A Szentháromságban mikor van egy Isten és mikor van három?
#20
Az Atya is egy Isten, a Fiú is egy Isten, a Szent Lélek is egy Isten. Na ez így nem igaz!
Az Atya is az Isten, a Fiú is az Isten, a Szent Lélek is az Isten. Na erről szól a Biblia!
Majd szólj ha felfogtad a különbséget!
Ilyet abiblia nem ir.
Hazugságban élsz.
Mikor felébredsz szoly,és idézd hol irja Szentlélek Isten és hol irja a Szentháromság szót.
Főleg Jézus és az apostolok hol beszéltek rolla.
Vidiripi
"Mikor felébredsz szoly,és idézd hol irja Szentlélek Isten és hol irja a Szentháromság szót.
Főleg Jézus és az apostolok hol beszéltek rolla."
A Biblia nem írja - Vezető testület - és Jézus sem beszél róla vagy az apostolok.
A Biblia nem írja - Isten szócsöve - és Jézus sem beszél róla vagy az apostolok.
A Biblia nem írja - Óraszámok - és Jézus sem beszél róla vagy az apostolok.
#20
„A19 bejegyzésedben irod,hogy Jézus istensége igazolható a bibliában,sőt igazolható két helyen.
De mi lesz a többi versek sokaságával,ahol egyedüli igaz Istenről beszél.”
Ne aggódj! Eddig senki istenségét nem igazolták, tehát a vita meddő. Egyetlen isten sincs. Most azon vitatkozni, hogy ez az egyetlen nem létező az tényleg egy vagy három, az már színtiszta hiábavalóság.
24.Elnézést de az irásod nem erre az oldalra való.Itt a biblia igaz tanitásárol beszélünk,már aki nem tanit ugy mint a biblia ellensége.
Azért értékelem az egyéni véleményedet,mert ebből tudom,hogy mit gondolnak az emberek.
@ A Szentháromságban mikor van egy Isten és mikor van három?
A Szentháromságban mindig egyetlen Isten van három különböző személyben.
@ hol irja a Szentháromság szót
Természetesen nem írja, mert ez egy későbbi teológiai szakkifejezés. A Bibliában például a "személy" szó sem szerepel, de ettől ugye még léteznek személyek. Azt sem írja, hogy Isten illetve Krisztus is személy méghozzá különböző személy, de ugye ettől még személyek, méghozzá különböző személyek, mert a Bibliából ez egyértelműen megállapítható.
Akik itt a Szentháromságot védelmezve azt írják, hogy az Atya és a Fiú nem különböző személy, hanem az egyetlen személyű Isten különböző megnyilvánulási formája, valójában nem a keresztény Szentháromságot védelmezik, hanem a szabelliánus eretnekséget.
@ De mi lesz a többi versek sokaságával,ahol egyedüli igaz Istenről beszél.”
Az "Isten" szó a Bibliában legtöbbször valóban nem a Szentháromságot, hanem egyedül az Atya személyét jelöli, ő az Isten, vagyis az Atya személyének a neve. Mind a mai napig az Isten szó alatt legtöbbször egyedül az Atya személyét értjük. Ebben a szóhasználatban természetesen Krisztus nem maga az Isten, hanem az Isten Fia.
Amikor a Biblia azt írja, hogy az Atya az egyedüli Isten, akkor természetesen ebben az értelemben és szóhasználatban a Fiú már nem lehet egyedüli Isten, hanem csak az egyedüli Isten Fia.
A Biblia azonban például azt is írja:
"Miért mondasz engem jónak? – kérdezte Jézus. – Senki sem jó, csak egyedül az Isten." (Mk 10,18)
Vagy: "nincs rajtam kívül szabadító" (Iz 43,11)
Ha az Isten az egyedüli jó és szabadító, akkor a Fiú már nem jó és nem szabadító? Hogyne lenne jó az Isten Fia, s hogyne lenne szabadító, hiszen az Atya minden jóságát neki adta, és általa szabadít meg mindenkit. Az Atya abban az értelemben egyedül jó és szabadító, hogy ő minden jóság és szabadítás végső forrása, még a Fiú jóságának és szabadítói hatalmának is.
Az Atya abban értelemben egyedüli Isten, hogy minden tőle van, ő a végső forrása mindennek, még magának a Fiúnak is. A Szentháromság egyáltalán nem tagadja, hogy a Fiú az Atyától kapta az életét és mindenét, egyáltalán nem tagadja, hogy a Fiú az Atyától született, s azt sem, hogy az Isten a Fiú Istene is.
Viszont állítja, hogy a Fiú született, de nem teremtmény, és mindent megörökölt az Atyától, az Atyának semmije nincs, ami ne lenne a Fiáé is. Két különböző személy birtokolja ugyanazt az isteni lényeget. A személyük különböző, de amit közösen birtokolnak az csak egyetlen egy. Nincs tehát két Isten csak két isteni személy.
Hogy ez lehetetlen? Hogy ez önellentmondás? Egyáltalán nem az. Némi fantáziával elképzelhető, hogy két emberi személy birtokoljon egyetlen emberi testet, a kétfejű egy testű sziámi ikrek tulajdonképpen majdnem ilyenek. Nincs két ember csak két emberi személy egyetlen emberben.
Az Isten persze nem többfejű sziámi iker. Neki nincs teste, neki szelleme vagy másik szóval lelke van. Isten szellem, vagyis az ő szelleme az ő lényege, az az ő mindene. Isten lelke az Újszövetség tanúsága szerint egy az egyben Krisztus lelke is, az Atya és a Fiú egy szellemű, egy lelkű vagyis egylényegű. Ők totálisan egyek a lélek által.
Az Újszövetség úgy beszél a Szentlélekről, mint az Atyától és a Fiútól különböző személyről. Képtelenség, hogy ennyiszer meg legyen személyesítve, ha nem személy. A Szentlélek vagy Szentszellem az Atya és a Fiú tökéletes egysége. Két személy tökéletes egysége nem lehet se személytelen, se egyik, se másik személy, hanem csak egy titokzatos harmadik.
A Szentháromság oka, hogy Isten a szeretet. A szeretet önátadás és egység. Az Atya mindenét a Fiának adta, s vele tökéletes egységet alkot. Ezt mondta el nekünk a Fiú, amikor emberként a földön járt.
Mikor van egy Isten és mikor három?
Attól függ ki kérdezi,és kitől.
Ugyanis már több választ kaptam.
Igy egy Isten van az a felelet,de ha kérdezed tovább Jézus is Isten a szent szellem is,igy már három van.
Azután már forgatják egy/egy csavarral,használva a lényeg szot.
A Biblia elég tisztán irja a Janos.17:3-ban."Az pedig az örök élet,hogy meg ismerjenek téged az egyedüli igaz Istent és akit elküldtél a Jézus Krisztust".
Annyira elleni a csavar a magyarázatukban,hogy egy négy osztályos is megérti.
Mégis mennek a hagyomány után.
Foglak téged és sorra veszem a testrészeid. A kezed a részed tehát az te vagy. A fejed a részed így az is te vagy. Mi vagy te? Testrészek összekapcsolódása? Te egy ember vagy!
Mi Isten? Egy személy? Egy személy hogyan tud egyszerre mindenütt lenni?
Mivan ha a Biblia nem téved és Krisztus az Ige ami az Atya része?
Rémlik valami?
Segítek:
Ez János szerint a KEZDET
"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige,..." János 1:1
Mózes szerint így kezdődött a teremtés:
"És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság"
Mózes 1:3
Látjuk az összefüggést?
Az Atya mond valamit és a Szavára/Hangjára/Igéjére engedelmeskedik minden atom és részecske.
Mivan ha a Szentlélek/Szent Szellem (ahogyan tetszik) az Ő része mint például neked a szíved, vagy karod?
Mivan ha a Bibliából levezetem a Szentháromságot probléma nélkül?
Nem fogod vitatni azt, hogy "biblikus"? Nem fogod azt érezni hogy az egy igaz Isten valami olyan entitás amely meghaladja a mi értelmünket és emiatt mutatkozott meg három különböző módon mint Atya, mint Fiú és mint Szentlélek?
Már csak egyeztesd össze azt a rengeteg verset amely az ószövetségben az Atyára vonatkozik és az Újszövetségben már vitathatatlanul Krisztusra érvényesek. Gyors példa:
Az Úr az én Pásztorom..... 1.Dávid zsoltára.
Ki az Úr és ki a Pásztor?
A válasz: Isten! De mégis ki az az Isten? Hát Dávid szerint az Atya JHWH, viszont János evangéliumában Krisztus magát hívja a "Pásztornak" (Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor + életét adja a juhokért. Jn 10:11) És mint már azt ezerszer olvashattuk, Krisztust az "Úrnak" nevezték.
Szentlélek: 2Korintus3:17 "Az Úr pedig a Lélek, és ahol az Úr Lelke, ott a szabadság."
Tehát egy Isten van és mindhárom személye maga Isten!
Te egy ember vagy és minden testrészed te vagy.
Remélem érthető a hasonlat.
Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!