéséről szól.
Tényleg nem ismerem mélységében a buddhizmus, reiki, krisna vallást, bocsánatot kérek, ha túl lenéző voltam velük szemben, de úgy tudom, hogy a tanításaik egy fontos része, hogy elkerüljék a szenvedést. Buddha egy herceg volt, akit a szülei a külvilágtól és minden szenvedéstől elzárva tartottak a palotájukban. Aztán egyszer kiment a nép közé, és látta a sok szenvedést, megsajnálta őket. Maga Buddha mondta magáról: "Azért tanítok, mert ti és minden létező boldogságot akar, és el akarja kerülni a szenvedést." Az együttérzése jó dolog, de nem tudom, valójában ő maga mennyi áldozatot hozott azokért, akiknek segíteni akart. Mert amit Jézus tett, hogy nem maradt a "palotájában," a mennyben, ahol nincs semmi fájdalom, hanem lemondott a gazdagságáról, és lejött a szenvedés világába, és ő maga is átment minden lehetséges kísértésen és szenvedésen. Tehát Buddha állítása, hogy minden létező el akarja kerülni a szenvedést, az emberek megfigyeléséből adódott, semmiképpen nem az igaz Isten megfigyeléséből. És pont az a baj, hogy az emberek tetszését kereste elsősorban, nem Istenét.
Egyébként nem tudom, hogy van-e valami nagy tévedés abban, amit írtam, ez inkább egy elég egyoldalú reakció volt részemről a képmutató viselkedésre. Tegnap beszéltem egy vallásos ismerősömmel, aki csak úgy puffogtatta a szép vallásos szlogeneket Istenről, a szeretetről, és szorgalmasan dicsérte magát. A kép, amit önmagáról alkotott, köszönőviszonyban sem volt a valósággal. Ez az önámítás feltételezésem szerint azért is alakult ki, mert nagyon leadta a jó cselekedeteket az életében, és elkezdte építeni a saját image-ét és kényelmét.
Annyit fűznék hozzá a leírtakhoz, hogy ha valaki nem teszi, amit Jézus mond, akkor legalább ne legyen önámító és büszke magára, hanem alázza meg magát, mint a vámszedő Jézus példázatában, szívből kérjen bocsánatot Istentől, és Isten megbocsát neki, sőt, helyreállítja a téves elképzeléseit.
Szia
Attól függ, hogy te milyen gazdagságra utalsz?
Az anyagi gazdagságban milyen veszélyek lehetnek?
MÁTÉ 19:16–30 MÁRK 10:17–31 LUKÁCS 18:18–30 - itt olvasható fiatal gazdag ifjú története.
„Ahol a kincsetek van, ott lesz a szívetek is” LUK 12:34 - hát ezért.
Nem a gazdagság a probléma elsősorban, inkább a pénz szeretette, mert „a pénz szeretete mindenfajta ártalmas dolognak gyökere” 1Timóteusz 6:10,11.
bocsi, nem jó gombot nyomtam..
AZ anyagi gazdagság megszerzése céltudatos erőfeszítést és áldozatokat követel meg. Ugyanígy van ez a szellemi gazdagsággal is, amire Jézus szavaiból is következtethetünk: „az égben gyűjtsetek magatoknak kincseket” Máté 6:20. A szellemi gazdagság nem jön csak úgy magától. Attól, hogy az embernek van valamilyen vallása, még nem feltétlenül lesz gazdag szellemileg, mint ahogy a bankszámlája sem teszi őt automatikusan gazdaggá, csak mert van neki. Ahhoz, hogy valaki bensőséges kapcsolatot tudjon ápolni Istennel, hogy szellemi emberré váljon, és hogy bővelkedjen a szellemi tulajdonságokban, elhatározásra, időre, céltudatos erőfeszítésre és áldozatokra van szükség, ahogyan azt a Példabeszédek 2:1–6 írja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!