Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Szentháromságban mikor van...

A Szentháromságban mikor van egy Isten és mikor van három?

Figyelt kérdés
Isten,egy,három,Szentháromság

2017. szept. 28. 22:47
1 2 3 4 5
 31/48 A kérdező kommentje:

29.Sparlock vagy Apexus vedd azon a néven amelyiken akarod.

Tényleg jol levezetted a Szentháromságot.

Hogy tudsz ennyire ireális lenni.

Még elemi félrevezetésnek sem jó.

Majdnem minden biblia részben a biblia az Egyedüli Igaz Istenről beszél,és te az Ur/Úr jelzőt egyben csak Jézusnak tulajdonitod.

Te tagadod az Atyát?Mert ugye ahol az Agyára utal azt is Jézusra tulajdonitod,és ahol Jézusra utal azt is.

Valójában az Atyát át keresztelted Jézusra.

Jézusnak meg van az őt megillető funkciója neve.Nem kér töled sem funkciót sem nevet,főleg nem vagyunk méltók rá.

De még az Atya sem örül,hogy még meg sem emlited se a nevét sem a funkcióját,inkább elveszed töle.

Jézus nem ezt tette hanem azt mondta "szenteltessék meg a te neved".

Ha Jézus nem szégyelte az egyedüli igaz Istent hanem tisztelettel beszélt rolla és imádkozott hozzá,akkor te miért nem teszed ezt.

Szabad vagy azt csinálsz amit akarsz,de bün a bibliát hamisan feltárni másoknak,a háromság kedvéért.

Olvasd:Jel.22:18,19.

És,hogy ki íratta a fenti idézetet ime a Jel.22:20,21."Ezt mondja az, aki tanúskodik ezekről:"igen,hamar eljövök".21.Az Úr Jézus Krisztus ki nem érdemelt kedvessége legyen a szentekkel".

Itt az apostol Jézust nem mondja Istennek.


"

2018. jan. 12. 19:21
 32/48 anonim ***** válasza:
31%

Először is: Sparlock


"Majdnem minden biblia részben a biblia az Egyedüli Igaz Istenről beszél"


Hát én is arról írtam :D Nem tűnt fel?


"az Ur/Úr jelzőt egyben csak Jézusnak tulajdonitod. "


Dehogy! Félreérted, ez a jelző az Atyaé is! Hát épp erre világítottam rá, hogy nem lehet két úrnak szolgálni! Ennek az ellentmondásnak a feloldása csak a Szentháromsággal lehetséges.


"Te tagadod az Atyát?"


Úúú ekkorát tévedni! Hát az Atya az én Uram és Istenem! Az Ő neve SZent és Örök! Hozsánnan Jahvénak!


"Valójában az Atyát át keresztelted Jézusra."


Nem én tettem, hanem Jeremiás, Ézsaiás és Keresztelő János!

Ők nevezik Jézust JHWH-nak! Lukács 3:4 ahogy meg van írva Ézsaiás próféta beszédeinek könyvében: „A pusztába kiáltónak a szava: Készítsétek az Úr útját, egyengessétek ösvényeit! És ki jön? Jézus!


Jeremiás 23: 6 Az ő idejében szabad lesz Júda, Izráel is biztonságban él, és így fogják nevezni: JHWH a mi igazságunk!



"Jézusnak meg van az őt megillető funkciója neve."


Tiszta lap. Elvégre az Ő nevére hajlik majd meg minden térd. „Annakokáért Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, amely minden név felett való; hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon: mennyeieké, földiekké és föld alatt valóké, és minden nyelv vallja: Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.” (Fil. 2,9-11)



"De még az Atya sem örül,hogy még meg sem emlited se a nevét sem a funkcióját,inkább elveszed töle. "


Ez mikor történt? Már az előző válaszomban is kiírtam a tetragrammatont, ez úgy hiszem elég. Hiszen a név kiejtése mai nyelven bizonytalan. Jahve, Jehova, Jahúa... Tudja Ő nefélj, hogy Őróla írok :)


"Ha Jézus nem szégyelte az egyedüli igaz Istent hanem tisztelettel beszélt rolla és imádkozott hozzá,akkor te miért nem teszed ezt. "


Hát nem értelek. Ki írta, hogy én ezt nem teszem?


"Szabad vagy azt csinálsz amit akarsz,de bün a bibliát hamisan feltárni másoknak,a háromság kedvéért. "


Miért hamis? A Szentháromságot bármikor levezetem neked vagy bárkinek 100%-osan a Bibliából. Tehát "biblikus" a tan.


"Itt az apostol Jézust nem mondja Istennek."


Nem, de csomó máshelyen megteszi.


Jn 1:1, 18 — “Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige… Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten, aki az Atya kebelén van, az jelentette ki őt.”

Jn 20:28 — “Tamás pedig így felelt: ‘Én Uram, és én Istenem!'”


Jn 20:28 — “Tamás pedig így felelt: ‘Én Uram, és én Istenem!'”

az ősatyák, és akik közül származik a Krisztus test szerint,aki Isten mindenekfelett: áldott legyen mindörökké. Ámen.”

Fil 2:6 — “…mert Róm 9:5 — “…akiké ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel…”

Kol 2:9 — “Mert benne lakik az istenség egész teljessége testileg.”

Tit 2:13 — “…mivel várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőségének megjelenését.”

2Pt 1:1 — “Simon Péter, Jézus Krisztus szolgája és apostola, mindazoknak, akik velünk együtt ugyanabban a drága hitben részesültek Istenünk és Üdvözítőnk, Jézus Krisztus igazsága által.”

1Jn 5:20 — “De tudjuk, hogy eljött az Isten Fia, és képességet adott nekünk arra, hogy felismerjük az Igazat; és ezért vagyunk az Igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban. Ő az igaz Isten és az örök élet.”


Erről vitázhatunk ameddig élünk. Ez a vita már a második században elkezdődött és sajnos még a mai napig nem fejeződött be. Mi is folytatjuk a hagyományt vagy megpróbáljuk elfogadni egymást és a civakodás helyett annyit mondani:

Elismerem, hogy a hited teljes mértékben levezethető a Bibliából és így "biblikus". Nem az én posztom megszabni, hogy neked van-e igazad vagy nekem. Arra megvan a Bíránk, Krisztus! Mindenjót Testvérem.


Szóval sosem azért vitáztam hogy bántsalak titeket, vagy megtérítselek. A célom az, hogy belátásra bírjak minden Tanút és legyen egy híd közöttünk. Mert szakadék az van jókora! Majd ha pedig Krisztus visszatér, akkor elképzelhető, hogy csak ennyit mond: "Erre tanítottalak én titeket?

2018. jan. 12. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/48 A kérdező kommentje:

32.A negyedik bekezdés:a két úrnak szolgálni kifejezés,nem az Atyára és Jézusra utal,hanem a "Jehova +Jézus az egyik oldal"a másik"Ördög oldala.


Ugy hogy nem mondhatod,hogy Jehova az egyik oldal a másik pedig Jézus.

Mert ott a biblia vers megerősíti,hogy az Istennek vagy a mammonnak.

2018. jan. 12. 21:11
 34/48 anonim ***** válasza:
53%
Ezt én is tudom, de a két úr kifejezés akkor is megálja a helyét, hiszen Istennek szolgálsz vagy egy angyalnak? Angyalnak márpedig nem lehet, hiszen angyal elött leborulni sem lehet mert szolgatársunk az is!
2018. jan. 12. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/48 anonim ***** válasza:
31%

Sparlock, hagyd! A kérdezőt nem az igazság érdekli, csak a keresztényeket provokálja állandó jelleggel. A Szentháromság bizonyítékait csak szőnyeg alá söpri, aztán fennhéjázva ismételgeti, hogy milyen hamis dogma ez ami ellentmond a Bibliának.

Ha valaki direkt tetteti vaknak magát, azzal sajnos nem lehet mit kezdeni, kár időt pazarolni rá...

2018. jan. 13. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/48 A kérdező kommentje:

79%-es.

. A 19 bejegyzésedben: "A Szentháromság is egyetlen Istenről beszél,szóval tökéletesen igaz a 72 idézeteddel egyűtt".

A fentiekben egy Istenről beszélsz.


21.bejegyzésedben:"Az Atya is Isten, Fiú is Isten,a Szent Lélek is az Isten".

Ez most már sem nyelvtanilag,sem irodalmilag,de kiváltképpen értelmileg telyesen hibás,mégpedig a javából.

Ha a Mindenható Isten leiratta volna a bibliában a háromságot,ugyanúgy Jézus tanította volna,akár az apostolok irtak volna a háromságrol akkor ezt a zűrzavart el is fogadnám.

De nem ir rolla a biblia!

Hol irja a biblia ,hogy a szent lélek Isten pld.

De hány helyen irja az egyedüli igaz Istent.

Na hát ezt add be a kisgyermekeknek,védőoltásnak nevetés ellen.

2018. jan. 13. 18:39
 37/48 anonim ***** válasza:
31%

Egy gyors példa a Szent Szellem Istenségére:


ApCsel: 5 3. Monda pedig Péter: Anániás, miért foglalta el a Sátán a te szívedet, hogy megcsald a Szent Lelket, és a mezőnek árából félre tégy?

4. Nemde megmaradva néked maradt volna meg, és eladva a te hatalmadban volt? Miért hogy ezt a dolgot cselekedted szívedben? Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek.


A Tanúk és más unitáriusok azt hiszik (tévesen) hogy mi nem ismerjük el a Szent Lélek/Szent Szellem (ahogyan tetszik) erővel teli és tevékenykedő tulajdonságait. Mi is tisztában vagyunk ezzel a "tevékeny erő" dologgal amit a Szent Szellem vitt és visz végbe, csupán mi számításba vesszük az Ő tudatát és érzéseit is amiről az Írás tesz tanúságot!


A személy fogalma általánosságban azt jelenti, hogy értelmes természetű, egyedi létező, részletezve: értelemmel és szabad akarattal rendelkező egyed, a maga természetében tökéletes, önjogú és önrendelkező Létező.Tehát, ha meg akarunk bizonyosodni arról, hogy a Szentlélek személy, akkor két dolgot kell keresnünk a Szentírásban:


1. hogy a Szentlélek önálló, egyedi és értelmes; 2. hogy a Szentlélek más mint az Atya és a Fiú.


Az, hogy a Szentlélek az isteni erőnek a neve, már mindenképpen azt jelenti, hogy itt teljesül a személy meghatározásában az, hogy egyedi létezőről, egyedi valóságról van szó (és nem általánosságban az Isten erejéről). Az pedig, hogy a Szentlélek más, mint az Atya és más, mint a Fiú, ebből a részből onnan derül ki, hogy meg van tőlük különböztetve: Atya és Fiú és Szentlélek.


Azonban ez a három mégis valamiben egyezik, valamiben egyek, hiszen a név, amire meg kell keresztelkednünk az az Atya és a Fiú és a Szentlélek neve, és nem nevei, nem külön- külön az Atya nevére, a Fiú nevére és megint külön a Szentlélek nevére van a keresztség. Hogy mi ez az egység? Miben egyek ők? A következőkből meg lehet látni, hogy az Istenség, az isteni Valóság, az isteni természet az, amiben egyek, hiszen a Szentlélek számos helyen úgy szerepel, mint maga az Isten.


Az 1Kor 12,4-6-ban a következőt találjuk: "A lelki adományok ugyan különfélék, a Lélek azonban ugyanaz . A szolgálatok is különfélék, de az Úr ugyanaz. Sokfélék a jelek is, de Isten, aki mindenben mindent véghezvisz, ugyanaz."


1Kor 12,11

"Mindezt azonban egy és ugyanaz a Lélek műveli, tetszése szerint osztva kinek-kinek."


Vagyis a Lélek , az Úr és az Isten szó szinonim egymással. A Lélek feladata itt a lelki adományok adása, amelyeket csak Isten adhat. Arról nem is szólva, hogy a Lélek "tetszése szerint" osztja ezeket az adományokat, azaz szabad akarata van, ő dönt, hogy ki részesedik adományaiban. Ugyancsak fontos, hogy míg a 12,6-ban Isten az, aki mindent végbevisz, addig a 11. versben ezt a Lélek műveli. Hasonló szentháromsági megfogalmazás van a következőkben:


1Pét 1,2

"Atyaisten előretudása birtokában kiválasztott, a Lélek megszentelő

erejéből az engedelmességre és a Jézus Krisztus vérével való

meghintésre. Kegyelemben és békében bőven legyen részetek!"


Itt is együtt szerepel az Atya, a Szentlélek és Jézus Krisztus, ahol itt a Szentlélek a megszentelő erejénél fogva tevékenykedik, de a megszentelés csak Istentől eredhet (vö. pl. Lev 20,8; Ez 37,28; 1Tessz 5,23; Zsid 2,11).


Ha a következő verset is, amely szintén a Szentháromságra utal, megvizsgáljuk, látható, hogy a Szentlélek Isten:


2Kor 13,13

"Urunk, Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!"


Itt ugyancsak együtt van említve Jézus Krisztus (aki Isten), az Isten (aki itt csak az Atya lehet), és a Szentlélek, aki a csoportba csak úgy kerülhet, hogy Ő is Isten. Ez már pl. onnan is levezethető, hogy ami itt a Szentlélek közössége, azaz az Egyház, az máshol az Atya és a Fiú közössége (vö. 1Jn 1,3.6).


Igen hasonlít ez egy másik versre, ahol szintén ugyanígy együtt van a három személy, Jézus Krisztus, Szentlélek és Isten, csak fent Isten szeretete, itt pedig a Szentlélek szeretete van megemlítve.


Róm 15,30

"Kérlek benneteket, testvérek, a mi Urunk, Jézus Krisztusra s a Szentlélek szeretetére, legyetek segítségemre: imádkozzatok értem Istenhez"


A Szentlélek istensége nyilvánvaló abból is, hogy a Szentlelket lehet káromolni (Mt 12,31; Lk 12,10):


Mt 12,31

"Ezért mondom nektek: minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot, de a Lélek káromlása nem nyer bocsánatot."


A káromlás (blaszfémia) mindig istenkáromlást jelent, pláne, ha itt még azt is figyelembe vesszük, hogy ez a blaszfémia súlyosabb megítélés alá esik, mint maga az Isten káromlása („minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot”). Isten káromlásánál nagyobb bűn csak Isten egy bizonyos, meghatározott káromlása lehet.


Péter egyenlőséget tesz a Szentlélek becsapása és Isten becsapása között:


,,…hogy be akard csapni a Szentlelket…? … Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek! ” (vö. ApCsel 5,3-4.9)


1Kor 2,10

"Nekünk azonban feltárta Isten a Lélek által. A Lélek ugyanis mindent átlát, még Isten mélységeit is."


Az 1Kor 2,10-ben azt mondja Pál, hogy a Szentlélek mindent átlát. Egyrészről ez az Úr, az Isten tulajdonsága, hiszen Ő az, aki a szíveket vizsgálja (vö. pl. Jer 17,10), másrészről a Szentlélek még Isten mélységeit is átlátja, amit csak mint Isten tehet meg (Vö. Róm 11,33-34). Mindebből kifolyólag a Lélek Mindentudó. Mindezt egy személytelen erőről állítani eléggé furcsa elképzelés. Ugyanez a mindentudás fejeződik ki abban is, hogy a Lélek ismeri a jövendőt (Jn 16,13), és képes mindenre megtanítani minket, a teljes igazságra is (uo.; 1Jn 2,27) (vö. Iz 40,13).


Pál a Korintusi levélben máshol is Istennel azonosítja a Szentlelket, pl. az 1Kor 3,16-ban mi „Isten temploma” vagyunk, míg a 6,19-ben a „Szentlélek temploma.”. (Vö. 2Kor 6,16; Ef 2,21-22)


1Kor 3,16

"Nem tudjátok, hogy Isten temploma vagytok, s az Isten Lelke lakik bennetek?"


1Kor 6,19

"Nem tudjátok, hogy testetek a bennetek lakó Szentlélek temploma , akit Istentől kaptatok? Nem tudjátok, hogy nem vagytok a magatokéi?"


1Kor 6,20

"Nagy volt a váltságdíjatok! Dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben!"


Az 1Kor 6,19-20-ban az is benne van, hogy ha testünk a bennünk lakó Szentlélek temploma, és egyből ezután azt mondja Pál, hogy "dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben", azaz a Szentlélek templomában, akkor ez az istendicsőítés a Szentléleknek szól.


Ezenkívül azt is meg kell figyelni, hogy itt a Szentlélek lakik a hívőben (vö. Ag 2,5; Jn 14,17; Róm 8,9-11; 1Kor 3:16; Gal 4:6;), míg ugyanezt más helyeken Istenről mondja a Biblia: Jn 14:20.23; 15:4; 17:21.23; Róm 8:9-11; 1Kor 14,25; 2Kor 6:16; 1Jn 3:24; 4:12-13.


A Zsidókhoz írt levélben (Zsid 10,15-16) is azonosítva van a Szentlélek az Úrral:


"a Szentlélek is, amikor így szól… mondja az Úr" (Jer 31,33)


Az ApCsel 28,25-ben szintén hasonló a helyzet, mert Pál azt mondja: „Jól beszélt a Szentlélek Izajás próféta által atyáitokhoz, amikor ezt mondta” , de ezt Izaiás az Úr által mondta (vö. Iz 6,8). Ezenkívül a következő versekben is a Szentlélek beszél úgy, mint az Úr, az Isten: Mk 12,36; ApCsel 1,16; Zsid 3,7; 9,8; 10,15. Azonban a próféták mindig Isten által beszéltek (vö. ApCsel 3,18; Zsid 1,1).


Az ApCsel 20,28-ban ráadásul a Szentlélek az Úr Jézus Krisztussal, de egyben Istennel van azonosítva:


„Azért rendelt benneteket a Szentlélek az élére elöljáróul, hogy igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”


Azaz a Szentlélek Isten egyházát a tulajdon vére által szerezte meg magának, azaz Isten egyháza a Szentlélek egyháza.


János első levelében is egyenlőség van a Szentlélek és Isten között. Itt azt írja az apostol, hogy Jézusról a Szentlélek tanúskodik, és ez Isten tanúskodása.


Jn 14,16

"én meg majd kérem az Atyát, és más vigasztalót ad nektek: az Igazság Lelkét , aki örökké veletek marad."


Jn 14,26

"S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek."


Jn 15,26

"Ha eljön a Vigasztaló, akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke , aki az Atyától származik, ő majd tanúságot tesz rólam."


"A Szentlélek azért a „más Vigasztaló”, mert Krisztus mennybemenetele után helyette az apostolok mellett állt, megtanította őket (ApCsel 14,26; vö. 1Jn 2,27) arra, amit magától Jézustól nem hallottak, kinyilatkoztatta nekik a jövőt (Jn 16,13) és emlékeztette őket a Krisztustól hallottakra (14,26; 16,12 kk.). Amikor majd eljön, tanúságot tesz Jézusról (15,26; vö. 1Jn 5,6–10) és megdicsőíti (Jn 16,14). Így a Szentlélek mint Krisztus helyettese az Egyházban egyértelműen személy" (Haag: Bibliai lexikon: Isten lelke)


A Vigasztaló szó görögül: Paraklétosz, ami pártfogót, közbenjárót, szószólót, védőügyvédet jelent, tehát már jelentésénél fogva is csak személy lehet. Úgy, ahogy máshol a paraklétosz Jézus Krisztus:


1Jn 2,1

"Gyermekeim! Ezeket azért írom, hogy ne kövessetek el bűnt. De ha valaki bűnbe esik, van szószólónk (= paraklétosz) az Atyánál: Jézus Krisztus, az Igaz."


Jn 14,26

"S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, [ Ő = ekeinosz ] megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek."


Jn 15,26

"Ha eljön a Vigasztaló, akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, Ő (= ekeinosz) majd tanúságot tesz rólam."


Jn 16,8

"Amikor [Ő = ekeinosz ] eljön, meggyőzi a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről."


Jn 16,13

"Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, Ő (= ekeinosz) majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek."


Jn 16,13

"Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, Ő (= ekeinosz) majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek."


Hogy a Szentlélek személy, azt az is bizonyítja, hogy a rá vonatkozó görög kifejezés hímnemű (ekeinosz : Jn 16,8.13 kk.), jóllehet a pneuma (= Lélek) egyébként semleges nemű. Mindebből következik, hogy János egyértelműen személyre gondolt, aki különbözik az Atyától és a Fiútól (14,16.26; 15,26; 16,7), és aki a megdicsőült Fiúval (14,18 kk.) és az Atyával (17,21–23) együtt jelen van a hívő keresztényekben és munkálkodik.

2018. jan. 14. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/48 anonim ***** válasza:
31%
Egy "pár gyors példa" :) Mert ettől is több van.
2018. jan. 14. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/48 anonim ***** válasza:
31%

Kedves Kérdező:


Ezzel persze nem az a szándékom hogy térj át a Szentháromság hitére :) Dehogy is!


Csak azt akarom elérni hogy lásd és megértsd hogy a mi hitünk is teljes mértékben a Biblián alapul és nem akarunk mi semmi butaságot belelátni abba. Tehát nem alaptalan és így nem ítélheti el azt senki sem egyedül az Úr!


Üdv!

2018. jan. 14. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/48 anonim ***** válasza:
0%

ugyanugy kell elképzelni mint magunkat:

test, lélel, szellem

A szent3ságból a testé lett Isten: Jézus

A szellem: A Szent Szellem

A lélek: maga az Isteni lény

2018. márc. 8. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!